LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door robbieS »

Het enige wat ik durf te kopen van Philips zijn hun TVś en in de jaren 70 de WC bril die ze op de markt brachten.
Neen RADAR op met een Sony Dvd recorder en je kijkt zonder problemen.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

cHeeft Philips ooit WC brillen gemaakt? Was dat niet Phillips? Met LL ? Whatever, voor geavanceerde electronica zoals met DVD recorders moet je echt niet meer bij Philips zijn. Dat is té hoog gegrepen voor die huishoudelijke koffiemachine en waterkoker makers. Kijk maar eens wat andere firma's maken zoals Sony, Panasonic etc. Dig.camera's, movie camera's, recorders, Blu Ray/DVD, enz enz enz. Met camera's is Philips al lang geleden gestopt, CD spelers zijn middelmatig van kwaliteit en DVD recorders staan bovenaan het lijstje van recorders met de meeste gebreken.
Is dat waar van IKEA? Philips DVDRs als decorstukken ? Als IKEA denkt dat ze daarmede hun goede image bevestigen dan hebben ze het totaal mis!
Ook TV van Philips komt er bij mij NOOIT meer in! Totaal niets meer waar Philips op staat. Ik heb mijn dure les geleerd. :x

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Is dat waar van IKEA? Philips DVDRs als decorstukken ?
Hier in het zuiden wel tenminste. Ik kwam diverse types tegen waarvan de meeste uit het crappy lijstje dat ik eerder vermelde. Ook de dvdr70 die ik had. Trouwens, in de catalogus van ikea kom je ze ook tegen zie ik net.

Op youtube staat een filmpje waar iemand laat zien hoe een Philips dvd recorder van binnen uitziet. Je hoeft niet te raden waarom hij hem opengemaakt heeft lijkt mij.

groeten, Will

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

Klopt er staan philips apparaten bij de Ikea net als computers van HP.

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

Dat is nu ook toevallig, ik heb een dvd recorder van philips, ik neem altijd op maar na 6 of 7 keer opnemen kon ik de dvd weer weggooien, dan was het onleesbaar, ik heb nu weer nieuwe dvd's gekocht, ik begrijp nu dat je zo'n dvd eindeloos ken gebruiken, ik heb de recorder nu 7 maanden. :(

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Dat is nu ook toevallig, ik heb een dvd recorder van philips,
Welk type als ik vragen mag? Eén met of zonder harddisk?
DVDs RW kan je altijd opnieuw blijven gebruiken. Nou, altijd is wel erg lang maar wel heel lang.
gr,

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

uhh op het boekje staat dvdr3305, heb je daar wat aan

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

zonder harddisk, ik zie net op de phi;ips site dat het gaat om de dvdr3305/19,

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Dit type kunnen we ook aan het lijstje toevoegen denk ik. De meeste recenties zijn van mensen die hem net hebben, maar hij is al hard op weg naar een onvoldoende dmv de recenties van mensen die hem langer in bezit hebben.

Met mijn nieuwe Sony heb ik nu een dvd-rw al een keer of 14 gewist zonder problemen. Met mijn Philips toen was het na 3 a 4 keer al "no disc" of "disc error" Ik heb er tientallen weggegooit toen. Stom want deze Sony had ze wel nog gelust waarschijnlijk. Dacht dat het aan de schijfjes lag. Ik blijf dezelfde dvd gebruiken nu. Wil weten hoe vaak ik hem kan blijven wissen.

HAVE A NICE WEEKEND!

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Corrie Schooremans:
Misschien heb je iets aan deze beoordelingen van gebruikers.

http://www.kieskeurig.nl/review/48D829F ... 3E5403.htm

Op Kieskeurig kan je veel informatie vinden zoals tevredenheid en vragen/antwoorden.

Laat eens horen of je bekende probleempjes tegenkomt.
Mvg,

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

jeetje zeg, ik zie al die negatie reacties, denk ik een goed produkt te hebben gekocht maar ik had beter sony kunnen nemen zie ik, ik zit er dus nu maar mooi mee, ik begrijp dat de service ook minimaal is, dat betekend om de zoveel maanden nieuwe dvd's kopen, balen zeg.
Ik heb inderdaad dezelfde problemen, niet opnemen, of hij blanc, of disk error, ik ken 6 of 7 keer opnemen, en dan is het over, maar ik heb ook een portebale recorder en daar doe hij het wel.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Corrie Schooremans:
Als je nog garantie hebt dan snel na laten kijken ! Lees mijn ervaringen met de Philips DVDR990 van 1000 euro maar eens die ik hier eerder vermeld heb! Met veel pijn en moeite een nieuwe laserunit erin gekregen die na 10 DVDs afspelen en 1 opnemen weer verrot is. Philips heeft geen andere laserunit meer op voorraad voor dit (top)model (gekocht 2003)Daar zit je dan met die "fraaie"recorder van een multi national met een goede reputatie die nu niets meer voorstelt! Mijn volgende DVDR wordt een Panasonic. Die komen overal als beste uit de testen. Sony schijnt ook veel beter te zijn dan Philips wat betrouwbaarheid betreft tenminste. Philips schijnt het laagste te scoren wat betrouwbaarheid betreft van alles wat er op de markt is! :(

