LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] promeris antivlooienmiddel voor de kat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik sluit me bij Soraya aan.
De dierenwinkels verkopen achterhaalde middelen.
Nieuwe middelen zijn alleen voorbehouden aan de dierenartsen.
De macht van de medicijnenmaffia noem ik dat.

juli
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2007 14:06

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door juli »

Soraya en hharteman,

en als de dierenwinkels het niet meer verkopen, gaat het naar de derde wereld ...

In elk geval, als het systeem zo in elkaar zit, weet de fabrikant van Frontline heus wel dat het middel niet meer helemaal voldoet.

merel1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 10:03

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door merel1986 »

Ik vind alle veerhalen rondom diermedicijnen maar een beetje eng. Ik wil absoluut nieets vervelends bij mijndieren doen. Had je al iets gehoord van de fabrikant van promeris? Hoor in mijn omgeving gelukkig veel goede verhalen over het spul, alleen dat je dieren er een beetje sloom van worden, maar is frontline nu nergens meer te verkrijgen?

Groetjes merel

brittpitt
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2007 13:00

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door brittpitt »

Heej, Wat naar allemaal, zijn de wondjes wel weer helemaal goedgekomen bij je kat? Ik heb zelf 7! ( beetje teveel soms ;-) ) honden en heb het ook geprobeerd, maar werkte heel goed. Kan me daarin wel bij Merel aansluiten. Hoop dat het goedkomet en dat je nog wat van de fabrikant hoort, succes ermee. Het is rouwens wel goed dat je het vertelt, anders weet niemand het ooit.

Groetjes britt

juli
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2007 14:06

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door juli »

merel1986 en brittpitt, fijn voor jullie dat je geen problemen had met promeris. Het probleem met mijn kat is niet over. De haren willen inmiddels wel weer groeien, maar ze heeft nog jeuk en wondjes.

Karin70
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2007 23:26

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door Karin70 »

Hallo lezers,

Ik wil mijn ervaringen met Promeris melden. Ook onze dierenarts beveelde dit middel aan, wij waren enthousiast. :)
Onze ervaring is, na iets meer dan drie weken, dat het niet voldoende werkt.
Vandaag hadden onze katten weer meerdere actieve :( vlooien. Maar één poes gaat naar buiten, twee blijven binnen. Meerdere keren per week het hele huis gezogen, alles gewassen en toch...
Wij hebben vandaag van de dierenarts Advantage opgehaald.

Wat ik ook erg slecht vindt aan Promeris, is dat de bijsluiter niet vermeldt hoe het middel werkt. Advantage vermeldt dit ook niet, zag ik..
Bijten de vlooien nog of hoe gaat dat dan precies?

Een van onze katten had wel een kale plek, maar pas na twee weken én bij de staart. Onze katten waren niet slomer dan anders.

Wie heeft ook de ervaring dat Promersi niet lang genoeg werkt?

groet Karin

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door hharteman »

lees even dit verhaal.
Maakt veel duidelijk.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html

Fausto7
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 20:19

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door Fausto7 »

Afgelopen maandag zijn we bij een vervangende dierenarts geweest met onze poes vanwege allergische huidreacties. Hier heeft ze nu zo'n 3 jaar last van (ze is rond de 15 jaar oud) en de eigen dierenarts kan niet zeggen wat de oorzaak van de aanvallen is.
De vervanger dient Moderin (een corticosteroïde volgens internet) toe per injectie en omdat ze van een allergie voor vlooien uitgaat, heeft ze ProMeris toegediend in de nek.
Woensdagochtend ontdekken we nieuwe kale, kapotte plekken in het nekgebied. We bellen de vervangende dierenarts, maar die zegt dat het geen kwaad kan en dat de poes zich zelf krabt omdat ProMeris blijkbaar de huid geïrriteerd heeft.
Vandaag, donderdag: de plekken zijn nog roder van kleur en er is er nog 1 bijgekomen. Overal zijn lichte plukjes haar in huis te vinden. Het lijkt wel een chemokuur. We hebben er foto's van gemaakt en zullen die aan de eigen dierenarts tonen. We vragen ons af of de andere 2 pipetjes uit de doos veilig te gebruiken zijn bij andere poezen. De fabrikant heeft op de site alleen een telefoonnummer staan (USA) dus iets vragen per mail is niet mogelijk. Is het goed gekomen bij de andere katten met dezelfde verschijnselen ? En mag je op deze rauwe plekken iets smeren of moet je er van afblijven?

lauraS.
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007 23:03

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door lauraS. »

