LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Wel, Will, de aan mij aangeboden DVDRs zijn wél met harddisk. Maar vergeet niet dat de prijs van die 990 wel bijna 1000 euro was! Daarvoor koop je nu een wondermachine van Panasonic of Sony of Denon met SACD ! Ik wacht ff af hoe het antwoord luidt van dat reparatiebedrijf.
Gr,

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Ik denk dat je het maar moet doen. De recorders zijn gewoon goedkoper geworden, dat gaat met alles zo als het wat langer op de markt is. + Je apparaat is enkele jaren oud dus verminderde waarde. Al bij al misschien toch niet zo een slechte deal eigenlijk.

HAVE A NICE WEEKEND!

Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Hoi, Will,
Ja, mijn familie adviseert het mij ook al omdat er niet veel beters te verwachten is van die fijne coulante multi national Philips. Ik kan nog wel doorgaan en dan misschien iets beters eruit slepen, maar is het mij dat allemaal waard is de vraag. Als consument sta je toch in je hemd. Maar 1 ding heeft Philips wel bereikt: Mijn zoons en andere familie en kennissen kopen géén Philips produkten meer. Zelfs geen LCD of Plasma TV. Dan maar Japans spul al haat ik dat ook.
Ook een fijn weekend!
Gr,

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

Wil weer niet lullig klinken vdW en South75 maar spreek eens wat met elkaar af.

Jullie zijn constant aan het woord, best gezellig ddaar niet van :D

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

queenfan had toch zooo graag dat dit topic verdween. :lol:

Volgens mij heeft hij wel zo'n koffertje gehad hehe of snapt het nog steeds niet...

FredSchuit
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 21:12

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door FredSchuit »

OK, alle verhalen, klachten en ellende over de Philips dvd-recorders wel gelezen.... vraag is nu: wat doen "we" eraan ? Er moet toch, net als bij KPN recent, iets mogelijk zijn na een collectieve actie ?

Zelf had ik een 610 (BLOCKED) die ik kan omruilen voor een nieuwe 3380 met bijbetaling van...€149 !!
Dit heb ik nog maar net vandaag gehoord van de leverancier, ik moet er nog op terugkomen bij hen.

Ik ga het aanbod natuurlijk niet accepteren, voor 159 euro heb je dit andere apparaat elders al, terwijl de 3380 niet veel beter is dan de 610.

Collectief naar de rechter?

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ik heb RADAR gevraagd een oproep te doen tijdens hun uitzending om zodoende veel gedupeerde Philips DVDRs bij elkaar te krijgen voor een gezamenlijke aktie. RADAR heeft niet eens geantwoord ! :(
Wat moet je dan? Ik denk dat RADAR bang is voor Philips op een of andere manier. Misschgien bang voor een proces wegens schade aan hun omzet. Wie zal het zeggen?
Mvg,

dvincent
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2007 22:22

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door dvincent »

Als de beruchte mededeling "blocked" op je display verschijnt moet je je niks laten wijsmaken. Het is een eenvoudig zekeringetje van een paar cent dat stuk is. Je kan het waarschijnlijk niet zelf oplossen maar laat je niet vertellen door Philips of een ander herstelcentrum dat ie hopeloos naar de bliksem is.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

was dat maar het enige probleem dvincent. Er is zoveel mis bij die apparaten en dat gaat al terug sinds het begin. Wat je zegt is een topje van de ijsberg. En ook ik ben bang dat we niks in te brengen hebben tegen zoiets. wij zijn maar een kudde schapen voor hun.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

Kreeg ik maar een koffer :lol: :lol:

Er hebben nu wel weer andere "slachtoffers" gemeld, mijn reactie heeft min of meer effect gehad :wink: :wink:

[email protected]
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 dec 2005 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo ik heb een tijdje geleden een bericht bij radar gezet maar ik kan het niet terug vinden.Heb ook noggeen reactie gehad. Dus ik probeer het nog maar eens. Ik ben in het bezit van een 7300 dvd rec van philips
Dit nadat de 725 kapot was. Op zich bevalt de 7300 goed. Heb er tot nu toe alleen nog maar opgenomen mee. Maar mijn vraag is bij het opnemen van programma's zie je in de display een balkje. Het ene moment is daar ook de zender die je opneemt ook zichtbaar, het andere moment niet.ook is het zo dat het voorkomt (bij het opnemen brand een rode lamp op de dvd rec.) dat deze lamp niet brandt terwijl in alle gevallen die bovenstaand staan wel opgenomen wordt. Weet iemand hoedat komt en wat is er fout aan of is dit normaal.
Hoi, Jos

