LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mr.Buell
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2006 08:26

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Mr.Buell »

EVEN EEN AANTAL TIPS VOOR DE NIET BLIJE HET NETTERS/ KPN klanten/Planet klanten

1. Al je schriftelijke correspondentie aangetekend verzenden met ontvangstbevestiging, zodoende dat je dew wettelijke termijn van 8 dagen altijd zelf onder controle hebt.

2. Storneer ten allen tijde onterecht afgeschreven bedragen, en breng eventuele onterecht gemaakte belkosten altijd in rekening bij Het Net/kpn/Planet.

3. Eventuele betalingen waar Het Net nog recht op heeft in overleg met een advocaat storten op zijn derdenrekening en laat de advocaat een brief sturen naar Het Net/KPN/Planet met de melding dat de tegoeden op zijn rekening zijn gestort met als rechthebbende Het Net, zodrag de problemen en of annulering zijn opgelost cq verwerkt en bevestigd.

Voorts kan ik melden dat op dit moment een grote groep mensen ( ca 800 ! )zich al heeft verenigd om in samenspraak met een topadvocaat een gezamelijke schadeclaim in te gaan dien bij voornoemde bedrijven voor het leveren van wanprestaties, U HELPT UZELF DUS HET BESTE DOOR OOK HIERAAN DEEL TE NEMEN, WANT SAMEN STAAT MEN STERK, MAAR ALLEEN WORDT MEN GENEGEERD.

WIL JE HIEROVER MEER INFO, stuur een mailtje naar : [email protected]

keesrdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:44

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door keesrdam »

In een draad over dezelfde problemen, maar dan m.b.t. Planet (dat in hetzelfde kantoor zit als HetNet) merkte iemand op dat het mogelijk is gratis met de helpdesk te bellen:
Bel: 0800-0407 (storingsdienst van KPN)

toets 1
toets #
toets 2
toets 2
toets 2
toets 2 (optie 1 = Planet)
Ik heb het net uitgetest en kreeg na een paar minuten verbinding met een vriendelijke HetNet medewerker die mij bevestigde dat mijn opzegging bij hen was binnen gekomen; op brieven en e-mails kreeg ik steeds geen antwoord.

robel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2006 17:19

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door robel »

wie weet hoe ik hoe ik een verhuizing op moet geven? Op mijn eigen site van hetnet krijg ik de melding'geen bevoegdheid'als ik de verhuizing door wil geven, en de melding bel het servicenummer..Daar begin ik liever niet aan, weet iemand hoe ik wel bevoegd wordt?

w.wende2
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2006 11:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door w.wende2 »

Ik ben al vanaf juli bezig om hetnet op te zeggen. De enigste reacties(3) die ik kreeg, is dat het in behandeling is, punt. Mijn ADSL zonder vaste telefonaansluiting is zonder mij toestemming veranderd in ADSL ZONDER vaste telefonaansluiting. Nu krijg ik herinneringen dat ik niet betaald hebt, mijn automatische incasso heb ik geblokkeerd bij de bank, dus wat nu!
Heeft iemand hier ook mee te maken en hoe gaan anderen hier mee om.
Graag reactie s.v.p.

Fam.v.d.Wende
:evil:

steven26
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2006 00:49

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door steven26 »

hoi menssen ik heb proleem met hetnet
ik ging verhuisen en ik had drie wekken te vooren aan hun doer geven maar ik had geen maad internet en geen telefoon toen ben ben ik over gaan naar casema maar ze hallen nog geld van mij reking af
voor mij is hetnet geld diefen :evil: ik probeer als trug te krijgen en als je hun bel dan zeg ze dat ze alles gaat regering mooi niet ze doen heen maal nieks klotzaken zijn het ik maak een recht zaak van :twisted:
Laatst gewijzigd door steven26 op 26 nov 2006 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door pvd »

Kun je je berichtje nogmaals plaatsen? Ik begrijp er geen hout van....

