LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is wijsheid????

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
peewee

Re: Wat is wijsheid????

Ongelezen bericht door peewee »

Mitchell,

Even enkele verduidelijkingen:
bijgeschreven worden op de polis kan niet: er is geen sprake van een verzekering en dus ook geen polis. De term 'begunstigde'' lijkt mij juridisch ook niet van belang: slechts de term ''lessee' (je grootvader) en lessor (Legio nu dan Dexia geheten) zijn van belang.
Waar je naar moet kijken is naar het totaal geleden verlies (financiele schade). Kortom: de verloren gegane inlegbetalingen door je grootvader en de huidige restschuld. Vervolgens is van belang of je grootvader onder de Duisenberg-regeling valt en zo ja, wat de Duisenberg-regeling in zijn situatie voor voordeel oplevert. Is dit voordeel, afgezet tegen de totale financiele schade, miniem van aard (bijvoorbeeld 3/4 kwijtschelding van de restschuld is slechts, bijvoorbeeld een kwart van de totaal geleden schade), dan kan je grootvader beter opt-outen en de zaak aan de rechter voor leggen. Gezien zijn leeftijd op het moment van afsluiten van de WV3dubbelaar, zal Dexia ZEKER veroordeeld worden wegens schending van de wettelijke zorgplicht. Als z'n advocaat dan ook nog z'n best doet door er op te wijzen dat het desbetreffende product voor iemand op leeftijd 85 jaar ABSOLUUT ongeschikt was (omdat hij mede door z'n leeftijd geen schijn van kans had geleden verliezen later nog eens goed te maken) dan heeft hij een reele kans dat hij zijn volledige schade vergoed krijgt.

Succes

Mitchell

Ongelezen bericht door Mitchell »

Dankjewel Peewee voor je antwoord.

Er is 2/3 schuld weggscholden er staat nog een rstschuld van zo'n 2850 euro.
Hij heeft geen advocaat, de zaak spreekt grotendeels voor zich, er werd mij toentertijd wel "begunstigde" voorgeschoteld maar dat heeft juridisch niets meer van doen.
Ikzelf ben dan een eegaleaser met helaas pas een vernietiging 4,5 jaar na ondertekenen contract (hoeft ook geen probleem te zijn las ik).

Echter in hoeverre kan de restschuld na een eventuele rechtszaak weer teruggaan naar het "oude" bedrag van 8950 euro.

De inleg hoeft niet terug, restschuld weg is voldoende maar om daar een procedure voor aan te spannen voel ik weinig voor.

Gr. Mitchell

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Mitchell,

Of ik lees het verkeerd of de situatie waar je in verkeert wordt er zo in ieder geval niet duidelijker op.
Maar als inmiddels 2/3 van de restschuld is kwijtgescholden, dan werd dus volgens mij de DR geaccepteerd en toegepast met afstandname van alle rechten.
En dan is het volgens mij einde oefening.
Maar nogmaals, misschien lees ik het verkeerd.

ben .bridel

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Beste Mitchell,

Om dit soort zaken op te lossen moet je je zelf niet te druk maken.
Dit moet je aan deskundigen overlaten. Dit hoeft niet veel te kosten.
Denk b.v.b. aan lease proces. no cure no pay. Dus dit houdt in geen
resultaat geen advokaat kosten. Dat is voor mij al een hele last
minder. In mijn geval , niet in ieder geval, is het de moeite waard.Als je toch niks om je inleg geeft, dan kun je het beter aan een goed doel geven dan aan de boevenbank Dexia.
Veel rust en succes!

Mitchell

Ongelezen bericht door Mitchell »

Hoi,

Elias er is nog niets geaccepteerd, wat elders al wordt aangegeven hebben we de keus om te kiezen tot 1 augustus voor de opt-out regeling.
Meer een kwestie van "taktiek/druk uit oefenen " vam Dezia om voor deze datum al de driegementen met incasso te versturen :evil:

Ik za Piet K. de situatie mailen, de optie voor "no cure no pay" mocht toch niet in Nederland??
Iemand een "lïnk" (zal zelf ook wel ff zoeken).

Dwaling "stuiten" binnen 3 jaar?? Is echt wel kort, slimme taktiek van Dexia eigenlijk om mensen lang aan het lijntje te houden zodat men vergeet om dit soort dingen te doen (als men het al weet).
******!! (heel zacht uitgdrukt)

Inleg naar een goed doel, graag!! Inderdaad beter dan Dexia.

Mitchell

Okerene

Ongelezen bericht door Okerene »

Procederen en/of doorprocederen tegen Dexia is volgens Leaseproces veelal 'financieel voordeliger', omdat in meer dan 80% van de gevallen ook de inleg teruggeëist kan worden.

De inleg is met gebruikmaking van de Duisenberg-Regeling namelijk geheel verloren!

Door de methode van procederen die Leaseproces hanteert, waarbij alleen ingeschreven advocaten in bepaalde verplicht gestelde trajecten worden ingehuurd, kunnen de kosten van het procederen zeer laag gehouden worden. Het staat u overigens natuurlijk vrij zelf rechtstreeks een advocaat in te huren, indien u daar de middelen (nog) voor heeft. Geschikte advocaten staan op de site van PAL
http://www.platformaandelenlease.nl/VerslagOkerene.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/NoCure.htm

No Cure No Pay
Lees op de site van Leaseproces hoe de vork in de steel zit.
http://leaseproces.nl/overons/

Inderdaad heeft minister Donner zich sterk gemaakt (samen met Minister Zalm) om de methode No Cure No Pay aan banden te leggen en te verbieden in Nederland. Dit betrof overigens andere zaken) Leaseproces met Mr van Dijk (vroeger partner van Dommerholt Advocaten heeft voor de gedupeerden een goede oplossing gevonden hen toch juridisch en vakkundig bij te staan door zich zelf uit te laten schrijven bij de orde van advocaten en huurt op speciale trajecten topadvocaten in (zoals Mr Bos uit Amsterdam -ook adviseur inmiddels).

Hij heeft voor het voortraject en dossieropbouw van gedupeerden veel jonge juristen aangetrokken en wordt natuurlijk ondersteund door zijn oude partner Dommerholt Advocaten alsook Platform Aandelenlease. Zij werken samen in een samenwerkingsverband van diverse advocaten(kantoren).
http://www.duisenbergverweer.nl/index.html

Ik ben er al een paar keer geweest om anderen te helpen en ik kan zeggen dat het zeer serieus en degelijk aangepakt wordt. Er wordt veel uit handen genomen voor de gedupeerden en zijn daar erg content mee. Geduld moet je altijd bezitten en opletten kan zeker geen kwaad als het om verjaring gaat en dergelijke maar kun je vooraf bespreken.

De kosten zijn erg laag door deze aangepaste No Cure No Pay regeling van Leaseproces. Indien mogelijk worden gedupeerden in groepen van 50 personen ingedeeld. Maar er worden meerdere mogelijkheden gemeld. Ga naar hun site om hier meer van te vernemen. Hieronder de link naar Dexia aangelegenheden.
http://www.leaseproces.nl/dexia/

Er zijn ook andere (goedkope) mogelijkheden om in groepsverband de strijd met Dexia of andere Leaseaanbieders op te nemen. Regelmatig wordt op dit forum hiervan melding gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Okerene

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Mitchell,
dan heb ik het inderdaad verkeerd opgepakt.
Succes !

Gesloten