LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

ja dat moet ik wel zeggen, ondanks alles wat er misgegaan is ben ik ook altijd netjes te woord gestaan en heb ik altijd keurig antwoord gekregen, ik heb zelfs nog nooit zo'n leuk contact met iemand van een reisorganisatie gehad en nog nooit zo snel bevestigingen etc binnengekregen.
Daarom verwacht ik dan ook nog steeds dat het goed zal worden afgehandeld. Dat het bij ons fout is gelopen wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.

halilcel
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007 04:42

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door halilcel »

beste bezoekers, ik boek meer dan 5 jaar via internet.problemen heb je overal, je kan nooit verwachten dat alles picco bello verloopt, we boeken allemaal vakantie's naar turkije voor bodemprijzen, zitten in de meeste luxeuze hotels , en altijd is het niet goed, waarom zoooo kritisch.

ik kan me nog herinneren dat jaren geleden mensen niet beter wisten dan verblijven in aparts en het doen met alleen een ontbijt, geen begeleiding enz enz, en nu worden zowat alle touroperators, d-reizen, thomas cook, corendon en hier weer tourmax aan alle kanten afgezeken, kom op nou mensen, doe een beetje loyaal en heb ook kritiek tegen jezelf, de verwachtingen van de meeste mensen zijn gewoon TE hoog, waardoor ze achteraf zeuren , dat er later was gebeld dan toegezegd, dat er iets fout was met de ticket, da tde vluchttijden niet ideaal waren, dat de host bij de accommodatie te laat kwam, dat 1 handdoek niet was verschoond, dat de airco het niet deed.

kortom wees eens kritisch tegen jezelf, probeer eens in NL voor 1000 euro in een 5 sterren hotel, 1 week , met 2 personen te verblijven, d8 het niet he :S

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

neem me niet kwalijk maar ik zeur niet bepaald over een handdoek! Ik weet niet of je gelezen hebt wat ik geschreven maar deze reactie vind ik wat kortzichtig.
Ik kan heel wat dingetjes opnoemen als het om dat soort futiliteiten gaat want inderdaad geen dag waren er genoeg handdoeken maar dat soort dingen maak ik me niet druk over, want dan haal ik er gewoon 1 bij, die heb ik dus niet eens genoemd! Als een reis goedkoop is moet je dus gewoon maar aannemen volgens jou dat er van alles misgaat en dat normaal vinden???

misshennykat
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 15:24

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door misshennykat »

Ik had in april een reis geboekt naar Marmaris voor 28 april
eigenlijk had ik gelijk spijt om dat ze geen anvr lid zijn.
1 week voor vertrek hadden we nog steeds geen tickets en na veel bellen kwamen ze een dag voor vertrek, we moesten ze via internet uitprinten.
Dit gaf nog wel problemen met het inchecken maar uiteindelijk konden
we met bijbetaling nog comfort class boeken.Wij hebben er wel voor gekozen om beslist niet met een Turkse vliegtuigmaatschappij te vliegen.
We werden keurig opgehaald bij het vliegveld.Waren 1,5 uur later in ons hotel.
Heerlijke vakantie gehad in een goed hotel.
Terug zouden we op zaterdagavond naar huis vliegen, s'middags kwamen ze van de receptie ons op het strand opzoeken dat het vliegtuig(Martinair) 13 uur vertraging had en dat we pas de volgende ochtend
gingen vliegen.
Ons werd gelijk aangeboden om gratis onze kamer terug te krijgen en
hebben heerlijk nog s'nachts kunnen slapen.
Wij hebben helemaal geen problemen gehad terwijl ik voor het vertrek echt slapeloze nachten heb gehad.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2007 09:12

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door [email protected] »

hi

we hebben geboekt voor het hotel side west...in side op 31 juli 2007 vertrek....

wie gaat er ook die dag vliegen met de charter en gaat vliegen vanuit amsterdam...kunnen we dan contact houden....

we zullen zeker onze ervaringen berichten op dit forum..tot nu toe loopt alles oke...ben erg benieuw hoe onze ervaringen zullen zijn...

Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

We hebben vandaag de tickets ontvangen allebei correct ingevuld tot heden toe loopt alles op rolletjes.Hoe het verder verloopt dat horen jullie na onze vakantie We vliegen vrijdag om 11.50 uur vanaf Rotterdam en we komen 9 juni terug.Dan laat ik zo spoedig mogelijk horen hoe het was geweest

Groetjes Jose

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door G7 »

Mooi Jose. Dan wil ik jullie een hele fijne vakantie toewensen en geniet ervan. 8) De rest horen we dus wel, als jullie terug zijn. :wink:

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

Veel plezier Jose, het zal best goed gaan. Ik heb nog geen antwoord van Tourmax, hij zou het uitzoeken maar zijn laatste mail was 14 mei, ik hoop nog steeds dat het netjes wordt afgehandeld. groetjes en fijne vakantie

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

Ik heb zelf een mail gestuurd naar Tourmax en kreeg meteen antwoord, ik krijg 300 euro terug om de narigheden goed te maken, terugdraaien kan toch niet dus dit is volgens mij een hele nette oplossing. Dan kunnen we weer verder sparen voor onze volgende vakantie, ik zou wel weer via Tourmax durven boeken, maar ik wil niet meer met een turkse luchtvaartmaatschappij vliegen. Ik hoop dat het voor iedereen verder goed verloopt. groetjes en hou ons op de hoogte

resy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2007 08:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door resy1 »

Heel netjes van tourmax om toch een tegemoetkoming van hun kant uit te geven voor Daantjebas.

Voor Jose wij wensen jullie een hele fijne vakantie.

Groetjes Resy

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2007 09:12

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door [email protected] »

ben benieuwd laat ons allen weten hoe het is gegaan


denk dat iedereen maar best vertrouwen mag hebben....

moet goed gaan....

op vele sites heb je positieve en negatieve info over alle reizen en organisaties

jansm05
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2007 23:03

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door jansm05 »

Wij zijn in de meivakantie naar Turkije geweest en hadden geboekt bij Beachhollidays. Hadden we dat maar niet gedaan. Het boeken en betalen ging goed en de tickets kregen wij op tijd. Dat was alleen niet voor ierdereen het geval. Onz reisgenoten hadden 3 dagen voor vertrek nog geen tickets. Wat bleek: Beachhollidays (=Tourmax) was vergeten vliegtuigstoelen voor ze te regelen. Alles zou echter goedkomen, want de medewerers van Beachhollidays waren al dagen dag en nacht aan het werk om alles voor elkaar te krijgen. Het aanbod van Beachhollidays was dat ze met Onur air mee konden vliegen i.p.v. het met toeslag geboekte Martinair. Hierdoor zouden ze de eerste vakantiedag missen, niet acceptabel dus. Uiteindelijk, na heel veel bellen en een bezoekje aan het kantoor in Zaandam is het ze toch gelukt om door Beachhollidays uitgeprinte tickets van Martinair te krijgen(die bij het inchecken overigens tot de nodige verwarring leidden). Toen wij zaterdagochtend om 04.00 uur op Schiphol waren, zaten er nog mensen voor de onbemande servicebalie van Beachhollidays te wachten op hun tickets. Leuk begin van de vakantie....

Het hotel in Alanya was goed, echt top (Sherwood Breezes). De plaatselijke agent van Salt Travel Organisation hebben we nooit gezien.

