LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
abnormaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2006 11:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door abnormaal »

Ja, mensen ik heb al lang niet van me laten horen maar dat wil niet zeggen dat ik stilzit en me gewonnen geef. De strijd om gerechtigheid gaat gewoon door!

Vandaag heb ik alweer een brief gestuurd naar Scheidegger Opleidingen B.V om te zeggen dat de maat vol is en ik nogmaals om contract ontbinding vraag. En als ze er na deze brief nog steeds niet op in gaan dat maakt niet zoveel uit want de advocaat neemt de gegevens mee naar de rechtszaak op 24 april. Het is een duidelijk bewijs dat het om valsheid van geschrifte gaat. Ik heb ook in de brief vermeld dat ik er van baal dat ze me ( en advieseur J posno) een werkgarantie hebben gegeven en nu niet kunnen waarmaken. Want zoals in de brief vermeld zou het enige tijd vergen voordat ze me aan werk kunnen helpen en mijn opties zijn of een gratis vervolg opleiding of afwachten tot ze me wel kunnen helpen.
Dan kon ik bellen naar 0800 nummer om aan te geven wat in wens! Dit is echt het top punt.

De reden waarom ik vooral met Scheidegger Opleidingen B.V in zee ben gegaan is vanwege de werkgarantie. De adviseur/verkoper heeft bevestigt dat ik inderdaad vast werk kan krijgen. En een gratis vervolg opleiding slaat ook nergens op want Scheidegger Opleidingen B.V weet donders goed dat ik al een opleiding heb geannuleerd en dat ik zeer ontevreden bent over hun bedrijf en hun meerdere malen om contract ontbinding heb gevraagt. Ik heb maar voor ze dat ze snel reageren en het regelen want bij de rechtszaak zelf gaat het hen veel meer kosten.

En heeft de advokaat nog de brieven nodig die Scheidegger Opleidingen B.V aan mij verstuurd? Ik hoor het graag.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

jollye
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 02:15

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door jollye »

hoefkade waarom heb je nu pas officieel aangifte gedaan tegen scheidegger. als ik alle berichten zo lees dan zou ik denken dat alle gedupeerden reeds aangifte hebben gedaan, ik hoop dat het ook gebeurt is.
hoe sterk staan jullie tegen scheidegger op 24 april a.s als je niet gelijk aangifte hebt gedaan van het geen jullie is misdaan.
ik hoop dat het een sterke advocaat is die aan jullie kant zit.

neem van mij aan dat scheidegger rustig op zelfde voet door gaat en de adviseurs weten zich heel goed in te dekken, door alles wat fout is gegaan en nog gaat in de schoenen te schuiven van de klant.

als je alleen om informatie vraagt dan kun je je toch niet laten verleiden om nog dezelfde dag een krabbel te zetten bij zo'n adviseur, hoe doordrammerig zo'n mannetje ook mag zijn.volgens zo'n adviseur ben je er zelf bij er wordt geen wapen tegen je hoofd gehouden, zij doen hun werk en dat is namelijk jou als klant zover krijgen om een opleiding te gaan volgen om een stap verder te komen in je leven. had je geen intentie om een opleiding te volgen waarom dan überhaupt om informatie vragen. :?: :?:

neem van mij aan dat er ondanks jullie acties er nog dagelijks mensen zijn die zich inschrijven voor een opleiding " met baangarantie volgens scheidegger".

ik kijk uit naar de afloop van dit alles. :!:

vuilniszak
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 15:33

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door vuilniszak »

Ik heb gewerkt voor Scheidegger en weet hoe ze de mensen om de tuin leiden..
De mensen worden telefonisch benaderd door een callcenter en dan wordt er een “vrijblijvende”afspraak gemaakt voor een buitendienst medewerker!!
Aan de telefoon mag niet gecommuniceerd worden wat een opleiding kost,als medewerkster van Scheidegger weet je dat wel!
De buitendienst medewerkers werken voor een basissalaris en moeten het hebben van de provisie als zij een opleiding “verkopen”, hoe meer opleidingen zij verkopen des te meer zij in hun loonzakje hebben.
De buitendienst medewerker werkt volgens een target wat zij iedere maand moeten halen.
Ook is bekend bij de medewerkers van het call center dat de opleidingen gefinancierd worden via comford card.

