LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

nogmaals ... SORRY :oops:
ik heb gewoon een HELE slechte dag vandaag.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ja dat blijkt
hebben we allemaal momenteel maar wij doen ook normaal tegen iedereen die er ook niks aan kan doen
iedere situatie is anders he?
als jij denkt dat die advocaat advies kan geven moet hij dat vooral niet nalaten

ik neem uiteraard weer contact op met schuldeisers
waarschijnlijk geven ze nu wel de uitdraai
van ssvl heb ik nog steeds niks ontvangen en ik vraag al sinds november
goed,ik ga vandaag alle schuldeisers ff bellen en ik heb mijn afschriften waarop staat dat ik wel elke maand geld betaalde aan ssvl (ik was een zelfbetaler,dus niet al mijn loon naar hun)

hiermee ga ik aangifte doen en naar het juridisch loket

nogmaals alle advies en hulp is welkom,wat iemand er ook mee besluit te doen

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ja dat blijkt
hebben we allemaal momenteel maar wij doen ook normaal tegen iedereen die er ook niks aan kan doen
iedere situatie is anders he?
Ik wist niet dat mensen negeren NORMAAL was ...
weer wat geleerd vandaag...... (wederom SORRY)

Maar ik zal t aan de advocaat voorleggen hoor ,
daar kun je me aan houden .

Wel wens ik met een beetje RESPECT behandeld te
worden,door iedereen,dus OOK door jullie !!!

>cybertomaat<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 13 jun 2007 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

niemand negeerd je
niet iedereen leest de hele dag dit forum
we kunnen misschien ook niet gelijk reageren
erg voor je dat je ziek bent,maar dat kan niemand ruiken
wij willen ook met respect behandeld worden,dus niet uitgemaakt worden voor kip en paardekop bijvoorbeeld
als je advies geef doe je dat vrijwillig,niemand is verplicht het met je eens te zijn of te reageren
met alle respect,maar trek niet alles je zo persoonlijk aan
zo is het vaak niet bedoeld maar ieder heeft zijn eigen mening

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ bwtje ......

Gelukkig zijn we het in grote lijnen dus eens .
Als ik iemand beledigd heb , nogmaals sorry
( driemaal is scheepsrecht zou ik zeggen )

Een ding nog (met het risico dat ik als zeikerd
gezien word ) als ik pas na mijn derde posting
een antwoord / reactie krijg voel ik mij idd WEL
genegeerd , sterker nog , ik krijg dan de neiging
om te denken dat ik iets verkeerd gedaan heb !!!

Dat zullen sommige van jullie ook wel hebben,
dat gevoel , als je JAREN lang keer op keer van
schuldeisers tot aan vrienden te horen kreeg
dat t allemaal je eigen schuld is .

Zou u daar dus allen een klein beetje rekening
mee willen houden dan voorspel ik een zeer
prettige voortgang en wens ik iedereen veel
plezier / succes op dit forum ......

Dat overigens m.i. nog wel verbeterd kan worden.
Zie topic : .... op m'n plaat .... onder diversen.

M.C.Mod.Mod. / >cybertomaat< :wink:

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Wij zijn nu twee en half jaar bij de stichting(van de 4 jaar te gaan), betalen een maand bedrag.
Hebben wel eens een tussen door aanmaling gehad, die stuurde we door naar de stichting en hoorde er niks meer van. Kregen ieder jaar een jaaroverzicht(moest je wel achter aan bellen om het te ontvangen)...
Maar nu de vraag, wat is er dan in werkelijkheid afgelost en wat niet?
We hadden gebeld met Bouma, nummer verkreeg je via Vespa.. Die zeiden dat wij het maand bedrag gewoon moesten blijven door betalen en niet moesten stop zetten(??)....

