LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB ,grote oplichtersbende

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjon2

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door sjon2 »

bij een bezoek aan de dsb bank en je gesprek met de adviseur
ga je ervan uit dat hij er is om je te adviseren niet om je op te lichten,

wie brengt zijn auto naar de garage en verwacht dan zelf dat je elk punt dat nodig is voor een grote beurt gaat afvinken en checken, je hebt er vertrouwen in dat dat door de garage gedaan is,
Je brengt je auto weg omdat je er zelf geen verstand van hebt.

een adviseur hoort te adviseren en niet te verkopen!!
zoals de techniek is bij de dsb,
Je verwacht eerlijk behandelt te worden en voorgelicht niet uitgemolken

en tuurlijk lees je de tekst en stel je vragen, dat doe je bij de garage ook, maar als je er verstand van had deed je het wel zelf

tuurlijk is de inzet van de bank om winst te maken,

roderick

Ongelezen bericht door roderick »

Check de forum thread Onderzoek goedkooplenen reclames.!!

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zelfs in hun recamespotjes bedriegen ze de boel, er wordt in een spotje van lenen een Volvo getoond met een vals nummer. Het getoonde nummer hoort bij een VW.

Buttonr

Ongelezen bericht door Buttonr »

De DSB bank misbruikt het gebrek aan kennis bij de consument. Een consument mag bij iedere bank verwachten dat ze een goed en eerlijk advies krijgen. Wanneer mensen een lening afsluiten doen ze dit met een reden. De lening moet in veel gevallen zo snel mogelijk worden verstrekt. Hierdoor worden de kleine letters vaak niet gelezen en vertrouwen we de adviseur, of bank. Mijn inziens moet er snel een einde komen aan de misleidende praktijken van de DSB bank.

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Maar het ligt noooooit aan de klant want tja die weet echt niet wat hij tekend of wat hij voorgeschoten krijgt. Zoals eerder is opgemerkt heeft de klant snel geld nodig, dus.... iets van haastige spoed..........
Nee ik vind dat je als klant je eigen verantwoording moet kennen. En niet alles op de banken in zijn algemeen schuiven. Internet is een heeeeeel goed medium of antwoorden op vragen te krijgen. En als een bank slecht wordt weergegeven en je gaat er toch mee in zee en je overkomt het zelfde als andere dan vraag ik me af wie is er fout!!!

Hoefkade

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Beide zitten fout.

De bank omdat die in een aantal gevallen misbruik maakt van de onwetende consument en de consument omdat die zich niet voldoende inleest of door onafhankelijken laat informeren.

gijze067

Ongelezen bericht door gijze067 »

Hallo,

Bij het oversluiten van mijn hypotheek van DSB naar ING kwam ik erachter dat dsb 120 maanden lang 3,5 % boete over het hypotheekbedrag rekent. Ze dwingen je dus te blijven. In mijn geval kost dit ruim 8000 euro, maar weg ga ik.....wat een geldklopperij. Al die kleine regeltjes worden door de tussenpersoon niet verteld, maar alleen de mooi actie met lage rente.
Een hypotheek nemen bij dsb dus niet doen en zeker niet de overlijdingsrisicoverzekering laten aansmeren. Dit kost inleg van € 10812 en blijkt aflopend te zijn. Waarde verminderd dus tot 0.
Nu ik hem wil afkopen kan dit alleen per 5 jaar! Brrrr. In 2010 blijft nog over € 6700 . In 5 jaar tijd weer €4000 armer..

Ik ben niet gauw boos.....maar wie stopt die schoften. Ik heb nog geen antwoord gehad van toezicht financiele markten.

Wie heeft tips.

Gerard

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Bij het oversluiten van mijn hypotheek van DSB naar ING kwam ik erachter dat dsb 120 maanden lang 3,5 % boete over het hypotheekbedrag rekent. Ze dwingen je dus te blijven. In mijn geval kost dit ruim 8000 euro,
Dat kan, dat kan bij alle banken (ook ING) zo zijn. Boeterente wordt berekend over de nog lopende termijn.

gijze067

dit kan inderdaad...dat blijkt maar weer. In de meeste gevallen betaal je boeterente als de rente lager is dan je huidige rentepercentage.
Bij ING staat het zo in de voorwaarden. (ik heb nu opgelet)

Blijf erbij dat een adviseur dit soort voorwaarden moet vermelden.