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Idd queenfan. toch bedankt :D

Jos Ik denk dat het voor een Philips vrij normaal is ja hehe

Nee maar ik heb geen idee, ben op een ander merk overgestapt

Die 725 en 7300 kunnen ook al bijna aan het lijstje toegevoegd worden zie ik bij kieskeurig. De 725 in ieder geval maar die andere is ook hard op weg. Maar je bent al bekent bij kieskeurig zie ik

Vanacht eerste F1 race alweer. Jippie

:D

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

South75 Graag gedaan :D :D :D

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door splendide »

Geachte Dames/Heren,

Betreft: PHILIPS - DVD Recorder: DVDR1000MKII/004

ONDERSTEUNING???

Goed begin
Vrij recent is een laatste (?) upgrade verschenen voor dit apparaat. Deze is nog te downloaden vanaf de Philips site. Dit is tevens het laatste goede nieuws.

Slecht resultaat
Daar de zelfgebrande upgrade (gedownload via de Philips site) niet werkte (je moet een goed branderprogramma hebben, zoals Nero), heeft Philips nog een upgrade disc toegezonden. Deze werkt echter ook niet bij mij, te wijten aan een van de series van het apparaat welke dan moet worden voorzien van een zogenaamde flashrom met de juiste software versie (volgens de bijlage van Philips).

Dan denk je het apparaat te kunnen aanbieden (zoals eveneens vermeld in de bijlage van Philips klantenservice) bij een E-care ( (ASC) = geautoriseerd service center), via de vakhandel waar het gekocht is, of rechtstreeks. Vertellen ze (Philips, danwel E-Care) je doodleuk, tenminste tegen je als particulier, dat er na 36 mndn. geen service meer opzit, "ze mogen van Philips niets meer doen, er zouden zelfs geen onderdelen meer geleverd worden".

Dus als het apparaat nog werkt (na reparaties in het verleden), HOED U! Dit apparaat werd algemeen geproduceerd en verkocht tussen 2000 en 2005, hier en daar via webwinkels, in het buitenland, nog verkrijgbaar. Als je de pech hebt dit apparaat onlangs, zonder verlengde garantie te hebben afgesloten, kun je dus niet meer aan onderdelen komen. Voor verlengde garantiehouders heeft men kennelijk nog wat onderdelen overgehouden.

Is dit trouwens ook eerlijk? Moeten ze dit dan niet melden bij de verkoop, danwel via Philips via de documentatie, dat er na 3 jaar (verlengde garantie?) geen service meer op verleend wordt, inhoudende zelf geen onderdelenleverantie tegen betaling!!! Volgens Nederlands, danwel Europees recht mag je toch een normale gebruiksduur van een apparaat mag verlangen, zeker als het een aanzienlijk bedrag (tussen Euro 1000,= en 2000,= gekost heeft. Wie heeft dezelfde ervaring, b.v. dat er doodleuk meegedeeld wordt dat er na 3 jaar geen onderdelen meer geleverd worden?

Wellicht zijn er meer mensen met deze klacht bij Philips omtrent verkrijgbaarheid van service, danwel leverantie van onderdelen? In een grijs verleden kon je van Philips verwachten dat de onderdelen ca. 10 jaar later nog te verkrijgen waren. Nu lijken de Japanners het ook hieromtrent te hebben overgenomen.


Graag info hieromtrent!
Met vriendelijke groet,

splendide

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Heb ook een DVDR1000MKII, in het verleden ook meer bij de reparatiedienst geweest dan naast de TV gestaan.

geeft steeds : Disk Error, tijdens opnemen alsook tijdens afspelen.

Splendide, kun je een URL geven waar die laatste upgrade te downloaden is?