Zo raar ik ging er van uit dat als je niks van de schuldeisers hoorde dat het wel snor zat..Ik dacht anders kwamen ze allemaal al lang moeilijk doen..(verkeerd gedacht dus?)...
Ik hoorde wel eens over gedupeerde, maar dacht dat dat de mensen waren die wanbetalers waren aan de schuldsarnering, en ja dan is het afgelopen en ben je je geld kwijt(staat ook in het contract)..

Wij werden gebeld in het eerste half jaar dat alle schuldeisers accoord waren gegaan met de voorstellen, en ons ook nog geld kwijt gescholden hadden..

Zijn alle 900 mensen gedupeerd/opgelicht of zijn er ook werkelijk wel dosiers waarvan wel afgelost werd bij de schuldeisers?
Moet toch haast wel anders zou zoiets toch veel eerder door de mand gevallen zijn?

Moeten we afwachten of zelf actie onder nemen, het geld stop zetten enz? Als je het geld zelf stop zet, dan doe je zelf contract opzegging naar de schuldeisers toe..Ik neem aan dat wij dat dus niet moeten doen, omdat alles schuldeisers accoord zijn gegaan met de huidige regeling, en je straks met de zelfde voorwaarden verder gaat(opnieuw begint)...dat laatste is diep triest natuurlijk..

Ik ga dit forum volgen, en of kan iemand een landelijk forum opstarten waar alle gedupeerde bij 1 kunnen komen voor tips advies enz..

wijtweetjes

ps: verdachte zit 14dagen vast..is dus op 18 juni weer op vrijevoeten.
http://www.om.nl/dossier/fraude/_fraude ... ten/31894/

ook vond ik nog: http://www.ikbengenaaid.nl/component/op ... 8423480a9/
waar staat:Hierbij een reactie vanuit het Openbaar Ministerie op het eerder geplaatste bericht van Pim en Suzanne mbt de weg die je moet volgen om schade te verhalen.

Die weg loopt NIET via het Openbaar Ministerie! Bellen met mw Hoen (persvoorlichter) is niet bedoeld om je schade te verhalen. Door de vele telefoontjes zijn wij genoodzaakt het op een andere manier te doen. Wij hebben overleg gehad met de Landsadvocaat en het volgende besloten:
De stichting die is opgericht door de Landsadvocaat en de NVVK zal op korte termijn contact opnemen met alle gedupeerden. De gedupeerden hoeven tot die tijd zelf niets te doen.

Via deze weg verzoeken wij jullie geen contact op te nemen met het Openbaar Ministerie (Mw. Hoen) maar af te wachten totdat de opgerichte stichting contact opneemt met jullie voor verdere stappen.

Met vriendelijke groet,

Openbaar Ministerie
Functioneel Parket

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Ik kreeg net met de post een persbericht die was gestuurd door degene met wie we binnenkort een afspraak hebben bij de gemeente. Wij hadden in het eerste gesprek al aangegeven waarom we opnieuw hulp zochten en nu dus een copie van een persbericht waarin staat dat er ongeveer 1000 gedupeerden zijn, dat de werkzaamheden van ssvl en vespa zijn stilgelegd en dat de verdachte in bewaring is gesteld voor voorlopig 14 dagen. De heer S. zit dus wel vast. Verder is het verhaal hetzelfde als in de kranten.

pim en suzanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 22:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door pim en suzanne »

laten alemaal maar onze schaamte aan de kant zetten.
en er werk van maken.

ons voorbeeld zie je vannavond om 19.00 op sbs6.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

hallo

jullie zijn dus te zien bij sbs om 1900 uur?of jullie verhaal.
jammer,dan werk ik,zal proberen het op te nemen
turlijk gaan we met zijn alle ertegen aan om ons geld en recht te halen
als er iets gedaan moet worden zet je maar een oproep en we reageren wel
nu moeten we maar gewoon afwachten tot we benaderd worden,ook als je zelf al een andere schuldbemiddeling heb gevonden,want die helpen niet met de vespa en die advocaat,zoals hierboven genoemd,waarschijnlijk wel
je raakt er gewoon niet over uitgepraat.je voeld je zo machteloos,maar we geven niet op met zijn alle toch
zet je schouders eronder,zet alles op een rij,hou je oren open en steun elkaar
we komen er wel

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Daar ben ik het helemaal mee eens, wij gaan ook kijken en we zijn er als het nodig is..........

