LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra kosten bij pinbetalingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lucrecia

Re: extra kosten bij pinbetalingen

Ongelezen bericht door lucrecia »

Vandaag ging ik pinnen... zag ineens dat het niet klopte en drukte dus op nee. De medewerker heeft niks verteld over 50 cent extra bij pinnen.. ik had de spullen maar weer terug gelegd en ergens anders gekocht, vind het gewoon belachelijk dat het zoveel moet kosten.
Kan die 50 cent beter aan een goed doel geven bijvoorbeeld.

jantje gierig

Ongelezen bericht door jantje gierig »

Prima om de winkeliers te verbieden om kosten te berekenen voor het pinnen onder een bepaald bedrag. Maar dan zullen de kosten bij de bank voor het gebruik van de pinpas door de gebruiker moeten ver tien dubbelen. De lonen en dergelijke van het dure bankpersoneel zullen toch ergens van betaald moeten worden. Ook kunnen we afspreken dat de winkeliers alle artikelen met 5 tot 10 procent. gaan verhogen (ook de supermarkt). Wij willen met zijn allen een goed loon, waarom moet de winkelier (waarvan er in Nederland vele zijn die net een modaal inkomen hebben ) alles maar weer betalen. Het houd een keer op. Als ik het uurloon van mijn ouders reken 1200 in de maand samen, en daar moeten ze allebei 14 uur per dag voor werken. Dus wat doen we moeilijk over die 10 cent. we moeten ons schamen.

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Dus wat doen we moeilijk over die 10 cent. we moeten ons schamen.
Als het om 10ct ging deed ik niet moeilijk maar bij elke winkel is het bedrag wat je moet bijbetalen anders, bij mijn geval was het 50ct en dat vind ik wel wat aan de hoge kant :!:

jantje gierig

Ben ik het mee eens. 50 cent is inderdaad erg veel tot 25 cent vind ik ok. Maar dan alleen bij onder de 5 Euro pinnen. De winkelier hoeft er natuulijk niet aan te verdienen.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Bij benzine pomp word vaak gevraagt of ik E50 of E100 extra wil, dan
Anastasia: wat doe jij als 7 jarige bij een benzinepomp, en vraagt men dan echt of je extra geld wilt?
Laat me niet lachen, je belazert de boel en niet voor de eerste keer!
Vanaf nu zal ik nog feller reageren dan ik al deed en niets zal me weerhouden van de strijd die ik blijf voeren tegen één persoon die, aantoonbaar, onder drie aliassen zijn bijdrages post!
The battle continues!

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Toch jammer dat wij als consument extra moeten betalen om te pinnen en dat criminelen straks korting krijgen als ze hun boetes met pin betalen.

miena

Ongelezen bericht door miena »

Ja dat is vreselijk Bailey :shock:

daatselar

Ongelezen bericht door daatselar »

Voor zo'n bedrag worden ook kosten gemaakt dus is 10 cent niet meer dan redelijk.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 05 Apr 2007 11:31 door daatselar

--------------------------------------------------------------------------------

Voor zo'n bedrag worden ook kosten gemaakt dus is 10 cent niet meer dan redelijk
.

Nou ik wil mijn betalingen aan de overheid ook wel
pinnen met 20% korting.
Zal je mij nooit over pinkosten horen al is het
vijf euro. :wink:

jantje gierig

We moeten met z'n allen er voor zorgen dat we onze belastingen en boete's nooit meer op tijd betalen en het op zijn beloop laten. Dan krijgen wij misschien ook wel zo'n regeling. Het is toch te zot voor woorden i.p.v ons te belonen voor tijdige betaling, worden we ervoor bestraft. Ze moeten 20% extra rekenen bij wanbetalers en anders beslag op inkomen leggen.

ZoeF2007

Ongelezen bericht door ZoeF2007 »

Pinnen kost wel degelijk veel geld, ongeveer 25 cent per transactie als je minder dan 250 transacties per maand maakt.

Kijk bijvoorbeeld hier naar de kosten van een pinautomaat:
http://nl.sitestat.com/hbd/hbd/s?home.s ... %2D3%2Exls

Stortingskosten voor kontant geld is bij de Rabobank 3.25 euro per sealbag tot 3000 euro. Stel je gemiddelde verkoopprijs is 10 euro dan kost kontante verkoop dus 3.25 euro delen door 300 transacties is 3 cent per transactie. Vergeleken met een pintransactie van 25 cent is dit dus 22 cent verschil. Neem je hiermee de kosten van je wisselgeld mee stel aan de hoge kant 5 cent per transactie blijft er nog steeds een verschil van 18 cent per transactie over.

De banken zeggen wel dat pinnen goedkoper is, maar dat is voornamelijk voor hun zelf. Ze hebben pinnen gratis gemaakt voor de consument, maar de ondernemer betaalt dus de kosten. Als ze nou de consument kostenbewust maakt door de transactiekosten voor pinnen aan hun kant te leggen.

Gesloten