LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

Vandaag 3 clienten van ozontandzorg Sneek gesproken. Alle drie zijn ze tot nu tevreden met het resultaat. Eentje kwam met kiespijn; deze was in haar geval al naar een behandeling verdwenen. Twee andere dames kwamen een tijdje geleden beiden o.a. met kiespijn; ook naar een behandeling verdwenen. Eentje daarvan had al 2 of 3 keer een soort operatie ondergaan. Ieder jaar weer zat ze met dezelfde klachten waarvoor ze geopereerd moest worden. Flappen schijnen ze dat te noemen. ( tandsteen schoonmaken op moeilijke bereikbare plaatsen en dan wordt het tandvlees opengesneden) Dat zag ze dit jaar niet meer zitten en nu heeft ze het met ozon geprobeerd en dat hielp. Haar mondhygieniste die ze het later heeft verteld zag dit ook aan hand van het resultaat; is enthousiast geworden en wil er nu meer van weten.

Zelf heb ik vanochtend een behoorlijke uitgebreide kennismaking behandeling van 2 tanden ondergaan.

Aan hand van de gesprekken met de andere 3 clienten en mijn eigen ervaring heb ik niet het idee dat je het 3 jaren zorgplan wordt opgedrongen. Je kiest gewoon zelf wat je wilt zonder dat je onder druk gezet wordt of gemanipuleerd. En men heeft er begrip voor dat niet iedereen het geld daarvoor heeft.

De patienten van vandaag komen voor herhaalde behandeling. Ze zijn gewoon onder controle bij hun tandarts. En ook dat wordt niet afgeraden.

Mij werd letterlijk verteld dat controle nooit verkeerd is en ik heb niet de indruk dat men dat een probleem vind of zegt dat men niet meer naar de tandarts hoeft.

En de agenda is zeker niet leeg. Zelf gezien. In tegendeel. Genoeg mensen die zich laten behandelen daar.

En ik ben niet iemand die zich hier aangemeld heeft om reclame te maken. Ik hoop dat dat duidelijk is. Omdat dat al een aantal keren gesuggereerd is.

Mijn afgebroken kies is in ieder geval niet meer zo gevoelig dan die voor de behandeling was. Ik voel hem in ieder geval niet meer.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Haar mondhygieniste die ze het later heeft verteld zag dit ook aan hand van het resultaat; is enthousiast geworden en wil er nu meer van weten.
kijk met die personen heb ik dan graag even kontakt! zowel de patient, want die moet uiteraard een machtiging geven voor informatieuitwisseling, als de mondhygienisten! want zonder verdere referenties zeggen dit soort verhaaltjes mij niet zo veel.. zolas u al eerder had kunnen lezen toen een parodontoloog zogenaamd erg tevreden was over het resultaat. Nooit meer iets van gehoord van die patient zoals u hebt kunnen lezen...Dus voorzie mij graag even van de NAW gegevens voor correspondentie! (Mijn mailadressen staan met dank aan Linda L nog ergens in dit topic)
Mijn afgebroken kies is in ieder geval niet meer zo gevoelig dan die voor de behandeling was. Ik voel hem in ieder geval niet meer.
zoals u kunt begrijpen is de situatie nu direct na behandeling niet erg interessant. Dat wordt het pas over een jaar of zo.
En de agenda is zeker niet leeg
grappig maar toch fijn dat u er dan wel al zo snel terecht kunt..!

Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

U weet niet eens wanneer ik die afspraak gemaakt hebt. Dus die opmerking slaat nergens op. Je kunt er in ieder geval niet snel terecht. In noodgevallen misschien. Bij mjn tandarts gaat dat niet anders.

En dat meent u toch niet serieus dat u mij vraagt ongevraagd NAW gegevens van mensen door te geven? Sorry maar dit vind ik toch echt te ver gaan wat betreft de privacy van mensen. Ook al ben ik een prive persoon en heb in die zin geen beroepsgeheim. Ik zou ook niet willen dat iemand dat bij mij doet. Bovendien heb ik geen NAW gegevens gevraagd;dat gaat mij ook niet aan.

En u weet intussen dat ik niet de behoefte heb om een ander te overtuigen maar probeer mij zelf een beeld te vormen in hoever mensen er nu wel of niet baat bij hebben. En ik hoop gewoon dat meer mensen reageren;welke ervaringen ze ook hebben. Ik vind het erg nuttig als meer mensen hun ervaringen hier zouden vertellen.