Ik heb zelf op het callcenter gewerkt en weet hoe zij moeten werken om de afspraken voor de adviseurs te maken en eigenlijk door de strot te duwen.

magevo
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2007 23:10

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door magevo »

Ja helaas heb ik ook voor dit zooitje ongeregeld gewerkt.
Heb in mijn laatste paar maanden ook gewoon heel vaak lekker op de koffie gezeten, relaxed en normaal, en vaker de mensen geadviseerd om de opleidingen/cursussen niet te volgen dan wel, lol...
Had er totaal geen zin meer in en stond en sta ook niet achter het produkt.
Ik vermelde ook altijd als ik wel mensen inschreef hoe ze er vanaf konden als ze achteraf toch twijfels kregen,
denk dat ik ook een van de weinige adviseurs was die het hart op de goede plek heeft, dat heeft me zakelijk gezien wel de nek gekost, maar ik durf iedereen die ik heb ingeschreven toch recht in de ogen te kijken.

En wat salaris betreft, idd afhankelijk van provisie, maar zelfs de adviseurs worden uitgemelkt door die gluiperds.....alles verdwijnt rechtstreeks in de portomonnee van de directie.
MVG een gelukkige ex-adviseur

MAXIEM

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag magevo,

Zou je hier zonder dat je jouw identiteit prijsgeeft nog wat meer trucs kunnen neerzetten die dit bedrijf oplegt aan haar adviseurs?

(Eventueel) met dank.

Maxiem.

serene-shadow
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2007 17:32

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door serene-shadow »

erg fijn zo'n topic...ik had ook al de informatievraag toegestuurd naar scheidegger en toen ben ik een beetje rond gaan lezen. toen ze vorige week belde heb ik ze mooi afgewimpeld....nee daar heb ik geen vertrouwen meer in...alleen het feit al dat je niet eens krijgt te horen waar die opleidingen gegeven worden en wat de kosten zijn. nee voor mij geen adviseur op de stoep...scheidegger gaat maar mooi ergens anders zn zakken vullen...

vuilniszak
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 15:33

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door vuilniszak »

Voor magevo

Heb jij toevallig tussen 2000 en 2003 gewerkt bij scheidegger. :lol:

magevo
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2007 23:10

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door magevo »

nee, heb niet in deze periode gewerkt.
Vanwaar je vraag, vuilniszak?

magevo
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2007 23:10

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door magevo »

en wat had jij willen weten dan, maxiem?

vuilniszak
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 15:33

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door vuilniszak »

magevo

Ik heb in die tijd voor hun gewerkt vandaar mijn vraag.
Groetjes

Dirk99
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 23:20

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Dirk99 »

@magevo:
Ik vermelde ook altijd als ik wel mensen inschreef hoe ze er vanaf konden als ze achteraf toch twijfels kregen
Beste,

Kunt u een advies hieromtrent geven? Ik heb zojuist vernomen dat mijn moeder (die een eenvoudige PC opleiding voor senioren wilde gaan volgen) voor 2500 euro erin is geluisd (andere woorden heb ik er niet voor).

Vanzelfsprekend wil ik deze overeenkomst laten ontbinden, maar de algemene voorwaarden op de site geven weinig mogelijkheden.

Nu lijkt me dat het e.e.a. valt onder verkoop-aan-huis, dus onder de colportage-wetgeving, en aangezien we nog binnen de 8-dagen termijn zitten, heb ik nog voldoende tijd om een leuk briefje aangetekend te versturen.

Wie kan mij een goede tip geven om deze zaak ongedaan te maken?

Alvast bedankt!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij misleiding vervallen de voorwaarden van Scheidegger!

Dus als na 10 dagen blijkt dat er misleiding was mag U ontbinden, maar U zit wel met een bewijs probleem!

De Ex medewerkers kunnen beter voorzichtig zijn,
een advokate heeft veel problemen moeten oplossen!

U kunt op 30 april wel vaak de goede cursusboeken zeer goedkoop verkrijgen!
Zelf typen geleerd voor slechts 50cent eind vorige eeuw!