De elende begon de laatste dag. 's Ochtends kregen wij van onze reisgenoten te horen dat zij een fax hadden gehad van de agent van Sonar reizen (terwijl zij ook bij Beachhollidays hadden geboekt) waarin stond dat de vlucht naar Nederland was vetraagd van 00:25 naar 20:10. Wij kregen later een fax van de plaatselijke Beachholliday's agent dat we om 21:35 opgehaald zouden worden. Later op dag kregen onze reisgenoten een nieuwe fax met de mededeling dat de vlucht verder vertraagd was naar de volgende ochtend en zij kregen het aanbod om hun hotelkamer langer aan te houden. Wij kregen geen fax meer, dus maar gebeld met de agent van Beachhollidays. Alles zou goedkomen, wij zouden ook een kamer krijgen en hij zou dat per fax bevestigen aan het hotel. Die fax kwam echter niet, ondanks enkele beloften, dus maar weer bellen. De agent bleek te voorbarig geweest. Hij had van Beachhollidays te horen gekregen dat hij GEEN kamer voor ons mocht regelen en dat wij gewoon om 21:35 uur opgehaald zouden worden uit het hotel. Dat we twee kleine kinderen mee hadden en daarmee de hele nacht op het vliegveld zouden moeten doorbrengen daar kon hij niets aan doen. Opdracht is opdracht. Vervolgens contact gehad met de heer S. van Beachhollidays. Hij was heel duidelijk. Dat de vlucht vertraagd was en wij met 2 kleine kinderen de hele nacht op het vliegveld moesten zitten daar kon hij niets aan doen. Hij benadrukte nog even dat we gewoon om 21: 35 opgehaald zouden worden en dat als we niet mee zouden gaan naar het vliegveld dat dat voor eigen reken en risico zou zijn. Omdat we het niet zagen zitten om met 2 kleine kinderen de hele nacht op het vliegveld te zitten zijn we in het hotel gebleven en pas de volgende morgen naar het vliegveld gegaan. De kosten hebben we zelf maar betaald. Het vliegtuig ging uiteindelijk om 10.00 uur en maakte eerst nog een tussenstop op Dalaman.

Na thuiskomst kregen we een email van Beachholidays met het verzoek om een telefoonnummer door te geven zodat Martinair contact met ons kon opnemen ivm de ernstige vertraging. Omdat we na 2 weken nog niets gehoord hadden van Martinair heb ik de klantenservice maar gebeld. Ze wisten van niets van de email van Beachhollidays..........

We hadden vast gewoon pech en het zal bij veel mensen ook gewoon goed gaan. Dat dachten wij ook toen we begin dit jaar bij Beachhollidays boekten.................

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door skydive »

hallo misshennykat

even voor het gemak
je krijgt 3 dagen van te vooren je tickets (staat ook op site)
weet ff niet meer wie het was maar ARKE goed???????
lees andere verhaalen over op forum
maar tis gewoon simpel overal kan er wat fout gaan
zo wel arke tourmax langhoud enz
dus ja denk dat je gewoon positief moet zijn
en ja daantje heeft rot vakantie mee gemaakt das echt minder hoop de volgende 3x zo goed is en dat ze het echt op gaan lossen voor je

gr skydive

the thunderbirdman
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2007 15:26

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door the thunderbirdman »

We dachten laten we ook eens via internet boeken, dus al gauw kwamen via de prijsvergelijkingen bij Tourmax terecht, we hadden Side West Resort uit gekozen en zouden op 12 mei via Eindhoven kunnen vertrekken.
Zo gezegd zo gedaan, ik denk een leuke verrassing te hebben voor mijn vrouw op 5 april als ze thuis zou komen, ik dus boeken.
Kreeg gelijk al een emailtje met daarop de bevestiging, ik moest dus hetgeld bedrag ineens overmaken ivm met de tijdsduur tussen boeken en vertrek.
Dit dan ook maar gelijk gedaan, dus overgemaakt en warempel kreeg binnen 5 minuten hier ook weer een bevestiging van dat de betaling binnen was.
Dus zoals werd verteld zouden we dan ook de tickets via de email 1 week van te voren binnen krijgen.
De verrassing was voor mijn vrouw compleet toen ze dus die dag thuis kwam, maar ze was toch wel bang dat het misschien toch niet goed zou aflopen.

