LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bojo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:19

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Bojo »

Wij hebben sinds begin 2004 digitale televisie van Digitenne, met twee Strong ontvangers. Daarna kwam KPN met euro 7,95, nu kost het euro 9,95. Wij betalen nog steeds euro 11,95! (Ben ik ook niet blij mee.)Nooit problemen gehad tot de frequentiewijziging van eind november 2006. Daarna aantal keren gebeld. Opeens werd toegezegd dat wij twee nieuwe Topfield ontvangers zouden krijgen. Probleem met Strong ontvangers was duidelijk bekend (door de frequentiewijzigingen). Twee retournummers gekregen, waarbij we onze ontvangers zouden moeten retourneren. Er gebeurde een hele tijd niets. Op een dag werd er één KPN ontvanger (!) bezorgd, zonder briefje of wat dan ook! Die doet het trouwens geweldig, we hebben weer alle zenders. We zitten nu nog steeds met één Strong ontvanger die niet naar behoren werkt. (Niet alle zenders.) Ik mail (bellen werd me te gek) vanaf december 2006 (vandaag nog) naar Digitenne, met c.c. naar KPN; maar ze hebben niet één keer geantwoord. Wat moet ik er mee? Groeten, Ineke

jeeceebee
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:24

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door jeeceebee »

Ik ben zelf kpn-er maar uiteraard ook klant. Ook ik erger me dood aan het feit dat ik een bandje krijg waar wordt verteld wat ook in de begeleidende brief staat om de decoder opnieuw in te stellen. Omdat het blijkbaar niet mogelijk is om een deskundig iemand aan de lijn te krijgen hier een paar tips . Kijk eerst op deze link van KPN met de laatste wijzigingen: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833. Onderaan naar je gebied kijken op welke kanaal wat veranderd is. Dit kanaal kun je dan instellen tijdens het "automatisch zenders" zoeken. Als je dan nog niet alles hebt kun je nogmaals je decoder laten zoeken maar dan "handmatig" een kanaal instellen (dus niet automatisch) en dan naar "vrije" zenders zoeken.
Ik woon zelf ten oosten van Amsterdam maar heb gezocht op kanaal 27 (ik zou op 64 moeten zoeken maar net5, tien, belgie, eurosport en bbc's hadden geen signaal). Ik heb nu uitstekende onvangst op alle zenders!!!
Op de volgende link heel veel digitale zender info: http://www.radiowereld.nl/fmtv. Aan de linkerkant onder "Digitale TV" details.

Succes !!!

jeeceebee
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:24

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door jeeceebee »

Nog even 1 ding: het dekkinggebied dat wordt getoond door KPN is gebaseerd op ontvangst met een zogenaamde "hark" buitenantenne.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door mediaservice »

Sinds de frequentie wijzigingen is de kwalitieit bij ons goed omhooggegaan (regio Ede, Arnhem).
Ben over het algemeen heel tevreden!

garnalenpeller
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

Ik woon in Amsterdam, mijn ontvangst is rond uit waardeloos, steeds slechter, blokjes stilstaan van het beeld, geluid wat laat af weten. Ik weet niet hoe ze daar HD tv mee willen verzenden, ik wil graag van dit wanproduct af.


Willem,

J_o_h_n
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 14:51

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door J_o_h_n »

Onlangs ingegaan op een kpn-aanbod voor digitenne, heb ik tot nu toe alleen ergerlijke zaken betreffende activering van het abonnement en instelling van de antenne en ontvanger gehad.
Het is onmogelijk om de antenne op een geschikte plaats te krijgen. De maximale ontvangst-sterkte is 70%. Dat blijkt niet voldoende om alle zenders te ontvangen. De ontvanger komt telkens, na opnieuw automatisch zoeken, met nieuwe zenders af, maar als ik die erbij wil, dan verlies ik weer andere zenders, zoals NL1-2-3.
Gruwelijk dus. En het telefoonnummer van Kpn is geeft alleen maar het advies om opnieuw de zenders te laten zoeken (na reset van fabrieksinstellingen) en hangt daarna op.
Eerdaags beginnen de eerste abonnement-rekeningen binnen te komen, terwijl ik nog niet eens een fatsoenlijke ontvangst heb gehad. Wie weet de directeur van KPN, zodat ik hem kan aanschrijven?
Alvast bedankt,
J_o_h_n

garnalenpeller
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

Het is net zo als bij mij, Waardeloos de KPN een log arrogante bedrijfs voering, zij denken dat we blij moeten zijn met hun product, ik ben al eerder met; INTERNET en dure TELEFONIE bij de KPN gestopt , nu maar weer proberen van de DIGITENNE af te komen, wat een onmensen daar ook aan de help desk, tolaal on geintresseerde personen.