pvd

Mickel Goossens
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 17:31

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Mickel Goossens »

Op 5 september heb ik Hetnet opgezegd. Op 18 okober 2006 zou het contract eindigen. Dus ruim een maand van te voren opgezegd.
Ik heb netjes een bevestigingsmail en brief ontvangen. Echter kort daarna kreeg ik een brief met de gegevens van de nieuwe ADSL-aansluiting????
Ik heb veelvuldig met Hetnet gebeld. Ik heb veelvuldig met Hetnet gemaild. Ik krijg dan na een mail ook een bevestiging dat mijn vraag/klacht in behandeling is genomen. Daarbij staat dan ook een incidentnummer. Echter als je belt met Hetnet dan kan niemand iets met het incidentnumer. Mijn opzegging is ook nergens terug te vinden ondanks de incidentnummers en kenmerken. Mijn abonnement is nu dus een jaar verlengd ondanks mijn opzegging. Op mail krijg je altijd hetzelfde mailtje terug dat mijn vraag/klacht in behandeling is genomen en dat ik zo spoedig mogelijk bericht krijg. Zoals zovelen hoor ik daarna echter nooit meer iets van Hetnet.

miksil
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door miksil »

Ook ik heb slechte ervaringen bij het net en briefwisseling, post of mail helpen niet. Inmiddels opgezegd, allemaal binnen de termijn. Nu gaat echter de KPN het geld innen. DE BRUTALITEIT!!!! En wat hier aan te doen? Automatische incasso opheffen en terugboeken maar ondertussen word je er niks wijzer van. Hepldesk, telefonisch, kost alleen maar een hoop ping-ping en mailbox van het net zit constant vol.
Wat nu te doen?

jvteunenbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:05

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door jvteunenbroek »

Wij hebben helaas ook HetNet.
In April 2006 heb ik de grote fout gemaakt om van Planet naar HetNet over te stappen. We hebben ons aangemeld voor een ADSL lijn.
In mei 2006 zijn we overgestapt naar Surfen en Bellen van HetNet. Dat is allemaal goed gegaan. Maar het jaar is bijna om en ik betaal nog steeds voor een ADSL lijn die ik vanaf mei niet meer gebruik.
Na ongeveer 15x gebeld te hebben en 10x gemaid en 2x een brief geschreven. nog steeds geen reactie van HetNet.
Als je belt wordt je van het kasje naar de muur gestuurd maar helpen kunnen ze je niet. Dat is nog eens een helpdesk a 0,45 euro/min. Ik ben blij als straks het jaar voorbij is dan zeg ik het hele spul op.
Het is een grote kloten zooi bij HetNet.

Fuerteventura
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2006 16:08

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Fuerteventura »

Op 4 december jl. heb ik een brief naar Het Net verzonden, waarin ik het abonnement surfen en bellen per eind januari 2007 opzeg. Naar aanleiding van de reakties hier en ook omdat ik nog geen bevestiging van mijn brief had ontvangen, ben ik vandaag toch maar even gaan bellen om te kijken of ze mijn opzegging hadden ontvangen. Ook omdat op de website staat dat opzeggen alleen telefonisch kan. Gebeld met het gratis nummer 0800-0505 en :evil: 3 uur en 17 minuten :!: in de wacht gestaan zonder enkel teken van leven. Besloten om nog eenmaal een brief te sturen maar dan aangetekend en voor de rest nooit meer actie te ondernemen richting Het Net.[/b]

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Na eerst flink wat problemen te hebben gehad om uiteindelijk op te kunnen zeggen werd me dan op 5 september 2006 in een schrijven aangeboden om van de gemaakte belkosten € 65,15 te vergoeden. Helaas moet ik ze nog altijd ontvangen. Dit heeft volgens Het Net te maken met het feit dat ik ondertussen geen abonnee meer ben bij Het Net. Een terugbetaling schijnt het systeem dan ook niet voor elkaar te kunnen krijgen. Dit is dus letterlijk zoals dat tegen mij gezegd is.

