LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Wat hebt u aan deze post?

Peiling eindigde op 17 mar 2007 16:07

Niets, totaal loos
1
20%
Best handig
0
Geen stemmen
Feest van herkenning!
1
20%
Zzzz.... (in slaap gevallen)
1
20%
Irritant geneuzel!
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door ech wel »

Wordt het niet eens tijd voor massaal verzet tegen het UPC gespuis.
Na onze overwinning alle UPC-sloeries kaalscheren en de dag dat UPC verslagen is voortaan vieren als bevrijdingsdag.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door ech wel »

Krokodillentranen! Als medewerker op de helpdesk weet je nog beter wat er speelt dan de bezoekers hier. Of wil je soms beweren dat de 20-30 mensen die hier hun ervaringen komen melden van de 700.000 UPC klanten de ENIGE ontevredenen zijn? Je weet hoe UPC beleidsmatig met klanten omgaat, en jij bent het instrument. Staat er soms een galg bij de poort van het UPC gebouw waar elke medewerker die meldt ergens anders te gaan werken wordt opgehangen? Het "befehl ist befehl" excuus gaat niet op en je kan je maar voor kortere tijd achter onwetendheid verschuilen.
Als een zeehondjesjager of een tropisch hardhouthakker hier komt vertellen dat hij ook maar managementopdrachten uitvoert, voor wie komt hij er dan mee weg? Met in je achterhoofd de wetenschap welke overlast er aan de klant wordt opgeleverd met het ten uitvoer brengen van het beleid omdat het jou nu eenmaal je boterham oplevert hier je onschuld komen betuigen is een beetje hypocriet. Als je geen bloed aan je vingers wilt dan sluit je jezelf niet bij de maffia aan, ook al haal je nooit zelf de trekker over.
Er zijn banen zat, als je bij UPC niet langer de kastanjes uit het vuur wilt halen heb je alle kansen. Een UPC zonder mensen die de terreur uitvoeren valt binnen de kortste keren geen klanten meer lastig. Vind je het dan gek dat je het als medeplichtige te verduren krijgt? De mensen die direct verantwoordelijk zijn maken zich onbereikbaar en verschuilen zich juist achter jullie. Zit dat je dan helemaal niet dwars?
Befehl ist befehl: niets menselijks is een UPCmedewerker vreemd, het is van alle tijden. Weliswaar herhaalt de geschiedenis zich nooit letterlijk, het lijkt alleen zo verrekte veel op elkaar, immer wieder.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik HOOP dat ik thuis ben.
Als je niet thuis ben, hang een briefje bij de bel dat je hem niet wilt, en ook niet bij de buren afgeven!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Nadat ik de vorige keer een fax had gestuurd dat ik dat ding niet wil hebben krijg ik nu, een paar maanden later, wéer een brief met de mededeling dat ik ongevraagd zo'n ding krijg.
Dat "ding" zullen ze hardnekkig iedere 3 a 4 maanden blijven toesturen totdat je murw genoeg bent of het gezeur zat en je besluit het onding maar aan te nemen.
Waarna je weer alle mogelijke moeite zal moeten doen om er vanaf te komen.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door rene117 »

gewoon aannemen niet tekenen zeg even tegen de postbode
die ie even moet wachten en dan steek je dat ding in de fik
en als ie uit is gebrand weer in een doos doen en zeggen tegen de post bode neemt uw hem maar weer mee terug


:lol:

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

gewoon aannemen niet tekenen zeg even tegen de postbode
die ie even moet wachten en dan steek je dat ding in de fik
en als ie uit is gebrand weer in een doos doen en zeggen tegen de post bode neemt uw hem maar weer mee terug
hahahaha, heel goed ja...

maar wat is erop tegen om te ondertekenen met "Niet Aangenomen"???
(en dan in ontvangst nemen.)

hebben ze dan niet een probleem om hem terug te vorderen bij mij?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wel aannemen, en het ding massaal niet gebruiken zou de firma misschien op hoge kosten, en op andere gedachten, kunnen brengen.

De box die wordt aangeboden, daar heeft niemand in principe om gevraagd, begrijp ik. En dan haal ik er maar weer het Burgerlijk wetboek erbij: wanneer een firma je iets geeft, in de hoop er een tegenprestatie voor terug te krijgen, hoef je daar niet aan te voldoen. Je mag het pakje beschouwen als geschenk. Een levering ''om niet''.

