LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTM komt dienstregeling niet na!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mrnononsens

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Ongelezen bericht door mrnononsens »

Ik bespreek dit probleem dagelijks met mijn medepassagiers van lijn 17 van 6:35 en niet allen ik maar ook deze andere personen mailen dagelijks hierover met de HTM maar krijgen dus géén antwoord op de vraag op welke tijden rijdt lijn 17 dan wel. Er is dus wel degelijk contact van de klant uit. :x

Calastir

Ongelezen bericht door Calastir »

kampvuur & Maarten1234, jullie hebben gelijk dat er inderdaad veel malloten in deze wereld zijn, ("even gelijk geven, ook al hebben ze het niet niet" *doe ik*) :wink: maar dat jullie niet blij zijn met je werk en de mensheid in het algemeen daar heeft dit onderwerp niets mee te maken. Misschien moeten jullie het allereerste bericht nog eens goed lezen dan zul je zien dat al jullie reakties kant nog wal raken.

Maarten 1234's laatste houding is kenmerkend voor de HTM. "Ja zeggen, nee doen".

mrnononsens hééft namelijk al ettelijke malen contact opgenomen met de consumentenlijn HTM, en dat levert ook niets op. (Anderen doen dat dagelijks) Dan kan een mens alleen nog hier klagen.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Jouw reacties slaan ook noch kant noch wal. Maakt niet uit hoor jongen, maar even tussen jou en mij. Ik ben wel degelijk blij met mijn werk, maar ik kan net als de rest van mijn collega's in het land van welke vervoersbedrijf dan ook geen ijzer met handen breken. Daarnaast wordt het ons extra bemoeilijkt door het Rijk daar deze zeer sterk op ons aan het bezuinigen zijn. Wees blij dat wij nu nog rijden. Over een paar weken gaan wij allen plat als het zo door gaat. Eerst vriendelijke acties en daarna steeds minder tot het niet meer rijden toe. Ik zeg het je nu alvast want dan kun je er rekening mee houden en heb je tijd genoeg om een alternatief zoeken.

Mijn ervaring is nog steeds dat je de mensheid niet te serieus moet nemen en dus niet alles moet geloven wat er wordt gezegd. Als je in een groep van 26 personen tegen de eerste zegt dat de soep warm is dan is het bij de laatste altijd dat de soep gloeiend heet is geweest en dat je in het ziekenhuis al je blaren in je mond heb moeten laten behandelen.

Waarschijnlijk kan de HTM geen antwoord geven, omdat zij nog aan het uitzoeken zijn wat er aan de hand is. Dat kan even duren hoor en behalve het feit dat zij uitzoeken wat er aan de hand is, proberen zij gelijk het probleem op te lossen of de tijdsduur te bepalen. Op die manier kunnen zij hun klanten direct vertellen wanneer de overlast is opgelost en wat er aan de hand is of was. De problemen zijn nog niet zolang aan de gang dus wacht af en neem een tram eerder of tijdelijk een ander alternatief. Hun hebben meer te doen dan alleen tramlijn 17 hoor, maar ja das waar jij bent klant en denkt nog steeds dat je de koning bent en ons salaris betaald terwijl je dat nog niet eens kunt. Oplossingen kunnen soms een maand duren en in een bepaald aantal gevallen moet er een nieuwe dienstregeling komen. Om dat in elkaar te zetten zijn ze ook weer 2 maanden of langer mee zoet.

Weltrusten en je zoekt het maar uit.

Calastir

Wat zijn we weer vriendelijk. Je weet zó ontzettend veel, zelfs wat ik denk! De klant is alláng geen koning meer en wordt met een kluitje het riet ingestuurd. En de strippenkaart is al betaald. Redelijke alternatieven zijn er vaak helaas niet. Als het geld binnen is mag je in het moeras zakken. En zo gaat het helaas in bijna alle sectoren.

"Wacht maar 2 maanden". Ondertussen zijn de klanten daar niet mee geholpen.

