LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik stond toen ik klein was op een camping
De Eikenhof geloof ik ... in Paaslo ...
als ik me niet vergis .
Nou heb ik geen idee WAAR dat
precies was maar het zou best eens daar
in de buurt kunnen zijn toch ??? Als de ****
een beetje minder is straks wil ik daar graag
is met Mijn kleine meid heen ......vandaar dus
mijn vraag ... scheelt een hoop google gedoe :wink:

(wij deden toen weleens boodschappen in een
plaats genaamd Oldenzaal ......)
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 17 jun 2007 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Nee ligt niet echt inde buurt, maar hoger in Overijssel, volgens mij tegen Drente aan

Wat dan, wil je in Oldenzaal een steen door een ruit gooien???? (Van een bepaald pand)

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ tinkerbel ......
Nee joh ... nergens voor nodig ...
Gezien minimaal 900 mensen "boos"
zijn op "Onze Hans" verwacht ik 'm
zeer binnenkort hier bij DE BUNKER
in (Amsterdam-) 0sdorp !!!
Wie weet kom ik sommige van U
daar nog wel tegen ...... :wink:

En over die steen ???
Ik gooi liever met ...
TOMATEN !!! :lol:

>cybertomaat<

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

hallo allemaal

geloof dat alles al gezegt is wat betreft bart
als je inderdaad dit hele topic leest zul je meer begrijpen
zoals eerder gemeld
deze info over vespa/ssvl was niks negatiefs te vinden toen we in zee gingen
zelfs schuldeisers raden hun aan
de meeste mensen denken dat wij dom zij,we hebben immers schulden gemaakt,maar zoals ook eerder gemeld is dit soms niet onze schuld"""
ik begrijp het wel dat je zo reageerd,no hard feelings dus,
als je zelf niet in dit schuitje zit kan je je er ook niks bij voorstellen
helaas lopen mensen met schuld hier niet mee te koop,maar er is ongeloofelijk veel schuld in Nederland

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik was ONschuldig genoeg voor hen die schuldHULPverlenen ......
De SCHULD is er nog maar mijn geld ???
IS VERDWENEN !!! :cry:

>cyberskeu@idioten.nl</>cybertomaat<

killerlady
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2007 14:48

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door killerlady »

hallo mijn naam is angela en ik behoor ook tot een van die 900 mensen, wij zitten sinds vorig jaar bij instituut vespa maar hadden vanaf het begin dat we erbij kwamen al geen goed gevoel over.
we hebben daarom in november het dossier maar stop laten zetten ze hadden inmiddels al 1600 euro voor ons gespaard en daar moet je de eenmalige donatie nog eens bij op rekenen dan zit je op een bedrag van 2000 euro ongeveer ze zouden dit geld in januari 2007 storten naar de schuldeisers, die nog steeds geen cent hebben gezien.
toen ik vanmorgens naar het kantoor belde ben ik me rot geschrokken, het kantoor was dicht op verzoek van de justitie.
ik ben gelijk aan het internetten geslagen en gekeken welke stappen ik moest ondernemen om er wellicht voor te zoregen dat we ons geld nog wel krijgen waar ik niet vanuit ga, maar niet geschoten is altijd mis ze hebben mij doorverwezen naar een landsadvocaat dus voor degene die niet weet waar je heen moet mailen of bellen hier het adres van de landsadvocaat die door de overheid is ingesteld om gedupeerden te helpen http://www.pelsrijcken.nl.
als ik alles zo van iedereen lees dan wordt ik daar heel droevig van en wens iedereen heel veel sterkte toe en veel succes, ik ga het in elk geval proberen om mijn geld weer terug te krijgen.
wat ik nog wel even kwijt wil is het volgende, men moet elkaar hierin steuenen en geen verwijten naar elkaar toe gooien uiteindelijk zit iedereen met hetzelfde de een iets meer dan de ander.
wij hebben gelukkis een instelling gevonden namelijk het vkb die wel is aangesloten bij nv nog wat kan er nu even niet op komen die ons verder gaat helpen, zorg ervoor degene die dat nog niet hebben dat je zo snel mogelijk een andere instantie gaat opzoeken een die wel aangesloten zit bij nv nog wat
iedereen veel sterkte gewenst groetjes
angela uit delfzijl

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

als ik alles zo van iedereen lees dan wordt ik daar heel droevig van en wens iedereen heel veel sterkte toe en veel succes, ik ga het in elk geval proberen om mijn geld weer terug te krijgen.
wat ik nog wel even kwijt wil is het volgende, men moet elkaar hierin steunen en geen verwijten naar elkaar toe gooien uiteindelijk zit iedereen met hetzelfde de een iets meer dan de ander.
Ik vond dit wel een "Quotje"waard ......