Willem,

Stufkop
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2007 18:29

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Stufkop »

Noel welke plaats woon je. Hier in Hiversum is het ontvangst uitstekend Ik heb zowel signaal van Hilversum, 95 tot 99 procent en ook Maarssen is hier 90 Procent. Lopik is zelfs 100 procent. Misschien moet je toch even het dak op om een harkje te plaatsen. Deze moet wel vertikaal en niet horizontaal net zoals vroeger. De signaalsterkte die jij beschrijft heb ik uit Alphen aan de Rijn. Een aardig stukje weg uit Hilversum dus. Misschen kan je kabeltje van je binnenhuisantenne verlengen en deze op zolder zetten. Ander zo dicht mogelijk bij het raam. Wel het raam waar het zendsignaal vandaan komt. Niet aan de andere kant, want dan moet het signaal nog door het huis heen. Ik heb hetzelf inclusief tele 2 en alles werkt al tijden naar tevredenheid. Het beeld is aanzienlijk beter dan UPC. Die hangt er ook nog aan. Leuk om eens te vergelijken. Maar dat ik gen sneeuw meer heb kijkt wel erg rustig. Probeer maar eens.

garnalenpeller
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

Het is net zo als bij mij, Waardeloos de KPN een log arrogante bedrijfs voering, zij denken dat we blij moeten zijn met hun product, ik ben al eerder met; INTERNET en dure TELEFONIE bij de KPN gestopt , nu maar weer proberen van de DIGITENNE af te komen, wat een onmensen daar ook aan de help desk, tolaal on geintresseerde personen.

Willem,

PS.

Het gaat niet om ned.1,2 en 3,maar om het pakket aan Nederlands talige zenders

Lianka
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Lianka »

Wel een beetje laat met mijn reactie maar toch.
Het is jammer genoeg niet algemeen bekend maar de setupboxen van kpn van het merk Samsung geven niet zo`n goede ontvangst.
Persoonlijk ben ik daar bij toeval achter gekomen.
Ik heb al langer dan 2 jaar digitenne .
Mijn beeld of geluid valt echter weleens ff weg en ook stilstaande beelden is wel een probleem.
Het opnieuw instellen geeft echter geen verbeterigen.
Terwijl de decoders toch overal in huis een ontvangs kwaliteit en signaalsterkte aangeven van 98% tot 100% dus hier kan het niet aanliggen.
Via een bevriende relatie heb ik een single tuner de vtx-5000 cnx kunnen uitproberen.
Deze heb ik op alle plaatsen waar de tv staan getest.
Het vreemde is dat de ontvangs sterkte duidelijk minder is als bij de Samsung apparaten En dat is wel 30 tot 40%. (dit komt door filters die erin zittn)
Maar het beeld en geluids kwaliteit is veel beter.
Ik heb met devtx-5000 cnx geen problemen gehad Geen geluid dat wegviel stilstaande beelden of mozaiek voorstellingen.
Nu vraag ik mij echter af indien de samsung tuners zoveel slechter zijn dan de vtx-5000 cnx waarom verkoopt de kpn dan nog steeds samsung tuners.
Aan het prijsverschil kan het niet liggen de samsung kost 89.95 en de vtx-5000 cnx kost 84.95.
Echter de vtx-5000 cnx is niet te koop bij kpn en in de winkel zegt men daar dat ze maar merk hebben en binnen het jaar is je garantie periode om.
Deze vtx-5000 cnx is echter wel tekoop in enkele electronica zaken en zit dan in de verpakking met opschrift digitenne single tuner KPN
Lianka

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door willemo »

De tuners van KPN geven een uitstrekende ontvangst avn het Digitenne signaal.
Bij tuners van een ander merk zullen de commerciële Digitenne zenders niet ontvangen kunnen worden want de kaart van KPN werkt niet met deze apparaten.
Ontvangst van andere zenders dan NED1, NED2, NED3 en de regionale zenders is dus niet mogelijk met andere apparaten dan van KPN.

Met vriendelijke groet,
Willem

Lianka
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Lianka »

De tuners van KPN geven een uitstrekende ontvangst avn het Digitenne signaal.
Bij tuners van een ander merk zullen de commerciële Digitenne zenders niet ontvangen kunnen worden want de kaart van KPN werkt niet met deze apparaten.
Ontvangst van andere zenders dan NED1, NED2, NED3 en de regionale zenders is dus niet mogelijk met andere apparaten dan van KPN.

Met vriendelijke groet,
Willem

Beste Willem.
Ik weet niet hoe je aan het bovenstaande komt
De tuner vtx-5000 cnx heb ik zelf uitgetest met de kaart van KPN
En zoals eerder beschreven had ik daar een veel beter resultaat bij dan met de ontvanger samsung geleverd door de KPN.
Indien je deze koopt wordt hij ook geleverd met de smartkaart van kpn en op de verpakking staat het logo van KPN.
Tevens staat op de ontvanger en bijgeleverde antenne ook het merk logo van KPN.
Samenvattend komt u reactie bij mij niet geloofwaardig over.

