LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Wat hebt u aan deze post?

Peiling eindigde op 17 mar 2007 16:07

Niets, totaal loos
1
20%
Best handig
0
Geen stemmen
Feest van herkenning!
1
20%
Zzzz.... (in slaap gevallen)
1
20%
Irritant geneuzel!
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hier heb ik maar opgehangen
Nu zul je nooit weten wat ze had willen zeggen :wink:

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Shine, bedankt voor je reactie. Er zijn toch nog mensen die begrijpen dat wij, callcenter-medewerkers er ook niet alles aan kunnen doen om de problemen te voorkomen.

Ik hoor vaak genoeg klachten van mensen die al die acties om maar mediabox aan de man te brengen onbeschoft vinden. Maar goed, helaas willen ze het op deze manier. En als ik zelf ineens iets door mn strot gedrukt krijg ga ik er natuurlijk ook niet mee akkoord.

Ik ben zelf ook klant bij UPC, omdat ik in UPC gebied woon, en zelf heb ik gelukkig nog nooit klachten of storingen gehad. Maar ik kan me goed voorstellen dat als mensen andere ervaringen hebben met UPC niet positief over ze zullen praten.

En nog even over die zinnen josh het over had. Bijna niemand is er blij mee. Ik vind het belachelijk zinnen, net of wij dan nog even moeten horen of we wel ons best hebben gedaan. Als een klant tevreden is laat hij/zij het zelf wel merken. Maar dit zijn ook weer instructies. Wij zijn bijna verplicht om die zinnen te gebruiken en we worden ook beoordeeld op hoe wij de gesprekken met klanten voeren.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Onbegrijpelijk toch dat je voor zo'n bedrijf wil werken, ikzelf zou allang naar een echte baan op zoek zijn gegaan i.pv. dingen te moeten doen enzeggen waar je zelf niet achter staat, want je krijgt het ook maar opgelegd.

Vosje2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2007 20:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Vosje2007 »

In Januari ben ik diverse keren gebeld door UPC of ik zo'n proef abonnement op hun digitale TV wilde hebben. Heb toen duidelijk gemaakt dit ik daar ABSOLUUT NIET in ben geinteresseerd.

Een paar weken geleden krijg ik een folder van upc in de bus over hun mediabox. Echter ik ben nog steeds niet geinteresseerd.

Vanavond werd er aan gebeld, mooie jonge dame voor m'n deur met zo'n mediabox van UPC :(

Heb haar vriendelijk maar op duidelijke toon medegedeeld dat ik dit niet besteld had. Zij antwoorde '' u heeft onlangs toch een brief gekregen?"

Ik heb niet om zo'n mediabox gevraagd, en heb echt GEEN interesse in dat ding. Ik heb de mediabox geweigerd, en heb niets getekend. Teleurgesteld ging ze weer weg.

Hier wordt ik toch zooooo ontzettend moe van. :x

UPC als jullie dit lezen, STOP HIER MEE!!!!!!!! Ik heb GEEN interesse in jullie digitale tv.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En alweer UPC??????

Wratten krijg ik ervan.

Maar absoluut niet besteld, geen handtekening voor ontvangst????

Dan hooguit een kort briefje als fax verzonden (datum + tijd) naar UPC waarin u aangeeft dat UPC maar met u contact moet opnemen voor een afspraak voor het ophalen van die box maar dan wel op de dag en het uur dat het U schikt!!

Verder mag u ingevraagde zendingen als uw eigendom beschouwen en mag u het onder de kraan houden, hem bakken of braden (smaakt ook daarna niet lekker). U mag hem in de kast donderen of hem aan een sloperig kind/neefje geven als speelgoed.

Zijn er restanten en komt plotseling UPC toch aan de deur?
Geef dan de restanten maar mee met de groeten van......

Grootvader

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Het gaat natuurlijk niet alleen om die zinnen.
Het gaat erom om mensen te helpen, vragen beantwoorden/technische problemen oplossen.
Maar blijkbaar weten weinig mensen wat klantenservice inhoudt...:S en dat het losstaat van verkoopafdelingen/teams.

josh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 13:32

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door josh »

En inderdaad is dat hetgeen 'helpdesk' impliceert en je er eigenlijk van zou mogen verwachten. Probleem? - Sorry, maar we lossen het op.

Na bijna 3 maanden wachten en er al eens over gerappelleerd te hebben, werd notabene het verkeerde apparaat toegezonden. Je verwacht dan dat er, als bedrijven met enige klantgerichtheid gebruikelijk is, actie wordt ondernomen om deze dubbele fout te herstellen. Bijvoorbeeld door het apparaat met spoed om te komen ruilen.
Niet door UPC, of en zoja, wanneer de bestelde DVR geleverd kon wrorden was niet bekend, maar uiterlijk binnen 3 weken zou er contact worden opgenomen. Niet dus en de enige actie werd van mij verwacht, namelijk het ding op het postkantoor aanbieden.

