LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluid en Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Dank je.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Inter »

Als je de juiste driver hebt ,geven dan vaak beperkte machtigingen in Vista weer problemen.
De gebruikersaccountbeheer (UAC) is dan vaak de oorzaak.

Hier een hele boel andere tips.


Maar er kan natuurlijk ook wat anders hand zijn .
In ieder geval succes met de monteur.

En verder ik ben geen fan van PB maar door te gaan zeggen dat iets slecht is help je niemand.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

En verder ik ben geen fan van PB maar door te gaan zeggen dat iets slecht is help je niemand.
Blijven waarschuwen ook niet.

Ik ken mensen die zo vaak gewaarschuwd zijn over PB, Medion en Dell, en later kopen ze het toch.

Vandaar dat ik ook eigen schuld zeg.

Als mensen het nu niet konden weten, is het een ander verhaal.
Maar mensen zijn zo vaak gewaarschuwd, dat het nu tijd wordt voor:

Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

Oftewel:

De consumenten die niet willen luisteren, moeten maar hard op hun b e k gaan.

Klinkt hard, maar het is volgens mij de enige manier om de ogen van veel mensen te openen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

je kunt wel dwijlen, maar met de kraan open helpt dat niet
je kunt wel problemen met pakard bell oplossen, maar vervolgens dient zich een nieuw setje problemen weer aan

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Inter »

P B is echt troep .
Al kan het hier ook een probleem met Brother in Vista zijn .
Wat ook met een ander systeem kan gebeuren.

Met de kwaliteit van Dell valt het nog wel mee .
Er zitten o.a. kaarten van Creative in.
Je bent wel altijd verplicht om MC Afee en andere trail zooi te nemen .

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Even offtopic:

Er wordt hier advies gevraagd omtrent een computer en het installeren van drivers e.d. en jawel... wat doet men, ouweh**ren, treiteren en z**ken omdat iemand een Packard Bell gekocht heeft.

Poeh poeh, wat ben je dan behulpzaam zeg... en daarna als de drivers werken en de persoon in kwestie bedankt nog even arrogant doen en zeggen dat je hulp graag geboden is ?! Dat heet van het 'in de wal van de sloot helpen'.

Jammer dat er zoveel arrogante *****'s zijn die niet echt behulpzaam willen zijn en meestal alleen zaniken omdat iemand een product heeft gekocht wat hen niet aan staat. *blegh* ik (en ik denk velen met mij) kotsen op zulke mensen.

Weten jullie wat echt troep is ? De berichten die mensen hier veelal posten die nergens op slaan terwijl mensen opzoek zijn naar hulp en informatie.
------
Back ontopic.

Ik weet dat enkele brother printers nog niet volledig vlekkeloos draaien onder Vista. Je zou Brother even kunnen bellen en vragen naar een mogelijke oplossing. Zelf heb ik een Brother DCP-110C (gelijk aan de 115C) en deze werkt niet onder Vista 64bit (x64). Vooralsnog lijkt het dat de DCP-reeks niet geheel vlekkeloos werkt in iedergeval.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jammer dat er zoveel arrogante *****'s zijn die niet echt behulpzaam willen zijn en meestal alleen zaniken omdat iemand een product heeft gekocht wat hen niet aan staat. *blegh* ik (en ik denk velen met mij) kotsen op zulke mensen.
En is het dan nooit opgekomen waarom ik (ik voel me aangesproken) dan zeg eigen schuld, dikke bult?

Begrijp je dan werkelijk niet waarom dat ik op PB zit te schelden?

Dat is pas zielig!


Het probleem van sommige merken is dat er heel veel problemen mee zijn.
En dat veel mensen daar doof voor zijn.
Moeten ze zelf weten, maar ze zijn zo vaak gewaarschuwd en als ze dan niet willen luisteren, moeten ze hier niet komen janken als ze toch die merken gekocht hebben en hier gaan klagen.

Want je wist het, en je moet dan je verlies nemen.
Simpel.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er zijn zoveel problemen inmiddels, dat er eindelijk morgen een monteur komt, die het moederbord komt vervangen, daar zouden de problemen mee opgelost moeten zijn volgens PB
Aan de problemen te zien is dus inderdaad de USB kapot, dus het moederbord.