Hai juli,

Ik heb een week geleden voor het eerst promeris gebruikt bij één van mijn katten, inderdaad als vervanging voor Frontline. Ik kan niet zeggen, dat ik er blij mee ben. Ten eerste is het een hele sloot vloeistof, die je in de nek toedient. Veel meer dan ik gewend ben. En als klap op de vuurpijl sprongen de vlooien twee dagen later nog steeds springlevend op m'n kater rond, zonder gekheid: ik zag ze gewoon rondlopen. Hierdoor was ik gedwongen na een week, wat ik eigenlijk veel te kort vind Stronghold te gebruiken.
Een week was de minimale wachttijd en kon net volgens de DA. Stronghold werkt wel. Promeris, wat ik bij een andere DA gekocht had, omdat ik daar toevallig moest zijn en antivlooienmiddel nodig had, werd niet terug vergoed, nadat ik deze DA met mijn klacht had opgebeld. Ik ga nu de fabrikant mailen, kijken wat die zegt. Het kostte me toch 20 euro Voor Jan L., kan het zo gaan inleveren bij klein chemisch afval :evil: :evil:. Zou als ik jou was ook mailen.

groetjes, lauraS.

lauraS.
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007 23:03

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door lauraS. »

Oeps, iets te snel naar "reageren" afgedaald. Je had al gemailt zie ik, zonder een goed resultaat. Ik vind het een bijzonder klantonvriendelijke benadering, mag ik wel zeggen. Misschien heeft het zin om de vestigingen in Naarden of Vaals te bellen? Zie: Fort Dodge Animal Health Benelux B.V. op Google. Ik ga het i.e. geval proberen.

lauraS.
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007 23:03

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door lauraS. »

Ik heb het druk gehad, maar eindelijk gebeld met fort dodge
nr.0800-4555554 en wordt morgen teruggebeld. Ben benieuwd....

Groetjes

mindy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2008 21:42

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door mindy »

Hoi,
Ook ik heb promeris gebruikt gisteravond op mijn 2 katten die tussen de 4.5 en 5.4 kilo zijn.
Een enorme hoeveelheid vloeistof moet je toedienen. Het klikken van het pipetje schrikt de ene kat al zowiezo af plus dat het toedienen door de hoeveelheid erg lang duurt waardoor de kat ervandoor wil. Hij vindt het niet fijn die vloeistof te voelen. Maar zodra hij weg mag schudt hij zich uit en zit mijn houten vloer eronder.
Bij de tweede kat die altijd erg geduldig de behandeling ondergaat heb ik ook een probleem. Bij hem duurt het ook te lang en voelt hij de vloeistof waarschijnlijk over zijn vacht lopen. Dus ook hij wil voortijdig weg. Toen dit mocht schudde ook hij zijn vacht uit en kreeg de vloer een tweede lading.
De katten gingen zich verstoppen. Ik heb ze maar naar buiten gestuurd zodat ze daar in beweging konden blijven en dan maar buiten uitschudden. Ik heb de vloer gelijk gedweild maar de volgende ochtend zag ik pas dat er allemaal witte vlekjes op mijn houten vloer zitten.
Het spul stinkt ontzettend en mijn katten zijn nog steeds niet blij. Dus ik stap gewoon weer over op frontline.
Groetjes Mindy

Lady_K
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007 14:29

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door Lady_K »

Dit verhaal is heel herkebaar!
Ik heb een week geleden mijn kat ontwormt met een spot-on product zoals frontline.
Het gaat om profender.
Ook mijn kat heeft een kale plek van zo'n 5 com doorsnee. Het lit een beetje open en zijn kleine wondjes te zien. Het ziet er uit als een brandwond!
Mijn kat heeft er w'el last van want hij schudt steeds met zijn kop.
Een dag na het toedienen vond ik losse plukken haar. Daarna niks meer gevonden. pas vandaag, bijna een week na toedienig zag ik per toeval een "gat" tussen zijn haren. Daar bleek een kale, open plek te zitten.
Ik heb Bayer, de fabrikant va het middel, een e-mail gestuurd. Er werd namelijk niets vermeld over deze bijwerking. Alleen overmatig speekselen was bekend.

machteldp
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2008 09:56

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door machteldp »

Hallo
Bij mijn 4 poezen helpt promeris helemaal niet, ze hebben wel geen kale plekken of zo maar de vlooien springen er nog altijd op los en het is nu zo'n 3 weken dat ik het spul er op heb gedaan.
Uit de reacties zie ik dat stronghold wel zou helpen en ben ik van plan dat eens te proberen.
Hopelijk werkt het en zijn we van die beestjes verlost.

machteld

Rob-W
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:54

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door Rob-W »

