LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moedervlekken, verwijzing?!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Sinds wanneer discrimineer je als je geen ziektekosten verzekering wil??????
Je verhaal gaat helemaal nergens over.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door eeliane »

Nog een keer lezen flipje, misschien dat je dan begrijpt dat je als mens onderdeel van een maatschappij bent met een geloof ERNAAST.
Als je de maatschappij aanvalt (dus niet accepteert) op basis van je geloof hoe noem jij dat dan?
Dat je de maatschaapij aanvalt maar er eventueel wel op terug wilt vallen! maar het eigenlijk toch niet accepteert, jaja zo ken ik er ook nog wel een paar...

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door dolphy »

eeliane, heel goed gezegd!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door tienepien »

ho, wacht even.

gewetensbezwaarden doen niemand iets kwaad he? Als er een behandeling wordt gedaan, moet daar door hun gewoon voor betaald worden. Vaak helpt de kerkgemeente hierbij. Nogmaals: deze mensen zijn niet tegen het medisch behandelen, maar wel tegen het verzekeren. Je dekt je in tegen iets waarvan je nog niet weet of het gaat gebeuren in plaats van erop te vertrouwen dat God er wel voor zorgt dat het goed komt.
Inenten wordt om verschillende redenen geweigerd, maar voor sommige gelovigen ligt dezelfde reden daaraan ten grondslag: wanneer jou iets overkomt, dan heeft God daar een reden voor en wie ben jij om daar tegenin te gaan, dat idee.


Ik ben het daar zelf niet mee-eens, maar dat neemt niet weg dat ik je stellingname nogal overtrokken vind. Zeker wanneer je de redenering achter het weigeren van een verzekering niet geod meeneemt in jouw eigen redenatie.

Gelukkig mogen we in dit land geloven wat we willen en gelukkig hoeven we dat niet achter gesloten deuren te doen.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

eeliane, nu ben je dus weer aan het discrimineren. En niet meer zo minachtend doen tegen mij, wie denk je wel dat je bent?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door pardon »

de koningin van de dokters? :roll:

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door dolphy »

Dit heeft niets meer met dokters te maken... :idea:

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

 flipvanderwaal Geplaatst op: 15 Apr 2007 01:09
eeliane, nu ben je dus weer aan het discrimineren. En niet meer zo minachtend doen tegen mij, wie denk je wel dat je bent?
Eliane vindt zichzelf heel wat, omdat zij doktersassistente is.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door Walter van V »

Nou Mathilde, jij vind jezelf toch ook heel wat?? je vind het meestal niet eens nodig jouw mening te onderbouwen met cijfers, terwijl je wel je persoonlijke mening als vaststaand feit hier deponeert en tegenstanders ervan van alles en nog wat verwijt......Zelfs wanneer erom gevraagd wordt kom je niet met onderbouwing...Wat zegt dat dan over jou?? Niet oordelen over anderen dus voordat je je eigen zaakjes op orde hebt!

Iedereen moet eens ophouden hier op de man te spelen (dan houd ik er ook mee op.. :wink: ) en moet gewoon met argumenten komen. Van eeliane heb ik tot nu toe meer echte argumenten gezien dan van MAthilde of flip bv...

En heb je geen argumenten dan gewoon mond houden..Heeft dan niets meer met discussieren te maken.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

... Walter: En heb je geen argumenten dan gewoon mond houden..Heeft dan niets meer met discussieren te maken.
Er is voldoende aangetoond dat Eliane een over het paar getilde huisarts-assistente is, die alles beter lijkt te weten en zich overal tegen aan bemoeit.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door Walter van V »

die alles beter lijkt te weten
:roll: ach daar zijn er hier meer van, niet Mathilde?? Zo ook jijzelf, die het beter LIJKT te weten, maar nooit je stellingen (kan??)wil (?) aantonen met cijfers of onderzoek..hoevaak er ook naar gevraagd wordt in het belang van de discussie.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door eeliane »

Mathilde jij hebt absoluut nergens verstand van blijkt wel,idd je hebt nog nooit iets zinnigs gezegd hier op dit hele trosforum
jij zou dus wel ergensverstand van hebben, haha
Deze reaktie is niet van mij als doktersassistene maar als mens naar mens, nou jij weer, ben je toch zo goed in....
ga eens naar een onderwerp waar je wel verstand van hebt ipv alleen maar te reageren op andermans meningen en antwoorden. Moeilijk he, niet te vinden...

mayo
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:42

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door mayo »

om weer even terig te komen bij biancas,

wie weet is het je inmiddels gelukt(heb niet de hele discussie gelezen omdat ik niet goed werd van alle heen en weer gerommel over zaken tussendoor). ik had hetzelfde probleem als jij. Ik wilde moedervlekken weg laten halen uit cosmetisch oogpunt. Mijn huisarts vond mijn moedervlekjes juist mooi maargoed professioneel als hij gelukkig was, bekeek hij het vanuit mijn perspectief. hij gaf me een verwijzing naar de dermatoloog. Daar heb ik 1 moedervlek weg laten snijden.. de littekens zijn niet mooi geworden. gelukkig was ik voor de zekerheid begonnen met maat 1 moedervlek die niet heel zichtbaar in mijn hals zit..

Toen ben ik zelf gaan zoeken en kwam bij een prive kliniek waar alleen dermatologen en huidtherapeuten werken. Zij deden aan creotherapie.. dit is bevriezen van de moedervlek waardoor de kleur eruit gaat geheel zonder littekens!!
ik ben er na 3x van 5 verlost.. 2 zitten er nog maar zijn lichter.. dit heeft me in totaal 150 euro gekost! valt dus heel erg mee!!

misschien iets voor jou!!

groeten Mayo..

ps let wel op je eigen huid, aangezien nog nooit bewezen, maar ook nooit het tegendeel is bewezen van het behandelen van moedervlekjes (tav verhoogde kans op huidkanker) blijf op je huid letten, hoe die reageerd..

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door tienepien »

Het nadeel van het ontkleuren, wegbranden of weglaseren is dat je niet zeker weet of de heler moedervlek weg is. Nu is idd niet gezegd dat een moedervlek eerder huidkanker wordt wanneer hij behandeld is, maar je kunt wel minder goed zien wat er aan het ontwikkelen is. Aangezien melanomen in het beginstadium goed te behandelen zijn, is het nadelige dus dat je het later opmerkt....

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door eeliane »

idd heel gevaarlijk, moedervlekken zijn zeer onvoorspelbaar en juist de kleur geeft meestal aan of het aan het veranderen is...

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

eeliane


Geplaatst op 19 Apr 2007 16:55 door eeliane
idd heel gevaarlijk, moedervlekken zijn zeer onvoorspelbaar en juist de kleur geeft meestal aan of het aan het veranderen is...
Net als jou gedrag op dit forum dus.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door Walter van V »

tuut tuut tuut meneer flip, niet discrimineren hoor!! :roll:

en zullen we nu gewoon weer on topic gaan??

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: moedervlekken, verwijzing?!

Ongelezen bericht door eeliane »

Nou flipje niet op de persoon he, waar blijft nou je topic-advies eens. Gewoon een bijdrage waar men iets aan heeft, je eigen ervaringen bijvoorbeeld of een echte mening (dus geen reactie op die van een ander, maar echt jouw woorden)zal wel even moeilijk zijn maar we wachten af...

Gesloten