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

Ik heb nog garantie, ik heb hem in september 2006 gekocht, echt balen ik heb je reactie gelezen ik weet wat mij te wachten staat, bah ik heb er voor moeten sparen, ik had beter moeten weten, ik had ook een tv van philips die gaf ook de geest na 5 jaar hij was verschrikkelijk duur, stom van mij, de rest van de appararuur wat ik in huis heb is van bosch nooit geen problemen mee gehad, een wasmachine die is nu al 14 jaar oud, afwasmachine was 7 jaar oud dus geef mij maar bosch

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Corrie Schooremans:
Ja joh, ook ik maakte steevast die fouten. Aldoende leert men. De Philips TV van mijn zoon begon te smeulen en te roken na 5 jaar. Niet meer te repareren omdat kosten te hoog waren. Dag geld! Mijn dure , f 1600 kostende Philips montage VHS recorder reageerde plots niet meer op de AB en ook niet op de knoppen op het apparaat. Te duur om te laten repareren. 5 jaar oud (Matchline, dus het top produkt van Philips) Toen , wetende dat ik het beter niet kon doen kocht ik de nieuwe DVDR 990 van Philips. 1000 euro! Na 1 jaar begon het gelazer al met aan duidingen "Disk warning "later "Disk Error". Philips geschreven . Die belde maanden later op met de mededeling dat ik naar de zaak moest gaan waar die PHILIPS DVD+RW waren gekocht.(Dixons) Die stuurde mij weer naar Philips. Ik werd in de waan gelaten door Philips consumenten dienst dat het aan die disks lag terwijl ze donders goed wisten dat de laserunit van die DVDR 990 voor geen stuiver deugde! Ze hadden mij direkt al moeten adviseren om het apparaat voor reparatie of omruil in te leveren. :evil: Na lang touwtrekken werd er gratis een nieuwe laserunit ingebouwd dat duurde 6 maanden! Volgens de reparateur omdat de toestemming van Philips zo lang duurde. Het apparaat was 2 maanden buiten de garantie van 2 jaar! (Matchline heeft 2 jaar garantie)
De rest weet je. Ook die nieuwe laserunit is defekt. Geen nieuwe meer op voorraad dus zeg maar dag met je handje. Via de reparateur heb ik inmiddels 2 voorstellen voor omruil gehad. Ik twijfel nog omdat mijn voordeel tov de going prijzen van die apparaten slechts 75 en resp. 90 euro bedraagt.( Dus 75 of 90 euro minder dan de internet prijzen) Ik ben dan wel mijn claim kwijt voor dat dure apparaat! RADAR en KASSA doen ook niet veel meer voor de gedupeerden. Zelfs een eenvoudig oproep van 1 minuut voor gedupeerde kopers van dure apparaten zoals mijn type 990 wordt niet gedaan. :(
Bij mij komt er geen Philips apparatuur meer in huis, dat zal je wel begrijpen. Mijn ervaringen zijn wat betreft de betrouwbaarheid en coulance van Philips tot ver onder het vriespunt gezakt.
Mocht ik ingaan op het laatste aanbod voor omruil dan geef ik dat ding kado aan mijn jongste zoon. Ik koop dan wel een van de nieuwe Panasonics die rond mei verwacht worden. Die staan overal bovenaan de lijst wat kwaliteit betreft . De "oude" huidige typen kan je gewoon niet meer kopen. Allemaal uitverkocht.

Dus goede raad: Schrijf je klachten duidelijk op met datum! Breng dat apparaat naar de leverancier en neem geen genoegen met: We kunnen niets ontdekken. Je klachten heb je niet uit je duim gezogen.

