LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

vdW

In mijn vorige post kun je zien waar die meneer waarvan de text weg is het over had. Had hem nog net kunnen lezen. Ik denk als je je bericht wijzigt en je laat de text weg tot deze foetsie is dan.

Ik heb niet zo een goeie ervaring met Amerikaanse bazen. Lopen de hele dag met grafieken achter je aan en huren iemand in die zogenaamd je colega is maar ondertussen als spion rondloopt en alle onregelamatigheden aan de Baas gaat vertellen. En toen deze baas zijn buit binnen had, vertrok hij weer naar amerika en stond iedereen op straat. lekker is dat. We moesten zelf de kantine en werkruimtes poetsen. De mensen op kantoor moesten ook hun eigen kantoor poetsen. Nooit wat extras of leuke dingen. Het mag niks kosten maar er moet wel maximaal verdient worden. Voor mij hoeft dat niet zo die amerikaanse werkwijze. Was ook te merken aan de stemming daar.

groeten, Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Will:
Ja, Will, dat kán voorkomen. Ik heb gelukkig geheel andere ervaringen. Niet ieder bedrijf is hetzelfde, niet iedere Nederlander is hetzelfde en niet iedere Amerikaan is hetzelfde. Bij veel Amerikaans geleide bedrijven staat presteren nr 1. Als je daar niet mee kan leven dan is dat de verkeerde zaak voor je. Het is harder dan hier maar dat vond ik altijd wel positief omdat niksnutten er vanzelf uitgezeefd werden.
Gr, vdW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Ow ik ben een niksnut :lol:

Ik wilde nog zeggen dat alleen de niet al te snuggere en makkelijk te beinvloede mensen overbleven daar, maar dacht hou het netjes hehe

Will :wink:

maar nu weer ontopic

Philips BOOOEEEE ! :)

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ South 75:
Ik wilde nog zeggen dat alleen de niet al te snuggere en makkelijk te beinvloede mensen overbleven daar, maar dacht hou het netjes hehe
Nou, nogmaals, dat waren niet mijn ervaringen. Precies het omgekeerde was het geval. Zo zie je maar.
Philips was ook ooit een betrouwbare zaak waarvoor ik respect had en enigszins trots op was als Nederlander. Nu teren ze nog op hun roem en glorie van weleer,( Philips, dan is het goed!) waar ik als goedgelovige en argeloze koper ingetrapt ben. Afijn, ik heb mijn lesje geleerd. Dure les :(
Ik ben nog even iets wezen neerzetten op het DVDR 990 forum van KASSA!
Gr, vdW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

vdW
Ik weet niet of die oproep daar nut heeft. Ze hebben maar 2 actieve leden daar volgens mij. Dat 990 topic is het enige uit 2007. Zegt al genoeg. Ook die movieman lijkt het altijd beter te weten. Nu houd ie zich rustig na een aanvaring met mij. (berichten heeft ie laten verwijderen) Ik heb dat forum achter me gelaten want het schiet niet op daar. Maar alle beetjes helpen zeggen ze

Vanavond eens opletten bij Tros Radar. Aan het eind van het programma gaan ze altijd in op ontvangen Emails en oproepen. Ben benieuwd. Als ze niks zeggen gooi ik het bijltje er bij neer denk ik. Als kleine man heb je toch niks in te brengen tegen multinationals als Philips vrees ik. Radar heeft ook niet gereageerd op mijn Email en volgens mij ook niet op die van anderen.

Kunnen dit topic wel in leven houden maar wat valt er nog te zeggen. Ik zag trouwens ook dat er bij de categorie "radar uitzendingen" ook berichten zijn over dit onderwerp. Hadden ze hier maar even gekeken. Jammer.

Ach ja, via google denk ik toch dat we een klein verschil hebben kunnen maken. Velen googlen voor ze een aankoop doen. Hoe ik al zei alle beetjes helpen.

Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Will,
Ach joh, ik blijf gewoon doorgaan. Alle beetjes helpen. Nog steeds niets vernomen van dat reparatiebedrijf CE Repair. Maar ik ga door! Hoe dan ook . Ik maak het mijn missie! Philips of niet, ik wil ze te pakken nemen voor die 1000 euro die zij mij hebben ontnomen door waardeloos spul te leveren. Ik ga ook nog naar het AD waar er een SOS krant is waar je je aankoopfloppen bekend kan maken. Een hele of halve pagina zag ik de laatste keer over 1 onderwerp: Een geëxplodeerde ovenruit! Dus zal dit ook wel de nodige aandracht krijgen. Doorgaan....wij zullen doorgaan! Ja toch?
Gr,