1 week van te voren, nog geen tickets binnen ( had tussendoor nog even naar Tourmax gebeld en gevraagd of de tickets niet per post aan mij toe gezonden konden worden, ivm dat mijn printer kapot was gegaan, geen enkel probleem zei men, werd netjes te woord gestaan door de telefoon), dus ik weer bellen, men verteld mei dat door de paasdrukte het op dit moment er nog niet was van gekomen, en dat men druk doende de reizen voor iedereen te regelen en alles netjes proberen te laten verlopen.
Goed daar had ik dan ook wel begrip voor, en uiteindelijk kregen we alleen maar via de mail en niet via de post de tickets 3 dagen van te voren binnen.
Wij dus via een kennis de tickets maar 2x voor de zekerheid uit laten printen.
Dus zaterdag de 12e mei wij naar Eindhoven, autoparkeren en inchecken. We zouden dan ook met Onurair vliegen. Alles verliep tot op dat moment nog steeds goed.
De vlucht was iets verlaat, maar we kwamen met mooi weer in Antalya aan.
Wij op zoek naar de touroperator welke onze transver naar het hotel zou regelen.
Noppes dus. nou daar gaan we dus met ons goede gedrag dachten we dus beiden, uiteindelijk stond er iemand met een wit papiertje welke diverse mensen zou moeten ophalen, maar deze was van SALT en niet van Tourmax, want deze was te laat.
Ibrahim Kaya welke voor Salt werkt, spak vloeiend nederlands en verontschuldigde zich dat hij geen bordje had en dat de persoon van Tourmax te laat zou komen, maar binnen 5 minnuten had hij voor alle mensen de transver geregeld, tevens zou hij de volgende dag bij ons in het hotel nog een en ander komen uitleggen.

Wij naar het Hotel Side West met 5 sterren.
Bij aankomst stond het personeel al klaar om de bagage in ontvangst te nemen en ons te begeleiden naar de receptie.
het Hotel was dan ook pas 5 weken open en ziet er dan ook schitterend uit, goede eerste indruk dus.
Personeel heel bekwaam en behulpzaam alles keurig netjes verzorgd, eten prima, accomodatie perfect, managment keurig en spreekt goed Duits, hygiëne keurig netjes en de 5 sterren is het zeker waard, want je word hier zelfs van drankjes voorzien nog, zodat de Russen het niet zomaar op een "zuipen"kunnen zetten, en daardoor voor diverse mensen eventueel een last zouden zijn.
Management was daar zeer alert op em iedereen een zo goed en prettig mogelijke vakantie te laten door verbrengen.
Entertainmaint, aangezien dit nog in de kinderschoenen staat maar men hun uiterste best deden een extra PLUIM verdiend.

Dus tot zover dan ook een perfecte vakantie met ook nog hele leuke uitstapjes naar diverse plaatsen en tours gemaakt.

Terug reis, vradag de 25e om 17.15 was het bekend welke vlucht we zouden hebben en hoelaat we opgehaald zouden worden.
Netjes door personeel gewekt en onze lunchpakket stond klaar, tevens was de koffie gereed om nog even een bakkie te doen.
03.15 stond het busje weer voor vertrek klaar en we waren slechts de enige 2 die met hem mee hoefde, dus rechtstreeks naar Antalya.
Vleigveld natuurlijk om 04.00 uur al weer lekker druk, inchecken verliep soepeltjes, alleen hadden we 14 kilo overgewicht als bagage, maar gelukkig voor ons hoefden we niets bij te betalen.
Vlieveld Antalya: kopje koffie kost goud daar, want alles is er verdomd duur, je betaald zomaar voor 2 koffie € 13,--, maar ja, je wilt toch nog wat drinken.
We vertrekken netjes volgens schema naar huis, ook weer met Onurair.
Aangekomen op Eindhoven waren we toch binnen een half uurtje buiten inclusief de bagage.

