Daarom is het erg prettig als men, en vooral juridische info, op dit forum plettert waar men zeker van is dat die info ook klopt...hierdoor krijg je misverstanden
@Bromtol:
bedankt voor de uitleg.
Het is me duidelijk...
Groet,
Martin
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Daarom is het erg prettig als men, en vooral juridische info, op dit forum plettert waar men zeker van is dat die info ook klopt...hierdoor krijg je misverstanden
...Het gaat om de zorgplicht tegenover klanten als kredietverschaffer maar ook als deskundige dienstverlener op effectengebied. In de zogenoemde Duisenberg-regeling, gericht op het snel afwikkelen van effectenlease contracten, komen die twee zorgterreinen nauwelijks of niet aan de orde. Het niet nakomen van de zorgplicht zal in de praktijk echter eerder regel dan uitzondering zijn geweest. Dexia heeft een van de twee zaken voor het Hof geheel, en de ander gedeeltelijk verloren...
Inderdaad...Zelf ben ik nul brochures of aanbiedingen over leaseproducten tegengekomen waarin de mogelijkheid van een restschuld luid en duidelijk wordt aangegeven. Ook ben ik nul leasebeleggers tegengekomen aan wie gevraagd is of en hoeverre men ervaring had met het beleggen in aandelen en met de risico’s daarvan. Of meestal de draagkracht van potentiële leasebeleggers met het oog op een mogelijke restschuld op voorhand werd onderzocht, kan ik niet concreet aangeven. Ik waag het zeer te betwijfelen. Kortom: een pakket nul-zorg. Probeer dat als Dexia of andere als deskundig geachte financiële instelling voor de Hoge Raad of welke gerechtelijke instantie dan ook maar eens goed te praten.
De aanhouder wint!Geplaatst op 22 Mrt 2007 13:38 door ad snoeren
--------------------------------------------------------------------------------
Hoera.
9 mei wordt er eindelijk vonnis gewezen in mijn zaak na 5 jaar EINDELIJK!!
Allen bedankt voor jullie aardige opmerkingen.Ik schrijf dit om je niet al te blij laten wezen met wat misschien een dode mus zou kunnen zijn. Wij zijn al gedaagd sinds 2004 en zijn het ook inmiddels spuugzat maar een eind is nog niet in zicht helaas. Succes en sterkte.
Staat er toch weer onder.dat er een brief naar mij onderweg is met de mededeling dat de rechter 9 mei vonnis zal wijzen.