Bedankt voor je mening Maarten1234, maar nu weten we het wel. Jij hebt ervaring bij het OV en reageert niet inhoudelijk. Dat is wel wat we zoeken. Volgende?

mrnononsens

Lekker makkelijk als er geen concurrrentie binnen het OV mogelijk is, waar het wel is moet je helaas de beste uit de 2 slechte kiezen.
Hoe dan ook je wordt altijd genaaid..
Maar een tram eerder nemen met het risico dat ook deze is geschrapt
"je krijgt géén info over verandering in de dienstregeling" :twisted:
dat écht nooit!!!!

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Calastir,

je zegt het goed "klagen" vervolgens zeg je erachter, ...kan men als mens alleen hier nog.

Nee hoor, klagen doen mensen volgens mij dag en nacht, hun hele leven lang lijkt het wel!

Tipje? probeer het eens op het binnenhof, journalisten genoeg en wellicht met camera, ga luidkeels KLAGEN voor meer geld naar het O.V.
Daar zitten de sigaar rokende penningmeesters achter enorme bureaus hun (wat ooit van ons was) geld te tellen.
Daar moet je zijn.
Laatst gewijzigd door kampvuur op 03 apr 2007 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Calastir

Daar moet ik dan met het OV naartoe...en die rijden niet. :roll:

mrnononsens

Heren, dit is een consumenten forum. Wij zoeken hier naar mensen met soortgelijke klachten of i.i.g. naar mensen die kunnen lezen alvorens te reageren. Dus als jullie niet tegen klagen kunnen ga dan maar lekker ergens anders vervelen. Volg liever je eigen advies op (protesteren op het binnenhof) want wij zijn jullie klanten niet. :roll:

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik ben het er wel mee-eens dat mensen erg snel klagen over het OV. Maar dat neemt niet weg dat een aantal van die klachten weldegelijk hout snijden en niet terzijde geschoven moeten worden met: heb maar wat meer begrip of neem maar een tram eerder (dat kan natuurlijk alleen bij rechtstreekse reizen).

Wat je ook bij onderzoeken van de NS merkt is dat reizigers vooral de informatievoorziening erg belangrijk vinden. Vertraging is wel te overzienwanneer je de reden ervan weet en als je de alternatieven uitgelegd krijgt.
Wanneer je nog moet uitzoeken welke dienstregeling het wordt, meldt DAT dan en stuur mensen niet met een een of ander kluitje in het riet. Wanneer je begrip wilt van je reizigers, zorg dan dat de reiziger iets heeft om begrip voor te hebben.

Overigens houd je dan altijd nog een klein groepje mensen die het dan allemaal weer beter weet en niet echt realistisch denkt, (het zijn nu eenmaal klanten :))

kampvuur

Tienepien,

Wat ben je lief geworden. :D

eef37

Ongelezen bericht door eef37 »

Ik wil ook wel reageren op al dat gezeik van jullie passagiers,want zeikerds zijn jullie.

jullie zitten op 1 werk dag misschien 20 min in een bus of tram,het fatsoen om goedemorgen bij het instappen(bus) hebben jullie al helemaal niet ,het fatsoen om je mond open te doen om te zeggen hoeveel strippen ook al niet,wij moet dat maar gewoon weten waar jullie heen gaan.

Wanneer er een bus voor mij is uitgevallen,om welke reden dat op dat moment ook is,lijkt het wel of er een paar wilde apen instappen,waar het rook nog net niet uit de neus komt van kwaadheid,want DIEK .....***bus is niet gekomen,of IK daar als de achterganger van die bus wat aan kan doen,er wordt op een manier tegen mij gesproken of ik een stuk vuil ben,En K**** HTM dit en die K***** HTM dat,of IK er wat aan kan doen,dat de collega voor mij,weer eens vast heeft gestaan omdat er een vrachtwagen moet gaan lossen midden in de spits,omdat je 10 paar ogen moet hebben omdat er uit elke hoek een fietser aan komt,door rood rijdt,tegen het verkeer in,de hand niet fantsoenlijk uit kijken steken als ze af willen slaan,kost ons tijd,extra tijd,dat mensen de krant zitten te lezen of zich zitten te scheren,met alles behalve autorijden bezig zijn,en daardoor het groene licht missen,kost ons ook weer extra tijd