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door skippy »

je had de recorder ook niet naar ce repair moeten brengen maar naar
e-care zij zijn n.l de enige die de omruilregeling van dvd en hd recorders voor philips uitvoeren.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Beste Skippy,
Zwaan Techniek in Dordrecht , heet tegenwoordig CE Repair, heeft mijn 1ste reparatie uigevoerd met een coulance regeling van Philips! Zij zijn een Philips geautoriseerd reparatiebedrijf.
Aanvankelijk draaide de DVDR 990 weer pico bello. Toen begon die plots weer kuren te vertonen. Ik terug met die klacht. Nu bleek dat CE Repair tegenwoordig dit soort reparaties laat uitvoeren door E Care in Duiven. Wist ik ook niet natuurlijk. Ik heb toen E Care gebeld en gevraagd wat er nu precies mankeerde aan dat apparaat . Wederom de laser unit! Nou, waarom maken jullie em dan niet, vroeg ik. Omdat Philips geen laserunits meer heeft, was het antwoord. Apparaat terug naar CE Repair in Dordrecht alwaar ik 29,50 moest betalen voor "onderzoek". Dat kwam dus van E Care ! Chef Ton erbij geroepen. Ja, dat is naar voor u, zei Ton. Vraag: Als ik het apparaat nu laat repareren dan vervallen de onderzoekskosten toch? Ja, zei Ton. Wel, waarom repareert E Care dat ding dan niet? Daarvoor heb ik em toch gebracht? Ja, Philips heeft geen laserunits meer! Dat wist ik natuurlijk ook al. Ton belde Philips en 1 week later kreeg ik het "grandioze" aanbod om een DVDR 7310 voor 325 euro te mogen kopen! Die dingen staan echter gewoon al te koop voor 395 euro! Dus sloeg ik dit aanbod af en vroeg Ton om met zijn Philips connecties met een reëel bod te komen. Dus 50% van de going prijs van een recorder. Ik wacht nog steeds!
Resumé:
18 maanden zonder problemen gespeeld
8 maanden zitten klooien met Disk error en Warning en later No Disk.
Buiten garantie ( 2 jaar garantie voor dit topmodel !)onder coulance regeling gerepareerd. Duurde "slechts" 6 maanden! :cry:
Leek helemaal okidoki totdat na zo'n 10 DVDs afspelen de zaak weer fout ging met haperend afspelen. Weer die laserunit! Sinds december staat dat ding dus in reparatie die niet kan worden uitgevoerd omdat wereldfirma Philips geen laserunits meer heeft! :shock:
Dag 1000 euro! :evil:

N.a.v volgend advies op Kieskeurig heb ik destijds mijn DVDR 990 naar Zwaan in Dordrecht gebracht;

Erik de vries: LET OP !! mensen,

Ik heb ook een dvdr 990 uit jan 2003 en wat blijkt nu?! Ik heb een philips
servicecenter gebeld in Dordrecht (Zwaan, daltonstraat 25 dordrecht
078-6543060) en die heeft in het systeem gekeken en geconstateerd dat op de
DVDR 990 een garantieperiode zit van 2!!! jaar!! helaas was die van mijn dus 2
maanden uit de garantie, maar nu is de coulanceregling toegepast, en hebben ze
een aantal zaken vervangen (loopwerk incls laser etc) en een nieuwe chip en een
nieuwe firmware 6.3 en ik hoefde alleen de arbeid van 68 euro te betalen!!!

goede service dus.. 2 jaar garantie mensen belachelijk dat de winkel waar ik
hem kocht (foto klein rotterdam) dit voor mij had verzwegen, en 250
reperatiekosten wilde aansmeren!

groet en succes,
erik (22-04-2005)



Dus Zwaan heeft wel degelijk een goede reputatie en is ook een Philips service center! Alleen brengen ze recorders tegenwoordig naar E Care in Duiven.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

@vdW

Ik wil nog een laatste poging wagen. Ik heb een Email opgesteld die, of Radar overhaald, of in mijn gezicht ontploft. Graag zou ik hem jou eerst willen laten lezen met de vraag of het zinvol is. Je kan op het envelopje klikken bovenaan zodat je mij jou Email adres kunt doormailen. Dan stuur ik je het bericht.

Of, ik ben te voorbarig, of, Radar heeft een koffertje van Philips onder de tafel doorgeschoven gekregen, maar ze hadden op zijn minst toch wel de verstuurde Emails kunnen beantwoorden vind ik.

groeten, Will

Ps, even een wijziging. Ik denk kijk eens even op amerikaanse recentie sites en dergelijk. Het lijkt erop dat wij in nederland nog de betere apparaten krijgen. Jezusmina wat word Philips daar afgekraakt en afgezeikt. Ik ben bang dat wij in Nederland slechts een bijzaak zijn voor Philips.
:shock:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ South 75 en vdW, kunnen jullie elkaars e-mailadressen niet door geven??? :wink: :wink: :wink:

Kunnen jullie msn-en, als ik de laatste berichten bekijk zijn jullie aan het woord :D

may bee
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door may bee »

Radar heeft hier toch echt wat laten liggen. Ik heb een email gestuurd (net als vele anderen) en gisteravond gebeld met de mededeling dat Philips zich gewoon niet aan zijn woord houdt. Mijn apparaat valt keurig onder de in de vorige aflevering besproken coulance regeling maar Philips doet gewoon of zijn neus bloed! De dame van de radarlijn kon alleen maar verbaasd "ooh" zeggen, that's it. Jammer, maar we geven niet op!