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

oh ja,WIJTWEE ik had hetzelfde als jullie
ook ik stuurde aanmaningen door en hoorde dan niks meer
ging er ook vanuit dat het dan oke was
vind dat van de schuldeisers ook een beetje laks dat ze steeds zolang wachten (hoe kom ik in de schuld?)
ik heb zelfs schuldeisers wakker geschud door ze zelf te benaderen,maar dit even terzijden
er zullen vast wel dossiers of schulden zijn afgelost,ze winen eerst vertrouwen en dan begint het
de oplichting vond blijkbaar plaats tussen november 2005 en juni 2007??? zeg ik dat goed?
mijn schuldhulp bestond uit 2 fases
eerst de belangrijkste die ook 100 % terug wilden (huur,eneco,etc) en dan de "makkelijkere"die accoord gingen met 79% en een wacht tijd van 2 jaar
die belangrijkste zijn bij mij dus wel afbetaald in Mei 2005
daarna ging het mis.mijn man kwam in de ww,ging weer werken en vespa makten een nieuw dossier,terwijl ik alleen advies gevraagd had
met de nieuwe regelingen is het foutgegaan,er is niet aan iedereen betaald,maar sommige weer wel
ik ben dus wel schuld kwijd ,maar de andere niet
die kunnen zelfs meer worden waardoor ik weer terug bij af zou zijn
als ze accoord blijven gaan met 79% en rente stop heb iknog maar de helft van toen ik begon
als ik dan het tegoed en de kosten van vespa terug krijg kan ik daar nog eens de helft van terug betalen,maar daar ga ik voorlopig niet vanuit.maar er zijn mensen slechter aan toe

en CYBERTOMAAT je bent geen zeikerd hoor,we hebben echt begrip voor je situatie
maar ik kan je suggestie niet vinden,die je geopperd zou hebben
kan aan mij liggen hoor,mijn pc is aan vervanging toe,maar ja,dan moet de vespa eerst over de brug komen he hahaha
blijven lachen

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste iedereen .
bedankt voor jullie begrip.
Ik begrijp dat het balletje hier al rolt,
dus ik neem aan dat ik "mijn" advocaat
niet "weer" hoef lastig te vallen en dat
deze dus op de verjaardag waar ik t over had
gewoon lekker mee kan drinken en lallen.
Heeft de goede man ook weer eens een
verzetje ... over de hint die door sommige
niet gevat werd ... hiermee doelde ik op
mijn UWV topic alwaar u een beknopte versie
van mijn situatie had aangetroffen.

Tot slot ... voor de gene die optijd op hun
melding reageerde en dus iets meer info
van mij kregen dan eigenlijk de bedoeling was ...
Ik vertrouw er op dat u allen die info vergeet,
ik ben het zelf ook alweer bijna vergeten !!!

Want ze mogen alles van me afnemen,
mijn babbelbox om af en toe ff bij te
komen tussen al die zware topics door,
Mijn mogelijkheden om dit forum ,met
name de overzichtelijk daarvan, waar
nodig te verbeteren ... zelfs het weinige
geld wat ik nog heb ... en blijkbaar zelfs
mijn gezondheid ......

Een ding krijgen ze echter nooit ...
mijn doorzettingsvermogen en mijn humor
en sarcasme die me door de div. zware
periodes heen hebben geholpen .

En mijn gezin maar dat is vanzelfsprekend !!!

Ik groet u allen vriendelijk ... en ik kom af en
toe nog wel ff lezen hoe t er met jullie voorstaat. :
Succes ......