In het gesprek met de 3 clienten heb ik begrepen dat de buitenwereld er veel positiever tegenover staat dan wat ik tot nu toe hier en op een ander forum heb meegekregen. Mensen komen trouwens via via en ook van ver.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

ongevraagd NAW gegevens van mensen door te geven? Sorry maar dit vind ik toch echt te ver gaan wat betreft de privacy van mensen
dat vraag ii helemaal niet!! ik vraag u te zorgen dat er kontakt met mij gelegd wordt , dat ook ook zijn door henzelf!! ik verwijs hierbij nogmaals naar mijn eerdere verzoeken over vergelijkbare positieve verhalen. dat is geheel iets anders, en heeft niets met privacyschending te maken. Gewoon doen dus, dan leidt dit misschien nog ergens naar.. Want nu heeft dat verhaaltje van u net zoveel waarde als dat ik ga beweren dat ik de afgelopen week toch wel een aantal ontevreden klanten van ozontandzorg gezien heb, en wat een puinhoop dat in de mond was. van nul en generlei waarde voor deze discussie dus...
probeer mij zelf een beeld te vormen
prima, maar zet dan geen verhaaltjes op internet die oncontroleerbaar zijn...en houdt die info gewoon voor u zelf, en voor uw eigen beeldvorming. Dat u in eenwachtruimte van een dergelijke instelling mensen met een positieve mening over persoon en/of behandelwijze treft is niet meer dan logisch.. Kom eens bij mij langs op een willkeurige dag, zult u hetzelfde zien. zegt dus niets, net zoals mensen die van ver komen.. Ook voor mij hoor!! is ook logisch wanneer mensen vertrouwen hebben in iets of iemand, en zeker wanneer ie in nl de enige is die er zo uitgebreid mee te koop loopt...
In het gesprek met de 3 clienten heb ik begrepen dat de buitenwereld er veel positiever tegenover staat dan wat ik tot nu toe hier en op een ander forum heb meegekregen.
nu ja en ik heb meerdere verhalen die het tegendeel beweren... :roll:

wat ik probeer te zeggen: dit soort zaken voegt niets toe aan de discussie, wekt naar mijn mening de indruk dat u degene met de dubbele agenda bent, en niet ik zoals in dit topic bij herhaling geinsinueerd wordt.. En geeft gelijk weer een verkeerde wending aan deze discussie die nu net de goede kant begon op te gaan...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

http://www.igz.nl/Actueel/nieuwsberichten/633711

hierin staan een aantal belangrijke zaken , die raakvlakken hebben met deze discussie.

Over toepassen van alternatieve zorg door een arts. Kan in deze discussie dus regelrecht op tandartsen van toepassing zijn.

Aangezien de heer Brandsma ozontechniek beschouwt als alternatieve techniek een belangrijke uitspraak.

persoonlijk ben ik van mening zoals te lezen is in dit hele topic dat Ozon slechts een (zeer) beperkte aanvulling is voor de reguliere tandheelkunde, en het feit dat wereldwijd slechts 1500 tandartsen het toepassen voor gebitsbehandeling en 1 nederlander in het alternatieve circuit ondersteund dat ook. Ik heb tenminste geen andere alternatieve genezers (nl of wereld) gezien die hiermee bezig zijn, maar sta zoals gewoonlijk open voor aanwijzingen dat dit niet klopt. Maar wel harde aanwijzingen graag , want ""ik heb gehoord dat.."", ""ik heb gesproken met iemand waar ik de naam verder niet van weet"" voegt zoals gesteld niets toe..

Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

Dus voorzie mij graag even van de NAW gegevens voor correspondentie! Quote Walter.

Verkeerd gelezen zeker? Ja hoor. En hoe moet ik dat verder doen? Stiekem het clientenbestand inkijken? Of een oproep op de contactsite van de grote kranten plaatsen? Een mail sturen naar Tros vermist: clienten van Brandsma vermist waar bent u? Ik heb u nodig want ene Walter wilt u dringend spreken? Ik kan nog wel de humor van dit inzien en als ik dit zo overlees krijg ik spontaan een lachbui.

