LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Riccardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:24

Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Riccardo »

Heb 10 weken geleden een pakket van KPN aangeschaft voor digitenne.
Actie was binnen 6 weken de kosten van de ontvanger terug gestort op rekening
t.w.v 89,95 euro.
in de 8 ste week gebeld en gevraagd wanneer dit geld binnen komt daar er al 6 weken verstreken zijn.
Er is mij toen mede gedeeld dat er achterstand was en dat ik binnen 2 weken na telefoongesprek het geld gestort zou krijgen.
Nu 2 1/2 week later weer contact gezcht en weer niks terug gekregen in tussenliggende termijn.

Er wordt gewoon glashard gezegd uw wordt a.s dinsdag er over terug gebeld!!!!!!!!

Wat een zooitje daar bij KPN en wat een actie.

Een actie die ze dus niet waar kunnen maken en waar ze wel reklame mee maken.

Ik voel me zwaar belazerd door KPN.

Eerst innen ze met die actie al dat geld, en blijkbaar wachten ze op rente op de bank van al dat actiegeld en storten het pas heel en heel laat terug naar de klant.
Wanneer????? dat weet niemand.

ik zeg een ondeugelijke actie van KPN en vindt dat ze direct over de brug nu moeten komen daar er meerdere mensen zoals ik zijn voor wie 89,95 euro toch veel geld is.

Hier een reactie op wat ik vandaag terug kreeg na het indienen van een klacht op hun website.
Geachte heer Balk,

Op deze afdeling beschikken wij niet over de mogelijkheid om u in deze situatie van een passende oplossing te voorzien. Om u goed van dienst te kunnen zijn, sturen wij uw e-mail door naar de afdeling Klantenreacties. Deze afdeling behandelt uw klacht inhoudelijk en neemt telefonisch contact met u op. Wegens de drukte is het mogelijk dat de behandeltijd twee weken bedraagt.

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met KPN heeft gehad.

Probleemstelling:

Gewenste oplossing:

Uw gegevens:


E-maildatum 5/30/07

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,


Graag een reactie ofervaring van anderen hoor ik hier

Bob1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 11:11

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Bob1978 »

Ook ik zit al vanaf 7 maart te wachten op teruggave van deze kosten. Inmiddels heeft KPN al wel 3 facturen gestuurd en afgeschreven. Tsja, als je wat moet betalen weten ze je wel te vinden, maar andersom geven ze niet thuis. Beetje het bekende verhaal maar erg frustrerend.

Heb de laatste afschrijving nu maar laten storneren. Dan maar op deze manier die 90 euro terugkrijgen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door agro »

Zie in onderstaand topic mijn posting van 30 mei om 16.32 uur, mogelijk dat deze optie uitkomst kan bieden:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 3&start=45

Riccardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:24

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Riccardo »

Nou NO WAY hoor.
Heb van alles al geprobeerd en KPN komt zijn acties gewoon niet na.
Bij deze heb ik mij ook voorgenomen om de wettelijke rente ook via KPN terug te gaan halen.
Grote bedrijven zoals KPN maken gewoon misbruik van particulieren op deze manier en speculeren lekker op de beurs met het geld wat ze aan hun klanten dienen terug te betalen.

Janvier
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 03:59

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Janvier »

Ik heb ook al enkele maanden Digitenne maar van de terugbetaling van de ontvanger is bij mij ook nog geen sprake. Bovendien wordt ik nu geconfronteerd met een Digitenne-factuur waarop het abonnement nu ineens geen 9,95 (vaste prijs toch!) kost maar dat er de btw nog eens bovenop komt. Dat hebben ze mij nooit gezegd en dat blijkt ook niet uit de reclame spotjes. Ook heeft KPN de brutaliteit om maar alvast voor de maand juli te incasseren. Dat is dus onverschuldigde betaling! Er klopt helemaal niets van die KPN. Ik heb ze een gepeperde brief geschreven dat ik hun gedrag niet pik en de verschil-bedragen ga storneren. En dat ze eens wagen om me daarom af te sluiten dan krijgen ze donder en bliksem.

Riccardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:24

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Riccardo »

Ik heb telefonisch en via de website geklaagd en klacht ingediend.
heb gezegd nergens meer mee accord te gaan dan direct aktie uit te betalen.
tevens om een geste gevraagd omdat ze hun verplichtingen niet nakomen.

gekregen:

2 maanden abo geld terug
1 bos bloemen via de post


klagen helpt dus wel degelijk :wink:

Aerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2007 13:43

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Aerts »

Een half jaar geleden heb ik helaas een abonnement op Digitenne genomen.

Ik zou ruim 89 euro retour ontvangen voor de ontvanger als ik de bijgeleverde voucher zou retourneren.
Ik heb de voucher direct opgestuurd naar een antwoordnummer in Zwijndrecht.

Sinds begin van mijn abonnement wordt ook al een verkeerde (te hoge) abonnementsprijs berekend. Ook zit ik nog steeds te wachten op het beloofde geld van de ontvanger.

Ik heb hier via de site van KPN al diverse klachten en mails over gestuurd. Je krijgt óf geen antwoord óf een email waarin staat dat je maar moet bellen.
Als je belt kunnen ze niets voor je nakijken en staan ze met de mond vol tanden.
Ik heb brieven gestuurd aan het antwoordnummer in Zwijndrecht dat op de voucher stond, en naar het adres (in Zwijndrecht) dat op de facturen staat, maar ik krijg gewoon geen antwoord. Daarom twijfel ik of dit wel de juiste adressen zijn voor mijn klacht.

Omdat ik ze daarom aangetekend wil schrijven, had ik het adres van Digitenne nodig.
Dat willen ze je echter niet geven!
Zowel per email als telefonisch laten ze je weten dat Digitenne alleen per mail en telefonisch is te bereiken...

Weet iemand misschien het juiste adres waar ik per aangetekende brief mijn geld van de ontvanger kan terugvorderen en kan klagen over de verkeerde abonnementsprijs?

Alvast bedankt, Peter

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door agro »

Digitenne
Antwoordnummer 39
3330 VB Zwijndrecht

aangetekende stukken (m.b.v.o) aan antwoordnummer betaal je alleen de meerprijs van het aangetekende stuk.
De normale portokosten komen voor rekening ontvanger.

hayo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2007 17:37

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door hayo »

ik heb gisteren dus telefonisch kontakt gehad door een van kpn en heb ja gezegd,volgende week word mij dat ding dus aangeboden door de post .maar als ik dit allemaal lees dan ga ik het maar weigeren.van de mooie beloftes komen ze dus niks na.maar als ik niu weiger bij de deur zouden ze dat bedrag dan ook afschrijven??

melvie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 20:05

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door melvie »

Helaas heb ik ook een digitenne abo afgesloten tijdens hun geweldige actie. Het begon al verkeerd, geen voucher bij mijn pakket gekregen. Meteen een mailtje gestuurd, daarin werd mij vertelt dat ik de voucher moet opsturen (die ik dus niet heb gekregen)! Ze lezen mijn vraag niet eens! Nog een mailtje gestuurd, daarin stond dat ze mijn vraag niet via de e-mail kunnen beantwoorden. Meteen de klantenservice gebeld, hier werd mij toegezegt dat ik een nieuwe voucher zou ontvangen. 2 weken later nog niet ontvangen en weer(!) de klantenservice gebeld en hier werd mij verteld dat ze nooit een voucher zouden opsturen, en dat ik het geld binnen 4 weken op mijn rekening zou kunnen verwachten. Na lang wachten heb ik weer gebeld en toen werd mij wederom toegezegd dat ik geld zou ontvangen! Natuurlijk tot op heden zoals de service van KPN altijd is niets ontvangen.
Inmiddels heb ik alle incasso's gestoneerd en ben van plan al die rommel weer bij kpn terug te brengen! Ben er echt klaar mee! Hebben jullie medeslachtoffers nog tips?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb een gekraakte kaart, voor een LINUX pc, en TV kaart, dan krijg je ook Digitenne op laptop of PC...

Ze mogen vermoedelijk niet hier verkocht worden, de standaard kaarten wel, maar die gekraakte, zodra ik een goed adres weet, plaats ik wel een link....
De huidige winkel is wegens brand gesloten, dus helaas, ik heb nu maar een kaart en wilde er meer... en U vermoedelijk ook...