>cybertomaat<

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Nu kijken dus ...... :wink:

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Ja ik kijk tv staat hard aan! Helaas is mijn partner werken..

Eros1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Eros1973 »

Zo dan...vandaag is bij SBS6 SSVL weer eens in "het zonnetje" gezet. Helaas waren dit al de zoveelste gedupeerde die via de media naar buiten kwamen om nogmaals aan te geven dat het allemaal een heel duister zaakje is bij SSVL. Oke, de directeur is opgepakt...maar ik ben bang dat het weer in de doofpot wordt gestopt en alle gedupeerde kunnen fluiten naar hun centen.

Ik ben een gedupeerde. Ook bij mij was er iemand langs gekomen om alles in kaart te brengen. Jammer dat hij niet opnieuw bij mij over de drempel komt anders kreeg hij wel wat anders dan een bakje koffie. Goed, na een tijdje kreeg ik een vreemde smaak van deze stichting. Als je ze wilde bellen kreeg je in de regelmaat een antwoordapparaat of ze gingen een beetje raar met telefoonnummers om. Daarbij vond ik de eenmalige donatie een vreemde toepassing omdat ik deze moest overmaken aan een stichting (een stichting mag immers geen winst maken) en daarbij werd ik veel gebeld door de schuldeisers opdat er na 9 weken nog altijd geen actie was ondernomen. Dat gaf mij de reden om alles stop te zetten. Ik kreeg te horen dat het dossier vroegtijdig moest worden stopgezet en volgens de voorwaarden waren daar kosten aan verbonden en ik kreeg een rekening van €179,- op de deurmat. Ik heb deze stichting een brief terug geschreven dat ik het dossier opeiste met de bijbehorende specificatie. Kort daarop kreeg ik een herinnering van €79,- (100 euro ineens verdwenen van de rekening) en natuurlijk geen specificatie. Opnieuw een brief geschreven en toen de specificatie uiteindelijk op de deurmat lag viel mijn mond open van verbazing. Het waren alleen interne boekingen en uiteindelijk bleef er van mijn inmiddels gestorte bedrag 0 over.....ofwel....er waren kosten gemaakt voor €1.400,- Naar dat bedrag kan ik natuurlijk fluiten, net als de rest van de gedupeerde.

Nu blijkt dus dat 900 mensen zijn opgelicht door SSVL. Ik vraag me af wat ze met deze medewerkers gaan doen. Niet alleen de directeur....iedereen die daar werkte hebben bij mij schuld want ik kan mij niet voorstellen dat zij geen argwaan hadden of op geen enkele manier op de hoogte waren van deze werkwijze. Oplichting? Wel degelijk! Ik heb hier net als vele andere het bewijs liggen. En mocht SSVL het gore lef hebben het tegendeel te bewijzen dan stel ik mij daar graag voor open en nodig ik ze graag uit. Ze hebben alleen een hele grote kans dat ze door andere weer worden opgehaald......

Nu heb ik hulp aangevraagt bij het GKB. Maar beter lang wachten op actie dan helemaal geen actie....

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

hai allemaal
je op sbs word je niet veel wijzer he
jullie hebben mogen vertellen dat jullie echt buiten jullie schuld in de narigheid zitten en de vespa zijn oplichters
waarom geen oproep voor gedupeerden en waar we ons recht kunnen halen
ja,het verhaal van die stichting die in het leven is geroepen
blijkt volgens sbs dat die je doorverwijzen naar gkb
als je daar al geweest ben schiet je dr niet veel mee op
hoewel ze nu wel zouden moeten waarschijnlijk,maar die wachtlijst word er nog groter op
betekend dus nog maanden afwachten
hopelijk willen de schuldeisers begrip op blijven brengen tot we allemaal aan de beurt zijn
bij onze gemeente is het trouwens niet alleen een gkb maar ook gewoon een schuldhulpverlening,die net als vespa regelingen voor je gaan treffen
het kan zo zijn dat je hele salaris daar ook heen moet,maar het kan ok dat je gewoon het af te lossen bedrag elke maand zelf stort
hou elkaar op de hoogte en sterkte allemaal

en cybertomaat...ik ben toch wel benieuwd wat jou advocaat er van vind hoor
misschien heeft die wel een heel goed advies of kan hij onze kansen inschatten
alle info is meegenomen toch

trollenbol
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2007 21:25

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door trollenbol »

