LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positieve ervaring!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jokertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:10

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Jokertje »

Dit jaar staat onze keuken 10 jaar. Ook wij hebben onze keuken, na veel, heel veel shoppen, offertes, boze keukenboeren, opnieuw shoppen en vergelijken gekocht bij een klein bedrijf in Middelburg. Tot op heden hebben wij er nog geen moment spijt van gehad. Sterker nog, onze dochter en broer en schoonzus zijn bij hetzelfde bedrijf geslaagd en hebben tot op heden geen klachten. Als die er al waren is alles tot ieders tevredenheid opgelost.
Groeten :lol:

RichardH

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door RichardH »

Bemmel en Kroon in Den haag (oud Leidschendam) heeft ons ook een perfecte keuken geleverd en ik heb hem zelf gemonteerd en ik miste alleen een lampje (waarschijnlijk in de fabriek niet meegeleverd), keurig nageleverd. En hele aardige mensen en een prima prijs naar mijn idee.

Ik ben geen verkoper ! kom maar kijken als je wilt ;-)

kity

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door kity »

Tulp keukens is bijna failliet.
Hun beste filiaal in woerden is al reeds gesloten :oops:

en er gvolgen er nog meer!!!!

Scara

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Scara »

Ow, meen je dat ??
Weet wel dat ze inmiddels de meeste monteurs naar huis hebben gestuurd.
Zal het in de gaten houden

Scrara

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Scrara »

Verhaal over Tulp in Woerden klopt niet!!
Is gewoon open en bereikbaar, jammer zo,n bericht ( uit rancune ?? )

Tros, gaarne verwijderen

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

wat heeft dit allemaal met het onderwerp te maken? :shock:

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

Tuurlijk kan je niet zien wie deze berichten op het forum schrijft. Ik ben zelf naar Bemmel en kroon geweest en van alle keukenzaken die ik tot nu toe heb bezocht ben ik het beste bij HUN geholpen :-).
Zeer grote kans dat ik ook daar de keuken ga bestellen.

Dacht laat ik even op het forum zoeken naar berichten van Bemmel en Kroon en je kan veel zeggen maar er zijn geen negatieve verhalen te lezen. En dat is al een plus punt op zich!!! of niet soms???

Joris

leekje
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 10:06

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door leekje »

Sorry hoor maar ons eerste gesprek met Bemmel en Kroon (op afspraak) was zo teleurstellend... Onbehoorlijk vind ik het als ze vragen wat je budget is. En nog onbehoorlijker dat ze zeggen als we hen ons budget hebben verteld we onze eisen moeten aanpassen omdat hij ons voor dat geld niet een keuken van onze smaak kan verkopen. Dus wat doe je dan, teruggaan naar de zaken waarbij ze niet meteen naar je budget vragen en de beslissing aan jou over laten of jij het geld er voor over hebt om zaken met hun te doen of niet. Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met Bemmel en Kroon. Maar wij gaan er nooit meer terug.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door loesjes »

Nou leekje je kan het ook vanuit een ander ooghoek bekijken
zij kunnen jou niet leveren wat jij graag wilt voor je budget, dat zou toch kunnen, ik vind het wel netjes dat ze dan niet 2 a 3 uur van je tijd in beslag nemen en dan alsnog even melden dat het niet haalbaar is.

ze hebben jou en hunzelf de tijd bespaart. simpel toch

Ik zelf werk ook niet op die manier, maar vind het niet onbehoorlijk hoor

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

lijkt me heel sterk. 1 van hun punten wat ze mij meteen vertelde is dat ze ons budget niet hoeven te weten omdat ze invoeren wat jij wilt en daar komt het bedrag uit. Je krijgt bij hun meteen het netto bedrag en dat is het dan ook meteen. erg netjes.

leekje
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 10:06

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door leekje »

nou, laten we zeggen, dat ik een bedrag genoemd heb waarvan hij van mening was dat hij dat niet kon leveren voor die prijs (een middensegment keuken). En ik vroeg voor welke prijs dan wel, voor 2000 euro meer.... Hoe kan ik dan bij een andere zaak voor 2000 euro meer dan mijn genoemde budget, een kwalitatief betere keuken krijgen (dus niet middensegment)??? Die vraag heb ik hem dus ook gesteld en daar had hij geen antwoord op.
En twee andere zaken zijn wel met ons 2 uur gaan zitten zonder dat ze wisten wat ons budget was. Dus die steken wel tijd in je. Wij wilden bij B&K gaan kijken wat zij ons konden bieden, in ieder geval geen betere service dus. Kijk, het kan ook liggen aan die verkoper, misschien dat de andere B&K verkopers helemaal niet zo werken... Maar Loesjes, hoeveel klanten rennen er de zaak uit als er om hun budget wordt gevraagd?

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Lexus »

Onbehoorlijk vind ik het als ze vragen wat je budget is. En nog onbehoorlijker dat ze zeggen als we hen ons budget hebben verteld we onze eisen moeten aanpassen omdat hij ons voor dat geld niet een keuken van onze smaak kan verkopen.
Wij vragen hier ook altijd naar het budget van de klant. En wel om de volgende reden. Wat heeft het voor een zin een keuken voor iemand te ontwerpen, als je met alle wensen bijvoorbeeld op een bedrag uitkomt van Euro 30.000,00 en de klant wilt/kan niet meer uitgeven als Euro 10.000,00.
Dan kan dus de situatie onstaan dat de klant een keukenontwerp krijgt die helemaal naar wens is, vindt het ontwerp prachtig en wilt het zo hebben. Dan hoort hij/zij de prijs en kan het niet betalen. Ik werk niet met kortingen. Klant krijgt de prijs en dat is het. Dus de klant gaat teleurgesteld weg. Ik zal hem nooit meer zien en hij/zij gaat naar een ander, stelt de wensen iets bij (ze weten nu dat het niet kan voor hun budget) en krijgt daar een 'uitgekleede' keuken voor het budget.

