LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB ,grote oplichtersbende

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

Tuurlijk

Ik hoop zo dat jullie het zelfde zal over komen als ons.
Wij hebben gedaan wat we dachten dat goed was.
Jullie waren er niet bij dus niet ordelen over dingen die jullie niet weten.
Zij hadden gezegd dat het verplicht was wisten wij toen veel dat het niet zo was.
En trouwens bij AFM hebben ze het dan over koppelverkoop.

En ja als iemand nu iets aangaat laat je goed informeren maar toen wij bij dsb kwamen was er niet veel over bekend.

En als jullie niets beters kunnen doen dan mensen een slecht gevoel te geven over dat het hun eigen fout zou zijn moet je naar een andere forum gaan.
Bij deze forum steken we elkaar een hart onder de riem niet in de rug.

En bedenk wel iedereen maakt wel eens een grote fout ik dacht dat dat mij nooit zou overkomen om ik meestal voorzichtig ben, maar je hoeft dan niet meteen afgestraft worden en ik hoop dat die fout die jullie ooit eens zullen maken velen erger zal zijn dan die van mij.

stamp niet de mensen die een fout hebben gemaakt terwijl ze dat niet wisten de grond in het is al erg genoeg.

je zegt toch ook niet als iemand net een geliefde heeft verloren ach joh er zijn nog veel meer leuke mannen/vrouwen

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Jan1 »

Julael


Geplaatst op 26 Feb 2007 16:51 door Julael
Tuurlijk

Ik hoop zo dat jullie het zelfde zal over komen als ons.
Maak je niet blij, dat overkomt ze niet, wize lezen namelijk wel voordat ze iets ondertekenen. Bovendien, als ze lenen, dan lenen ze bij de bank waar ze ook de betaalrekening hebben. Als die je niet lenen wil, dan moet je niet naar een verstrekker gaan die het wat minder nauw neemt, de risoco's zijn hoger, dus moet er op een andere manier geld op tafel komen. Dat zijn de verstrekkers als o.a. DSB.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

discusie beëindigd. ik discuseer niet verder met oplichters, mensen die bij dsb werken of dat soort praktijken ondersteunen.
Jullie horen bij een van de drie.

Hoe jullie mensen behandelen is asociaal. wat zoeken jullie op deze forum eigenlijk als jullie niet misleid zijn door dsb.
Even de mensen die gedupeerd zijn pesten? Of op zoek naar tips?

Mensen die gedupeerd zijn horen elkaar te helpen. jullie moeten bij het forum "hoe licht ik mensen op" wezen.

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door wiltin »

Ik vindt dat jullie wel erg hard oordelen over het geval wat: Julael beschrijft. Idd is het zo dat je uiteindelijk zelf tekent voor wat je koopt.
Maar vergeet niet dat de adviseurs die voor de DSB en aanverwanten de producten verkopen getraint zijn in het verkopen van veel schone schijn.

Over het algemeen kloppen mensen niet snel aan bij hun eigen bank voor een lening omdat op een of andere manier de drempel hier erg hoog ligt zowel voor de klant om er binnen te stappen als de bank die vaak vanuit de rekening history bemoederend optreed.

Veelal wordt een lening aangaan toch nog gezien als het onvermogen zelf voor de financiele middellen te voorzien om het geen je wilt aanschaffen te bekostigen.

Dat is mede de reden waarom vele mensen in de annonimiteit van andere financieerders stappen en daar proberen hun lening te krijgen. En ja deze zitten daar natuurlijk als een spin in het web op te loeren, zij hebben immers goed marketing gepleegt en spelen precies in op de hiervoor weergegeven zaken.

Het komt er op neer dat je krijgt wat je vraagt.. en daar ben je als vrager heel blij mee.. Het verhaal wat tussen de vraag en de uiteindelijke uitbetaling van de lening zit. is gestoeld op het inspelen van emoties zeer uitgebreide en ingewikkelde berekeningen etc. etc. Maar het eind van het liedje is dat de client krijgt wat hij vraagt en zijn pootje onder de contracten zet. En het web is gesloten, voorlopig heb je geen eens in de gaten dat je in een web zit. Het geld staat immers op de bank en de contracten liggen in de kast. Totdat ????? Je een lening vervroegd probeert af te lossen, of op een verveelde avond eens door het contract snuffeld. Te laat en geloof je dan voel je je goed genaait, je bent er met open ogen ingestonken en kunt niets anders dan je wonden likken.

Alles valt en staat met eerlijke en duidelijke voorlichting, en dat is de taak van een adviseur. Je mag van een client niet verwachten dat hij ingewijde is in de financiele handel en wandel. Die kennis zal moeten afkomen van de crediet verstrekker.. open en eerlijk en niet op de manier waarop de DSB en concorten zich bedient.