En dan vooral niet vergeten,dat de tijd die jullie hebben om op de bus te wachten,je op dat moment al lang en breed je strippenkaart of OV kaart wat dan ook,klaar had kunnen hebben,nee pas zoeken als je in de bus stapt,moeten de andere passagiers weer wachten voor ze er in kunnen,want in de bus behoor je een plaatsbewijs te tonen,wat vele ook ontgaat,en niet eens de moeite te willen nemen,om die fatsoenlijk te laten zien,kost ons dus ook weer extra wachttijd,oudere mensen en mensen met die k*** kinderwagens,kost eeuwig voor ze eens met die dingen in of uit gestapt zijn,in de tram is dat nog erger,ze blokkeren de in en uitstapdeuren,in de spits,als het erg druk is,duurt het langer om mensen in en uit te kunnen laten stappen,omdat er 10 kinderwagen en tig rollators de uitgang blokkeren,kost ook weer allemaal tijd!!!!!!!!!!

Bij het HS of CS staan weet ik veel hoeveel info borden,waar op staat welke tram er daar rijd,en waar hij heen gaat,en inderdaad,bij benadering ,hoe laat hij zou komen,maar wat doen jullie zeikerds,niks lezen,niks nakijken,nee gewoon de bestuurder van de bus of tram vragen,stel je toch voor dat ik eerst zelf moeite onderneem eens te kijken wat er op de info borden staan,dus kost het de bestuurder van de bus of tram,WEER tijd ,want hij wordt opgehouden door iemand die te lui is dingen zelf eerst na te kijken,blijft in de opening van de deur staan,dan kan de bus of tram dus niet weg,vervolgens loop de wachttijd voor de bus en tram bij de volgende halte weer op,omdat de kaart van jou,en de kinderwagen van mevrouw Huppelepup de weg blokkeert,dat 10 mensen eerst nog even moeten vragen,:gaat u naar Scheveningen: ?? terwijl het al op de info borden gelezen had kunnen worden,en een vrachtwagen de weg heeft geblokkeerd,een ander nog zit te slapen bij het verkeerslicht,tel het allemaal maar op,hoeveel minuten zouden dat kosten denken jullie,en dat is dan de schuld zogenaamd van de HTM ,hou toch allemaal op joh,de passagiers en mede weggebruikers zijn de schuldige 9 van de 10 keer dat een bus of tram te laat komt,niet wij!!!!de rijtijden die wij tegenwoordig hebben,diensten van meer dan 9 uur hoor schatjes,9 uur per dag gezeik en geklaag van jullie,geen 3 minuten tijd om naar een toilet te kunnen gaan,je hebt 1 keer in de 9 uur 20 min rust,die vaak door het toedoen van julie passagiers ,vervallen,omdat WIJ ook te laat aankomen daardoor,(Bij benadering dus)

Jullie moeten eens verder kijken dan je neus lang is,bij elk ding ,bellen,mailen,faxen,schrijven naar de HTM,als een klein kind wat zijn zin niet krijgt,we hoeven maar BOE te doen of zeggen en jullie schrijven al een klacht joh,verwende nesten zijn jullie,anders pak je toch lekker de fiets..................!!!!!!!!!!!!!! :

Wij worden tijdens ons werk uitgescholden,bespuugd,bedreigd,mishandeld,alles voor de passagier zeker he,dat gebeurd bij ons omdat we niet op tijd zouden zijn,of als ze betrapt worden op zwartrijden,alles voor de passagiers,kom een dagje mee op de bus,lijn 25 gezellig,ga er eens 6 dagen per week 9 uur per dag in zitten,kijk eens wat er gebeurd,hoe de andere weggebruikers zijn,hoe passagiers ons behandelen,verleg je grenzen eens,voordat je een mening geeft of een verhaal neer zet hier,terwijl je er totaal geen verstand van hebt wat er allemaal gebeurd,als je in het OV werkt,die 20 min per dag heen en weer ,das alleen eigen belang waar je over kan praten dan,en wij moeten maar vriendelijk blijven,nog met de roggel van de rit daarvoor in mijn haar,HOU TOCH OP JULLIE ALLEMAAL!!!!!!!!!!!

kampvuur

Hoi eef,

Thanx..je verwoord precies de mening van menig buschauffeur/trambestuurder.