>Rob S. van Emotionele Zaken< :wink:

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

iedereen heeft het maar over een vrijwillige donatie??
hoezo en hoeveel?
ik heb dat in elk geval nooit hoeven betalen zover ik weet
ik ben dan ook 2003 begonnen en toen was het ssvl en geen vespa
ook hoefde ik mijn loon niet naar hun te storten,maar gewoon het afbetalings bedrag
de rest was gewoon voor mijzelf (en de rest van mijn gezin)

killerlady
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2007 14:48

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door killerlady »

bedank voor de qoute nog even over de vrijwillige donatie, het kan zijn dat je die wel betaald hebt ik wist daar in het begin ook niks vanaf, maar toen ik een overzicht kreeg na meerdere keer bellen, stond op mijn overzicht wat er allemaal gespaard was en daar stond ook een eenmalige donatie bij ik heb gevraagd waarvoo dat is en waarom het bedrag zo hoog was ze zeiden dat dit door middel van de recofa capaciteit was berekend, dat wat ze iedere maand voor de schuldeisers inhouden, en gelijk de eerste keer nadat het geld gestort was hebben ze gelijk die donatie eraf gehaald het slaat eigenlijk nergens op maar kan er op dit moment niet veel aan veranderen.
waarschijnlijk heb je zelf ook die donatie betaald allleen hebben ze dat niet aan je laten zien zodra de dossiers overgedragen zijn ga ik die vrijwillige donatie ook terug vorderen groetjes angela[/quote]

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ik heb wel een overzicht van betalingen die ze gedaan zouden hebben en die ik gedaan heb
er staat geen bedrag bij wat ik niet thuis kan brengen
geen donatie o.i.d
bij alle bedragen staat gewoon naar welke schuld het is gegaan
wel betaalde ik elke maand meer als dat er naar de schuldeisers ging
volgens hun zeggen was dat voor administratie rechtshulp en noodfonds
dat staat wel op die overzichten
dat zou eigenlijk maar 6 maanden zijn,maar achteraf moest dat zolang de bemiddeling liep
als ik zei dat ik meer betaalde dan nodig was dat zogenaamd voor reserves op te bouwen
ik wacht dus ook mijndossier maar af,kijken wat daar allemaal op staat

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

reserves op te bouwen
we weten allemaal wie dat geld als
"reserve inkomsten"
in zijn zak gestoken heeft ...... :evil:

killerlady
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2007 14:48

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door killerlady »

dat o.i.d. betekent onze eigen donatie, die vragen zij dus en dat wordt omschreven in o.i.d.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

er staat geen o.i.d in dat overzicht hoor
ik zeg juist dat er niks staat als donatie of iets dergelijks
zoals ik al zei,bij alle bedragen staat waar het naar toe gegaan is
en er staan alleen namen van schulden achter en rechshulp,noodfonds en adm kosten'
verder niks
doet er ook niet toe,ik zie wel op mijn dossier of ik het betaald heb of niet,maar nar mijn weten dus niet
als het wel zo is,vorder ik het natuurlijk terug,enigzinds mogelijk

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

@bwtje: ik heb hetzelfde gehad, niet mijn hele salaris maar 250 euro per maand. Die vriijwillige bijdrage zou komen na 3 jaar, als ik klaar was. Maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken zeiden ze, al was het 10 euro, het was goed.

Toen SSVL mij dossier sloot (omdat ik te kritisch was èn niet betaalde
--> zeiden ze werkelijk waar terwijl ik bewijzen had van wel! (moet je es kijken wie er nu eigenlijk niet betaalde!)) kreeg ik nota bene een factuur van ze, via Webcasso, van 800 euro! daar stond dus ook die vrijwillige bijdrage op! Ik heb dit via mijn rechtsbijstand nog tot 'slechts' 250 kunnen rekken. Heeft verdomme dat Webcasso me teveel laten betalen. 40 euro maar toch. Ik ben al vanaf november bezig dit terug te krijgen. Webcasso werkt blijkbaar ook met SSVl samen. Wie weet dat dit ook van die Van S. is. Ze waren wel ineens verhuisd namelijk.

Het maakt mij ook verdrietig. Maar we moeten niet opgeven. Gewoon doorgaan!