Bedankt.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Wellicht zijn er meer mensen met deze klacht bij Philips omtrent verkrijgbaarheid van service, danwel leverantie van onderdelen? In een grijs verleden kon je van Philips verwachten dat de onderdelen ca. 10 jaar later nog te verkrijgen waren. Nu lijken de Japanners het ook hieromtrent te hebben overgenomen.
@ Splendide: Op 17 febr. heb ik hier een beschrijving geplaatst van mijn persoonlijke ervaring met de DVDR 990 van Philips. Ook bij mij begon na 1 jaar de Disk Error, No Disk en Disk Warning ellende. In mijn onwetendheid dacht ik dat het aan de nieuwe Philips Disks lag, hetgeen na een onderhoud met Philips "customer service " ook niet ontkend werd en daarom bleef ik doorsukkelen tot 2 jaar na aankoop toen plots gekochte DVDS films ook als " No Disk" werden aangemerkt!
Na veel ge OH heeft men de DVDR 990 onder coulance regeling gerepareerd. Nieuwe laserunit + wat er bijhoort zoals software neem ik aan. Reparatie duurde 6 (zes) maanden vanwege het gekissebis over de garantie die 2 maanden overschreden was omdat ik ervan uit ging dat de nieuw gekochte DVD + RW disks van Philips de fouten veroorzaakten. Hier ging die fijne Philips "customer service " dus in de fout . Ze hadden mij moeten informeren dat het wellicht aan de recorder lag ipv aan de DVD +RW disks! Pure onkunde over de kwaliteit van hun eigen produkten of pure belazerderij? Ik vrees het laatste. Natuurlijk wist men van die fouten in het ontwerp van deze recorder ! :twisted:
Afijn, na 1 jaar gaf de gerepareerde DVDR 990 weer de geest en E Care informeerde mij NA NAVRAGEN (!) dat het wéér de laserunit was en dat die niet meer op voorraad waren. Dus.... mijn 1000 euro gekost hebbende DVDR 990 was niet meer te repareren! Ik heb er zegge en schrijven 1 jaar met plezier mee gewerkt, daarna was het doffe ellende en 6 maanden reparatie! Het laatste jaar heb ik dat ding weinig gebruikt omdat ik s zomers nu eenmaal dit soort dingen weinig aanraak. Voor mij is dit alles puur herfst en winter gebruik.
Via RADAR heb ik geprobeerd om een oproep te plaatsen tijdens hun TV programma om meer gedupeerde kopers van deze DVDRs samen te krijgen maar RADAR werkt hier niet aan mee. Ik kreeg zelfs geen antwoord waarom men dat niet zou doen! Bang voor Philips vermoed ik. Die zal wel gedreigd hebben met maatregelen omdat zo'n oproep Philips grote schade zou kunnen berokkenen. Het zij zo. Als gedupeerde consument kan je wel juridische stappen gaan ondernemen maar dat kost veel tijd en geld. Dat weten ze bij Philips ook natuurlijk.
Ik heb besloten om nooit meer Philips artikelen te kopen en zal iedereen die het wil horen mijn ervaringen met Philips delen. Dat zal dan meer kosten aan verloren aankopen dan dat Philips kwijt was geweest met een kosteloze aanbieding voor een vervangende recorder.
Mijn volgende recorder wordt een Panasonic en als mijn Loewe CRT Aconda de geest geeft dan komt er een flatscreen van Loewe of van een Japanse fabrikant. NOOIT meer iets van Philips dus. Ik heb mijn dure les van 1000 euro geleerd. Een ezel stoot zich in t gemeen, niet 2X aan dezelfde (Philips)steen. Hun produkten zijn sh*t en hun service stinkt even hard. Dat ze na 3 jaar geen reserve laserunits meer hebben voor een DVDR van 1000 euro is natuurlijk helemaal van de gekke. Alleen al voor dit feit zou ik NOOIT meer Philips kopen.
Kleisterlee mag nu wel mooie vette bonussen ontvangen en Philips mag nu wel mooie slagzinnen verkondigen, maar de werkelijkheid kunnen ze toch niet verbergen achter die fraai klinkende zinnen zoals:" Let's make things better" en "Sense and simplicity" De dingen zijn helemaal niet beter geworden, gewoon slechter en "sense" ? Dat slaat helemaal nergens op met zo'n service apparaat die geen reserve onderdelen heeft, dat maakt geen "sense " en "simplicity "? Voor Philips is het misschien zo om de klanten het bos in te sturen. Simpel toch? Verder: Zijn de Philips instrucies en programma's voor het programmeren van recorders e.d. zó simpel ? Ik lees er veel klachten over! Kortom: Philips kwaliteit? Spul kapot en centen kwijt!
Mvg,
vdW

