LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis upgrade voor medion klanten?????

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Ik beschouw het zeer zeker niet als een extraatje !!!. Ik wilde perse een pc met vista en toen stond er op de website van microsoft dat wachten niet nodig was want er was hiervoor de Vista Upgrade.

Dit was de aanleiding om niet te wachten en direct te bestellen… Dus de extraatje vlieger gaat hier niet op !!

Als dat “extraatje” er niet bij had gezeten had ik toen helemaal nog geen pc gekocht maar gewoon gewacht tot eind januari.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat is je eigen keuze natuurlijk, maar het is nou eenmaal zo dat je een pc hebt gekocht met Windows XP en de mogelijkheid tot gratis upgraden. Om welke reden je dat doet maakt niet uit; daar wordt de upgrade niet meer of minder gratis door.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Ik had het niet over "min of meer gratis". Het gaat mij over de slechte informatie voorziening vanuit Medion en de lange levertijd...wel goed lezen aub !!!

Dat iets "gratis' is mag in mijn ogen nooit een excuus zijn om er dan maar met de pet naar te gooien.

@noniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 23:22

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door @noniem »

@magel725:
Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik zal jou oplossing dan maar overwegen bij gebrek aan een andere oplossing. Maar vind wel dat er door die beperkte betalingsvoorwaarden extra inspanningen van de klant worden geëist indien je de upgrade wilt bestellen. Heel gedoe voor een simpel bestellinkje.
Nu is nog maar de vraag hoe lang een creditkaart aanvragen duurt bij postbank en of die toch wel geacrediteerd wordt als zijnde visa of masterdcard .... Straks is de aanvraagperiode verstreken !
Nog even opmerken dat ook ik de pc had aangekocht met de bedoeling te upgraden naar Vista, omdat deze op moment van aankoop nog niet meegeleverd kon worden. Daarom vind ik het een beetje kort door de bocht om te reageren met de opmerking je bent in de mogelijkheid te upgraden .... Er staat dan ook op de voucher dat je er recht op hebt, niet dat je in de mogelijkheid bent te upgraden. Is mijn inziens toch een verschil.
Ik lees trouwens dat er nog meerdere mensen juist hiervoor die pc gekocht hebben.

@Jeroen B:
mag ik weten wat voor creditkaart jij hebt gebruikt bij je bestelling ?
Bent het 100% met je eens dat het een heel gedoe is en dat ze dit toch wel iets profesioneler hadden mogen aanpakken.
Mijn vermoeden komt wel uit dat er toch weer een addertje onder het gras zou zitten ...
Het maakt niets uit of je pc bij Medion of Aldi is besteld, voor beide kom je toch uiteindelijk bij Medion terecht. En de rest is je wel bekend.
Nog ff ter afronding, op mijn voucher voor de upgrade stond:
Beleef er nu al plezier aan ..... Tjonge jonge wat heb ik al genoten zeg!

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nog even opmerken dat ook ik de pc had aangekocht met de bedoeling te upgraden naar Vista, omdat deze op moment van aankoop nog niet meegeleverd kon worden. Daarom vind ik het een beetje kort door de bocht om te reageren met de opmerking je bent in de mogelijkheid te upgraden .... Er staat dan ook op de voucher dat je er recht op hebt, niet dat je in de mogelijkheid bent te upgraden. Is mijn inziens toch een verschil.

Het is een actie van Microsoft zelf en niet van de detailhandel.

Hoe dit tot stand is gekomen is simpel.

Voor het bedrijfsleven was de introductie als ik me niet vergis eind november.
De bedoeling van Microsoft was ook om dan Vista en Office2007 ook voor de consumenten te introduceren.

Echter waren veel detaillisten het hier niet mee eens, vanwege de feestdagen, en de detaillisten hebben aan Microsoft gevraagd om deze introductie 2 maanden uit te stellen. Dus tot 30 januari.

Microsoft heeft toen gezegd dat ze een speciale actie zouden starten, zodat er met de feestdagen toch computersystemen verkocht zouden kunnen worden met een coupon voor de upgrade.

Dus de consumenten konden rond de feestdagen een computer kopen, waar ze voor de upgrade naar Vista niets voor de licentie zelf hoeven te betalen.


Dus Microsoft heeft toen gewoon de upgradeversies voor de dag gehaald.

Echter is er voor de grote OEM-builders hierbij een kanttekening.
De grote OEM-builders kennen geen upgrade-versie.

Dus moesten ze die nog speciaal gaan maken.

Iedereen heeft dat ook zonder mopperen gedaan, behalve 2 grote OEM-builders!

Namelijk Dell en Medion.

Dell heeft te kennen gegeven de speciale upgrade-versie niet voor de Nederlandse Markt beschikbaar te stellen.

En Medion heeft er voor gekozen om de consument zo moeilijk mogelijk te maken om de upgrade te kunnen bemachtigen, zodat ze minder kosten hiervoor hoeven te maken.


Dus koop nooit géén Medion meer!