Herken alles erin wat je zegt, maakt me zelfs aan het lachen (terwijl het eigenlijk te triest voor woorden zou moeten zijn) maar lekker direkt, daar hou ik van.

En mensen/reizigers dit is dus allemaal de dagelijkse realiteit he!!

Let maar op ... nu komen de emmers stront in de trant van.."had je maar een vak moeten leren" o.i.d.

hahaha.

<terwijl het wel degelijk een vak is>

Calastir

PFFF...weer zo'n 'vriendelijke' chauffeur die alle mensen haat. Neem lekker vakantie chagerijn. :roll:
Onze stukjes zijn zo kort, duidelijk en makkelijk te lezen maar die chauffeurs hierzo schrijven liever ellenlange klachten die niks met het onderwerp te maken hebben en erop neerkomen dat wij klanten hardstikke slecht zijn, alles moeten slikken en vooral niet mogen klagen.

Eef, jouw ellenlange klacht heeft hier niks mee te maken. Er zijn trouwens ook heel veel mensen die niet kúnnen lezen en schrijven, en de informatie op de borden klopt heel vaak niet daarom vragen ze het aan jullie.

Besef wel dat wij als klanten van jullie afhankelijk zijn, en heel vaak staan we voor niks te wachten.

HTM lijn 17 van 6:35 's ochtends zit nog niet middenin de spits dacht ik zo. Dus die schuld kun je niet op anderen afschuiven. Dus waarom komt die nooit als dat wel op de borden staat?
Graag een serieus antwoord als iemand dat kán. :evil:

Nogmaals kort en duidelijk leesbaar zodat je het misschien begrijpt:
Wij klanten klagen over de dienstregeling die niet klopt (schuld van jullie bazen), en dat zullen we nèt zo lang blijven doen tot die wél klopt.
Laatst gewijzigd door Calastir op 06 apr 2007 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

eef37

Dankjewel ,alleen mensen die dit VAK uit oefenen kunnen hier echt over mee praten , gelukkig hebben we een goede opleiding genoten,busje van 18 meter sturen,daag ze uit het na te doen hoor,zo lekker door de Terletstraat,denk dat ze binnen 5 min huilend om hun moeder eraf willen hahahhahhaha

Je hebt er inderdaad meer voor nodig dan een curcus bij de LOI in de avonduren,maar ach,ze zullen het nooit willen en kunnen begrijpen,echte hollanders he,moeten altijd wat te zeuren hebben,tenzij het in hun eigen voordeel is..............net als op het Binnenhof,denken ze ook alles te weten,alleen helaas in de echte wereld werkt het anders............

groetjes

eef.................evelyne dus.................ja het is een vrouw!!!!!!!!!!!hihiihihi

Calastir

Ik wist wel dat je het niet kon... :roll:

eef37

Best Calister

Je reist zeker heel erg weinig met het ov he,op lijn 17 in de spits,alles wat ik schrijf heeft ermee te maken,je voelt je duidelijk op je ziel getrapt,komt vast en zeker omdat het de waarheid is die er staat

alles gaat er toch volgens jullie om dat we nooit op tijd zijn,dat de dienstregeling niet klopt,nou hier was je uitleg,waardoor en hoe het komt,dat zijn JULLIE dus niet WIJ en NIet de HTM

Je kan naar tv WEST kijken voor de omleidingen,je kan op de site kijken voor de Dienstregelingen ,je kan bellen,je kan langsgaan,en dat sommige mensen niet kunnen lezen en wat willen vragen tuurlijk mag altijd,en dat doen ik en mijn collega,s dus ook altijd,klantvriendelijkheid voorop,en DAAROM komen we dus vervolgens ook te laat aan he(bij benadering) jij hebt blijkbaar geen probleem met goed lezen,alleen je snapt het wel,je begrijpt het alleen niet zo ,lees het nog een keer zou ik zeggen,er staat totaal niks in wat niet met dit onderwerp te maken heeft namelijk,.........................doe je best!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoefkade

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Ik als passagier wil het toch ff opnemen voor de bestuurders van tram/bus.

