LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
eelcop
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 12:03

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door eelcop »

Wordt op dit moment weer aangeboden via de email nieuwsbrief van Kijkshop maar nu onder de naam Medialine.
Koop hem niet het is echt nog te slecht voor dat geld.
Heb een reactie op de site gezet met mijn ervaringen en die werd afgekeurd door de kijkshop.

Feico
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Feico »

Kijkshop heeft me al een paar keer opgebeld met de belofte dat de firmware "volgende week" wordt opgestuurd. De laatste keer dat ze belden was op 7 december. Het is nu al drie weken later en het is gebleken dat ze bij Kijkshop wel kunnen beloven, maar dat het erg lastig is om een belofte na te komen. En het is toch echt niet zo moeilijk om iets in een envelopje te stoppen en het op te sturen.

Andere fabrikanten zetten de firmware op de website zodat de klant hem zelf kan downloaden. Daar zijn ze bij Kijkshop ook te dom voor.

Feico
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Feico »

Ik heb gisteren 28 dec nog maar eens opgespeeld in de winkel. Het winkelpersoneel (dat er zelf ook niks aan kon doen) belde met het hoofdkantoor en beloofde dat de firmware direct zou worden opgestuurd. En inderdaad, vandaag 29 dec heb ik de firmware ontvangen.
Advies voor kopers: eis dat de firmware erbij wordt geleverd. Het bestelnummer is 110780. Beloven ze dat de firmware zal worden opgestuurd, ga dan geregeld terug naar de winkel om te vragen waarom er niks gekomen is.
P.S. Mailen naar [email protected], zoals DaanVC adviseerde, heeft geen zin. Ze geven geen antwoord.

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Het kan inderdaad zijn dat mijn update inmiddels is verouderd, maar ja,, ik heb hem dan ook al heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden geplaatst. De reden dat ik hem op mijn site zette was dat de support afdeling van dit apparaat niet snel werkt, dus zodoende konden toch vele mensen snel aan de TOEN nieuwe update komen :)

Hoe je het apparaat na een vastloper kan resetten weet ik ook niet, bij mij is dat gelukkig nooit het geval geweest! Het apparaat is gewoon iet echt goed denk ik!

Maar die niewue update? Is die ergens te krijgen? OF kan die naar mij gemaild worden? Dan zet ik die weer op de site :) Ben ik weer up2 date :)

Feico
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Feico »

Update: Meel maar even naar [email protected]. Dan stuur ik hem wel op. Gezipt ruim 3 MB.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door supernov »

Tsja, HDD-recorders moeten natuurlijk ook weggelegd zijn voor diegenen die er minder geld aan willen/kunnen uitgeven. Echter bespaard men dan op werkelijk alles, inclusief Research&Development...als dat al plaatsvindt. Dus men zal niet meteen het best onderzochte besturingssysteem gebruiken. Hoeft niet, maar eigenlijk zie ik dit al sinds de gewone band-videorecorders.

tayfun
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2007 19:24

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door tayfun »

ik heb eentje gekocht in de aanbieding en het werkt goed.
show vieuw heb ik niet gebruikt maar zal snel controleren
onder 150 euro zal ik zeggen altijd kopen

moontjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door moontjuh »

nou..ik denk eindelijk een oplossing voor die fletse kleur...
toets in zoals het beschreven stond, maar de recorder liep ervan vast.
ik de stekker er maar uit en in doen en opnieuw proberen.. hij loopt weer vast, dus nogmaals de stekker eruit, maar toen ik hem er weer in deed, deed niks het meer. een grote vonk en daarna alles donker :?
nou super hoor die tips!

derikken
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:33

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door derikken »

Hiermede wil ik Felco bedanken dat hij mijn problemen die ik had op mijn hdd-recorder volledig heeft opgelost.Dank je wel voor het opsturen van die zip file waardoor ik de update op mijn recorder kon maken.


Een heel gelukkig man uit belgie!!!!!!!

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door phemelrijk »

@ Moontje. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je door de updates een ontploft apparaat hebt. De update zorgt immers alleen voor de aansturing ervan. Het zal eerder liggen aan de slechte kwaliteit van het apparaat (onderdelen) en het feit dat je achter elkaar de stroom er op en er af hebt gezet waardoor een of andere iets door is gebrand, althans daar lijkt het op. Heb ik zelf ook wel eens gehad met een dvd speler, ineens een klap en vieze smeul geur. Maar dat kan gebeuren met electronica.