SJZ

Blijf erbij dat een adviseur dit soort voorwaarden moet vermelden.
Deze voorwaarde wordt heel vaak NIET genoemd, bij allerlei banken en tussenpersonen. Heeft niks met DSB te maken, moet je zelf in de hypotheekakte lezen.

gijze067

Ik blijf van mening dat het advies t.a.v. DSB hypotheek onvoldoende was. De adviseur die het produkt verkoopt moet dit soort boetegevens melden. Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor hetgeen je ondertekent, maar je mag verwachten dat je goed begeleid wordt.
Dsb is niet direct verantwoordelijk voor het advies (of trainen ze in het verstrekken van globale info), maar wel voor dit belachelijke boetebedrag.
Wat ik zo op de site lees zijn er veel gedupeerden van DSB.......toeval of zijn wij alle domme wezens??

SJZ

De adviseur die het produkt verkoopt moet dit soort boetegevens melden.
Heeft je ING-adviseur dan wel uit zichzelf deze informatie gegeven?

gijze067

ja dat heeft hij inderdaad vermeld.
Het kan ook goed gaan. Ook heb ik nu meer navraag gedaan, want aldoende (veel geld verder) leer je.

Gerard

bolleke

Boetegegevens kan je zelden van te voren geven tenzij er een regeling is dat de boete altijd bijvoorbeeld 3 x de maandrente is oid. Je kan mensen erop wijzen dat er een boete voor vervroegde aflossing is. Hoe hoog de boete is is geheel afhankelijk van de rentestand op dat moment van de resterende rentevastperiode tov de betalen rente.
Tenzij dit je eerste hypotheek is kan ik me voorstellen dat je dit fenomeen niet kent. Of je moet altijd je hypotheek hebben overgesloten op de einde van een rentevastperiode, dan heb je dat niet.

gijze067

Wat dsb doet heeft niets met rentestanden te maken. Standaard heb je 3,5 % boete als je opzegd. Dit voor de duur van 120 maanden!!
Ze lokken je met laag tarief (1,9%) en in combi met allerlei polissen.

Julael

Ongelezen bericht door Julael »

wat we kunnen proberen om dsb te laten stoppen met dit soort praktijken is bij Autoriteit Financiële Markten een melding maken.
Ze zeggen zelf dat ze geregistreerd staan bij hun.
Ik ga dit zelf doen en als vele anderen dit ook doen helpt het misschien. Ga naar www.afm.nl ga dan naar contact.
Je kunt ook een klacht insturen, maar mail gaat sneller.
Hoe meer mensen dit doen hoe eerder ze dit serieuser zullen nemen.
Ik verwijs ze ook door naar deze site.

bolleke

Maar waar wil je over klagen dan. Dat er staat dat ze 3,5% boeterente rekenen over 120 maanden......Of dat de adviezen niet goed zijn.......Of.................Ik vraag het maar

behdokht

Ongelezen bericht door behdokht »

DSB bank is oplichter .alls klopt wat andere mensen verteld. waarom radar doet niks aan met heel veel klachten . het is tijd

gijze067

Tjaa. ik denk dat het lastig is om dsb aan te pakken. Zolang de politiek geen duidelijke eisen en regels stelt aan dit soort praktijken ben je als burger HET *** (sorry)
Ik hoop dat radar snel een uitzending over dit onderwerp maakt.

hinmar

Ongelezen bericht door hinmar »

Ik ben in 1999 geadviseerd door een tussenpersoon voor een lening van 60.000 gulden, in mijn geval Topkrediet Crefinass, waarvan nu blijkt anno 2007 dat dit een dochterbedrijf van de DSB bank is.
Tesamen met de lening heb ik in 1999 ook een aandelenlease contract van 27200 gulden afsluit bij de Perelaer om na 5 jaar van je lening af te zijn en nog een aanzienlijk bedrag aan over te houden, waarvan blijkt anno 2007 dat het een dochterbedrijf van de DSB bank is.
Deze aandelenlease constructie Hollands welvaren select is ondergebracht bij Robbesand voorschotsbank, en ook dit is weer een dochterbedrijf van de DSB bank. Dan is De Hoop bank die failliet is gegaan in 2006 hier ook bij betrokken, mede veroorzaakt door de DSB bank.Het geld is geleend bij de Ribank(heb nog niet uit kunnen vinden waarvan dit een dochterbedrijf van is). Maar wat ik met het bovenstaande wil zeggen is dat de DSB bank, een zeer duistere bank is en toentertijd met een adviesburo werkte genaamd Topkrediet Crefinass, welke de klant juiste informatie diende te verschaffen, maar uiteindelijk aan hun eigen bedrijf dacht namelijk de DSB bank spekken. En alle mensen die beweren dat je de kleine letters had moeten lezen, ben bij een advocaat geweest die had er al moeite mee laat staan de allerdaagse burger. En waarom moet de DSB bank gebruik maken van zoveel dochterbedrijven, ik denk om de klant zoveel mogelijk te misleiden.

Gesloten