En wat ik hier plaats op het internet maak ik zelf wel uit. Als u serieus contacten en gesprekken hierover wilt; het adres van Brandsma staat op de website. Met routebeschrijving. En anders heeft u vast een TomTom.

Uw karretje trekt u zelf maar. Dat u de berichten ven clienten hier en die clienten die ik gesproken heb niet relevant vind en alles aangrijpt om die verhalen te ondermijnen dat is toch echt uw pakkie aan. U hebt zelf gezegd dat u niet neutraal bent. Ik wil gewoon meer ervaringen horen van mensen voor mezelf en vertel de mijne. Als u het nodig vind in deze toon met mij verder te praten en mij gaat vertellen wat ik moet doen en laten dan bent u bij mij toch echt aan het verkeerde adres!

Wat Millecam betreft; Brandsma is geen tandarts en als hij geen dingen doet die wettelijk verboden zijn vind ik dit dus dan ook geen raakvlakken hebben. Hij weerhoudt mensen er toch echt niet van om naar de tandarts te gaan. De discussie Millecam heb ik verder niet gevolgd. Dus of ik dat oordeel wel of niet rechtvaardig vind kan ik niets over zeggen. Persoonlijk ben ik van mening dat als een patient geen medische behandelingen wil en zij is ingelicht over de medische gevolgen dan is het haar beslissing. Als je als arts niet alternatief mag behandelen dan weet je dus de wettelijke gevolgen.

En of je ozon nu onder puur alternatief kunt scharen in het rijtje van reikibehandelingen, homeopathie of dergelijke dat denk ik toch ook niet. Met alternatief kan ook bedoeld zijn een ander nieuw soort medische behandeling.

Ik denk trouwens dat u nog moord en brand schreeuwt als blijkt dat deze manier van behandelen tegen uw verwachting in steeds meer met succes doorzet. En zo niet zult u tevreden in uw handjes wrijven en Brandsma op zijn plaats gaan zetten.

Het voordeel van de twijfel is nu wel even helemaal weg.
Laatst gewijzigd door Ulla op 23 jun 2007 08:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/06/20/J004.htm

Dit nieuwsbericht van 20-06-2007 vond ik net. Hierin staat o.a. dat de tandarts uit Sneek Brandsma zijn excuses heeft aan geboden. En er staat iets in over hoger beroep en rectificaties en een een behoorlijke boete. Alleen staat er ozontandarts. Beetje dom van de media om hem zo te noemen. Maar het staat tussen haakjes dus het zal wel anders bedoeld zijn. Op zijn website staat dat hij geen tandarts is.

en ook nog weer een algemeen stukje over de ozonbehandeling.
O.a. dus een stukje over kinderen die ook weer naar de regulaire tandarts durven. Dit heb ik dus ook op andere internet sites gelezen dat dat blijkbaar een prettig neveneffect is.

N.a.v. dit artikel denk ik dat u zelf ook mag oppassen te blijven beweren dat Brandsma leugens vertelt op zijn website. Een cliente die ik sprak zei al tegen mij dat ze op die manier niet eens zin had de discussie aan te gaan. Zij had er genoeg aan dat het haar hielp; daar ging het uiteindelijk om.

Dat zou ook verklaren waarom nog maar weinig clienten hier reageren. Die hebben helemaal geen zin in dat gedoe met u. Al zou het wel fijn zijn als ze dat wel deden. Al plaatsten ze maar hun ervaringen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Wat Millecam betreft; Brandsma is geen tandarts en als hij geen dingen doet die wettelijk verboden zijn vind ik dit dus dan ook geen raakvlakken hebben.
wie zegt dat ik hiermee op brandsma doelde, staat er echt niet!!?

