LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door agro »

Wat ik bedoelde is "Geef zo nooit een machtiging tot automatische incasso"
Die hebben ze helemaal niet nodig om bedragen van je rekening te kunnen afschrijven, ze hebben een overeenkomst voor automatische incasso en kunnen dan van elke willekeurige rekening onbeperkt bedragen afschrijven.
Aan de rekeninghouder zijn of haar bankrekening in de gaten te houden en eventueel laten storneren.
Alleen als een bank veel klachten krijgt dat ondanks het niet verstrekken van een machtiging zou door een bank overwogen kunnen worden om de overeenkomst met de desbetreffende instelling te verbreken, en dan zal er ook nog eens in het geval van upc bewezen moeten worden dat van kwade opzet sprake is, ze zullen hier ten alle tijde onderuit kunnen komen.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@agro
ze hebben een overeenkomst voor automatische incasso
Een overeenkomst met WIE ?
Zolang ze mijn handtekening niet onder een machtiging hebben, kunnen ze proberen af te schrijven, maar ze MOGEN het niet !!!

Als het zo makkelijk was waarom zeuren alle instanties dan altijd om een automatische incasso ? Die hebben ze toch volgens jou niet nodig.

Afschrijvingen waarvoor je zelf geen machtiging hebt afgegeven ALTIJD STORNEREN !
De bank zal dit zonder meer doen en inderdaad bij meerdere klachten stappen ondernemen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door agro »

Een overeenkomst met WIE ?
Zolang ze mijn handtekening niet onder een machtiging hebben, kunnen ze proberen af te schrijven, maar ze MOGEN het niet !!!
De overeenkomst is met de banken of overkoepelende organisatie welke de incasso's regelt.
Ze mogen het inderdaad niet, maar het kan gebeuren als bv. bij upc of andere instelling een verkeerd bankrekenig is ingevoerd bij iemand, en dit is toevallig jou bankrekening, en je merkt meer dan 30 dagen na afschrijving dat er een onterecht bedrag is afgeschreven, heb je wel een probleem.
Als het zo makkelijk was waarom zeuren alle instanties dan altijd om een automatische incasso ? Die hebben ze toch volgens jou niet nodig.
De handtekening is wel nodig, maar niet om te kunnen afschrijven, maar om te kunnen bewijzen dat ze je toestemming hebben.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

Zoeven heb ik ook de brief gehad.

Wat me opvalt is dat er nergens de mogelijkheid wordt geboden om wel of niet akkoord te gaan. dit typeert UPC.

Ik heb het faxnummer gevonden, voor hen die het ook niet gemakkelijk kunnen vinden: (072)5111603

Een fax verzonden met de mededeling dat ik hen dringend verzoek dit niet naar mij te sturen, doen ze het wel dan zijn de kosten voor hen.

en verder...
Ik heb 5 televisies in huis. Wat dat zou betekenen? Nou, 1 wordt digitaal (boeiend, een kanaal voor Antilianen, 1 voor Surinamers, 1 voor Pakistanen, 1 voor de Turken, 2 voor de Chinezen, 1 voor India, Pakistan.... en ga maar door.) en de rest blijft fijn analoog.

DUS BETAAL JE HET VOLLE POND VOOR DIGITAAL ÉN VOOR ANALOOG...

Wat een oplichters.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@jopiojopio
Zoeven heb ik ook de brief gehad.
Welke brief ??

Is er iemand die je dwingt digitaal te nemen ?

Hoezo je betaalt het volle pond voor digitaal en analoog ?

Mijn ervaring met UPC is dat je zonder problemen kunt kiezen:
Analoog - normale kabeltarief
Digitaal - idem + Euro 2.14 of zo iets voor basispakket dat wel meer zenders bevat dan analoog
Of verdere bijbetaling voor extra zenders.

Ik zie het probleem niet.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

@ton
Welke brief ??
Brief van UPC waarin ze aankondigen deze week de UPC mediabox gratis bij mij thuis te bezorgen...
Is er iemand die je dwingt digitaal te nemen ?
Ja, UPC dringt het mij op. Ze bezorgen die box ongevraagd. Ik moet in actie komen om het tegen te houden.