Lachen toch of niet...............kortom ik moest nog even geduld hebben.

jannus
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 sep 2006 19:30

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door jannus »

Kijk eens bij Jannus.
NIET BETALEN

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Een en ander was al betaald...............ondertussen ben ik bij die ballentent van KPN weg, maar ze weigeren dus nog een bedrag van € 65,15 aan mij terug te betalen wat in een schrijven van 5 spetebember 2006 is toegezegd. Maar het laatste woord is hier natuurlijk nog niet over gezegd.

lite
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 feb 2007 13:44

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door lite »

interessant topic ;)

hier nog een inzichtsvraagje:

ook wij hebben Het Net (instapsurfen) opgezegd in verband met een verhuizing, en hebben zoals vele anderen een nieuw contract in de maag gesplitst gekregen 'zonder vaste aansluiting' (een stuk duurder zoals bekend).

nu is het zo dat wij naar een complex verhuizen waar geheel geen kpn-aansluiting zit, hoe graag ze ook willen kunnen ze ons dus technisch onmogelijk de dienst verder aanbieden.

het lijkt me dat dit omstandigheden zijn waaronder je gewoon moet stoppen met abonnement te betalen? als Het Net geen dienst meer kan leveren plegen zij evengoed contractbreuk, dus ik zie niet waarom ik zou moeten voldoen aan hun nieuwe contract zonder vaste aansluiting?

alvast bedankt voor enige reacties :)
olivier.

Ziad
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2007 08:47

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Ziad »

Ik kan Hetnet (ook) niet aanraden. Ik heb vorige week mijn abonnement opgezegd. Eerst werd er moeilijk gedaan over de opzegtermijn. Het moet een maand vantevoren gedaan worden, 15 februari is een dag te laat bij een abonnement dat loopt tot 15 maart 2007, volgens de rekenmethode van de Hetnet medewerkster. Sorry meneer, nu wordt uw abonnement met een jaar verlengd. Ik belde een uur later nog eens. Een andere medewerker. "U bent precies op tijd met uw opzegging meneer!". De volgende dag lag er een bevestiging in de bus. Ik zei vervolgens mijn vaste telefoon op bij KPN. Dit werd bevestigd. Gisteren kreeg ik een brief van Hetnet: "We hebben u aangesloten met een ADSL-zonder-telefoon abonnement, tot 15 maart 2008, gefelicteerd!". Uiteraard ben ik in de telefoon gaan hangen. Ik werd wel te woord gestaan, maar niet geholpen. Hetnet verwijst door naar KPN, KPN naar Hetnet, etc.

Wanneer een telefoonabonnement bij KPN wordt opgezegd, meldt KPN dit aan Hetnet, dat nu een andere abonnementsvorm in laat gaan. Hetnet heeft dit bericht ontvangen, maar genegeerd dat ik mijn ADSL al had opgezegd, waardoor ik nu dus, volgens hen, nog een jaar aan hen vastzit.

Ik probeer nu onder dit contract uit te komen, ook al lijkt niemand iets voor me te kunnen betekenen... Ik zal in ieder geval weigeren te betalen. Misschien willen ze me dan afsluiten?

lite
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 feb 2007 13:44

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door lite »

Ziad, je moet zeker weigeren te betalen. Als Het Net zelfs een bevestiging van je opzegging heeft gestuurd moeten ze zelf maar uitzoeken hoe ze dat administratief rechttrekken. Mocht KPN op 15 februari per direct je lijn hebben afgesloten, dan zou je technisch gezien hooguit voor de laatste maand het aangepaste tarief voor adsl zonder vaste aansluiting kunnen/moeten betalen.

Ziad
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2007 08:47

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Ziad »

@lite: Ik was op de hoogte van deze manier van werken van Hetnet en KPN, ik heb daarom mijn telefoonabonnement 5 dagen later af laten lopen dan mijn Hetnet ADSL-abonnement. Om aan "de veilige kant te zitten". Niet veilig genoeg dus.