Die landsadvocaat heeft mij doorverwezen naar dat 0900-nummer trouwens! :?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

0900 nrs kosten toch GELD ??? of niet ???
Wie gaat dat betalen ???
Lieve Zoete Gerritje ??? :?

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Bij ons staat er op de overzicht lijst:
Naam schuld eiser, datum van een storting, het bedrag..
Verder staat er op de lijst, schuldbedrag begonnen, schuld bedrag voorstel aflossing schuld, restant schuld,reeds betaald bedrag..enz
En dat dan bij iedere schuldeiser..
Er staat op wat inmiddels al afgelost/betaald is..
Maar ja of deze lijst dus klopt is de grote vraag..

In de brief die er bij zat staat: naast het betalen van de schuldeisers,betaald u aan Vespa administratiekosten en budgetkosten.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

oke,jij moest het dus achteraf betalen,zo proberen ook alles he?
tegen mij zeiden ze ok dat ik niet betaalde,ook tegen mijn schuldeisers.
1 deurwaarder vroeg mij toen om bewijs,dat heb ik gestuurd.
toen zij hij dat ik gelijk met vespa moest stoppen en dat ik eventueel een vordering op vespa kon leggen
hij zou me kunnen helpen,maar ik heb niks meer van hem gehoord
wel is deze deurwaarder nu de enige die de rente weer is gaan doorberekenen?
beetje lullig allemaal
hij gaf me dus wel gelijk,maar ja
ik heb mijn dossier zelf in november beeindigd maar niks gehoord van vespa
geen rekening,nix,vreemd allemaal
hopelijk mogen ze er nog ooit voor boeten

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Ja precies die overzichten heb ik ook. Met achterlijke bedragen. Dus niks verder dan vovorheen....
Ik kreeg dus ook de deurwaarders op mijn dak. Niet betaald, zeiden ze.
En ik heb dus wel bewijs van wel. SSVL had ook tegen de deurwaarders gezegd dat ik niet betaalde, de oplichters!

killerlady
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2007 14:48

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door killerlady »

bij mij op de betalingsoverzicht staat een donatie van 594 euro en wat er aan loon allemaal is binnen gekomen enwat er gespaard is ze hadden nog nooit wat overgemaakt naar de schuldeisers en toen zei ik van dan sluit het dossiernummer maar en toen kreeg ik ook nog eens een afrekening van de administratiekosten groot 576,79 eeuro terwijl ze helemaal niks hebben gedaan hieronder zie je hoe ze de berekening hebben opgebouwd nou komt het
externe bezoekkosten euro 110 reiskosten euro 49 aanmaken intake dossier 59,95 administratie sluiting dossier 161,55 en een bedrag van 45,50 voor afsluiting en 241,30 voor de administratie tijdens bemiddeling terwijl de schuldeisers hebben doorgegeven dat ze niks van zich hebben laten horen subtotaal euro 667,30 een btw van euro126,79 totaal 794,09-241,30 uit mijn opgebouwde reservering=56,00 bankkosten-32,00 betaalde bankkosten totaal 576,79 voor iets wat ze niet een hebben gedaan en dan hebben we hun ook nog eens een donatie moeten geven van 594 euro, ,maar door die 576,79 euro die ze ons in rekening brengen houden we van ons 1200 euro nog maar zes honderd over nou ik dacht het niet ze kunnen alles terug betalen
en ja je wordt doorverwezen naar een 0900 nummer die kun je vanaf morgen bellen vanaf 12 uur tot en met twee uur, zij krijgen alle dossiers, hoop dat je er wat aan hebt groetjes angela

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Nou hier kloppen de bedragen wel, althans die wij schuldig zijn...
Dus start bedrag schuld aan een schuldeiser..
Er staat ook een restand termijn overgrens bij...
De stortingen volgens ssvl gebeurde niet maandelijk bij iedere schuldeiser, sommige kregen 700 ineens andere 12,50 enz
sommige schuldeisers hebben 14x betaald gekregen andere 6x
Dus als het klopt he(maar dat is de grote vraag) is er een betalings termijn afgesproken, geen vast betalings bedrag aan de schuldeisers..
Vandaar dat sommige soms even van zich lieten horen als er een storting te lang op zich liet wachten..
Ik hoop dat iemand het snapt wat hier staat, erg onduidelijk allemaal, en daarom maakt het het ook zo moeilijk te begrijpen hoe het nou in elkaar steekt en hoe ze nou te werk gingen..
Ik hoop dat de eventuele nieuwe stichting er wel wijs uit kan...

die website http://www.pelsrijcken.nl./ doet het niet hier..wat moet daar op staan?

Gesloten