Ik doel op BIG geregistreerde medici die alternatieve behandelingen toepassen op verkeerde manier.
N.a.v. dit artikel denk ik dat u zelf ook mag oppassen te blijven beweren dat Brandsma leugens vertelt op zijn website.
alles wat ik hier beweer , en dat blijf ik telkens benadrukken, is mijn eigen mening en die kan ik keer op keer onderbouwen met de resultaten uit onderzoek. Ook dat aangehaalde onderzoek uit Bern gaat weer over kleine gaatjes..precies dus waar de fabriek het voor bedoelt, en wat ook uit eerdere onderzoeken blijkt. Er is nog steeds geen onderzoeksresultaat voor behandeling van abcessen, parodontitis, tandsteen verwijdren en noem maar op[, allemaal zaken waarvan brandsma beweert dat het kan, maar het niet kan ondersteunen.. En ja natuurlijk haalt hij het onderzoek uit Bern aan! Maar daar gaat het mij niet om!(als u zo goed gelezen heeft als u beweert moet u dat toch echt gelezen hebben en begrepen hebben!!) . mij gaat het om de dingen die hij doet die nooit onderzocht zijn of waar uit onderzoek gebleken is dat het niet kan/werkt!! dus ik hoef voor geen enkele rechtbank bang te zijn met wat er hier door mij geschreven is. En dat weet dhr Brandsma zelf ook..
Dus voorzie mij graag even van de NAW gegevens voor correspondentie! Quote Walter.
eerst even een tip: tekst quoten doe je als volgt: copy, toets quote, paste, nogmaalt toets quote.

Iemand voorzien van NAW gegevens kan op meerdere manieren. Alleen de naam doorgeven van iemand komt men al een eind verder mee en dat is volgens mij niet verboden. En zoals door mij ook al eerder in dit topic gesteld maar dat heeft u allemaal al 3 x gelezen minimaal) zal ik toch echt machtigingen nodig hebben dus is het noodzakelijk dat mensen mij benaderen en ik niet hen, dat kan inderdaad niet..Ook de heer Brandsma weet hoe dat werkt, en het initiatief om hier helderheid in te krijgen ligt, nogmaals, dus bij hem! ik heb daar in het verleden al herhaaldelijk om gevraagd aangaande een andere patient en zoals u gelezen heeft had hij allerlei drogredenen waarom hij dat niet ging doen....
Ik kan nog wel de humor van dit inzien en als ik dit zo overlees krijg ik spontaan een lachbui
ik ook als ik uw reactie en gedachtengang zo lees...! :D
Dat u de berichten ven clienten hier en die clienten die ik gesproken heb niet relevant vind en alles aangrijpt om die verhalen te ondermijnen dat is toch echt uw pakkie aan.
nou nee.. maar ook dat zal u duidleijk zijn als u terugleest..en ik ben echt niet de enige die die manier van posten van zogenaamde tevreden klanten niet echt serieus vind overkomen , dat heeft u ook allemaal kunnen lezen.
Als u het nodig vind in deze toon met mij verder te praten en mij gaat vertellen wat ik moet doen en laten dan bent u bij mij toch echt aan het verkeerde adres!
sorry, maar dat roept u allemaal zelf over u af, want u bent degeen die ermee begonnen is teksten van mij of uit verband te halen of te verdraaien. En dat soort spelletjes ben IK niet van gediend, ook dat heeft u (gelijk in het begin van het topic) al kunnen lezen...
Persoonlijk ben ik van mening dat als een patient geen medische behandelingen wil en zij is ingelicht over de medische gevolgen dan is het haar beslissing. Als je als arts niet alternatief mag behandelen dan weet je dus de wettelijke gevolgen.
dit is een verkeerde uitleg/interpretatie van de zaak millecam.. De goede uitleg staat juist en eenvoudig verwoord in mijn link daarover, maar toch: er staat nergens dat een BIG geregistreerde arts niet alternatief mag behandelen. Maar hij mag niet zijn andere bagage en kennis en opleiding daarbij uit het oog verleizen. En mijn argumentatie heeft neits te amken met dhr Brandsma op zich, wel met de reden dat er in ieder gevla in nl maar zeker ook wereldwijd dus zo weinig tandartsen zijn die er heil in zien. Niet omdat er geen tariefcode voor is want dat is oplosbaar, maar omdat er uit onderzoek is aangetoond dat er alternatieven binnen de reguliere tandheelkunde zijn die precies hetzelfde doen! en ook de angst bij kinderen kunnen inperken! dus Ozontherapie is met de huidige stand van zaken gewoon overbodig!
Ik denk trouwens dat u nog moord en brand schreeuwt als blijkt dat deze manier van behandelen tegen uw verwachting in steeds meer met succes doorzet.
nu weet ik zeker dat u dit topic misschien wel 3 x gelezen heeft, maar het niet begrijpt, en nog steeds mijn argumenten en stellingname niet begrijpt!! Ik heb zelf gesteld dat wanneer de onderzoeksresultaten daar aanleiding toe geven de techniek zeker door de tandheelkunde omarmd zal gaan worden!! Maar daar walst u voor het gemak maar weer even over heen....
En zo niet zult u tevreden in uw handjes wrijven en Brandsma op zijn plaats gaan zetten.
ook hieruit blijkt dat u ondanks 20+ pagina`s tekst en meerdere keren herhalen van feiten en mijn mening u mijn mening nog steeds niet begrijpt. Die is samengevat in bovenstaand onderstreept stukje. punt.