Wat je er vervolgens mee doet, of kunt doen, is aan jou. Je mag het gewoon in gebruik nemen, zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Heel simpel: is de levering tot stand gekomen na een wilsovereenkomst tussen verzender en ontvanger?

Het antwoord op die vraag is NEE.

Je mag de box houden, zonder dat UPC daar betaling, of nakoming van een contract voor mag verlangen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je mag het pakje beschouwen als geschenk. Een levering ''om niet''.
Niet bij UPC, die maakt zijn/haar eigen regels, de levering wordt per brief aangekondigd en de bezorger heeft een formulier wat tevens contract is, bij mij probeerde hij me te laten tekenen dat ik geen interesse had met twee hele kleine lettertjes g.i. onderaan dat formulier, deze lettertjes zouden zo weg te halen of te veranderen zijn geweest.
Ik vrees dat hij een beetje geschrokken is van mijn reactie.

Nadat ik brieven heb gestuurd aan elk mogelijk antwoordnummer, e-mail adres en webformulier wat ik maar kon vinden van UPC ben ik nooit meer benaderd.

Maar nu kunnen we hem gerust aanpakken, UPC is veranderd, heeft een mooi logo en hele mooie nieuwe reclamespots over "het nieuwe UPC"
:lol: :lol:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Je mag het gewoon in gebruik nemen, zonder dat je ervoor hoeft te betalen
En dat is nou mogelijk precies wat je NIET mag doen.
Ze kunnen namelijk zien of je het ding in gebruik hebt genomen, en wat nog erger is ze kunnen precies je kijkgedrag in de gaten houden.
Vervolgens kunnen ze ongestraft hun aanbod bij diverse abonnementen veranderen, populaire zenders bij duurder abonnement en minder populaire zenders bij goedkopere (bedoeld wordt minder dure) abonnementen.
Als je vervolgens niet betaald kunnen ze met een logbestand aantonen dat je het wel degelijk hebt gebruikt, en dat je de dienst digitale tv hebt afgenomen, waar je vervolgens wel voor moet betalen, laat je het ding in de kast staan kunnen ze nooit aantonen dat je digitale tv hebt afgenomen en hebben ze een probleem.
Dus het ding ook niet aan iemand anders schenken want ze loggen op het mac adres en het mac adres dat aan de box toebehoort die je hebt toegezonden gekregen is gekoppeld aan jou gegevens.
UPC is veranderd, heeft een mooi logo
Het logo is een lege pot welke met grote spoed gevuld moet worden.

Thomas80
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2007 20:58

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Thomas80 »

Wellicht dat ik er overheen heb gelezen.
Ik heb zojuist -ongevraagd- een Mediabox DVR ontvangen, nadat ik een week geleden een reguliere Mediabox -gevraagd- had ontvangen.

Nu heb ik gelijk UPC gebeld en ze zullen me een retourdoos opsturen.
Iemand hier ervaringen mee? Doen ze dit ook?
Alvast bedankt.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

mmmhhh, een paar maanden geleden een fax gestuurd waarin ik heb aangegeven geen prijs te stellen op hun box.

ach, afgelopen week belde iemand aan, mijn dochtertje deed open en de man vertelde dat hij een cadeautje voor ons had...
of ze maar even wilde tekenen...

JA, DAT ZIJN DE PRAKTIJKEN VAN UPC MENSEN...

nou had ik op de deur een brief hangen waar met viltstift op stond dat ze géen pakketjes aan mochten nemen, dus dat vertelde mijn dochtertje.

zoals verwacht vertelde hij dat het gratis is én dat het een cadeautje is...

ik was trots op mijn dochtertje... ze heeft geantwoord dat ze het niet mocht aannemen van haar vader en ze heeft de deur dicht gedaan.

DE SCHOFTEN...

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door unknown »

EN JA HOOR!!!! Na vele reclame folders en brieven gedumpt te hebben,
kreeg ook een cadeautje van de UPC aangeboden en natuurlijk toen we net aan tafel zaten te eten :evil:
We mochten het gratis proberen, maar ik heb vriendelijk bedankt en vertelt dat ik niks wil proberen en al helemaal geen gratis cadeautjes aan neem. :roll:

ikbenik

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door ikbenik »

Niet bij UPC, die maakt zijn/haar eigen regels, de levering wordt per brief aangekondigd en de bezorger heeft een formulier wat tevens contract is, bij mij probeerde hij me te laten tekenen dat ik geen interesse had met twee hele kleine lettertjes g.i. onderaan dat formulier, deze lettertjes zouden zo weg te halen of te veranderen zijn geweest.
Ik vrees dat hij een beetje geschrokken is van mijn reactie.
Tekenen voor ontvangst betekent niet tekenen voor het contract!!!!

