LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
suffertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2007 19:32

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door suffertje »

Vanmorgen ook gebeld. Heb totaal 8 min. a 25c per min. aan de telefoon gehangen. Heb naam telnr bankreknr opgegeven en te horen gekregen dat ik moest stoppen bij SSVL. Heb ik pas eind mei 2007 gedaan. Geld apart zetten dat je nu krijgt en schuldeisers brief laten zien, die onderweg is.

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Maar als ik dit zo lees heeft het voor mij weinig nut.

Ik heb eigen, heel goede afspraken met mijn schuldeisers en hoef dus niet in de sanering. Ze hoeven mij dus niet door te verwijzen.
En ik heb dus geen naam enzo opgegeven aan de telefoon bij die SODVS. En een bankrekeningnummer geef ik niet telefonisch op. Dat zal dat stukje wantrouwen wel zijn maar ik doe het niet meer.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ tinkerbel ......

Ik zou toch ff contact met ze leggen
of u moet t geld dat ssvl/vespa van u
heeft ontvangen maar waarmee GEEN
SCHULDEN zijn afgelost niet terug willen
hebben ........ ??? ............ ??? ............

Ik heb inmiddels "de" advocaat gesproken...
Ik moest jullie vertellen dat het,
volgens hem wel allermaal goed komt
en dat de landsadvocaat als GOED bekend
staat .......

Sterkte iedereen !!!

>Rob S. Minister van Emotionele Zaken<

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

hallo allemaal
ook wij zijn de dupe van de ssvl geworden heb vandaag nog gebeld met de odvs en zij hebben mij verteld dat er begin volgende week en brief komt met hoe en wat moest ook gelijk de betaling stopzetten van 300 euro per maand dat heb ik ook gedaan maar weet niet of dat lukt omdat het zo kort dag is omdat het wordt over gemaakt naar de ssvl
wij zijn sinds mei 2005 al aan het betalen naar ssvl maar het is tot dec 2006 goed gegaan toen kwamen de schuldeisers weer heb toen alles doorgefaxt naar vespa ze hebben er niet veel mee gedaan met de faxen die er gestuurt zijn dus het zelf maar een paar schuldeisers betaalt voordat wij nog meer problemen zouden krijgen hoop ook dat de odvs ons die gedupeerdt zijn kunnen helpen laten we afwchten als de brief gestuurt wordt door odvs met hoe het nou verder moet
gr carola :oops: :oops: :x

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

hallo
heb nog een vraag als het niet op tijd lukt om de betaling
stop te zetten waar kan ik dan naartoe bellen om het bedrag van 300 euro terug te krijgen wordt door mijn werkgever overgemaakt
heb wel gebeld met de administatie maar die wisten niet of dat gelijk kon omdat het zo kort dag is
kan iemand mij daar over inlichten als het niet lukt waar ik dan naartoe kan bellen en is het verstandig om aangifte te doen bij de politie
gr carola
ps ben heel erg kwaad op svvl
:?: :?: :?: :?:

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Hallo Carola

Ja verstandig is het zeker om aangifte te doen, wij hebben dat vorige week ook gedaan en het is ons ook geadviseerd op het politieburo.
De aangifte wordt dan vanaf je woonplaats naar Oldenzaal gestuurd en hoe meer hoe beter.
Jammer dat jullie er pas zo laat achter zijn, wij zijn al eerder gewaarschuwd door een schuldeiser en konden dus op tijd ons geld op een andere rekening laten zetten.
Daarvan betalen we nu de schuldeisers zelf (hebben met alle schuldeisers contact gehad) en we betalen het bedrag dat was afgesproken met de ssvl, maandag gaan we naar de kredietbank voor de 2e afspraak en hopelijk kunnen we dan dat traject in.
Ja je schrikt ervan hoeveel reacties er komen en ook echt iedereen is geloof ik op een of andere manier wel gedupeerd. Wij hebben voor de gemeente nu een balans opgemaakt wat er nog voor schulden zijn en dan schrik je je rot, dan blijkt er na 2 en een half jaar uiteindelijk niets betaald te zijn !!
We hebben alleen maar meer schuld doordat er incasso kosten bij sommige bedrijven bij zijn gekomen.
Nee daar wordt je niet vrolijk van............
Ik kan je niets adviseren wat betreft het stopzetten helaas, misschien iemand anders??