Ik vindt het niet zo'n rare vraag voor het budget. Het scheelt de klant een teleurstelling en tijd, want als er een budget is, kan daar omheen gewerkt worden, dus niet ontwerp weer helemaal aanpassen. En het scheelt de verkoper ook veel tijd, om dezelfde reden....

Een makelaar zal dit neem ik aan ook doen (ik heb nooit een huis gekocht, dus weet dit niet zeker :roll:), wanneer een klant komt, zijn of haar budget te vragen. Je gaat daar toch ook niet heen met de vraag laat mij maar wat huizen zien. Hij zal ook vragen wat het mag kosten. Het heeft geen zin om een huis te bezichtigen van Euro 2.000.000,00 als je het niet kan betalen, toch???

leekje
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 10:06

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door leekje »

1 verschil, huizen hebben duidelijke vraagprijzen, bij keukens weet je dat pas als je er voor gaat zitten. En als een verkoper al bij voorbaat zegt dat het niet haalbaar is, waarom trekt ie dan geen verkooppraatje uit de kast voor een keuken die wel binnen het budget past? Als je een huis koopt van een makelaar dan zeg je ook niet wat je budget is, dan onderhandel je over de vraagprijs (ook al zou je de vraagprijs misschien wel kunnen betalen).
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat natuurlijk niet iedere klant op een bepaalde manier behandeld wil worden. Hoeveel topics heb ik al niet gelezen van mensen die wel hun budget genoemd hebben en dat daarvan misbruik wordt gemaakt om de keuken te rekenen naar hun budget?

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

Daarom vind ik jou verhaal zo raar.. hun werken echt.. dat lees je op het forum maar ook mee gemaakt en ook van vrieden en familie dat ze zo niet werken. Jammer dat je dit natuurlijk hebt meegemaakt. Als je het forum ook leest ben jij de enige met deze ervaring bij hun. jammer maar hellaas

leekje
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 10:06

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door leekje »

Beste Joris,
Ja heel jammer, was ook met hun gaan praten vanwege alle goede verhalen die ik over hen had gehoord. Misschien dat als we een andere verkoper hadden, dat er nu een deal was, maar goed het is niet anders. Jij bent daar dus wel geslaagd?

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

Ik heb nu 4 offertes laten doen en Bemmel en Kroon was in 1 keer de goedkoopste met betere apparatuur, betere uitleg en tips.

Bij de andere 3 zaken ging het van 18 naar 14 en dan 10 bij hun kreeg ik meteen te horen dat de keuken 9500 ging kosten.

Wat ik ook een plus punt vond was dat ik een normale persoon had en niet zo'n gladde krullenbol. :-)

Joris

hes1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2007 22:55

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door hes1 »

dmg een keurig zaakl lees ik.
nou wij zijn in twee zaken geweest top keuken in zoeterwoude (dmg groep) waar we een offerte wilden voor een keuken.
na dat we de verkoper gevraagt hadden een offerte te maken
voor een keuken zei de verkoper tegen ons dat hij geen tijd had
en dat iedereen op zaterdag eerst boodschappen gaat doen en dan nog
even een offerte wil laten maken voor een keuken.
hij wilden wel even in vijf minuten een offerte maken.
nou hier bedankte wij voor.(beleefdheid zal wel niet bij de opleiding horen). toen naar de keuken concurrent die hebben maar een missie
die keuken moet verkocht worden voor zo veel mogelijk geld
offerte een 16000 euro bedrijfleider komt er bij zitten
komt met een mooi verhaal. dat er een actie loopt in amstelveen
waar wij een optie van kunnen lichten wel nu beslissen 9300 euro.
en maar de schijn ophouden dat je een werldprijs heb.
na bedankt te hebben voor dit mooie bod.
werden we een maand later opgebelt dat de zelfde keuken nu voor
7000 euro weg mag maar wel nu beslissen.
cowboy zijn het dmg groep

ingb
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2007 20:04

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door ingb »

Waar in middelburg zit deze beste man. Wij hebben op 4 december vorig jaar een keuken laten installeren. Zoveeeeeel mis, ze kunnen het ook niet meer oplossen. Alles en iedereen erbij en wij zitten ertussenin. Nu krijgen wij ons geld terug en de keuken brengen ze naar ???? Maar nu nog een nieuwe keuken, ik zie er als een berg tegen op. HELP

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door scheuj »

Een makelaar zal dit neem ik aan ook doen (ik heb nooit een huis gekocht, dus weet dit niet zeker ), wanneer een klant komt, zijn of haar budget te vragen. Je gaat daar toch ook niet heen met de vraag laat mij maar wat huizen zien. Hij zal ook vragen wat het mag kosten. Het heeft geen zin om een huis te bezichtigen van Euro 2.000.000,00 als je het niet kan betalen, toch???
Lexus,
Het is duidelijk dat je nog nooit een huis gekocht hebt. Als iemand op zoek is naar een huis benadert hij een paar makelaars en vraagt een krantje met alle aanbiedingen in de regio waarin hij interesse heeft en/of orienteert zich via internet. Foto's en vraagprijs erbij en de potentiele huizenkoper weet exact tot hoever hij kan gaan. M.a.w de prijzen zijn transparant en dat is nu precies het verschil met het keukenwereldje. Daar doen ze namelijk alles om de prijsstelling zo vaag mogelijk te houden.

Gesloten