Smoker
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 23:22

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Smoker »

Ik heb al eens eerder gereageert op de oplichtingspraktijken van de dsb
Nu lees ik hier o, stom om te tekenen nou dit heb ik ook altijd gezegd,
totdat zo,n gladjoekel van de dsb bij je komt met mooie snelle praatje's.
En dan gaat het allemaal zo snel en er wordt zo op je ingepraat door deze zelfde gladjoekel, minder betalen, betere vooruitzichten etc. nou welke Nederlander wil dat niet.
het gaat allemaal verschrikkelijk snel en vraagt nog wel aan deze gladjoekel of het allemaal wel goed zit.
waar deze natuurlijk op antwoordt dat het allemaal perfect is, ik ben geen financieel expert en teken dus (IK VERTROUWDE TOT DAT MOMENT DE MENS) STOM !!!!
Maar op dit forum lees ik berichten van mensen die dit enkel maar veroordelen door te zeggen stom dat je tekent, nou dat weet ik zelf en meerdere met mij, maar hoeveel mensen en zelfs wel mensen die er genoeg vanaf weten neem nou maar de legio lease etc. die hiervoor ook tekenen dus oordeel niet ter snel.
Je loopt er met open ogen in. :shock:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat is inderdaad sneller gebeurd dan je denkt. Destijds had ik al mijn polissen voor de zaak bij Aegon onder gebracht. Er kwam eens iemand die een soort van spaar polis kwam aanbieden. Er werd gezegd dat het om een soort van spaarplan ging waarbij aandelen gehuurd werden.
Hij rekende voor dat er een flink voordeel behaald kon worden.
Voor mij had dat geen zin, omdat ik mijn pensioen en oudedags reserves reeds bij Aegon had lopen en ik binnen een paar jaar 65 zou worden.
Voor mijn zoon was het een ander verhaal omdat hij dat nog moest opbouwen. Dus werd er een contract afgesloten voor de tijd van 20 jaar met een inleg van FL 100= per maand.
Dat is later door Dexia over genomen. Het bleek te gaan om die Legio lease constructie. Gevolg van dit alles is, dat er 10 jaar betaald is en er nu met de Duisenberg regeling nog een afkoopsom moet worden betaalt.
Dit betekent dat hij nog even 5000 Euro op tafel moet leggen om er af te komen.
Is alles bij elkaar dus FL 23000= ingelegd waar hij geen stuiver van terug krijgt. Kan je toch een leuke auto voor kopen.
Dat er belegd ging worden met geleend geld, dat is NOOIT! ter sprake geweest en dat wisten wij ook niet, anders was hij er echt nooit aan begonnen.

Vr. Gr. Hans.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is toch altijd wel makkelijk om iemand meteen te betitelen als oplichter, medewerker van de instantie in kwestie of wat dan ook. Ik weet dat het hard kan zijn als iemand gewoon de waarheid zegt, maar dat is wat we doen.

Ik heb geen lening, geen schuld en geen andere problemen, maar als ik om wat voor reden dan ook een lening nodig heb ga ik naar de bank waar ik ook mijn rekeningen heb en niet naar een vage instantie die ik uit de tv gids haal. En ik lees alles wel 3 keer door voor ik ergens voor teken, dat is gewoonte. Als ik niet de tijd krijg om rustig te lezen, kunnen ze de hele handel weer inpakken en vertrekken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat er belegd ging worden met geleend geld, dat is NOOIT! ter sprake geweest en dat wisten wij ook niet, anders was hij er echt nooit aan begonnen.
Dat hoeven ze ook niet te noemen, dat staat ongetwijfeld in de polisvoorwaarden of de kleine letters die je bij je contract krijgt. Als je die had doorgelezen ipv meteen blindelings te tekenen was het hele probleem nooit gebeurd.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

dilbert wat ben jij een zielig figuurtje.

dus een voorbeeld die tieners die geld hadden gegeven om auto rij lessen te volgen hebben gewoon pech??
Om ze dachten dat het goed was??
Sommige mensen vertrouwen nog op andere mensen gelukkig maar want als iedereen zoals jou zouden zijn was het hier in nederland niet uit tehouden.

En als iets er te goed uit ziet moet je het niet doen want dan is het verkeerd??

En waarom hebben die tieners dan hun geld terug gekregen??
Om dat ze opgelicht zijn door gladde praatjes!!!

En wat ik heel sneu vind is dat mensen zoals jij het nog goed keuren ook.
Want ook al vind jij van niet dat doe je wel en om gasten van de dsb bank weten dat er altijd mensen zijn die het goedkeuren blijven ze door gaan.

Ben je trots op je zelf??