PS Onze Boschwasmachine gaf na 12 jaar de geest.Heel intensief gebruikt. Miele gekocht. Prima hoor, maar volgens mijn vrouw waste die Bosch tóch schoner!Raar maar waar!
Gr,

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

nou zeg ik had ook een matchline van philips, eerst gedonder met de scart aansluiting, laten reparen, weer gedonder met de scartaansluiting, konden dat weer repareren, er was iets met een printplaat, en de laatste keer hadden we geen beeld meer, ik had geen zin om hem weer te laten reparen en hij staat nu boven, en hebben we een nieuwe grkocht sony, die bevalt prima.
HIHIHI het klopt dat de bosch beter is, daar heb je vrouw gelijk in.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Telegraaf.nl
Dvd-recorder gestoord

AMSTERDAM - Het artikel 'Dvd-recorder gestoord' op de voorpagina van De Telegraaf (10/05) is een geschenk uit de hemel. Ik ben inmiddels toe aan mijn, niet schrikken, zesde dvd-recorder van het merk dat zichzelf aanprijst met 'let's make things better'! Ik heb er alleen maar ellende mee gehad.
Was jij dat op die voorpagina vdW?? :D

Wie weet er meer van, en wat stond er op die voorpagina?

Groeten, Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Nee,Will, ik heb het AD en heb nog niets geschreven. Ik wacht nog op een fatsoenlijk coulance omruilaanbod. Ik heb er 2 voor 2 verschillende recorders ontvangen maar ik vind de bijbetaling veel te hoog. Die aanbiedingen zitten 75 en resp. 90 euro onder de going prijs op internet aanbieders. I wil niet meer dan 50% van de going prijs bijbetalen omdat die DVDR990 mij bijna 1000 euro gekost heeft! Wat vind jij hiervan?

Ik zou zelf nooit meer een Philips DVDR kopen want de algemene ervaring is dermate slecht dat ik er gewoon geen vertrouwen meer in heb. Als ik er een onder een coulance regeling zou kunnen krijgen voor een redelijke prijs dan geef ik die kado aan mijn jongste zoon. Dan kan die ermee stoeien zolang het duurt.
Gr,

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Wat ik hiervan vind. hmz. lastig. beter iets dan niets zou je kunnen zeggen. Maar dan komen ze er weer makkelijk vanaf ja. Aangezien ik steeds meer klachten tegen kom overal en er noppes aan gedaan word ben ik er bijna heilig van overtuigt dat Philips hun coulance budget steekt in het stil houden van de media. Hoe meer geld hoe meer macht je hebt in de huidige televisie maatschappij. Als we geen internet hadden waren we al helemaal een kudde schapen. Kun je niet voor een ander merk kiezen van dezelfde waarde?

Groeten, Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Hoi, Will,
Je hebt volkomen gelijk. Normaal gesproken zouden wij niets gehoord hebben van die vele klachten over Philips DVDRs. Nu met internet en Kieskeurig met alle beoordelingen en klachten zie je duidelijk hoe het met die recorders gesteld is. Na 1 jaar beginnen de meeste klachten die vervolgens steeds erger worden en zoals in het geval van die DVDR990 een apparaat van 1000 euro gewoon waardeloos gemnaakt hebben mede omdat het grote Philips concern geen laserunits meer op voorraad heeft!
Ik heb een mailtje gestuurd aan die reparatiefirma die via Philips probeert iets te regelen voor mij. Dat waardeer ik toch wel weer. Ik heb gevraagd of die aangekondigde "nieuwe" coulanceregeling van Philips ook voor mijn recorder geldt, dus als ik het goed gehoord heb bij RADAR , 60 tot 160 euro bij betalen bij omruil. Weet jij nog of dit de genoemde bedragen waren? Dán wordt het pas interessant! Ik denk dat je wel aan Philips gebonden zal moeten blijven :( bij omruil.

Loewe service: Mijn CRT TV , Loewe Aconda wordt kosteloos door Loewe dealer geheel nagezien op losse soldeercontacten. Dit n.a.v. hun oproep aan bezitters van deze toestellen! Toestel zou gisteren worden opgehaald maar de "module" is nog niet gearriveerd volgens de dealer. Dus waarschijnlijk wordt er ook een nieuwe module in aangebracht. Kijk, dát is nog eens SERVICE! Dat had Philips ook moeten doen na de klachten met de DVDR990 en andere recorders die mankementen vertoonden!
Gr, vdW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Zoiets waren die bedragen ja. Volgens mij kun je de uitzending nog eens bekijken op deze site. Maar je krijgt dan wel een vergelijkbaar type. Dus een gewone recorder zonder HD twv 200euro, die bij de media mark 129 kost. als je dan 160 moet bijleggen kun je hem beter bij die laatste gaan halen en de 990 gevuld met antrax naar Philips sturen gehe (geintje)

:?

Gesloten