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door swierstra »

hier hetzelfde ,was tevreden adsl klant van planet tot ik besloot over te stappen op internetplusbellen van planet.Hierna door een of andere tikmiep bij KPN verkeerd genoteerd als het net surfen en bellen abonnee maar wel facturen via planet.Afijn na 6 maanden andere provider ,er wordt een schadeloosregeling beloofd (die ik nog steeds moet ontvangen) word ik gebeld door een of andere pipo van een andere klachtenafdeling die via multplay regelrt dat alles opgezegd is ,we zijn inmiddels 2 maanden verder ,terwijl in december werd verteld dat zowel planet als het net afgesloten waren.Als laatste : de fout ligt bij Planet en Het net,maar regel het verder ze4lf maar ,daar komt het eigenlijk op neer.

bluebelle
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2007 18:08

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door bluebelle »

Jammer genoeg heb ik ook een abonnement bij Hetnet en na een plotselinge verhuizing geen vaste telefoon. Na mijn brief om te informeren wat de mogelijkheden waren kreeg ook ik een duur abonnement in de maag gesplitst.Op mijn aangetekende reactie en meteen opzegging blijft het doodstil aan hun kant. Maandag eerst maar eens naar de bank om de betaling stop te zetten. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo met hun klanten omgaan. Mij zijn ze kwijt als klant dat is een ding dat zeker is

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door grumpie »

Door dat we gingen verhuizen en mijn abonnement samen viel met een maand opzegtermijn werd mij geadviseerd om alles op te zeggen.Ik wilde een all in pakket.De adsl van het net zou er uitgaan per 11 februari en van de telefoon vast 23 februari....week voor de verhuizing.
Eerst kreeg ik bewijs van opzegging...Was mei ipv februari...Bleek men subaccountnummer gehanteerd te hebben.Dit zou opgelost worden blabla bla.....Zoals de tientallen andere telefoontjes.Elke keer weer opgelost.Probleem was de automatisering en de kpn die hun doorgaf van telefoonopzegging wat voor hun zgn redenen was automatisch ander abonnement

Maar daarintegen heb ik een nieuw abonnement gekregen op een adres waar ik dus nu niet meer woon 28 euro per maand !!!!!!!.Welkom bij het net...adslsurfen zonder vaste telefoonlijn.Alle telefoontjes ten spijt.Elke keer weer zou het verhoplen worden dat terwijl ik inlog en zie dat men de gegevens in het verleden zelfs zijn gemanipuleerd.Dus die 11 februari...Dat maakt me
:twisted:

Ook heb ik paar keer mail gestuurd.Een fatsoenlijk antwoord heb ik dus niet gekregen.

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

:oops: Wij hebben u via een ander e-mailbericht een reactie gegeven op uw vraag. :shock: Wij gaan in dit e-mailbericht verder niet inhoudelijk in op uw vraag/opmerking en hopen dat u voldoende bent geïnformeerd in het andere e-mailbericht.


Met vriendelijke groet,

Het Net

:shock: Geachte mevrouw ,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.



U heeft ons een e-mail gestuurd en daarna telefonisch contact met ons gehad over hetzelfde probleem.Wij gaan ervan uit dat het probleem inmiddels is opgelost. Mocht dit niet zo zijn, dan verzoeken we u vriendelijk om opnieuw telefonisch contact op te nemen of uw vraag nogmaals per e-mail te stellen.

Tevens maken wij u er op attent dat op uw adres 2 klantnummers geregistreerd staan.(het subaccount dus Ja)


Met vriendelijke groet,

Het Net

Ga zo maar door blabla.Het ergste vind ik de manipulatie van mijn opzegging.Geen woorden voor.Ik hen incasso gestopt......Nu maar hopen of ze dat ook daadwerkelijk doen.

Gesloten