DUS HOUDT EENS EEN KEER OP MIJN WOORDEN TE VERDRAAIEN OF ANDERS UIT TE LEGGEN . HET STAAT ER ECHT IN DUIDELIJK NEDERLANDS!!!! :roll:

Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

Uw argumenten overtuigen mij gewoon niet net zo goed dat mijn visie u niet overtuigt. Thats al. Dat hoeft ook niet.

Voor een mening te vormen ben ik niet afhankelijk van wat anderen vinden. Ook al ben ik geen tandheelkundige; ik heb genoeg medische basiskennis dat ik de logica van het verhaal kan na vol trekken.
En onderzoeksresultaten die er nu nog niet (volledig) zijn zeggen nog helemaal niets. Een duidelijk tegenbewijs is er ook niet. Voor mij is het dus nog allemaal open en ik wijs iets niets af op ontbrekende bewijzen. Zullen we anders maar stoppen. Niets nieuws onder de zon toch?

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/06/20/J004.htm het laatste recente nieuwsbericht.
Laatst gewijzigd door Ulla op 23 jun 2007 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Niets nieuws onder de zon toch?
helemaal mee eens.. al niet sinds de introductie van ozontherapie 10 jaar geleden eigenlijk..

succes met de behandelingen!

ps als het niet doet wat u ervan verwacht, meldt u het hier ook even? net zoals 1 van de in eerste instantie tevreden klanten gedaan heeft, toen er toch weer problemen kwamen..?

zal ik mij weer melden als de situatie en mening binnen de tandheelkunde wijzigt wanneer er onderzoeksresultaten komen die daar aanleiding toe geven!

Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

Prima. Maar dit was nog maar een kennismakingbehandeling en een aantal gesprekken.
gr Ulla


Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

Je kunt niet alle alternatieve mensen over een kam scheren. Er zullen zeker wel oplichters tussen zitten die het verpesten voor die mensen die het wel goed doen en regulaire zorg niet uitsluiten. Een aantal keren heb ik mensen eruitgepikt die niet goed voelden voor mij en op een bepaald gebied grote onzin vertelden. Deze mensen waren geen echte oplichters maar meer te zeer ego gericht en daardoor niet zuiver bezig. Je gaat dan te veel van jezelf uit.

Zelf werk ik ook met energie en weet en ervaar gewoon dat het werkt. Ik ben zelden onder de indruk van mensen die bij voorbaat alles al afwijzen in die richting alleen omdat het niet wetenschappelijk bewezen is. Zo gebruik ik al jaren homeopathische middelen en die werken. Daar is ook niet voldoende wetenschappelijk draagvlak voor.

En zo zijn er meer dingen. Die dingen die b.v Roy Martina vertelt die heb ik zelf ervaren daar heb ik hem niet eens voor nodig. Mensen zoals hij zijn een soort mentale spirituele coaches die helpen je eigen antwoorden te vinden. Iets wat ik zelf ook doe. Voor mijzelf kan ik in deze branche heel goed aanvoelen wie wel en wie geen oplichter of gewoon niet capabel is.

Zijn motivatie ken ik niet maar het feit dat mensen in bepaalde dingen niet geloven( alleen omdat de wetenschappelijke achtergrond ontbreekt) is een kenmerkende strijd van deze tijd. Voor mij geen bewijs dat daarom iedereen die zich ermee bezig houdt daarom maar een oplichter is.