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door skippy »

begrijp mij niet verkeerd ik heb niets tegen ce-repair ik wil alleen maar aangeven dat het voor de omruiling het beste is om de recorder rechtstreeks naar e-care te sturen omdat zij als enige de coulance/omruilregeling uitvoeren dit geldt bv ook voor kleinhuishoudelijke apparatuur.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

queen/philipsfan

Voor mij hoef je het niet te lezen hoor. Als je er niet tegen kunt ga dan andere mensen lastig vallen aub.

We houden het topic in stand om de pole position bij google te houden.
Email adressen zijn ondertussen uitgewisselt. Kun je weer een beetje rustig adem halen.

may bee

We komen er wel. We gaan gedeeltelijk achter de schermen verder om de reacties van betweters te voorkomen. We hebben bewijs genoeg ondertussen. Als je op de hoogte gehouden wilt worden kun je me een Email sturen. Er is hier meer aan de hand. Genoeg met het alles accepteren en de kop in de zand steken wat mensen doen.

Groeten, Will

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Zuid 75, was een grapje zie de smilies :wink: :wink: :wink: :D, dat je de topic levend wil houden is natuurlijk jullie goed rect.
Moet wel zeggen dat jullie berichten soms lang zijn maar dat terzijde.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Sorry ik zag het meer als uitlachen. :oops:

Vind de verhalen ook wat lang af en toe ja. Word ook niet echt gelezen volgens mij als je sommige reacties ziet in het verleden. Dit is voor ons een soort uitlaat klep denk ik. hehe. Excuseer onze lompheid

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Moet wel zeggen dat jullie berichten soms lang zijn maar dat terzijde.
Sorry, soms is het nodig om iets duidelijk uit te leggen.Dit was het geval met die reparateur en de achtergrond hiervan.
Mvg,

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Zie hier wat onze vriend die nooit problemen met zijn Philips dvd recorders heeft schrijft bij kieskeurig.nl En wat voor punt hij voor degelijkheid geeft!

:lol: kon het niet laten sorry
12-09-2006

Queenfan: Echt een Philips simpel en goed, althans dat dacht ik tot nu toe. Simpel is die en dat blijft hij ook enorm gebruiksvriendelijk maar heb er alleen maar problemen mee.

geluidskwaliteit 8 beeldkwaliteit 8 mogelijkheden 8 gebruiksgemak 10 vormgeving 8 degelijkheid 1

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ south 75, nee dat ben ik niet, ik reageer nooit op kieskeurig.

Op de meeste forums waar ik op ziet heb ik wel queenfan behalve queenforum.nl, queenvrienden.nl, stonesforum.nl, iorr.org (als michelr).
Hier heb ik als naam Michel mijn eigen naam, aangezien dit al bezet was op radar heb ik uiteindelijk voor Queenfan gekozen maar probeer wel zo veel mogelijk mijn eigen naam te keizen als screennaam.

Dit lukt dus helaas niet.

Sorry ik ben dat zeker niet.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ach, de ene Queenfan is de andere niet. De ene is happy met zijn Philips DVDR en de andere Queenfan geeft een 1 voor degelijkheid en heeft veel problemen. Punt is dat er gewoon veel ontevreden kopers zijn van Philips DVDRS en die Queenfan op Kieskeurig is er één van. Join the crowd! Dat is toch niet normaal meer zoveel ontevreden kopers met zoveel klachten!Er is er maar 1 tevree en dat is Kleisterlee!
( En onze Queenfan op RADAR dan) :lol:
Mvg,

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Zullen we een poll houden wie wel of niet denkt dat het "onze" queenfan betreft? :D

Hij is volgens mij echt iemand die iets blauw vind als het rood is, en als het rood is blauw moet zijn. Maar ik kan het niet bewijzen natuurlijk. Maar het lijkt me toch sterk dat er :

- 2 zijn die actief forums onderhouden,
- alletwee queenfan heten,
- en alletwee een Philips dvd recorder hebben,
- en alletwee hem eerst ophemelen terwijl ze eigelijk ontevreden zijn.

Wat vinden jullie? Maar bewijzen kan ik het niet. Ik kan de post wel weghalen maar dan weet niemand waar de reacties over gaan. We laten ieder zijn eigen oordeel trekken en zien het als een grap.

:wink:

Gesloten