Heb inmiddels Mine van KPN aangevraagd, laat morgen de bankrekening voor incasso's van UPC blokkeren, maar ben waarschijnlijk nog lang niet af van UPC. Helpdesk bedankt!

netteislief
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:33

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door netteislief »

Daar kan je je toch gerust voor schamen.
Er is geen enkele reden om dat niet te doen.
Maar als je geen greintje fatsoen hebt, tja dan schaam je je natuurlijk nergens voor, is namelijk de mentaliteit van upc, en weet je gelijk aan welke voorwaarden je moet voldoen als je upc als je broodheer wil.
Dit werd gemeld door een ander forumgebruiker, nou sorry, maar dit slaat werkelijk alles.
Is het normaal dat medewerkers van een bedrijf (die inderdaad niet de lopende akties bedenken) worden afgerekend voor iets wat hun werkgever bedenkt?

Zij proberen ook alleen hun brood te verdienen, en het overgrootte deel probeert daarbij vriendelijk te zijn voor de klanten die zij aan de telefoon krijgen.
En het is niet bij alle producten zo gegaan. Okee, de manier waarom bij de Mediabox is niet netjes, maar de manier waarom medewerkers van UPC nu worden aangevallen is helemaal niet netjes!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

probeert daarbij vriendelijk te zijn voor de klanten die zij aan de telefoon krijgen.
Ik heb andere ervaringen, trouwens alleen wat er in hun computertje is ingeklopt is de waarheid, een ander standpunt is met hun arrogantie en onbeschoftheid onmogelijk.
Het zijn nog altijd degenen die je aan de telefoon krijgt welke de mentaliteit en in het geval van upc de onbeshoftheid en arrogantie bepalen, al dan niet in opdracht van hun meerderen.
En daarbij als je niet over de wil beschikt om bij een fatsoenlijk bedrijf je tijd door te brengen moet je niet zeuren,
netteislief
Ze hebben bij de firma list en bedrog heeft weer een nieuw blik opengetrokken.

netteislief
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:33

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door netteislief »

agro
Wie bent u om over andere mensen te oordelen. Misschien bent u net zo vriendelijk aan de telefoon als u op dit forum bent, dan kan ik begrijpen waarom mensen niet vriendelijk tegen u doen.

Dat u een bedrijf wil afkraken, best, maar waarom moet u het persoonlijk maken. Waarom zo laag doen door medewerkers van UPC (en er zitten echt wel mensen bij die wel hun best doen voor hun klanten) af te kraken tot het bot?
Dat slaat werkelijk alles! Niet echt volwassen

michelle506240
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2007 10:37

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door michelle506240 »

Ik heb de hele forumlijn niet doorgelezen over het ongevraagd aanbieden van de Mediabox van UPC, na enkele reacties te hebben gelezen was het mij wel duidelijk: ik sta hier dus niet alleen in.
Gisteravond laat thuis gekomen vond ik ineens een grote doos op tafel met een afleverbrief van UPC's Mediabox. Voor het gemak was daar al een vakje op aangekruist dat ik een abonnement wilde (6 maanden gratis, dat wel, maar daarna gaat het toch geld kosten, mits je zélf bijtijds opzegt). Hoe komt die box bij mij in huis? Simpelweg omdat mijn nietsvermoedende minderjarige zoon alleen thuis was en ervoor getekend heeft. Het kind wist, net als ikzelf, immers helemaal van niets! Ik heb nóóit iets aangevraagd of ergens voor getekend, heb nimmer een brief of aanmeldingsformulier of wat dan ook geretourneerd waaruit zou blijken dat ik zo'n apparaat graag zou willen hebben. Buiten het feit om dat ik vind dat UPC zo'n apparaat niet ongevraagd aan mij zou mogen versturen vind ik het ongehoord dat het dan ook nog eens afgeleverd wordt aan een willekeurige persoon die op dat adres de deur opent. Het kind draagt immers niet eens de naam die vermeldt staat op de afleverbrief (mijn meisjesnaam) en heeft dus ook niet met die naam ondertekend. Ík ben de abonnee, dus zou zo'n ding dus ook door míj ontvangen moeten worden en door niemand anders, zeker niet door een minderjarig kind!
Het valt overigens nóg mee dat UPC een gratis nummer heeft waarop je over die afgeleverde Mediabox kan bellen, maar het kost me inmiddels wél alweer meer dan een half uur van m'n tijd én ik "mag" weer een halve dag van diezelfde kostbare tijd gaan besteden aan het thuisblijven en afwachten tot dat ding weer opgehaald wordt.
Kortom: een zéér agressieve vorm van benaderen. Wat mij betreft krijgt UPC een ijskoude douche met keiharde ijsklontjes! :evil:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kortom: een zéér agressieve vorm van benaderen. Wat mij betreft krijgt UPC een ijskoude douche met keiharde ijsklontjes!