Als die vervangen is, hoop ik voor je dat er geen problemen meer komen.
Zowel, gooi die PB uit het raam en koop dan een goede computer.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Poeh poeh, wat ben je dan behulpzaam zeg... en daarna als de drivers werken en de persoon in kwestie bedankt nog even arrogant doen en zeggen dat je hulp graag geboden is ?! Dat heet van het 'in de wal van de sloot helpen'.
Ik heb wel degelijk goede tips gegeven!

Laat ik het zo zeggen:

Jij vindt dus dat ik moet ophoepelen, omdat ik niet zeg:

Arme consument, wat heb ik een medelijden met je!

En dat doe ik dus niet.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Laat ik eerst stellen, dat ik zeer erkentelijk ben voor de vriendelijk geboden hulp.

Mijn vorige computer, die 5 jaar prima heeft gewerkt was een Packard Bell. Toen ik in het begin de helpdesk nodig had (5 jaar geleden), werd ik zeer deskundig en vriendelijk te woord gestaan. Ik was toen een echte digibeet.

Nu heb ik dus in goed vertrouwen weer een PB gekocht. Dat nu de helpdesk bemand is met digibeten, zoals ik zelf 5 jaar geleden was, is dan ook een zeer onprettige verrassing. En dat ze bovendien nog onbeschoft zijn, is helemaal erg.
Ik heb best veel bijgeleerd in die jaren en ben inmiddels meestal zelfredzaam (ik ben een ouwe taart, dus niet groot gegroeid met dit soort apparatuur). Mijn computer is inmiddels belangrijk geworden en eigenlijk kan ik niet meer zonder.

In mijn zoektocht naar oplossingen, kwam ik hier terecht en voel me door de meeste mensen heel vriendelijk bejegend.

Jammer, dat er altijd mensen zijn, die op ruwe en onvriendelijke manier hun mening menen te moeten ventileren. Die mensen zouden hun kennis beter kunnen gebruiken.

Ik ben nu in "blijde" afwachting van de monteur en hoop dat straks mijn problemen zijn opgelost.
Nogmaals dank voor de vriendelijke en goede oplossingen.

En die schreeuwers: denk eens na voor je reageert.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik het probleem lees, dan zijn er 2 mogelijkheden:

- De drivers van het moederbord zijn niet goed
- Het moederbord is kapot.


Als je bij de configuratiescherm op deze computer klikt en kijkt bij de hardware, als er dan bij sommige onderdelen een uitroepteken staat, dan is het een driverprobleem.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Het ontbreken van de juiste drivers bij aankoop is een vorm van wanprestatie. Dat komt gewoonweg omdat alles zonodig met vista moet worden geleverd, terwijl voor veel hardware (nog) geen drivers beschikbaar zijn. Vista wordt de consument dus gewoon door de strot gedouwd. Fout van de fabrikanten. Lever met xp totdat alle drivers voor vista daadwerkelijk gerealiseerd zijn. Voor laptops, welke niet soepel vista kunnen draaien: laat ze in de winkelschappen liggen OF beding er bij, dat alsnog xp wordt meegeleverd/geinstalleerd.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

@L.Rozenwater:

Nu scheer je alles over 1 kam.

Vista wordt voor een groot gedeelte niet door onze strot geduwd.

Vooral bij desktopcomputers hebben we de keuze.

Als je een notebook koopt, zit daar Vista erbij.

Is het dan een wanprestatie van de notebookfabrikant of van Microsoft dat er voor jou oude printer geen Vista drivers beschikbaar zijn?

NEEN!!!

Je moet de consument niet verkeerd voorlichten.

Is de winkelier verplicht om bij de notebook XP mee te leveren, terwijl daar Vista op staat?
Antwoord is ook weer:
Nee.

Als je als consument zijnde liever XP hebt, dan Vista, dan dien de die extra erbij te kopen.

Bij desktopcomputers (die de computerwinkel zelf bouwd) heb je de keuze welk besturingsysteem je erop wilt hebben.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Een PC bouwer moet wel gewoon zorgen dat zijn apparaten niet works met vista zijn maar certified voor vista, je koopt immers een vista laptop en die hoort dan ook bij vista te passen tenzij andere eisen van de consument

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Als je als consument zijnde liever XP hebt, dan Vista, dan dien de die extra erbij te kopen.
Hoezo niet door de strot gedouwd ? We hebben het hier ook niet specifiek over desktops, maar over notebooks !