Ik ga regelmatig met tram 11/12, en wat daar allemaal gebeurd wil je niet weten. Die twee tramlijnen zijn gewoon de hel op wielen. Vechtpartijen, blowen, vernielingen en ga zo maar door. Ik woon in de Schilderswijk en ben echt wel wat gewend. Maar als je als bestuurder de hele dag moet werken in die k*****tram, geloof me, dan piep je wel anders.

Tuurlijk is het vervelend als je tram niet op tijd komt en het zal vast ook gedeeltelijk aan de HTM liggen. Maar die directeuren hebben daar geen last van. Die zitten lekker op hun krent in dat stalinistisch uitziende kantoor bij het stadhuis. De bestuurders die elke dag op de risicolijnen werken (voor degene die het niet weten, lijn 6,9,11,12), die hebben er het meeste last van. Naast het feit dat hun tram bijna elke dag wordt gesloopt, hebben ze ook nog te maken met bedreigingen en weet ik wat nog meer.

Klaag lekker bij de directeuren ipv de bestuurders. Of beter nog, laat zo'n directeur maar eens een weekje de hele dag meegaan op een risicolijn. Dan weten ze pas waar hun werknemers elke dag mee te maken hebben. Eens kijken hoeveel lef ze hebben als er iemand een mes trekt. Wedden dat ze met de staart tussen de benen die tram uitrennen?

Calastir

Als je dit onderwerp goed leest zie je dat we dat allemaal al hebben geprobeerd.

En ik klaag niet bij de bestuurders, het zijn de bestuurders die zich aangesproken voelen en hier reageren om te zeggen dat het onze eigen schuld is.
Niemand hier zegt dat het de schuld van de chauffeurs is.

Ik erger me óók aan andere weggebruikers. Die rijden liever jou en zichzelf dood dan dat ze voorrang verlenen of netjes wachten.
Ik merk óók dat de samenleving verhardt. Mensen hebben geen geduld.
Ik hoor óók wel dat mensen steeds dommer worden, of gewoon lui zijn.
Ik zie óók wel dat bijna niemand meer solidair is en alleen aan zichzelf denkt.
Op mijn werk zijn de klanten ook niet zo vriendelijk en zelfstandig.

Dus van die dingen hebben we allemaal last, en dan komt 's ochtends óók die tram niet opdagen waardoor ik te laat kom.
:?

Hoefkade

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Als je dit onderwerp goed leest zie je dat we dat allemaal al hebben geprobeerd.
Als je dit onderwerp goed leest dan zie je dat talloze mensen wel lopen te klagen bij de bestuurder. Daarom voelen bestuurders zich aangesproken.

En het aantal mensen wat niet kan lezen of schrijven is nagenoeg nihil. En dan heeft de HTM ook nog van die mooie kaarten bij de haltes waar notabene met kleurtjes staat aangegeven waar welke tram/bus naar toe gaat. Je moet wel verschrikkelijk debiel zijn om die kaart niet te snappen. Vervolgens hangen in de tram ook nog kaarten van alle haltes waar de tram stopt en wordt er in de tram ook nog eens elke volgende halte omgeroepen. En die omroep staat ook nog op een scherm. Genoeg informatievoorziening lijkt me.

Calastir

Als je dit onderwerp goed leest dan zie je dat talloze mensen wel lopen te klagen bij de bestuurder. Daarom voelen bestuurders zich aangesproken.
Mijn punt was dat niemand in dit onderwerp zegt dat het de schuld van de chauffeur is dat tram 17 van 6:35 steevast niet komt opdagen.
Als donderslag bij heldere hemel komen chauffeurs hier echter continue tirades afsteken dat het onze eigen schuld is, zonder te reageren op de oorspronkelijke vraag.

Het probleem is dat een lijn wordt aangekondigd die steevast niet op komt dagen zonder dat daar érgens (borden, teletekst, internet etc.) melding van wordt gemaakt. De HTM erkend niet eens dat er een probleem ís!

Zolang gewoon de haltetijd in elk geval bij benadering wordt aangepast is er geen probleem. Dan zoeken we desnoods alternatieven zoals andere tram of bus of wat dan ook om op tijd op ons werk te komen. Maar lieg je klanten niet voor. Is het zo duidelijk?
:?:

Gesloten