Het was een site uit Tsjecho.....

denthoyen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007 10:06

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door denthoyen »

Ook wij zijn slachtoffer geworden van K'PN's geweldige actie. Wij hebben deze 24-02-2007 aangeschaft en nog steeds niets gezien. 8 weken na aanschaf gebeld en terug gebeld en weer terug gebeld, beloofd dat het terug gestort zou worden maar inmiddels nog steeds niets gezien. Vandaag maar weer gebeld en nou worden wij a.s vrijdag weer terug gebeld. Inmiddels raken wij toch echt het vertrouwen kwijt. Ik vindt het geen stijl en heb ook gezegt dat als ze zo'n actie beginnen wel wat kunnen verwachten, want iedere keer geven ze als reden op dat ze achterstand hebben. En daar worden wij de duppe van. Geweldig KPN, ga zo door!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Marssjo »

@DIRK,

Was dan wel een oude kaart; Tsjecho..... bestaat al lang niet meer. Tis al een poosje Tsjechie en Slowakije......

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door jdek »

Dan heb ik nog echt geluk ondanks aanloopproblemen (zie het drama digitenne)

Ik heb vorige week digitenne gehaald in de winkel. De winkelbediende van Dixon zei me dat je vanaf die datum geen geld meer terugkreeg maar een apparaat moest huren voor 3 euro per maand.
Viel in eerste instatie natuurlijk zwaar tegen, maar na enige nazoeken op internet bleek dat je bij de eerste decoder het geld voor de huur niet hoefde te betalen.Dus een groot voordeel

Ik heb nu voor 9,95 Digitenne, zonder zorgen dat de apparatuur veroudert of defect gaat. Een recentere decoder met digital out voor 5.1 geluid, en ik hoef niets voor te schieten.

Het wordt alleen niet mijn eigendom, maar zonder digitenne abbo heb je er toch niets aan.
Laatst gewijzigd door jdek op 17 jul 2007 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door jdek »

Ps, betreffende de illegale kaarten hierboven besproken is natuurlijk onzin.
9,95 per maand is nog geen 120 euro per jaar origineel abbo.

Als ik wel eens lees wat je voor beschrijfbare kaarten betaal en apparaatjes om ze in te lezen, decoder en alle risico's dat het niet werkt, toestanden van code's opzoeken of de politie op je dak krijgt, ben ik met een orgineel abbo goedkoper uit en je hebt een gratis decoder.

Digitenne Helpdesk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 22:27

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Digitenne Helpdesk »

Om duidelijkheid te geven hoe het verwerking gaat mbt het creditering van de 89.95 middels het voucher, het volgende:

De actie wat momenteel loopt bij de KPN is dat men na aankoop van de Samsung Single Tuner en aanmaak van de abonnement het eerste maand geen abonnementkosten hoeft te betalen en Digitenne kan gebruiken om te zien als het naar wens is.

- het kan voorkomen dat de klant de eerste 3 á 4 weken geen voucher ontvangt. Dit mede omdat de klant niet tevreden is binnen de maand zicht en het pakket wilt retourneren, zonder voucher standaard de aankoopsbedrag terug gecrediteerd krijgt.
-Mocht de voucher nog niet na de 4de week ontvangen zijn dan zou er contact opgenomen moeten worden met de Digitenne helpdesk*.

Na het opsturen van de voucher dan zou er rekening gehouden moeten worden dat de creditering geplaatst zou worden tussen 6 á 8 weken.

- Voor enkelen mensen is dit best een lange tijd. Maar hou er rekening mee dat er veel vouchers binnen komen dus zou het hoogstens 8 weken kunnen duren totdat de verstuurde voucher verwerkt is. Als u 8 weken na het versturen nog niet de 89.95 gecrediteerd heeft gekregen, dan zou er contact opgenomen moeten worden met de Digitenne helpdesk*.

* Heeft u na 4 weken de voucher niet ontvangen? Of heeft u na 8 weken nog niet de 89.95 gecrediteerd gekregen? Hoe nu verder?