Dus al met al een geslaagde vakantie met een prima hotel en heel net personeel een aanrader dus.
Wij gaan in ieder geval volgend jaar weer

Groetjes The thunderbirdman

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door skydive »

the thunderbirdman

kijk zo zie je maar weer dat het ook goed is
en ja pech kun je over al hebben dat het dan precies op vakantie is
is dan wel minder

maar leuk te lezen dat er ook mensen zijn die het wel goed hebben gehad


mvg skydive

hastaman
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2007 22:02

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door hastaman »

ben in de meivakantie geweest met hen, alles was voortreffelijk, fouten kunnen gemaakt worden, jammer dat soms families daar de slachtoffer van worden

in het verleden heb ik ook met grote organisaties ontichelijk pech gehad, maar de reisbranche is lange schakel, het begint bij je boekingskantoor, daarna gaat het door naar de vliegtuigmaatschappij, vervolgens naar de lokale agent, dan weer naar de accommodatiehouder, enz enz enz. het mocht maar op 1 plaats fout gaan , dan kan alles opeens tegenzitten helaas :(

majah bij mij was alles ok, ben van plan om voor de herfstvakantie weer van e partij te zijn

groetjes allemaal

misshennykat
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 15:24

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door misshennykat »

Wij hebben in het zelfde vliegtuig als JANSM05 gezeten alleen wij kwamen uit Marmaris,ons vliegtuig waar we zaterdagavond mee naar huis zouden gaan was kapot.
Wij zijn ook door SONAR reizen geholpen en dat was bijzonder goed.
Wij kregen ook bij het inchecken bij de balie een briefje met adres van Martinair en daar vertelde ze bij dat we contact met Martinair op moesten nemen. Ik heb s'maandag gebeld naar Martinair of wij in aanmerkingen kwamen voor schade vergoeding (volgens hun site kom je met vertraging daar voor in aanmerking), daar kreeg ik het advies om een brief en instapkaart op te sturen.
Van de week gebeld ik had het 3 weken geleden opgestuurd kreeg te horen dat ze een achterstand van 8 weken met de post hebben.
Dus ik hoop over 5 weken iets te horen.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2007 09:12

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door [email protected] »

hi allemaal

Bedankt voor alle reacties....ook in het bijzonder van thunderbirdman, daar wij op 31 juli as vertrekken naar hetzelfde hotel...side west in side..
met twee volw en 2 kids..

Zijn er nog tips als je op het vliegveld van turkije bent aangekomen waar je naar moet kijken, of op letten .. om het vervoer te herkennen of een bepaalde plek....

Wie kan mij vertellen hoelang de busreis is van alanya naar side..
Mochten er mensen ook geboekt hebben op die data en die dag vliegen, laat het even weten....

Harstikke fijn deze site,,,had ook al een adv op marktplaats gezet...wie er ervaring met tourmax had, en krijg veel reacties van mensen die ook die interesse hebben..

Bedankt...

the thunderbirdman
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2007 15:26

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door the thunderbirdman »

de reis duurt ongeveer een uurtje van Antalya naar Side.
Nadat je de koffers hebt ga je gewoon naar buiten, natuurlijk wel eerst visum kopen, en als het goed is staat de touroperator met een bord van de maatschappij dan voor de uitgang.

Pascale.Hopstaken
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:46

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Pascale.Hopstaken »

Hallo, Wij gaan in juli voor de tweede keer dit jaar naar Turkije met touroperator Tourmax. In mei zijn wij ook geweest. Alles was super geregeld. We werden opgewacht door een agent van 'Salt', dat is de organisatie die voor tourmax in turkije hun zaken behartigt. Alles is vlekkeloos verlopen!! Wij hebben voor juli weer een vakantie geboekt via Tourmax. In eerste instantie zouden we met 6 personen gaan. Nu kon er plotseling 1 persoon toch niet mee. We hadden alles al betaald. We hebben gebeld en Tourmax heeft kostenloos alles gewijzigd naar 5 personen. Dezelfde dag kregen we nog de nieuwe bevestiging en we kregen het teveel betaalde terug op de bankrekening. Al met al: niets dan lof over deze touroperator en ik kan iedereen aanraden bij hun te boeken. Het scheelt niet alleen veel met andere touroperators, hun service is fantastisch. Wij boeken in ieder geval nooit meer bij een andere touroperator dan TOURMAX!!!! :P :D

Gesloten