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

hallo dees
ga vanavond samen met mijn man naar het politiebureau in nijmegen
om aangifte te doen heb nog wel met de fiod gebeld en daar ook de vraag gesteld hoe dat zit met de betaling maar kan dan naar de bank
gaan het allemaal uitleggen en zij kunnen dat terug vorderen
heb wel mijn werkgever een mail gestuurt met het verzoek om per direct de stopzetting te doen ik hoop ook dat de nieuwe stichting
meer uitkomst bied dan svvl heb nog niet echt problemen gehad met de schuldeisers alleen twee maar die heb we zelf maar afgelost om verdere inkasso kosten te voorkomen
maar wil je toch graag bedanken voor je info
gr carola
ps ik wordt hier heel nerveus van je weet niet wat je moet doen :roll: :roll: :?: :?:

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Hoi Carola

Ja logisch het gaat ons allemaal niet in de koude kleren zitten....maar gelukkig heb je hier het gevoel er niet helemaal alleen voor te staan en dat geeft weer kracht. Nog 1 tipje wat betreft de aangifte......probeer een beetje in kaart te brengen hoeveel geld er door de stichting niet aan schuldeisers is betaald, ze willen graag wat cijfertjes zien.
Zet het in ieder geval goed op een rijtje. Wij hadden het ook niet precies maar zo ongeveer konden we een schatting maken.

Succes !!
Groetjes Desiree

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

bedankt voor de info :lol: :lol: :lol:

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

hallo
heb het politiebureau gebeld en die hebben mijn geadviseert
om de fiod tebellen
0384676300
daar heb ik naar toe gebeld en mijn aangifte gedaan
zij handelen het verder af
carola :lol: :lol:

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ben bij de gemmente geweest
ze gaan met alle schuldeisers bellen om overzichten te vragen van wat zij ontvangen hebben van vespa
daarnaast hebben ze al mijn betalings bewijzen
daarmee gaan ze kijken waar ze het geld (het verschil) vandaan kunnen krijgen
waarschijnlijk komt het geld ergens anders vandaan als bij dhr schaaij e.d
zij vermoeden dat het ministerie hier voor zorg gaat dragen omdat die zich er nu mee bemoeien
dan gaan ze proberen de regeling verder voort te zetten en het bedrag word dan ook aan de schuldeisers betaald
als het zo lukt dan ben ik na 1 jaar klaar
ze vinden het niet terecht dat iedereen weer in een traject zou komen van 3 jaar
ligt er wel aan hoeveel schuld je hebt
verder zeiden ze over sodvs dat die inderdaad contact opnemen met gedupeerden
alleen weet je dus niet of je als gedupeerde gemeld staat
sommige van ons zijn zelf gestopt en da kan het dat je niet op de gedupeerde lijst staat
daarom is het toch handig te bellen en alles door te geven zodat je toch die brief krijgt
aangifte zou niet meer noodzakelijk zijn omdat ze al gepakt zijn
iedereen word ondergbracht bij erkende schuldhulpverlening zoals de gemeente

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

klopt heb net gebeld met de fiod zij zeiden dat we de breif die onderweg is moeten afwachten
is het misschien verstandig om naar het gkb tegaan en daar info
tekrijgen
weet nu niet meer wat we moeten doen :?: :?: :?:

a.coret
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:51

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door a.coret »

Heb ook kontakt gehad met de stichting ODVS en ook mij werd het niet helemaal duidelijk wat er nu precies allemaal gaat gebeuren is allemaal heel vaag .
Eingelijk zou de Landsadvocaat kontakt met de gedupeerden op moeten nemen maar daar verwijzen je gewoon naar die stichting waar kan men nu er achter komen of dit wel vertrouwd is .

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

het lijkt mij gewoon verstandig te bellen naar de gemmente en daar te vragen wat je doen moet
tegen mij zeiden ze dat niet iedereen dus als gedupeerde vermeld staat en dat het wijs is je naam etc door te geven
als de gemeente bij jullie dat ook zegt dan kan je dat tegen deie stichting ook zeggen en zullen ze alles wel noteren
verder zal ik dan die brief in elk geval afwachten en anders na een week of 2 weer eens bellen
en je aanmelden bij de gemeente kan uiteraard geen kwaad
dan merk je vanzelf door wie je eerder geholpen word
de gemeente gaat voor mij ook achter de vespa aan
bij de gemeente zit je altijd goed ,niet dat ze geen fouten maken,maar ze bestelen je niet
bij mij waren ze heel aardig en hebben ze diverse oplossingen
nu gaan ze kijken wat het slimst is en wat de schuldeisers willen
moet nu verder afwachten,maar heb goede hoop

is er hier iemand die bij de gemeente zit of gezeten heeft?
je salaris moet naar hun rekening.
ik werk heel nauw samen met de administratie op mijn werk en vind dit dus erg vervelend
iemand zei dat er alleen een rekening nummer moet worden doorgegeven en gewoon op mijn naam
maar ik begreep dat er een ander rekening nummer komt onder vermelding van de gemeente?
weet iemand dit

