We kregen 3 weken geleden een brief:
Digitenne nu ook in 'mijn woonplaats!'
1 maand gratis, ontvanger 89,95 gratis, geweldig!
Nou heb je effe?
= 1 =
Ik kijk eens op de Internet-site; daar staat een postcodecheck:
--> HELAAS; Digitenne is op dit moment nog niet beschikbaar op ons adres.
--> In 2007 Digitenne van KPN beschikbaar in de rest van Nederland
Kaartje toont toch echt nog witte vlekken en daar wonen wij toevallig.
--> Ik stuur een mailtje; pas na 2 weken een lullig antwoord:
"het kan zijn dat het toch wel bij u werkt; als dat niet zo is, dan kunnen wij u geen technische ondersteuning met monteur kunnen bieden omdat u buiten het dekkingsgebied woont. Wel kunt u gebruik maken van onze telefonische helpdesk."
= 2 =
Op de Internet-site staat dat er eenmalige aansluitkosten zijn à E 29,95.
--> Daar staat niets in in de brief en de Digitenne check.
--> Dat voelt al niet lekker aan.
--> Ik stuur een mailtje; en weer na 2 weken weer zo'n nietszeggend antwoord.
= 3 =
Donderdag 29 maart krijgen we een brief:
--> Abonnement is ingegaan op 23 maart (de dag dat we toehapten, dom dom dom); we hebben nog niet eens de digitale ontvanger.
= 4 =
In die zelfde brief staat ineens dat het abonnement E 13,95 per maand kost. Maar we krijgen E 6,-- korting bij KPN omdat we het telefoon-abonnement daar ook hebben.
--> Dat klopt niet met de vaste lage prijs van E 9,95.
--> Die korting is leuk, maar zou van de E 9,95 af moeten en niet van de E 13,95 die vermeld staat in die brief.
--> Dus als we naar een andere provider voor telefoon gaan, moeten we ineens meer betalen? Waar stond dat vermeld?
= 5 =
Een KPN medewerker had verteld dat bij de installatie niets gedaan hoefde te worden; de apparatuur stelt alles zelf in.
--> Is natuurlijk onzin; alle frequenties moeten in de tv & video
heringesteld worden.
= 6 =
Pakket zou donderdag 29 maart komen. KPN had verteld dat we contant aan de deur moeten betalen en dat kost dus E 90,--.
--> Vrijdag (dag te laat dus, dag voor niets thuis gewacht) komt de post en vraag E 95,--.
--> E 5,-- is waarschinlijk verzendkosten; wordt niet verteld vantevoren.
--> Wat een omslachtige kostenverspillende methode; eerst betalen en dan het geld terugkrijgen.
EN TOEN WEIGERDEN WE HET PAKKETJE !!!!!
--> EN DAAR ZIJN WE NU VRESELIJK BLIJ MEE !!!!
--> METEEN GEBELD DAT WE HET ZAT WAREN !!!!
= 7 =
Op de site blijkt dat in de 'Digitenne zenderoverzicht' de zender National Geographic niet wordt aangeboden.
--> Telefonisch contact vertelde dat zowel NG als Discovery gewoon te ontvangen waren.
= 8 =
En toen kregen we een brief van KPN dat het abonnement inderdaad was gestopt en dat ze hoopten dat we veel plezier van deze dienst
hebben gehad. Wat een automatiseringbagger.
Conclusie
=========
--> Digitenne werkt misschien; maar de processen deugen van geen meter!