Dit is precies hetzelfde als een brief sturen dat ik een tuinstel GRATIS aflever en na 3maanden hoef je pas te betalen.
Hoezo je betaalt het volle pond voor digitaal en analoog ?
Als je de bijgeleverde folder bekijkt dan is die decoder een decoder voor ÉEN televisie. Laat ik er dus 5 habben. Dat is helemaal geen punt, wordt in de folder uitgelegd, want analoog wordt niet afgesloten...
Nee, het wordt niet afgesloten, dus blijf je voor analoog betalen én komt hier voor Éen televisie een digitale aansluiting BIJ.
(Volgens mij zijn er inmiddels al andere oplossingen die gekocht kunnen worden die een dekking voor alle televisies in huis geven. Oplossingen die je niet opgedrongen worden.)

Ik zie het probleem niet.
Wie dit probleem niet ziet die werkt ongetwijfeld bij UPC.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Ron58 »

Mijn ervaring met UPC is dat je zonder problemen kunt kiezen:
Als het zonder problemen was dan zouden er niet zo veel klachten over zijn.

De keuze bij UPC bestaat uit:

accepteren, dat is het makkelijkste.
weigeren (direct of na proefperiode), dat kost je heel veel moeite, tijd en ergernis.

Het is toch van de zotte dat je moet bellen, schrijven, briefjes naast de deurbel moet plakken, de buren moet waarschuwen, en dat alles om iets ongevraagds weg te houden.
En dat drie maanden later weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zie het probleem niet.
Ik wel.......
het probleem is enorm.........
het heet UPC

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Wie dit probleem niet ziet die werkt ongetwijfeld bij UPC.
Laat ik even voorop stellen dat ik NIETS met UPC te maken heb, behalve dan dat ik kabel van ze heb.

Als je zeker weet dat je niets telefonisch - waarbij het gesprek door UPC is opgenomen - of schriftelijk hebt besteld en je krijgt de decoder thuisgestuurd dan ben je volgens mij niet verplicht het ding terug te sturen of er voor te betalen.

Ik heb hetzelfde (maar dan niet met UPC) meegemaakt met paketten cosmetica/schoonheidsmiddelen.
Veiligheidshalve heb ik toen een brief aan de afzender gezonden met de mededeling dat ze het pakket binnen 14 dagen na dagtekening konden afhalen en dat ik anders met de ongevraagde levering kon doen wat ik wilde.
Nooit meer wat gehoord en mijn vrouw heeft die gratis spulletjes wel opgebruikt.

ONGEVRAAGDE leveringen hoeven niet betaald te worden en in principe hoef je ook geen verdere actie te ondernemen.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

Wie dit probleem niet ziet die werkt ongetwijfeld bij UPC.

Laat ik even voorop stellen dat ik NIETS met UPC te maken heb, behalve dan dat ik kabel van ze heb.
lijkt er anders wel op als je het probleem niet wilt zien dat er ongevraagd iets opgedrongen wordt.
men hoopt op veel oudjes en ongeletterden die men kan belazeren, dat is mij wel duidelijk.

---

en nee, je hoeft niet bang te zijn dat ze mij kunnen belazeren. ik heb een juridisch onderbouwd bericht teruggestuurd. als dat ding hier toch binnen komt dan kost hen het meer geld om hem terug te krijgen dan dat dat ding nog waard zal zijn.

en áls ze hem dan terug krijgen dan verzeker ik je dat het ding nooit meer zal werken.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

http://www.nu.nl/news.jsp?n=994767&c=54&rss

dat zouden er meer moeten doen, hahahahaha

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb hetzelfde (maar dan niet met UPC) meegemaakt met paketten cosmetica/schoonheidsmiddelen.
Er is wel een verschil, die pakketten krijg je ongevraagd van een bedrijf waar je ook helemaal geen klant bij bent.

Bij UPC ben je dat wel, ze sturen je (ongevraagd) een aanvulling op een dienst die je bij ze afneemt, die zending is aangekondigd en je tekent voor ontvangst. Ik weet niet of dit verschil maakt in je rechtspositie.
Helaas hebben we hier nog geen reaktie gelezen van iemand die het hierin van UPC heeft gewonnen in een rechtszaak.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Boete voor weggooien reclame UPC-box: 150 euro

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

Vandaag een brief gehad waarin UPC zegt mij -ongevraagd dus- binnenkort een box te zullen toesturen.

Ik lees het goed? Tekenen voor ontvangst = betalen.
Plus aansluitkosten betalen als je het in ontvangst neemt...

Opzeggen kan, maar dan moet je nog wel een maandje extra betalen.

Is er nou echt geen enkele instantie die dit soort praktijken kan keren?

Gesloten