Als de postbode mij dat pakketje geeft en ik teken voor ontvangst, dan heb ik lekker dat pakketje en UPC kan dat pakketje nooit terugeisen!
Ik heb niet getekend voor het contract, dus niks te vrezen.

Nogmaals:

Ik teken dan voor een goede ontvangst, niet voor het contract.
Zolang dat ik die box niet aansluit, heeft UPC geen poot om op te staan om juridisch mij dat pakketje te eisen om dat terug te sturen.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

@ikbenik:
Als de postbode mij dat pakketje geeft en ik teken voor ontvangst, dan heb ik lekker dat pakketje en UPC kan dat pakketje nooit terugeisen!
Ik heb niet getekend voor het contract, dus niks te vrezen.
maak niet de fout te denken dat er een POSTBODE langs komt met een standaard afleverformuliertje.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als de postbode mij dat pakketje geeft en ik teken voor ontvangst,
Het pakketje kwam bij mij de tweede keer niet per postbode maar met een ingehuurde kracht die betaalt wordt per door de strot geduwd exemplaar.
Het formulier wat getekend moest worden was niet het standaard lijstje met alleen maar namen en huisnummers maar een apart formulier met mijn naam en adres er op. Je tekent dus wel voor akkoord.
Een postbode zal niet proberen een kind te bepraten om het gratis kadootje voor papa aan te pakken en zelfs te laten tekenen.
Zolang dat ik die box niet aansluit, heeft UPC geen poot om op te staan om juridisch mij dat pakketje te eisen om dat terug te sturen.
Natuurlijk, ik kan ook gewoon stoer blijven doen, maar ondertussen stapelt zich factuur op factuur, komt Interim Justitia om de hoek kijken en wordt het analoge signaal wat ik nog als enige van UPC heb ook afgesloten.

Gewoon dat rotding weigeren scheelt je een hoop gezeur.

Maar goed, als jij kickt op een conflict met die ballentent, ga gerust je gang. Het wordt alleen erg jammer als jij ongelijk hebt en UPC wel de wet aan haar kant blijkt te hebben.

Ik kan me jouw reactie wel voorstellen, daar niet van, maar heb inmiddels wel geleerd dat je soms beter je verstand kan gebruiken dan je gevoel volgen.

Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Molly66 »

Ik heb alleen de brief ontvangen van UPC met de mededeling dat zo'n box wordt aangeboden. In deze brief staat heel duidelijk, dat als je hem aan de deur tekend, dat je accoord gaat met hun voorwaarden. De actie zou tot 03 juli 2007 duren. Ik heb nog steeds niemand aan de deur gehad.

Nu zou ik graag digitale tv willen hebben, alleen vanwege de extra zenders.
Maar die box wil ik niet. Mensen om mij heen die deze box wel hebben, zeggen dat je een half jaar nodig hebt, om hem door te hebben. Het schijnt nogal ingewikkeld te zijn.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

voor zover ik het begrijp moet je evenveel van die dingen hebben als dat je tv's in huis hebt om overal digitaal te hebben.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

voor zover ik het begrijp moet je evenveel van die dingen hebben als dat je tv's in huis hebt om overal digitaal te hebben.
Voor zover ik weet kun je bij UPC nog steeds maar op één toestel digitaal kijken.
Als er ooit op meer toestellen gekeken kan worden dan zal je inderdaad zo veel decoders moeten hebben die bij UPC ongetwijfeld ook even zovele euro's gaan kosten.

ikbenik

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het beleid van UPC was 1 decoder per woning.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

Het beleid van UPC was 1 decoder per woning.
Tsja, gelukkig bepaalt UPC niet het beleid bij mij thuis en 'mogen' wij meerdere tv's in huis hebben...

Ik moet er toch niet aan denken dat UPC het voor het zeggen krijgt in Nederland. Ze houden er toch wat communistische ideeen op na.

Gesloten