LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te hoge rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gjaalmere
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:38

te hoge rekening

Ongelezen bericht door gjaalmere »

Hallo,

heb het volgende probleem aan de hand ik kreeg een eind afrekening die in ene keer veel hoger was dan voorafgaande jaren dit is gebeurt na dat ik gewisselt ben van leverancier

03-04-02 tot 25-04-03 3704 KWH* Nuon
26-04-03 tot 25-04-04 2298 KWH* Nuon
16-09-04 tot 25-04-05 3734 KWH* Cogas iets meer dan 7 maanden gebruik

25-04-05 tot 14-03-06 3517 KWH* Cogas

dus ik snap er geen bars van wie weet er raad


Hans

MAXIEM

Re: te hoge rekening

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beste Hans,

Er gaat dus iets fout vanaf het moment dat Cogas in beeld komt. Het verbruik kun je echter checken met behulp van je meterstanden. Die corresponderen dus waarschijnlijk niet met wat cogas heeft opgegeven op de rekeningen
Mocht dat zo zijn dan is één telefoontje voldoende om een herziening te vragen. Sukses. Paula.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: te hoge rekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste hans.

Het hangt er vanaf van wie naar wie ben je overgestapt.

Chanmaster

gjaalmere
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:38

Re: te hoge rekening

Ongelezen bericht door gjaalmere »

bij Cogas nu

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: te hoge rekening

Ongelezen bericht door jimmie »

Volgens je tabel heb je van 25-04-04 tot en met 16-09-04 geen elektriciteit gehad... hoe zit dat? Zijn de standen van 16-09-04 toevallig niet gelijk aan die van 25-04-04?

Het zou hulpvol zijn als je per datum ook even aangeeft welke meterstanden er op je afrekening staan en welke uitleg er bij staat (manier waarop ze doorgegeven zijn, of dat ze berekend zijn). Dit kun je gewoon van je afrekeningen halen.

Ook is niet helemaal duidelijk welke afrekening nu zo hoog is.

Gert-Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:33

Re: te hoge rekening

Ongelezen bericht door Gert-Jan »

Ik raadt een ieder aan die bij deze leverancier aangesloten is zijn jaarafrekening eens goed te controleren.
Het is me opgevallen dat tussen de huidige en vorige meterstanden, de netto standen niet kloppen, COGAS REKENT EEN PAAR KUBIEKE METER MEER, NATUURLIJK IN EIGEN VOORDEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: te hoge rekening

Ongelezen bericht door roerganger »

Beste Gjaalmere,

het is heel simpel. NUON belazert de boel. Bij het overstappen sturen zij geschatte standen naar je nieuwe leverancier. Die standen worden BEWUST te laag geschat. Waarom?

Bij hun eindafrekening krijg je een hele hoop geld terug. Een jaar later, bij de afrekening van je nieuwe leverancier, moet je ineens een hele hoop bijbetalen.

De bedoeling van NUON is dat veel mensen gaan concluderen dat NUON oneindig veel goedkoper is, want bij NUON kregen ze geld terug en bij de nieuwe leverancier moeten ze bijbetalen. Met als gevolg dat al die mensen met hangende pootjes terugkeren naar NUON. De meeste mensen kijken namelijk totaal niet naar het verbruik, maar alleen naar de euri's die ze moeten betalen/terugkrijgen

Het is een vreselijk onbeschofte manier om de nieuwe concurrenten uit de markt te drukken.

Denk niet dat ik niet weet waar ik het over heb: mijn vorige woning was een sloopwoning, ik heb daar een jaar gezeten, ik heb me meteen bij de Hema (RWE) aangemeld. Dat gaf dus gigaproblemen omdat de standen geschat waren.

Sinds enkele maanden zit ik in een defintieve woning, en idd... een 'schrijffoutje' zorgde ervoor dat mijn elektraverbruik voor het eerste jaar 500 kWh hoger uit zou gaan vallen... mits ik niet op had gelet.

Helaas voor NUON kijk ik iets verder dan mijn neus lang is.

Ook goede vrienden van mij die binnen zeven maanden twee keer verhuisd zijn hebben dit meegemaakt toen ze bij de Hema (RWE) zaten. Nu zijn ze terug bij NUON en het probleem is opgelost.

Voor alle duidelijkheid: NUON is de netbeheerder, en geeft DUS de 'standen' door aan de leverancier.

Gesloten