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

als het goed is kun je gewoon over je eigen geld beschikken
heb ik gehoord van mensen die een schuldsanering hebben
bij de gemeente je betaald dan gewoon een maand bedrag
aan de gemeente terug werkt in prensiepe het zelfde als toen bij de svvl
wij betaalde aan hun gewoon een maand bedrag en dat werd door de werkgever naar hun overgemaakt het rest van de loon werd gewoon
op onze rekening gestort ze hebben in het begin el gevraagt voor
volledige storting van ons loon maar daar zijn we niet in getrapt
dat wilden we niet we betaalde zelf onze vaste lasten en de svvl
onze schulden is goed gegaan tot dec 2006 toen kwamen de schuldeiserers weer heb toen contact gehad met de svvl en daarna heb ik niks meer van de schuld eisers gehoord dat zal wel komen binnenkort als er geen geld meer betaalt wordt wachten het wel af
ga morgen even bij de gemeente informeren wat zij voor ons kunnen doen
gr carola

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Een collega van me zit bij de gemeentehulp, zij eisten dat werk zijn salaris op hun rekening stort en zij betalen alles voor hem. Hij krijgt een bedrag per maand van hun op zijn rekening gestort. Hij kreeg te horen dat het zo moet en anders helpen ze hem niet.
Hij had liever anders gehad. Hij schaamt zich ervoor dat iedereen op werk weet dat ze beslag hebben gelegd op zijn salaris.
Ik heb zoiets van dan maar de gemeente die beslag legt en niet een schuldeiser.

carola3
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:57

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door carola3 »

weet het niet maar in nijmegen doen ze dat alleen in de uisterste
gevallen als de schulden tehoog zijn maar als ze de vaste lasten betalen maandelijks dan is het niet anders
hoop dat wij dat niet hoeven
maar we wachten het wel af morgen

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik vond t eigenlijk wel lekker als mijn salaris naar de
(gemeentelijke) schuldhulp ging en ik alleen leefgeld
kreeg voor boodschappen e.d. ... m.i. leer je zo heel
goed budgeteren ... je kan immers niet meer uitgeven
als dat wat je te besteden hebt .
Ideaal systeem dus ALS schuldhulp zijn werk GOED doet
uiteraard ......
(wat dus weer helemaal van t beleid van de gemeente
en de gene die jouw dosier beheert afhangt ...)

>cybertomaat<

nigel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:31

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nigel »

Ook gemeentes maken fouten!!!!!
Soms heel grote.
Wij zijn na twee bezoeken van de ouderen voorlichtster van de gemeente doorverwezen naar een maatschappelijk werkster .Deze wist een bureau die dit alles zou gaan regelen en door de gemeente betaald werd.Ook wij hebben de fiod hiervoor ingeschakeld en zijn toen met een kantoor in zee gegaan waar we wel een goed gevoel bij hadden en altijd terecht konden.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ja,wij moeten ook onze beiden salarissen naar de gemeente laten storten.
baal daar ook van ivm mijn werk
dan krijg je alleen leefgeld en de rest is voor de schulden
maar zoveel schulden heb ik niet meer dus zou het maar voor een jaar zijn
toch heb ik liever dat er een vast bedrag word besproken wat dan naar hun moet
wij werken heel veel over om toch normaal te kunnen leven,nu moet dat allemaal naar hun
uiteraard krijg je het aan het eind terug als er teveel betaald is,maar dan heb ik weer liever dat het gewoon eerder beeindigd word zodat je snel weer normaal kunt gaan leven
ik heb wel 4 kindertjes
maar ja,ik wil ook uit de schuld dus ik zou wel moeten
dan inderdaad liever de gemeente als een deurwaarder
als ze geld lenen van de gkb ,dan is er wel een vast bedrag voor een vaste periode
die mag je wel zelf over maken
hopelijk gebeurd dat in mijn geval
ikvind toch dat ze een rekenig moeten openen waarbij je onder je eigen naam geld kan laten storten,dan verander je alleen het rekening nummer
dan hoeft je baas niks te weten

Gesloten