Bill Gates stopt met de xp licenties (corporate) per 1-1-2008
Veel notebooks hebben gewoonweg geen capaciteit genoeg om vista naar behoren te laten draaien.
Lever die notebooks dan met xp, linux of zonder os. Laat de koper zelf de keuze.
De minimale eisen voor vista worden veel te laag voorgesteld, hetgeen al tig maal is bewezen in de diverse testen.

Een systeem welk door vista minimaal een 5 wordt gegeven t.a.v. prestatie zou pas het label certified voor vista mogen dragen en niet eentje met een cijfer 1,5 of 3 b.v. Dat noem ik volksverlakkerij.

XP er bij kopen is geen optie naar mijn mening: De gemiddelde koper wil een notebook met 1 os. Koop je 1 met vista omdat anders (bijna) niet meer te koop is, dan heb je al (onnodig) voor een licentie betaald.

Ik zal nooit een klant een notebook willen verkopen met vista, waarvan ik van te voren al kan zien, dat de klant straks (bij mij) gaat klagen dat het ding zo ontzettend traag is.

Hetzelfde gold voor notebooks waarop xp werd gepleurd, terwijl zo'n notebook een celeronnetje had en 256mb geheugen. Ook die dingen weigerde ik te verkopen.

Kun je als handelaar zeggen, handel is handel. Maar klachten zijn klachten en elke klacht is er 1 te veel !!
Is het dan een wanprestatie van de notebookfabrikant of van Microsoft dat er voor jou oude printer geen Vista drivers beschikbaar zijn?
Lezen beste vriend, LEZEN !! Ik heb het over drivers, welke benodigd zijn om de geleverde notebook/desktop COMPLEET te laten functioneren en dan heb ik het niet over printers e.d. maar INTERNE componenten. DAT noem ik wanprestatie. Je accepteert toch ook geen GSM, waarvan de ringtones het niet doen omdat er zonodig een nieuw besturingssysteem op moest of een auto met navigatiesysteem, waarvan het genoemde navigatiesysteem niet werkt omdat er zonodig een modernisering van de boordcomputer in gepleurd moest worden ?
:shock:

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zal nooit een klant een notebook willen verkopen met vista, waarvan ik van te voren al kan zien, dat de klant straks (bij mij) gaat klagen dat het ding zo ontzettend traag is.
Dat is me ook opgevallen.
Hoezo niet door de strot gedouwd ? We hebben het hier ook niet specifiek over desktops, maar over notebooks !


Ik had het inderdaad verkeerd gelezen.
Mijn excuses.

Bij de notebooks wordt het ook inderdaad door de fabrikanten door je strot geduwd.

De systemen in de midden en hoog segment zijn in het algemeen stabiel genoeg.
Echter in het budget segment is het tranen met tuiten.
Kun je als handelaar zeggen, handel is handel. Maar klachten zijn klachten en elke klacht is er 1 te veel !!
Veel conculega's zeggen dat inderdaad.
Handel is handel.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

laptops moeten juist wel met vista verkocht worden en laptops die het niet aan kunnen moeten niet verkocht worden.
XP gaat dalijk zoveel dingenweer niet kunnen krijgt dalijk ook geen updates meer ect.
Dan krijg je weer klanten die klagen over infecties, net zoals mensen met een illigale XP die zijn niet up to date en zijn om de haveklap geïnfecteerd

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

laptops die het niet aan kunnen moeten niet verkocht worden.

Is logisch.

Maar dan beginnen de consumenten weer te zaniken:

HET IS TE DUUR!!!

Ze willen notebooks van rond de €400,- a €500,-.

Stelletje z e i k e r t s.

En dan massaal naar de Aldi rennen, omdat daar de enige plaats is waar ze die troep van die prijzen aanbieden, en ons als normale winkelieren uitschelden dat wij oplichters zijn.

Jaja.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dat is helaas zo, maar de gedachte dat de klant nu troep gaat kopen bij de aldi maakt voor mij iniedergeval een hoop goed

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil niet zwartgallig zijn, maar dit is de keiharde waarheid.

Daarom worden er nu veel systemen verkocht die goedkoop zijn en te zwak voor Vista, maar waar wel Vista opzit.

De reden hiervan is simpel:
De consument wilt dit en eist dit.

En achteraf gaan ze liggen te zaniken.

De consument is op dit moment heel wispelturig en je kunt er totaal geen pijl optrekken wat ze nu willen.
De consument is ook heel tegenstrijdig.

Nogmaals:
Ik wil de consument niet zwart maken.

Maar dat doen ze zelf al.

Ze doen het zelf.

Gesloten