Maar regulaire doktersbehandelingen en alternatieve zorg hoeven elkaar niet uit te sluiten. Persoonlijk zie ik Ozon niet zo in het rijtje van alternatieve geneeswijzen. Dat komt voor mij toch ook meer in de richting van medische zorg; zeker omdat het ook al gebruikt wordt op andere manieren in de sector. Ozon is een of ander desinficerend gas wat o.a. in de operatiekamer wordt gebruikt.

En ook al zijn de onderzoeksresultaten blijkbaar niet voldoende; er wordt in ieder geval oficieel onderzoek naar verricht.

Idd stof tot nadenken. Vooral waarom je deze linken legt.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Vooral waarom je deze linken legt.
heel simpel omdat zaken ook van een andere kant bekeken kunnen worden. bv : dat iemand geen kwakzalver genoemd mag worden van een rechtbank (waarvan het overigens eerst wel mocht) , betekent dat dan gelijk dat hij/zij het ook niet is?? Ik vind dat dat 2 verschillende manieren zijn om ergens naar te kijken. Zonder gelijk een uitspraak te doen erover.

Waarom ik deze linken plaats (en let op de door mij zelf al geplaatste vraagtekens daarbij!) : om te zorgen dat mensen nadenken, en niet alles wat geschreven wordt voor zoete koek aannemen, maar geprikkeld worden te nuanceren, en zaken ook eens met een andere bril op te bekijken. En nergens anders om, mensen mogen gewoon zelf hun conclusies trekken , zoals jij dat ook doet.
Ik ben zelden onder de indruk van mensen die bij voorbaat alles al afwijzen in die richting alleen omdat het niet wetenschappelijk bewezen is
de discussie gaat niet alleen hierom. Anderszijds namelijk kan degeen die zaken toepast het vaak ook niet bewijzen.
Dan is misschien niet bewezen dat het niet werkt, er is tevens niet bewezen dat het wel werkt.. dat is nu net de nuance. Dat niet bewezen is dat het niet werkt, is namelijk helemaal geen bewijs dat het dus wel zou werken...En die draai wordt er vaak wel aangegeven, geheel ten onrechte dus.

Ulla
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:17

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ulla »

Ik snap het; duidelijk hoor. Maar dat mensen kritisch mogen/moeten zijn dat was toch al duidelijk. Die linken voegen er weinig nieuws aan toe.
groetjes Ulla

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Die linken voegen er weinig nieuws aan toe.
nou ja, daarin verschillen wij dan van mening...

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Yukkie »

WoW Walter, respect man.

Wat heb jij al een boel getypt aangaande dit onderwerp.
En ik, als tandheelkundige(?) , nou ja tandheelkundige..... iedereen mag zich tandheelkundige noemen (niet beschermde titel) zou het kunnen weten.

Iedereen kan een ozongenerator (ca.€12000,- excl. btw) kopen en zichzelf
dus tandheelkundige noemen, zelfs een chiropractor zou dat mogen.
Ditzelfde geldt voor het bleken van tanden, mag ook iedereen doen, misschien een idee voor wanneer een ozonapparaat te duur blijkt.

Een chiropractor aka bottenkraker, waarvoor in Nederland geen
universitaire opleiding is, zit dus al een beetje in het alternatieve circuit.
Niet verwonderlijk dat deze zich dan ook gaat bezighouden met
alternatieve "genees"wijzen.
Ook ik heb me ook een beetje ingelezen en kan niet anders dan het geheel met jou (Walter) eens zijn.
Ik denk dat de voedingsadviezen samen met de poetsinstructie meer goed hebben gedaan dan die 5% ozon in de 95% zuurstof.

Belangrijk :
Ozon is als behandelmethode ook niet geheel onschuldig voor slijmvliezen etc., maar daar heeft de desbetreffende chiropractor zijn cliënten vast zeer uitgebreid op gewezen en neemt hij alle voorzorgsmaatregelen in acht. Daarbij ook de maximale concentratie van ozon in ppm in de omgevingslucht in acht nemend, dit volgens de daarvoor geldende maximumwaarden.
Ozon opzich heeft maar een tijdelijk effect welke in sommige gevallen gunstig kan zijn. In alle andere gevallen blijft de situatie qua bacteriën stabiel of wordt als voorheen.