Mvrg
Lianka

Lindap
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 15:28

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Lindap »

ik heb mijn abbo opgezegd en ben weer gewoon naar upc gegaan
heerlijk geen storingen.

Fender
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2007 10:19

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Fender »

Ik heb digitale TV van KPN sinds december 2005 en het wordt er alleen maar slechter op.

De ontvangst was al niet denderdend, maar sinds de frequentiewijzigingen is het alleen maar slechter geworden. Ik kan Tien, Discovery, Net5 en nog een aantal zenders helemaal niet meer ontvangen (ook niet bij dat heerlijke weer van vandaag). De overige zenders hebben een redelijke ontvangst (al dan niet met haperingen in beeld/geluid).
Mijn locatie: Wilnis (digitale TV gewoon mogelijk volgens de postcodecheck).

Ik zit er sterk over te denken KPN de deur te wijzen en over te stappen op iets anders.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik zit er sterk over te denken KPN de deur te wijzen en over te stappen op iets anders.


Heb KPN eruit gegooid na twee jaar elende.
Heb nu schotel en voor de zelfde prijs (7,95 euro)
250 zenders meer en geen centje storing.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door willemo »

Bot 321,

Wacht maar tot het stormachtig, flink regenachtig of mistig is.

Met vriendelijke groet,
Willem

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 12 Mrt 2007 12:46 door willemo


--------------------------------------------------------------------------------

Bot 321,

Wacht maar tot het stormachtig, flink regenachtig of mistig is.

Met vriendelijke groet,
Willem
Heb ik al meerdere keren meegemaakt, maar geen last van storingen gehad.
Alleen met bliksem en donder gaat het beeld soms op zwart.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door rweelden22 »

ja en dat gebeurt ook bij kpn alleen bij kpn als er een auto langs komt off een bus off een brommer hahahahaha weg is het beeld dan nee geef mijn maar de schotel en dat voor 35 euro per jaar

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 12 Mrt 2007 12:46 door willemo

Bot 321,

Wacht maar tot het stormachtig, flink regenachtig of mistig is.

Met vriendelijke groet,
Willem
Dacht toch dat we de laatste mnd wel het een en ander gehad
hebben wat het weer aangaat.Nou geen centje storing hoor.
Het mooiste is nog dat de schotel achter in de tuin op de
grond staat dus niemand ziet hem.
Ik heb binnen en buiten antenne van KPN overal gehad in
huis tot en met op het dak toe ,maar of het nou mooi of
slecht weer was het was gewoon testikels.
Geplaatst op 03 Mrt 2007 12:01 door willemo

De tuners van KPN geven een uitstrekende ontvangst avn het Digitenne signaal
.
Kijk willemo dat hij het bij jouw goed doet wil nog niet zeggen
dat hij het bij iedereen goed doet.
Was een van de eerste met tv van KPN ook apperatuur van KPN
en steeds werd er gezegd volgende mnd doet hij het beter zijn
kinderziektes mijnheer.Die kinderziektes zijn inmiddels een
ernstige ziekte geworden getuige de vele klachten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Gerard Neufeglise is sinds 17 januari 2005 geabonneerd op KPN Digitenne. Hij heeft 3 tuners aangeschaft, het maximale aantal onder 1 abonnement. Zo kunnen alle gezinsleden gelijktijdig naar verschillende stations te kunnen kijken. Binnen een tijdsbestek van twee jaar zijn 2 van de 3 tuners overleden. KPN zegt niets meer te kunnen doen omdat de garantie termijn is verstreken en verwijst naar de fabrikant Samsung, die vervolgens zegt het product niet te onder steunen omdat dit apparaat speciaal voor KPN is ontwikkeld. Ze verwijzen daarom terug naar KPN. Mijnheer Neufelglise heeft zijn klacht in een brief uiteen gezet en vervolgens verstuurd naar KPN. Na twee weken is er nog steeds geen reactie of ontvangst bevestiging bij hem binnengekomen.

Wij nemen contact op met KPN, die vervolgens met Samsung rond de tafel ging zitten. KPN laat snel weten dat per 1 april alle nieuwe klanten van Digitenne een garantietermijn van 2 jaar op hun tuner krijgen en voor de huidige Digitenne klanten wordt een coulanceregeling getroffen: hun tuner kan ook kosteloos worden vervangen wanneer deze binnen 2 jaar defect is geraakt. Daarnaast adviseren ze klanten waarbij de tuner na 2 jaar stuk gaat, een nieuwe tuner te kopen. Reparatiekosten zijn namelijk hoger, dan vervangingskosten.
Artikeltje overgenomen van kassa.
Dit is dus ook de KPN.
Na twee jaar stuk niks geen coulance koop maar een nieuwe.
Zo wordt tv van KPN nog duur ook.

Gesloten