Probeer niet allerlei middelen uit die niet werken, vervelend zijn voor de kat (of hond), vlekken geven e.d. of die de vlooien niet doden.
M.a.w. haal Advantage pipetjes bij de dierenarts. Het werkt snel en langdurig. Je hoeft ook niet met een spuitbus door het huis.
Je kunt tenslotte beter iets nemen dat wat duurder is en werkt dan iets dat weinig kost en waar je niets aan hebt. Bijvoorbeeld het middel van het Kruidvat. Niets ten nadele van het Kruidvat overigens; die hebben ook veel goede artikelen,

jokeromy
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2008 14:02

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door jokeromy »

mijn kat had heel veel vlooien ik heb vanalles geprobeert, maar sinds 3 jaar gebruik ik advantage (nu nog maar 1x per jaar geen problemen en geen vlo meer te zien.

paulien14
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:04

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door paulien14 »

Hallo,

Ik heb voor mijn hond vorig jaar ook Promeris op aanraden van de dierenarts gekocht, en hij heeft wekenlang gigantische jeuk gehad. Nu ik jouw stukje lees Juli, bedenk ik, dat dit 2 x is gebeurd nà toedienen van dit spul, en denk ik dat dit ook een reactie daarop was. 'k Ga het binnenkort maar eens navragen bij de dierenarts.

laimaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:46

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door laimaatje »

Ik heb zelf 4 katten en laat ze 2 maal per jaar door de dierenarts inenten met Program. En dat is echt een aanrader. De prik werkt een half jaar en ik ben er heel tevreden over. Een prik kan gelijk met de katten-niesziekte inenting doen.
Misschien is de prik duurder (€ 29,-per kat, incl. consult en BTW) dan al die druppels en vloeistoffen, maar je hebt er helemaal geen omkijken meer naar.

kaatje--1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2010 18:24

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door kaatje--1969 »

ik heb promeris vandaag toegedient , zal in de gaten houden hoe erop gereageert wordt .
vorig jaar had ik frontline gebruikt maar behalve dat alle poezen en katers goed ziek ervan zijn geweest huppelde de vlooien nog vrolijk in het rond , ook de spay die voor kittens veilig was toonde het tegendeel kittens werden er suf van dus vlug onder de kraan afgespoelt , gelukkig geen gevolgen gehad verder .
hoop dat promeris wel werkt , het zou n transparante film laag worden op de katten zodat vlooien er z\o vanaf zouden vallen , bij de dierenapotheker online staat precies hoe het werkt , en zou juist goed zijn voor katten met n allergie omdat het niet de huid in zou trekken .

Het middel dringt niet door de huid heen, maar vormt een film over de huid.

De vlooien en teken vallen van uw dier af voordat ze kunnen bijten. Daardoor is dit middel ook zeer effectief bij dieren met een vlooienallergie.

Promeris is max. 6 wkn werkzaam tegen vlooien. Voor een optimale bescherming adviseren wij om uw dier maandelijks een pipet toe te dienen.

Promeris :
Geen resistentie
Veilig voor hond en kat (gaat niet door de huid heen)
Werkt na 48 uur
6 wkn werkzaam tegen vlooien bij hond en kat
Vlooien/teken vallen van uw dier af voordat ze kunnen bijten
Waterbestendig
Niet toedienen bij dieren jonger dan 8 wkn
Niet toedienen bij zieke of verzwakte dieren
Niet toedienen bij drachtige dieren

dit is de gebruiksaanwijzing en hoe het werkt .

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: promeris antivlooienmiddel voor de kat

Ongelezen bericht door lostlovey »

Promeris vormt een film over de huid? Hoe moet ik me dat voorstellen? Moet je de hele kat in het spul onderdompelen? En daarbij, een kat wast zich, heb je meerdere katten, die wassen elkaar dus als het niet in de huid trekt, dat krijgen ze die bocht dus gewoon binnen.

Na alle berichten zou ik het echt niet eens durven dat spul in huis te halen maar ja, ik ben dan ook helemaal gestopt met het preventief behandelen want hoe je het wendt of keert, het is vergif dat je op je katten smeert en een vlooienplaag loop je echt niet zomaar op.
Gewoon iedere dag even de vlooienkam erdoor halen en je ziet snel genoeg of er iets rondspringt, vlooien met de kam verwijderen, goed stofzuigen (hier heb ik standaard een in stukken geknipt kattenvlooienbandje in de zak) eventueel spullen met omgevingsspray behandelen en zo heet mogelijk wassen. 's Avonds licht uit en een paar schoteltjes met slaolie en in het midden een waxinelichtje en je hebt een home made vlooienval.

Preventief behandelen zou ik alleen doen bij een kat die een bewezen vlooienallergie heeft en dan met bijv. Advantage.

Vlooienmiddelen haal je ook nooit en te nimmer bij de dierenwinkel, die hebben echt nul komma nul verstand en verkopen je rustig een middel als Exil wat een bewezen kattendoder is. Gewoon bij je dierenarts halen.

Ik heb overigens nooit een vlo in huis gehad...joepie de zomer komt er weer aan :mrgreen: .

Gesloten