Hallo Allemaal,

Tot mijn schrik belde ik de Stichting vandaag op en kreeg via een bandtje te horen, dat ivm een justiteel onderzoek het kantoor gesloten was !
Jullie begrijpen dat de schrik me om het hart kwam, we hebben een behoorlijke schuld, en als het klopt zijn we voor 20.740,06 euro geflest !
Dat geld hebben we met extra werk bij elkaar gesprokkeld, en dan misschien nu te horen dat we zijn opgelicht????
Ik kan wel janken, weet iemand een uitweg ???[/b]

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Beste M, nee ik en de andere 899 mensen weten nog niks, wij moeten allemaal afwachten op bericht en wat er verder gaat gebeuren..
We staan er allemaal hetzelfde voor...

Volgens een uitzending van in de knip waren de gemiddelde schulden per gezin 20.000,00

Hou dit forum in de gaten...

pim en suzanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 22:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door pim en suzanne »

Fijn dat je hebt gekeken bwtje, jammer dat je meteen kritiek hebt.
SBS6 was niet op de hoogte van het hele gebeuren en omdat we zelf belde is het vanavond landelijk onder de aandacht gebracht.
ik heb vannaf maandag hard gewerkt, het resultaat heb je van de kredietbank en de intrum directeur van Vespa vanavond kunnen horen, ze bekennen schuld.
Dit vind ik al een grote overwinning en stap 1 is gezet!!!!!
Oplossingen zijn er momenteel niet anders haden we die al gehad, toch?

Wel kunnen jullie ons voorbeeld volgen en een brief sturen naar het Ministerie van Algemene Zaken [email protected] en de politike partij van jou voorkeuren aangiften doen op het politie bureau tegen de gehele instelling ssvl en vespa.Samen staan we sterk.

Beste Bwtje sorry dat ik alleen meer aandacht voor de zaak heb gecreerd en niet de schulden heb heb kunnen maar als er geen aandacht is komt er ook nooit een oplossing.
Graag hadden wij een oproep gedaan helaas was dit niet mogelijk in dit stadium wel hebben we herhaaldelijk verzocht de andere 899 gezinnen onder de aandacht te brengen.Helaas hebben ze maar beperkte zendtijd en van de anderhalf uur die ze gefilmd hebben bij ons is maar 3 minuten uitgezonden waar wij overigens erg tevreden over zijn.
We hebben dit meer voor andere gedaan dan voor ons zelf want zoals ze op sbs6 zeiden 'wij redden het wel met de mensen om ons heen ook al hebben we een schuld van ruim boven de 30.000 euro die met de dag meer wordt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je merkt dat jou opmerking ons best wel erg geraakt heeft.
Ik hoop ook dat dit niet vaker gebeurd want ander ga ik wel alleen ons eigen hachie redden, en dat is het laatse wat we willen doen want dat soort mensen zijn we niet.

Sorry dat ik zo scherp uit de hoek kom maar laten wij nu gewoon een beetje aardig en begripvol tegen elkaar zijn want we hebben het allemaal erg moeilijk en elke steun en hart onder de riem maakt nu het verschil :D :P

Liefs en sterkte van Pim en Suzanne

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

en cybertomaat...ik ben toch wel benieuwd wat jou advocaat er van vind hoor
misschien heeft die wel een heel goed advies of kan hij onze kansen inschatten
alle info is meegenomen toch
Sta mij dan toe hem dit NA de verjaardag voor te leggen.

Gesloten