Minstens zo belangrijk:
De behandelaar doet natuurlijk een uitgebreide bacterietest, volgens de daarvoor geldende regels (niet poetsen, monsters nemen, 12 uur of langer in bacteriestoof etc.) om later goed aan te kunnen tonen dat zijn behandeling effectief is geweest.
Als de behandelaar aan al deze m.i. zeer belangrijke voorwaarden voldaan heeft, en u als patiënt bent gelukkig met het (tijdelijke?) resultaat, blijft u a.u.b. teruggaan naar deze persoon.
Dit zal de werkdruk bij echte tandartsen heel heel heeeel misschien een heel klein beetje ontlasten.... ben ik eerder aan de beurt :wink:

Yukkie :twisted:

P.S. Bovenstaande GOED lezen, anders moet ik nét als Walter alles
wel 20x uitleggen en dan leest/snapt men het nóg niet goed.

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Yukkie »

Heb net de beruchte site even gezien.... wat een ingewikkelde troep daar
wel niet op staat. Klinkt zo duur dat je het wel haast moet geloven.
Past bijna in het rijtje van de Biostabil (Biolabiel)

amst3rdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:20

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door amst3rdam »

New toothpaste can regrow teeth
The $3 billion global market for toothpaste is on the verge of a shake-up as new biotechnologies come through that not only curtail sensitivity problems but will also enable teeth to re-grow to fill in small cavities. Today’s toothpaste comes in a plethora of flavours and can of course whiten teeth but from a medical viewpoint, little has progressed in the 40 years since fluoride was added to fight decay.
Now though scientists in various countries have developed differing technologies that produce similar results to deaden sensitivity and recalcify the teeth, problems that have increasing significance as populations age. Researchers have found fluoride ceases to be as effective with older people. That’s because the elderly have more difficulty generating the large amounts of saliva – loaded with calcium and phosphate - necessary to combine with fluoride to resist the demineralisation of teeth. Also, said Richard Bernholt, managing director of west London-based dental care company Periproducts: “The older you are the more likely you are to have gums receding and sensitivity problems because of what you eat.”
Periproducts, which sells Retardex products in the UK, has licensed NovaMin technology from a Florida firm of the same name and hopes to be the first company to have it formulated in a retail brand in the UK later this year. Periproducts plans to launch its new toothpaste in October at the British Dental Trade Association exhibition at NEC Birmingham. The company wants to get its as-yet-unnamed toothpaste with dentists and into the retail chain before the big names in oral hygiene – Colgate-Palmolive, GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson, Unilever and Procter & Gamble reformulate their products with NovaMin or competing calcium phosphate compounds.

amst3rdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:20

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door amst3rdam »

Jongeren tot 21 gratis naar tandarts

DEN HAAG - Jongeren tot en met 21 jaar krijgen recht op gratis tandzorg. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. De jeugd tot en met 18 jaar zit op dit moment al in het uitgebreide jeugdpakket aan tandheelkundige zorg.
ANP

Mensen onder de 22 jaar worden bovendien uitgezonderd van het verplichte eigen risico dat per 1 januari 2008 wordt ingevoerd. Het eigen risico komt in plaats van de huidige no-claim.

Met deze maatregelen vervalt wel de uitbreiding van het basispakket voor volwassenen. Zij zouden jaarlijks een gratis preventieve tandartscontrole krijgen. Het kabinet had daar eerder wel mee ingestemd. Verder was dat in het coalitieakkoord afgesproken.

Risicogroep

Het kabinet komt hierop terug omdat jongeren tussen 17 en 22 jaar een risicogroep vormen. "Zeker wanneer zij op zichzelf gaan wonen, gaan zij tijdelijk ongezonder eten en nonchalanter om met hun mondhygiëne.

Ook gaan zij vaak niet meer preventief naar de tandarts, al dan niet om financiële redenen", aldus het ministerie van Volksgezondheid in een verklaring.

Schade

Van mensen onder de 22 is het glazuur van het gebit nog niet volledig uitgehard. Omdat studenten ook nog eens slechter hun tanden poetsen, krijgen zij daarmee vaak veel schade aan het gebit.

Minister Ab Klink van Volksgezondheid noemde het vergoeden van de tandzorg voor jongeren eerder al haalbaar en betaalbaar. Dit blijkt bovendien met 115 miljoen euro goedkoper dan de tandartscontrole voor volwassenen in het basispakket. Dat zou namelijk 184 miljoen kosten.

Gesloten