LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dier en Polis Falliet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kicken
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:38

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Kicken »

ik denk niet dat ze het plaatsen, maar hier is mijn email adres in iedergeval...

[email protected]


hoop van je te horen

zanderij
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2005 12:37

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door zanderij »

Wij hebben de plois voor af afgekocht met een bedrag ineens, waar moeten ons nu melden. Met de NHZ hadden we hetzelfde en ook daarvan zijn we het bedrag ineens kwijt. Er is nog nooit iemand van de NHZ geweest die contact met ons gehad heeft.

Jan

Kicken
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:38

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Kicken »

Bij de curator Jan

Bliksem75
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 17:21

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Bliksem75 »

Nou ik ben dus ook een van de gedupeerde. Ik heb een hoop gedonder gehad. Ik heb in januari nog gebeld en toen voorgelegd dat ik hoorde dat het slecht met ze ging, volgens de dame aan de telefoon niets van waar. Ik vroeg waarom ik dan 5 maanden op mijn geld moest wachten zonder maar een berichtje van hun uit.
Mijn declaratie lag bij de directie te wachten op een goedkeuring. Nou niet dus volgens mij.
Kunnen we niet met behulp van radar er iets tegen beginnen? Heb zelfs boze brieven geschreven naar dier en polis en kreeg alleen als reactie zo snel mogelijk iets te horen. nou 5 maanden noem ik niet snel.

Ik heb er twee honden verzekerd, weg geld. Weer een maand voor niets gewerkt. Krijgt mijn pa nog gelijk... Dat ik er beter aan deed om elke maand wat voor de honden opzij te leggen. Hoe ga ik het hem vertellen dat hij gelijk heeft... En ikke dus eigenwijs ben.

Ik hoop dat we met zijn alle iets ertegen kunnen beginnen.

Een ding is zeker. Ik verzeker mijn dieren nergens meer, ik zet voortaan geld opzij voor ze, in geval dat het ooit nodig is.

Gr
Diana

V.Weel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2007 13:30

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door V.Weel »

Hoi, ook ik ben de dupe van deze maatschappij en dat alweer voor de tweede keer, eerder al bij NZH.
Jaren de hoogste premie betaald, nooit wat terug gekregen en toen, bij een operatie bij de hond failliet....toen bij deze verzekeraar en weer hetzelfde, ik word er kotsmisselijk van.......
Ik wil dat hier wat aan gedaan wordt!!!!! Ik sluit me aan voor verdere actie!!

Groeten, V.Weel.

Kicken
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:38

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Kicken »

ik zeg op zn oud hollands gewoon langs gaan met zn allen en geld halen...

maar goed...

ik heb eens wat onderzoek gedaan naar dierenverzekeringen, ik vertrouw ze dus ook voor geen 5 cent meer.

Alleen is proteq een echte verzekering waar sns reaal achter zit, en de andere petplan daar zit unigarant achter (die ken ik zelf nie zo goed)

maar reaal kennen we allemaal en lijkt me een goed plan.

meld je wel aan bij de curator, anders heb je zeer zeker niks..

sterkte

BOY2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2007 19:45

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door BOY2003 »

Dier en Polis, nu Dier "zonder" Polis !
Denken wij onze tweede hond te gaan verzekeren, kom je er via de website van Dier en Polis achter dat de site "Under Construction" is.
Twee weken later nog steeds! We voelen nattigheid!
Nergens wordt vanuit Dier en Polis op gereageerd, telefoonnummer bestaat niet meer, mail wordt niet beantwoord!
Dan maar eens via Google proberen en wat lezen we dan : FAILLIET !
Heerlijk vanaf juni 2003 tot en met juni 2006 premie betaald. Had het beter aan een Dierenasiel kunnen geven.
Rest ons niets anders dan het KlachtenInstituut Verzekeringen aan de schrijven en de curator.
Van een "kale" kip valt niets te plukken....afwachten maar!

mappy
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:35

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door mappy »

òok is voel me nog steeds genaaid.. dus ik ben me is wat gaan verdiepen. ook in de wetgeving.

wat blijkt: nederlandse bank heeft dit faillisement veroorzaakt, vraag maar aan de curator.

en wat staat er groot op de website van de bank (www.dnb.nl):
Wie een verzekering afsluit, rekent erop dat de verzekeraar in staat is om te betalen als de nood aan de man komt.
en dat is de taak van hun, zij hadden ons belang moeten indekken...

hoeveel polishouders zijn er eigenlijk?

hoeveel belangen heeft dnb met deze maatregel nou gediend?

ik en duizenden (?) anderen zijn nu ons geld kwijt. en ik ha dtoch al wienig vertruowen in de overheid,. en al helemaal in nederlansde bank.

misschien kunnen we daar eens watmeer om uitleg vragen:Telefoon 0900 520 0520 (€ 0,35 per gesprek), nog afzetters ook, terwijl je toch zou denken dat ze geld zat hebben,....

mappy
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:35

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door mappy »

De Nederlandsche Bank
Postbus 98
1000 AB AMSTERDAM

Westeinde 1
1017 ZN AMSTERDAM

telefoon 020 524 9111

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door mr Floppy »

mappy schreef:
wat blijkt: nederlandse bank heeft dit faillisement veroorzaakt, vraag maar aan de curator.
Leg eens nader uit.
DNB moet alleen maar toezicht houden op verzekeraars met vergunning (hadden zij wel een vergunning?)
Maar ook door slecht toezicht houden kan DNB nog steeds geen falliesement veroorzaken. Dit kan alleen door slecht beleid van de verzekeraar zelf.

