Als ik negativiteit over mezelf afroep, sorry dan. Ik voelde me opgelicht en boos toen ik mijn eerste bericht op het forum plaatste. Misschien ben ik wat te enthousiast geweest. Als je je al genaaid voelt en je krijgt geen begrip voor je situatie, dan word je ook niet veel positiever. Dat kan je toch wel een beetje begrijpen?
Mensen reageren dan ook meestal nav het eerste bericht,
zien daar niet meteen oplichting in, check de titel! goeiedag zeg
Op welk punt denk je dat Mido omgeslagen is in handelen?
Wel een vreemde aanname dat ik al tijden zeur over prijzen bij die winkel. Ik zeur nooit over prijzen. Ik heb een hekel aan onderhandelen. Ik zie een prijs, en besluit of ik die wil betalen of niet. Dus nee, ik was voorheen geen 'lastige' klant.
Was ook een vragende stelling, kon toch wezen, die mensen zijn er zat.
In het begin werd overigens alles dat ik zei juridisch beoordeeld, met weinig rekening te houden met hoe ik me voelde. Maar nu wordt alles dat de winkelier doet wel bekeken vanuit zijn gevoelskant? Laten we even doorgaan op het juridische vlak:
Mag hij prijzen communiceren en in de winkel iets anders rekenen? Nee, dat is strafbaar zelfs.
Hoe jij je voelde, was overduidelijk hoor
Was het geoffereerde
identiek aan artikels op de factuur?
Een prijsopgaaf is nog niet meteen een pro-forma waaraan rechten ontleent kunnen worden.
Als je meent dat het strafbaar zou zijn, doe dan aangifte!
Mag hij na toegezegd te hebben het op te lossen dat aanbod intrekken? Na gemeld te hebben dat er iets fout is gegaan in de kassa en dat hij het goed zal maken mag hij dat niet meer nee.
Tuurlijk wel, waarom niet?
Het grijze gebied zou zijn, op welke manier je hem tussentijds beledigd hebt?
Mag hij het recht dat ik op papier heb om binnen 8 dagen een artikel te ruilen intrekken? Volgens Postbus51 niet iig. Gelukkig blijkt dit achteraf een misverstand.
Enkel als het voldoet aan de gestelde eisen, verpakking onbeschadigd enzo.
Mag hij artikelen terugnemen binnen 8 dagen, zeggen dat hij in de plaats daarvan andere producten bestelt en dit op papier vastlegt, maar ze vervolgens niet leveren en ook de klant z'n geld niet teruggeven?
Nee, je rechtsbijstand zal *uiteindelijk* wel gelijk krijgen.
Maar als Mido hier meeleest, zal hem die 100 Euro weinig kunnen schelen en het je niet gemakkelijk afdoen.
En dat allemaal door 'wat' foute communicatie...
Zo, en nu wat leuks doen, vrije dag = vrije dag