Er is dan iets mis gegaan wat helaas kan gebeuren. U zult dan de Digitenne helpdesk (0900-0576) moeten raadplegen en het moeten aangeven. Wat de medewerker voor u gaat doen is deze aangeven bij de betreffende administratieve afdeling, die ervoor gaat zorgen dat u op de crediteringslijst geplaatst wordt en vooralsnog de 89.95 terug gecrediteerd krijgt. Er zal dan ook met u een terugbel afspraak gemaakt worden voor binnen 4 dagen. Dit is een service om u op te hoogte te brengen van de verdere gang van zaken en/of als er gegevens onbekend zijn. De 89.95 zult u 4 weken na telefonisch contact op uw rekening gestort worden.

Wat als u op de terugbel datum niet terug gebeld wordt?
Dan kan er een mogelijkheid bestaan dat uw gegevens niet goed zijn doorgekomen of u was niet bereikbaar; er worden altijd drie belpogingen gemaakt en dan is het ook verstandig om uw voicemail in de gaten te houden. Of er is op dat moment zo druk, dat het niet mogelijk is om u terug te bellen. Dan is het verstandig om alert te zijn op de volgende dag want dan bestaat er de mogelijkheid dat u dan wordt terug gebeld. Als er vooralsnog niet terug gebeld wordt, dan kan ik niets anders zeggen dan dat het niet met voorbedachte rade wordt gedaan. Het is dan ook verstandig om weer contact op te nemen met de Digitenne helpdesk, waarbij er een nieuwe afspraak wordt gemaakt.

Wat als u na de verstreken tijd nog niet de 89.95 gecrediteerd heeft gekregen?
Geef het dan ook door aan de Digitenne medewerker. Zij hebben sindskort de mogelijkheid om de crediteringslijst in te zien en na te gaan hoe het verder loopt. Soms is het verstandig om dat ook aan te geven.

Ik moet voorop stellen dat het in het algemeen 97% van het crediteren in één keer goed gaat. We hebben het over duizenden klanten dat gebruik maken van deze actie! En van de gevallen waarbij het mis gaat kan ik en mijn collega's het begrijpen dat het zeker niet prettig voor u is. En de Digitenne helpdesk zal daar zeker rekening mee houden en binnen de mogelijkheden zijn/haar uiterste best doen om u hierbij te helpen.

Met alle vriendelijkheid, een Digitenne helpdesk medewerker.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door KPN »

Over de medewerkers van de Helpdesk van Digitenne heb ik wel eens wat gezegd.

Nu blijkt het nog echt te kloppen ook... :shock:

Hartelijk bedankt voor het bevestigen Helpdeskmedewerker van Digitenne! :D

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

KPN /Digitenne, een antwoord voor deze "helpdesk"

Laat ik voorop stellen dat ik een redelijk tevreden Digitennekijker ben met tot nu toe weinig problemen.

Alleen waar ik nogal pissig van wordt zijn die helpdesks die alleen maar met een 0900-nummer te bereiken zijn! (U heeft nog tig-wachtende voor u) en dan ook nog eens noodgedwongen met een mobieltje moeten bellen!!

Welnu heren KPN!

Mijn (betaalde) antivirusprogramma heeft een gewoon nummer. Een nummer dat snel opneemt en waarbij een langere duur van het oplossen van een probleem de telefoon doorschakeld naar 1 ct/minuut en zelfs de mogelijkheid geeft van hulp op afstand zonder telefoonkosten.

Dat abonnement kost 29,- euro per jaar!!
De KPN klanten zijn een veelvoud van genoemd bedrag kwijt en bij PROBLEMEN kleedt u die mensen nog eens extra uit!!
Je zou bijna gaan veronderstellen dat er een bedrijfsstrategie inzit van winstmaximalisatie door juist extra slechte producten te leveren!

Op dus naar een 0800 nummer!!!
Dat is tenminste wat eerlijker tegenover die mensen die dankzij een slecht KPN-product die helpdesk nodig hebben.

Ik verwacht hier dat u de beleefdheid heeft om hierop te antwoorden!!

Grootvader

Robertvh
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2007 23:37

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door Robertvh »

Ik heb 3 keer met de Digitenne helpdesk gebeld en kreeg iedere keer gelijk iemand aan de lijn. Dus dan heb ik geen problemen met een (relatief nog goedkoop) 0900 nummer.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Terugbetaling ontvanger Digitenne KPN actie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Mijn vraag was aan KPN

en dus niet aan niet gebonden KPNforumlezers.

Ik verwacht dus van die hier zo aktieve KPN-ers een antwooord!!

Grootvader

Gesloten