Verder heb je het er over dat duizenden mensen hun geld kwijt zijn.
Je bedoeld dat alleen de mensen benadeeld zijn die een ingediende claim niet uitbetaald krijgen? (verzekeringspremie ben je namelijk altijd "kwijt")
Ben nieuwsgierig hoe het eigenlijk allemaal in elkaar steekt, want ik lees ook dat er mensen zijn die hun premie in 1 keer afkopen, zodat hun dier voor het leven verzekerd is.
Dit kan toch nooit werken, want dit is wel een erg onzekere factor voor een verzekeringsmaatschappij. (of het afkoopbedrag moet erg hoog zijn, maar dan kan de rijke verzekerde het natuurlijk ook wel zonder verzekering af)
Kwaadwillende bestuurders kunnen zo ook erg snel geld graaien, en de boel met opzet falliet laten gaan. (wat misschien dus ook wel gebeurd is?)
Premies lang vooruit betalen of ineens afkopen is dus altijd verdacht, en moet je eigenlijk nooit aan beginnen.

Kicken
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:38

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Kicken »

Het laatste aantal wat er bekend is gemaakt vanuit dier en polis zelf, is dat er 3000 polissen afgesloten zijn.

Loper77
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 12:53

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Loper77 »

Hier is wat meer informatie van de website van de ombudsman zoals curator.

http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspa ... richtID=26

BIWI
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 10:53

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door BIWI »

http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx

Naam: DIER EN POLIS VERZEKERINGSADMINISTRATIE B.V.
Vestigingsadres: Zijpendaalseweg 4 6814CK Arnhem
KvK-nummer: 09127414


publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
30-03-2007 arn.07.155.F.1300.1.07 Uitspraak faillissement op 28 maart 2007


Curator: mr. L. Paulus
Adres: Postbus 9220 6800KA Arnhem
Telefoon: 026-3575757


Rechtbank: Arnhem
Rechter-commissaris: mr. F.M.T. Quaadvliet
Insolventienummer: F.07/155

........En nu is dus ook de B.V. Failliet!! Zij zijn de mensen achter de website en die je aan de telefoon kreeg als je Dier en Polis belde. Nou ja, hun medewerkers dan natuurlijk. Zelf kreeg je ze nooit te spreken!!!

casje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 19:58

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door casje »

Betekend het dat dit administratiekantoor de premies inde?

Is er voor mensen die een polis hebben afgesloten nog wel iets terug te vorderen dan?

Ik vindt het een ingewikkelde zaak en ben bang dat er geen penning meer te halen is.

:shock:

saco
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 09:13

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door saco »

Tjonge, dit was wel te verwachten. Het is al zolang een puinzooi daar. Alles wat je leest.... en hoort om je heen...

Maar wat is dat toch nog snel gegaan.

Hoe zal het nu verder gaan met de klanten?

Kicken
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:38

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Kicken »

een puinhoop?!

nu ja...

maar eerlijkheid bied mij te zeggen dat ze tot vorig jaar echt perfect werk hebben geleverd...

sorry

techorazek
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2007 12:52

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door techorazek »

Ook ik ben dupe van dier en polis

heb al een verzekering vanaf 2004 en heb hem toen gelijk afgekocht
wat nu te doen,weer een nieuwe ergens anders afsluiten,geen idee

sintbernard
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:02

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door sintbernard »

Vanmorgen bericht ontvangen van de curator. Het blijkt een nog grotere puinhoop dan iedereen dacht! Van de 3000! polishouders blijkt een groot deel onvindbaar! Dus mensen als jullie geen bericht hebben ontvangen.. meld je dan bij:
Van Veen Advocaten / mw. mr M.W. Riezebosch
Postbus 442 6710 BK Ede
tel: 0318-687878
:evil:

Loper77
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 12:53

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Loper77 »

Ik heb nog geen bericht ontvangen van Van Veen Advocaten / mw. mr M.W. Riezebosch, heb een tijdje geleden een brief gestuurd.

Weet iemand of het nodig is om ook die andere curator een brief te sturen?

Merewen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:03

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Merewen »

Ik had mijn hond ook verzekerd bij dier en polis, ook in 1x 350 euro betaald.... vorig jaar, en nooit een cent geclaimd....
Ik voel me zo belazerd.... ja achteraf gezien had ik misschien dat 1 vast bedrag en de hond is voor de rest van zijn leven verzekerd niet moeten vertrouwen, maar er was ook een maximum bedrag dat je kon claimen dus zó vreemd klonk het nou ook weer niet......
Ik hoop dat ik nog op enige tegemoetkoming kan rekenen zodat ik dat geld kan gebruiken om mijn hond ergens anders te verzekeren
:cry:


Loper77 Ik kreeg vandaag een brief van het advocatenkantoor, dus hopelijk valt hij bij jou ook snel in de bus...

Gesloten