Des te eerder is dit waardeloze merk van de markt verdwenen!
En daar hoeven we echt niet om te treuren.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik ben het er absoluut mee eens dat Medion het netter aan had moeten pakken.

Als laatste kan ik nog de tip geven aan mensen die niet technisch zijn, om even te wachten met Vista. Dus wel aanvragen, maar niet installeren. Veel stuurprogramma's en programma's werken niet naar behoren en ook veel recovery tools die bij de pc's zitten schijnen onder Vista niet goed te werken. De grootste problemen zullen binnen 1 a 2 maanden opgelost worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door jor »

Als laatste kan ik nog de tip geven aan mensen die niet technisch zijn, om even te wachten met Vista. Dus wel aanvragen, maar niet installeren. Veel stuurprogramma's en programma's werken niet naar behoren en ook veel recovery tools die bij de pc's zitten schijnen onder Vista niet goed te werken. De grootste problemen zullen binnen 1 a 2 maanden opgelost worden.


dat is zwaar overdreven. Heb sinds afgelopen zondag Vista Premium NL op de computer staan , Niet als upgrade maar gewoon complete verse instal.Inderdaad moest ik even wat stuurprogamma's aanpassen maar grote problemen ben ik niet tegen gekomen. Alles werkt nu perfect.Recoverytools zullen helemaal niet meer werken omdat het voor XP was bedoeld en dus voor Vista niets meer doen. Na de upgrade heb je een nieuwe schone instal van Vista en Daar moet je zelf eventueel een backup in maken. Dus de oude recoverytools heb je nergens meer voor nodig en zijn ook weg of onbruikbaar.Terug naar XP is Niet mogelijk na de upgrade.Bangmakerij is echt niet aan de orde en men kan gerust over op Vista mits men een klein beetje weet hoe stuurprogs worden aangepast en dat mag verwacht worden van mensen die zelf een verse windows installeren.Anders moet je het aan vaklui overdragen.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

mag ik weten wat voor creditkaart jij hebt gebruikt bij je bestelling ?
Ik heb hiervoor een creditcard (Mastercard) bij de Rabobank aangeschaft. Telefonisch kon ik deze bij de Rabobank bestellen omdat ik daar al klant ben. Ik werd direct tijdens het gesprek getoets bij het BKR en precies 2 weken later werd de kaart door TNT post bezorgt. Dus dat ging nog best snel.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

dat is zwaar overdreven. Heb sinds afgelopen zondag Vista Premium NL op de computer staan , Niet als upgrade maar gewoon complete verse instal.Inderdaad moest ik even wat stuurprogamma's aanpassen maar grote problemen ben ik niet tegen gekomen. Alles werkt nu perfect.Recoverytools zullen helemaal niet meer werken omdat het voor XP was bedoeld en dus voor Vista niets meer doen. Na de upgrade heb je een nieuwe schone instal van Vista en Daar moet je zelf eventueel een backup in maken. Dus de oude recoverytools heb je nergens meer voor nodig en zijn ook weg of onbruikbaar.Terug naar XP is Niet mogelijk na de upgrade.Bangmakerij is echt niet aan de orde en men kan gerust over op Vista mits men een klein beetje weet hoe stuurprogs worden aangepast en dat mag verwacht worden van mensen die zelf een verse windows installeren.Anders moet je het aan vaklui overdragen.
Het is niet zwaar overdreven, het is de realiteit. En zoals ik al zei geldt dat alleen voor mensen die er weinig verstand van hebben. De retail krijgt nu al een week lang ontzettend veel probleemgevallen binnen van mensen die met hardware problemen zitten en mensen die hun recoverytool niet meer kunnen gebruiken of de backup cd's willen branden. Dat jij het allemaal wel kan is leuk, net als het leuk is dat ik het allemaal ook werkend krijg, maar daar heeft de gemiddelde consument niet zoveel aan. Die kopen de pc om te internetten en msn-en en weten van toeten noch blazen als het op pc's aankomt. Zij kunnen dus beter even wachten totdat Vista door alles ondersteunt wordt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door jor »

Bangmakerij is echt niet aan de orde en men kan gerust over op Vista mits men een klein beetje weet hoe stuurprogs worden aangepast en dat mag verwacht worden van mensen die zelf een verse windows installeren.Anders moet je het aan vaklui overdragen.



Als mensen niets van een computer afweten kan ik je alleen maar gelijk geven en daarom vermelde ik ook de bovenstaande tekst. dat doet niets af van het feit dat degene die een klein beetje basiskennis hebben er geen grote problemen mee zullen hebben.Dit ligt niet aan Vista maar meer aan de onkunde van grote groepen gebruikers die zonder de noodzakelijke basiskennis de boel versteren en dan microsoft de schuld geven.Misschien heb je toch gelijk om Zonder kennis van zaken beter te wachten of het de vakhandel te laten doen.

tomr
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2007 21:58

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door tomr »

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar wat zijn: het webordernummer
en het online bevestigingsnummer? Of misschien beter waar kan ik ze vinden? Staan die in een mail die ik ontvangen zou moeten hebben van het bedrijf ...?

