Maar feit blijft gewoon dat de bedrijven die VOIP aanbieden hun product te rooskleurig voorspiegelen. De b e d r i j v e n liegen de klant voor en komen beloftes niet na. Het is de taak van de b e d r i j v e n om de klant goed voor te lichten, niet van de consumentenorganisaties. Ik vind dan ook dat de consumenten (en de consumentenorganisaties) mogen eisen dat deze bedrijven hun beloftes nakomen.
Daar zit het probleem.
In plaats van de mensen goed voor te lichten en aangeven wat de werkelijke problemen zijn en aan de mensen uit te leggen de voordelen en de nadelen van de technieken, gaan ze de bedrijven steeds op hun vingers tikken om hun beloftes na te komen!
En dat verwijt ik de consumentenorganisaties!
Er zijn VOIP-specialisten bij sommige consumentenprogramma's geweest en die specialisten vertellen precies hetzelfde wat ik de hele tijd zeg.
De consumentenorganisaties moeten met behulp van zulke specialisten
de consumenten voorlichten.
Niet wat ze nu doen!
De b e d r i j v e n liegen de klant voor en komen beloftes niet na. Het is de taak van de b e d r i j v e n om de klant goed voor te lichten, niet van de consumentenorganisaties.
Klopt, maar wat de consumentenorganisaties nu doen is totaal verkeerd!
Wat die organisaties moeten doen is tegen de klant zeggen dat de beloftes van die bedrijven niet kunnen en dat ze niet naar de beloftes van die bedrijven moeten luisteren!
Ik vind dan ook dat de consumenten (en de consumentenorganisaties) mogen eisen dat deze bedrijven hun beloftes nakomen.
En dat is in deze situatie een totale verkeerde instelling!
Wat je van die bedrijven moet eisen is dat ze de waarheid gaan spreken en dat ze eerlijk zijn!
Wat er nu gebeurd is dat de bedrijven luchtkastelen gemaakt hebben en wat de consumentenorganisaties nu doen is
Waar ik me hierbij echt aan stoor is dat de uitspraken van de diverse specialisten en verschillende bedrijven in de doofpot gestopt wordt!
Er zijn diverse bedrijven die het internet zelf beheren die ook waarschuwingen naar buiten gebracht hebben dat het netwerk overbelast gaat worden.
Het dataverkeer over de backbone in Amsterdam is nog nooit zo hoog geweest. De beheerders geven aan dat het te wijten is aan de enorme toename van VOIP en internet-tv.
Zulke waarschuwingen worden niet door de consumentenorganisaties overgenomen!
Ook niet de waarschuwingen van de VOIP-specialisten!
Dat wordt allemaal genegeerd door de consumentenorganisaties!
Het enige wat ze doen is onder andere steeds KPN op hun vingers tikken en eisen dat ze hun beloftes nakomen.
TEGEN BETER WETEN IN!
Als de consumentenorganisaties echt ballen hebben en echt goed voor de consument willen zijn, dan laten ze die specialisten aan het woord en ook de beheerders van de backbone van internet!
In plaats van tegen beter weten in dingen eisen die niet nagekomen kunnen worden.
En dat is mijn punt!