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ja ik ben trots op mezelf, aan mij is niets te verwijten. De reden dat die tieners hun centen terug gekregen is omdat ze aantoonbaar genept zijn en de rijschoolhouder zelf crimineel was.

DSB is niet crimineel, ze opereren misschien op het randje van de wet, maar dat is wat anders. Dat jij en vele anderen blindelings van alles tekent omdat je verwacht binnen 10 jaar rijk te zijn, daar kunnen zij niets aan doen. Zij leveren wat er verwacht wordt, dat jij daar niet tevreden mee bent is een ander verhaal.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

ja hoor heb jij wel eens van iemand gehoord dat ze rijk zijn geworden door een lening???
En nee ze leveren niet wat er verwacht wordt.
Laatst gewijzigd door Julael op 20 mar 2007 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee niemand wordt rijk van een lening. De constructie was dat er belegd zou worden met geleend geld. De opbrengsten moesten dan genoeg zijn om de lening af te betalen en ook nog een leuke som over te houden. Door omstandigheden is dit niet uitgekomen en nu gaan we massaal piepen dat het goudschip aan ons voorbij is gegaan? Dan had je er nooit aan moeten beginnen.

Wat ik op dit forum doe is mijn eigen zaak, daar hoef ik tegenover jou geen verklaring voor af te leggen. Als jij stelt dat ik een oplichter ben en bij DSB werk, dan is het aan jou om dat te bewijzen, niet aan mij.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

wij beleggen niet met het geleende geld.
wij hebben geleend en betalen netjes elke maand af.
zij hebben het wel voorgesteld maar zijn daar niet mee ackoord gegaan.
ook niet sparen gewoon een normale doorlopend krediet.

Wij worden er niets rijker van alleen maar armer en dat wisten we om je rente betaald.
Maar we wisten niet dat een overlijdingsverkering niet verplicht was ons is keer op keer verteld dat dit verplicht was bij hun.
En dat blijkt nu dus niet zo te zijn.
Laatst gewijzigd door Julael op 20 mar 2007 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

nou dilbert heb even snel wat rond geneust ik ik merk aan alle reacties
die jij bij vele forums plaatst dat dit je dag taak is.
Mensen op de kast jagen en irriteren

sorry maar daar pas ik voor.
Ik ga niet verder hiermee want ik ga niet met mensen van jouw soort om ik sta daar ver boven.
hoe jij zo laag hebt kunnen zinken.

en nee na al die forums gezien te hebben denk ik niet meer dat je bij dsb werkt of een oplichter bent.
Daar heb je niet de brains voor.

succes in je verdere leven.
Laatst gewijzigd door Julael op 28 feb 2007 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb al jaren een vrouw en mijn ouders hebben mij bijzonder gewenst, dat kan ik je verzekeren.

De waarheid is hard en veel mensen ervaren dit als op de kast jagen en irriteren, daar kan ik weinig aan veranderen en het is voor mij zeker geen reden om te stoppen.

Mensen van mijn soort? Wat voor soort is dat? En wat geeft jou het recht om te zeggen dat je er ver boven staat? We zijn allemaal gelijk heb ik altijd geleerd.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

en wat jij denkt is niet de waarheid als je de waarheid zou kennen zou je heel anders piepen.

Kom maar terug als je meer ervaring hebt.

oordeel niet over mensen dan zullen ze ook niet over jou oordelen.

Mensen van mijn soort zijn gelijk maar dan heb je altijd nog uitschot waar jij onder valt.
Laatst gewijzigd door Julael op 28 feb 2007 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ha ha ha die is goed, ik kom thuis niet aan mijn trekken en dat ga ik hier af reageren. Geloof je het zelf?

De waarheid is voor iedere persoon anders, dat lijkt me duidelijk. Ik heb geen ervaringen met leningen en dat hoop ik ook zo te houden.

Als jij denkt dat ik uitschot ben, dan is dat jou keuze. Ik maak geen woorden meer vuil aan mensen zoals jij, die alleen maar kunnen schelden en niet toegeven dat ze fout zitten.

Einde verhaal wat mij betreft.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

er komt eindelijk iets zinnigs uit jou

einde verhaal wat mij betreft

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gaat lekker hier.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Jan1 »

@Julael

Feit is natuurlijk wel, dat jou ouders je niet hebben geleerd, dat je eerst moet sparen voor je geld uitgeeft, of je bent altijd al hardhorend geweest, en hebt een goede raad in de wind geslagen. Wat jij doet, is geld uitgeven wat je niet hebt. Bovendien verdenk ik jou er van dat je geen lening w/meer kan krijgen bij de bank waar je ook je betaalrekening aanhoud, overkreditering misschien?

Gesloten