Er zijn diverse cursussen zowel op DVD als online te vinden, goedkoper en net zo goed!
Ik mag helaas(reclame verboden) geen link plaatsen voor mijn online winkel plaatsen, maaar vanaf €9,50 incl verzendkosten voor XP home!

Dirk99
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 23:20

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Dirk99 »

@March1365:

Bedankt! Ik heb inmiddels het contract gezien en er staat duidelijk op er een mogelijkheid is tot het ontbinden van de overeenkomst binnen 8 dagen nadat "een afschrift bij de kamer van koophandel van een datum is voorzien". Hieruit blijkt overigens m.i. dat ze zichzelf conformeren aan de Colportagewet 1973.

Ik zal dus asap (we zitten nog binnen deze termijn) een brief aangetekend versturen dat we alsnog deze overeenkomst willen ontbinden.

Overigens was er in dit geval geen sprake van een financiering, dus daar had ik het (helaas) niet op kunnen gooien.

magevo
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2007 23:10

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door magevo »

Je kan ten alle tijde een gesloten overeenkomst ontbinden.
Het enige wat je hoeft te doen is op de overeenkomst de gegevens in te vullen.
De overeenkomst kan je dus ook als opzegbrief gebruiken.
Als het nog steeds dezelfde formulieren zijn kun je bij punt 31 een aantal gegevens invullen.

De gegevens die je moet invullen zijn:

De (whahahaha) opleiding,
De naam van de adviseur en het nummer van de adviseur.
Dit formulier vervolgens versturen(aangetekend) en maak er voor de zekerheid een kopie van.

Als je dat binnen de gestelde termijn doet is er niks aan de hand.

Succes en vriendelijke groet,

Magevo

Mandytjuhhh
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 14:21

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Mandytjuhhh »

Hallo ik heb dus ook een probleem met scheidagger. Ze hebben me zovaak gebeld of ik al wist of ik nu die opleiding bij hun ging doen en ze zeiden in het laatste gesprek dat er nog maar 2 plaatsen waren voor de in januari 2008 startende opleiding. Toen heb ik snel beslist en ookal meteen 200 aanbetaald want dat moest.

MAAR nu wil ik er onderuit en heb getekend en de opzegtermijn is maar 8 dagen zoals die vrouw aan de telefoon dat zei.

Kan iemand me aub meer informatie per mail of hier geven. Pas in januari 2008 start de opleiding waarvoor ik getekend hebt. Er is toch wel een mogelijkheid.

Dankjewel alvast.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Er is iemand die na 1 maand het contract heeft ONTBONDEN!

Wegens misleiding, want de week bedenktijd was al om.
Als zij dingen beloven die niet waar zijn ik dit altijd mogelijk.
Alleen hebben mensen die op afbetaling iets regelden een dubbel contract getekend, zowel hier als bij een bank, dus die zitten lastiger!
Scheidegger heeft het geld al 100% binnen, en U moet deze hele lening terug betalen, en bij Scheidegger terug claimen!

Alleen de aanbetaling zou wel eens lang kunnen duren, maar dat is beter als het gehele bedrag voor een waardeloze cursus!

Niet Scheidegger maar de verkoper die bij haar thuis kwam ging de fout in!
Voor de provisie zijn er dingen belooft die niet mogen.

anonymous12
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2007 01:42

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door anonymous12 »

Geachte lezer,

Ik zou graag willen weten wie mij specifiek kan vertellen hoe ik onder het contract met Scheidegger icm Comfort Card cq RBS uit kan komen?
Ik heb namelijk ook recent een contract afgesloten bij hen alvornes alles over hen te hebben gelezen!?Wat eigenlijk heel stom en ondoordacht van mij is geweest want normaal doe ik dat wel!

Nu vond ik het feit dat de adviseur aangaf geen bedenktijd te hebben wat betreft het wel of niet willen volgen van de opleiding, een beetje vreemd!Erg vreemd als ik me nu zo bedenk hoe het gesprek is gegaan.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik juridisch gezien het contract kan laten ontbinden?

Alvast bedankt en ik hoop op een verlossend antwoord.

Anonymous12

Gesloten