De updates moeten echt werken, ze komen immers vanaf de maker van het apparaat. Hier en bij anderen werken ze wel, dus heel vervelend dat het bij jouw dan weer niet werkt!!

moontjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door moontjuh »

ik had ook niet gezegt dat het door de update kwam... :?

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door phemelrijk »

OK, :) il begreep uit je verhaal dat je met 'die tips' ook daar op doelde, vandaar.

Ik vind het wel vervelend voor je, is het al opgelost of komt er een oplossing voor?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik hoor of lees niets over LG.

Wie heeft daar ervaringen mee? Ik heb het apparaat nu een week, en ontdek steeds iets nieuws. In positieve zin, dan.

Mijn televisie zou volgens Philips geen PIP kunnen weergeven. Dankzij mijn RH188S kan ie dat nu wel.

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door phemelrijk »

ik heb de nieuwe firmware update met dank aan Feico geplaatst in een nieuw topic, valt hij weer even onder aandacht :)

kessel99
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2007 10:57

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door kessel99 »

Het enige wat mij nog stoort aan deze recorder is dat de kleurinstelling niet wordt vast gehouden nadat je deze aanpast. Voor diegenen die niet weten hoe, in deze volgorde op de afstandsbediening:
angel 1 2 3 4 ntcs/pal 1
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om die instelling op te slaan, althans ik zou niet weten hoe. Dit houdt in dat bij een getimede opname de fletse kleuren weer te voorschijn komen. Iemand een idee?
Van de supportdesk krijg ik geen antwoord (wacht al 5 weken na de laatste mail) en de telefoon opnemen doen ze ook niet. Weet iemand wellicht op de instellingen staan opgelsgen op de harde schijf van de recorder?? Mocht dit zo zijn dan ben ik :P

SDS
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2007 09:34

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door SDS »

Je moet om je instellingen op te slaan op de "clear" toets drukken op je afstandsbediening.
Dan slaat de dvd-recorder je instellingen op.

Ik heb ook onder een ander kopje verteld dat wij nu de dvd-recorders repareren sinds November.
Super Display Systems en NIET Carotai. Die bestaan niet meer. Vandaar geen reacties vanuit die kant. Het nummer van ons callcenter is 045-8506510. Zij regelen rma nummers en administratief werk. Voor technische ondersteuning word je terug gebeld.

Hoop dat dit duidelijk is.

Arno Lutgens
Technical Engineer
Super Display Systems

kessel99
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2007 10:57

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door kessel99 »

:lol: Het werkt prima zo met de laatste firmware en het opslaan van de kleuren werkt het apparaat verder prima zo. Jammer dat het zo lastig is om hier achter te komen, eind goed al goed..

willem-II-4-ever
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2007 10:10

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door willem-II-4-ever »

ik heb een oasis-media hdd recorder met 160gb harde schijf maar echt waar geen problemen mee hoor.
alleen moet je ff de handleiding doorspitten want die is er alleen in het engels maar hij werkt perfect.
alles loopt als een treintje hoor.
je kan natuurlijk altijd pech hebben met een apperaat wat je niet kent maar echt voor dit geld is het een goed apperaat.
en updates ook geen probleem hoor.
dus allen succes met je hdd bij mij werkt hij perfect. :lol:

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door * »

Kan iemand mij vertellen hoe je de taal van de ondertiteling kunt instellen?
Ik kan dit wil met de afstandsbediening op nederlands instellen, maar zodra ik een keer de pauze of stoptoets gebruik springt hij steeds terug naar de engelse ondertiteling.
Via de setup gaat het ook niet, wel allerlei taalkeuzes maar geen nederlandse.
Wie weet wat de oplossing is, ik hoor hier namelijk niemand over klagen.
Ik heb de nieuwse update geladen.

plastrong
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:20

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door plastrong »

Waar kan ik de Oasis-Media DVR-9407 naartoe sturen voor herstelling of omruiling, of beter nog :waar krijg ik mijn geld terug?
Ik heb hem bijna 2 jaar en hij heeft nog nooit goed gewerkt.
De laatste tijd wil hij geen gehuurde DVD's meer afspelen.
Als hij dat dan toch doet duurt het ongeveer 15 minuten totdat hij de DVD leest.
Om een DVD uit te halen moet je veel geduld hebben, ofwel stekker uittrekken.
Iemand al zijn geld terug gekregen ?
Ik heb hem gekocht in het kruidvat eind 2005
Mijn garantie van 24 maanden vervalt binnenkort,dus 't zal nu of nooit zijn.
Ps: Ik heb hem ook al eens geupgrade met de firmware: DV9407-DE-AS14P-SC1401
T'is gewoon een traag stom apparaat die niet goed werkt.

Gesloten