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door splendide »

Geachte Ook_Handelaar,


Als antwoord op uw vraag:
"Splendide, kun je een URL geven waar die laatste upgrade te downloaden is?"
:

Om de upgrade te verkrijgen zijn er verschillende mogelijkheden:

A

Hierbij verwijs ik u naar de Philips website: www.philips.nl, menu Contact en ondersteuning - model en versie ingeven, bij gevonden model: menu Contact en ondersteuning - Software en drivers selecteren; op het scherm verschijnt dan

Software en drivers

Firmware Upgrade - Software
Engels, Zip-bestand (6.32 MB) V6.3


NOOT: dit bestand opslaan, uitpakken en vervolgens branden volgens de door Philips bijgevoegde richtlijn:
Dit dient met een goed brandprogramma te gebeuren, zoals Nero en op lage snelheid (1x), dit i.v.m. fouttoename tijdens het brandproces op hogere snelheid en van mindere programma's zoals standaard bijgeleverd ( Microsoft Windows) van dit kwetsbare programma.

B

Ook kunt u Philips Consumer Care bellen met het verzoek de laatste upgrade toe te sturen: 0900-8407.
Tip: Nu zijn ze er nog!

C

De url is: http://tinyurl.com/2nv3bu.


Overigens, graag gedaan.

Als de upgrade niet werkt, danwel geen soelaas biedt, of wilt u zich zowieso weer melden. Dit i.v.m. met mijn oproep ons allen te verzamelen, zowel handelaren (u?) alsmede consumenten om zo dit soort praktijken van ónze Philips een halt toe te roepen en in ieder geval nog iets aan onze dure bestede centen te hebben.

Ik ben overigens ook juridisch aan het napluizen hoe e.e.a.
aan te pakken is.


Nogmaals,
Bedankt voor uw reactie,
Hopende op een spoedig antwoord,

splenidide
Laatst gewijzigd door splendide op 04 apr 2007 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Beste Splendide, dank voor uw uitgebreide antwoord.

Ik heb de software gedownload, gebrand (nero) op een schijfje en dat geplaatst in mijn dvdr1000. Alles volgens voorschrift van Philips. Resultaat: de eerste keer gaat de lade gewoon weer open, de tweede keer zie ik: Disc Error

Nieuw schijfje gebrand; Weer hetzelfde.

Die hele dvdr1000 is gewoon een totale miskleun. In mijn ogen is inmiddels heel Philips een miskleun, ook de leverancier laat het na vele reparaties inmiddels afweten, geen garantie meer. Ik was een van de eersten die zo'n machine kocht, betaalde er Hfl 4450,- klassieke guldens voor.


Die van mij gaat nu richting kliko, nooit meer Philips!

Tip: De volgende link kan ook: http://tinyurl.com/2nv3bu

Is veeeeeeel minder belastend voor de breeeeeeeeeedte van het forum, misschien kun je je vorige posting even aanpassen.

Nogmaals bedankt voor de tip.

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door splendide »

Naast eerder gemelde prikelen ben ik op zoek naar het bewuste onderdeel voor de Philips DVD Recorder:

Philips DVDR1000MKII:

GEZOCHT: Flashrom met de juiste software versie. De meest recente (laatste?) softwareversie is volgens de Philips-site: Firmware Upgrade - Software
Engels, Zip-bestand (6.32 MB) V6.3

Kan iemand mij helpen?

Waar kan ik de desbetreffende flashrom verkrijgen of waar kan dit apparaat nog worden voorzien van dit onderdeel? Het moet her en der nog wel te krijgen zijn, of het nu in b.v. België, Duitsland, Nederland of Spanje is.

Kosten?

Tevens zijn technische schema's (compleet?) zeer welkom. Van een Philips laserengine heb ik een schema gevonden.

Als er mensen zijn die niets meer met deze DVD Recorder doen (voorzien van desbetreffende flashrom?), laat u het eveneens weten.

Noot: Indien gewenst, kan ik zeker persoonlijk met u in contact treden!


Splendide

dvincent
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2007 22:22

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door dvincent »

Je kan hier eens kijken:

http://allpartsnow.com/PHILIPS-PARTS-NAP-2.asp


Groeten

Gesloten