Het nieuwe UPC :lol:
Een vos verliest wel zijn haren (of logo) maar niet zijn streken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Wie bent u om over andere mensen te oordelen.
Ik spreek uitsluitend over eigen ervaringen, en dat ik niet de enige ben is wel duidelijk als men de diverse forums leest.
Misschien bent u net zo vriendelijk aan de telefoon als u op dit forum bent, dan kan ik begrijpen waarom mensen niet vriendelijk tegen u doen
In principe ben ik vriendelijk, ook hier op het forum, maar voor het arrogante onbeschofte gespuis van de firma list en bedrog heb ik geen goed woord over.
zo ook een 2 a 3 tal weken geleden nog, alleen wat er in haar computertje was ingeklopt is de waarheid, en alleen die waarheid telt.
Dat ze ook nog eens geconfronteerd werd de leugens die ze vertelde deed daar niets van af, en tenslotte gooide ze de hoorn er maar op.

Maar ja dat is de onderhand wel zo bekende mentaliteit van deze firma.
Er zitten er echt wel die hun best doen
Is zeker de mop van het jaar.

IkBenJan

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Dat u een bedrijf wil afkraken, best, maar waarom moet u het persoonlijk maken. Waarom zo laag doen door medewerkers van UPC (en er zitten echt wel mensen bij die wel hun best doen voor hun klanten) af te kraken tot het bot?
Krokodillentranen! Als medewerker op de helpdesk weet je nog beter wat er speelt dan de bezoekers hier. Of wil je soms beweren dat de 20-30 mensen die hier hun ervaringen komen melden van de 700.000 UPC klanten de ENIGE ontevredenen zijn? Je weet hoe UPC beleidsmatig met klanten omgaat, en jij bent het instrument. Staat er soms een galg bij de poort van het UPC gebouw waar elke medewerker die meldt ergens anders te gaan werken wordt opgehangen? Het "befehl ist befehl" excuus gaat niet op en je kan je maar voor kortere tijd achter onwetendheid verschuilen.
Als een zeehondjesjager of een tropisch hardhouthakker hier komt vertellen dat hij ook maar managementopdrachten uitvoert, voor wie komt hij er dan mee weg? Met in je achterhoofd de wetenschap welke overlast er aan de klant wordt opgeleverd met het ten uitvoer brengen van het beleid omdat het jou nu eenmaal je boterham oplevert hier je onschuld komen betuigen is een beetje hypocriet. Als je geen bloed aan je vingers wilt dan sluit je jezelf niet bij de maffia aan, ook al haal je nooit zelf de trekker over.
Er zijn banen zat, als je bij UPC niet langer de kastanjes uit het vuur wilt halen heb je alle kansen. Een UPC zonder mensen die de terreur uitvoeren valt binnen de kortste keren geen klanten meer lastig. Vind je het dan gek dat je het als medeplichtige te verduren krijgt? De mensen die direct verantwoordelijk zijn maken zich onbereikbaar en verschuilen zich juist achter jullie. Zit dat je dan helemaal niet dwars?

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

gisterenmiddag zijn die onbenullen van UPC hier weer in de straat geweest, een aantal van die werkstudentjes, zie liepen te sjouwen met hele stapels van die media flutboxen. Ik verheugde mij er al op dat ze ook bij mij zouden aanbellen is dus niet gebeurd.

UPC leert het nooit maar dat wisten we allang.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door rene117 »

waar is laurent ik mis hem zit ie onder een andere naam
vandaag jou hoor ging de deurbel ik doe open staat er zon gast met die box in zijn handen geeft hem aan mijn ik zeg nee het zal toch niet waar zijn he en ja hoor weer zon doos van upc ik heb gezegt zal ik maar even een hamer paken en er even op slaan word ie boos op dat ik zij wat ik moet met de balle zooi van upc bagger

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

waar is laurent ik mis hem zit ie onder een andere naam
Vermoedelijk is hij zich aan het laten verbouwen, en heeft ie alvast een proefje opgelaten met "nettieislief" met een metamorfose van zijn geliefde en zo aanbeden upc kan hij zelf toch niet achterblijven. :wink: :wink:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door rene117 »

:oops: hahahahah

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Agro, Rene,

we zullen dit snel genoeg weten, zijn ware gezicht komt heel snel naar voren op dit door ons geliefkoosde forum.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

Nadat ik de vorige keer een fax had gestuurd dat ik dat ding niet wil hebben krijg ik nu, een paar maanden later, wéer een brief met de mededeling dat ik ongevraagd zo'n ding krijg.

ik HOOP dat ik thuis ben.
ik zal tekenen voor ontvangst: "Niet Aangenomen"
(zo heet ik die dag...)

ik snap nog steeds niet dat UPC niet verboden wordt om ueberhaupt nog zaken te doen.

Gesloten