MVG,
Tom

RC
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 23:52

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door RC »

Hallo allen.
ja ook ik voel me niet prettig met het bedrijf moduslink.
17-01-2007,[ bijna een half jaar geleden] heb ook ik de betreffende vista upgrade besteld, heb aan alle voorwaarden voldaan, betaald nota;s toegestuurd, etc,etc, en tot nog toe niets ontvangen, zeer vaak en lang in de wacht gezet tijdens telefoneren, brieven verstuurd, ik ben er zeer moe van, en ten einde raad. wat je ook doet niets werkt.

ik heb ook radar hierover geinformeerd, mogelijk komt dit voor ieder van ons een keer ter discussie.
RC

RC
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 23:52

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door RC »

vandaag 30/mei/07 contact gehad met Mario zwepink afd vista [ moduslink] 30 maart,jl. blijkt mijn upgrade verstuurt te zijn naar het goede adres, en postcode. echter de hun genoteerde woonplaats was onjuist. dan nog begrijp ik het niet, postcode heeft prioriteid boven woonplaats, met andere woorden, een brief met de juiste postcode, en straatnaam, komt altijd aan, ook al is de plaats verkeerd c.q. onjuist.

maar hoe dan ook, men beloofde mij, dat het alsnog word verstuurd, met de juiste plaatsnaam, en wel met prioriteit.

wacht al zeer lang, dus die twee weken, [ denk ik ] kan er ook nog wel bij.
RC

nieuwsflits
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:45

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door nieuwsflits »

Wij hebben op 18/11/2004 een computer bij de Aldi gekocht merk medion. Vorige week deed hij het niet meer. Medion gebeld en binnen 2 dagen kwam er een monteur langs. Moederbord was stuk, wij hebben de reparatie en voorrijkosten niet hoeven te betalen want we hebben 3 jaar garantie. Een pluim dus voor medion.

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wij hebben op 18/11/2004 een computer bij de Aldi gekocht merk medion. Vorige week deed hij het niet meer. Medion gebeld en binnen 2 dagen kwam er een monteur langs. Moederbord was stuk, wij hebben de reparatie en voorrijkosten niet hoeven te betalen want we hebben 3 jaar garantie.
En je dacht dat Medion de enige was die 3 jaar garantie geeft?

Wat een slijmballen!!

Ik geef ook 3 jaar garantie op de desktopcomputers, dus Medion is daar heus niet de enige in!

En je schrijft dat je geen reparatie en voorrijkosten hoefde te betalen.

Dat komt omdat het garantie is, dombo!

Je doet net alsof dat heel bijzonder is, maar dat is de normale gang van zaken als iets onder garantie gerepareerd wordt.

Sterker nog, als een product in de garantieperiode kapot gaat en het is geen eigen schade, dan worden er nooit kosten in rekening gebracht.
Een pluim dus voor medion.
Laat die pluim maar weg!

Want dat slaat werkelijk nergens op! :evil:

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door dijkmans »

he, ikbenik, waarom mag iemand zijn respect voor medion niet uitspreken, ook als is dat volgens jou >normaal<
ik lees hier op de site van RADAR wel andere dingen
in deze tijd waarin we bijna allemaal door wie dan ook besodemietert worden sta je er toch van te kijken dat je eerlijk behandeld wordt

zal volgende keer wel iets bij jou kopen en dan kijken of je je beloften ook waar maakt want je schreeuwt wel erg hard met je ,dombo, tegen iemand die je helemaal niet kan

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

he, ikbenik, waarom mag iemand zijn respect voor medion niet uitspreken, ook als is dat volgens jou >normaal<
Omdat ik schijtziek wordt van Medion, die net of doen of ze heilig zijn.
Ze doen net alsof ze de enige zijn die 3 jaar garantie geven.
En die pluimpjes slaan ook al helemaal nergens op.

Troep leveren, de mensen bedonderen, en als ze eens een keer op je juiste manier garantie verlenen (zoals in de wet omschreven staat) krijgen ze staande ovatie en pluimen.

Medion moet niet zo schijnheilig doen.

1 ding weet ik heel zeker, dat ik veel betere kwaliteit en service geef dan Medion.

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

zal volgende keer wel iets bij jou kopen en dan kijken of je je beloften ook waar maakt


Wees maar niet bang, ik kom altijd mijn beloftes na.

Als ik een fout zou maken of ik zou per ongeluk iets van de klant kapot maken, dan geef ik dat netjes aan de klant door.
En de schade betaal ik zelf.

De klanten mogen altijd bij de reparaties aanwezig zijn.
Altijd.

Probeer dat maar eens bij Medion.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door dijkmans »

ik heb een paar stukjes van u gelezen op deze side
wat een agressie lees ik daar in zeg

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je dat vind.

Gesloten