LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Hallo we zijn weer terug en hebben een super vakantie gehad
Vrijdag 25 mei heen vanaf rotterdam 1100 uur gevlogen met onur air volgens schema aan gekomen in Antalya stond alt traval met een groot bord te wachten en werden we naar ons hotel gebracht in Mahmutlar ligt voor bij Alanya transfer tijd 2 uur (dat is voor ons geen probleem want het is een super hotel voor ons we waren er voor de 10de keer)geweldige tijd gehad zaterdag 26 mei 1100 uur was de reisagent in het hotel Terugreis vrijdag 8 juni lag er keurig een fax met de gegevens voor de terugreis We werden om 1330 uur opgehaald in het hotel en zouden om 1730 uur(turkse tijd) vliegen Zaterdag 9 juni is alles verlopen zoals op de fax stond alleen zijn we 20 minuten later vertrokken en landen we 2045 uur op Schiphol Dus TOURMAX had alles SUPERGOED geregeld.

Groetjes Jose :D

voor de gene die nog op vakantie gaat hoop ik dat het allemaal zo prefect loopt als bij ons

resy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2007 08:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door resy1 »

:D dit is mooi om te horen dat jullie een fijne fakantie hebben gehad.
wij moeten nog even wachten we vertrekken 31 juli en kijken er ook heel erg naar uit.

Groetjes Resy

resy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2007 08:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door resy1 »

vakantie bedoel ik :oops:

zeon
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2007 22:25

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door zeon »

Hallo, ik heb bij Toermax geboekt en vlieg waarscheinlijk ook met onur air, daar zijn ze erg onduidenlijk over..

Ik ga voor het eerst met mijn dochter op vakantie en ben daar dus al nerveus van,

Ik heb de 1800 euro nog niet overgemaakt, als ik dat niet doe krijk ik dan problemen?

Anders kies ik er liever voor om met mijn zus mee te gaan, die heeft al vaker gevlogen en weet precies waar we moeten wezen ( is voor mijn gevoel saver )

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, het is mischien niet netjes.. maar de reis is nog steeds te boeken dus ik benadeel niemand hiermee.

Groetjes Zeon

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Wat is het probleem Zeon dat begrijp ik niet zo, waar ben je precies bang voor???
Vliegen met onur air???
En ja niet je reis betalen dat kan natuurlijk niet, je zou dan netjes moeten anuleren, als je dat niet op tijd doet dan staat er waarschijnlijk heel snel een deurwaarder voor de deur, om het restand te innen.
En als je anuleert ben je in ieder geval al een groot deel van je aanbetaling kwijt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

@ zeon, ik zou het ook niet doen, als je gewon niet betaald ga je echt wel problemen krijgen want de reis die jij geboekt hebt wordt voor jou gereserveerd.Als je niet betaald en je anuleert niet zal je de voledige som moeten betalen.Wil je echt iets anders vraag dan even na wat dekosten zijn als je zou anuleren.
Anders gewoon even doorbijten zo moeilijk is het niet op 't vliegveld hoor, alles wijst zichzelf uit en er zullen ook wel hostessen zijn om je te weg te wijzen.

zeon
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2007 22:25

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door zeon »

Hallo, bedankt voor jullie hulp..

Ik heb nog helemaal niets betaald ook geen aanbetaling, ze zijn niet bij ANVR aangesloten dus kunnen ze me tot niets verplichten ( dacht ik ).

En uiteraard zal ik netjes anuleren.

Er staat niets vermeld over tickets versturen per email?, op hun website.
Dat is nieuw voor me.

Groetjes Zeon

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Zarine »

Het doet er niet toe of u wel of niet al een bedrag heeft betaald, u heeft een boeking gemaakt.

Deze overeenkomst is bindend, en u zult uw verplichtingen moeten nakomen. Indien u annuleert, worden de normale annuleringsvoorwaarden toegepast. Dit zal leiden tot annuleringskosten die u gewoon moet voldoen.

Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Beste Zeon

Ik denk ook dat je verplicht bent om de annuleringskosten te betalen.Kijk even op de website van Tourmax onder aan de pagina staan de voorwaarden.Daar staat op wat je eventueel moet betalen
Toch hoop ik dat je een hele fijne vakantie hebt in het heerlijke land Turkije

Groetjes Jose

hastaman
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2007 22:02

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door hastaman »

Hey Zeon,

Ik reis al jaaaaaaren over de hele wereld en ben nu al meerdere malen nara Turkije geweest en als laatst met Tourmax. Ze zijn voordeligste, snelle service en alles was TOP!!!

Dat een reisorganisatie niet aangesloten is bij de ANVR zegt niets. Bij het boeken ga je akkord met de Algemene Voorwaarden van een bedrijf, dit kan je behoorlijk koppijn bezorgen als nu je reis gaat annuleren omdat je onzeker bent.

Vraag ze gewoon telefonisch om meer duidelijkheid over zaken waar je over twijvelt, ik denk dat je dan opluchtling zal krijgen.

Ik kan de herfstvakantie niet afwachten , heb echt ZIN :)

zeon
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2007 22:25

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door zeon »

Ik ben overtuig en ga niet anuleren, ten 1 ste omdat het niet netjes is en mijn onzekerheid niet hun fout is natuurlijk.

Ik moet ze gewoon de kans geven, om ze te laten doen waar ze goed in zijn en wat ze beloven.

Ik zal jullie informeren hoe het was verlopen allemaal =) en toch een pluim voor de goede comunicatie van Tourmax ;)

PS je krijg de tickets per email? en moet die uitprinten ... gaat dat wel goed.

Groetjes ( de toch onzekere Zeon

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rene117 »

ja dat gaat goed bijna iedereen krijgt zijn spullen via de mail
zo heb ik dat ook gehad en dat is alemaal goed gegaan

dus maak je maar niet druk het komt wel goed

alvast een goede vakantie toe gewenst

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
PS je krijg de tickets per email? en moet die uitprinten ... gaat dat wel goed.
------------------------------------------------------------------------------

Dat heet E-tickets en werkt prima.
Al diverse malen zo gedaan.
Je moet wel even zelf uitknippen en nieten.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Even terzijde,

U schrijft ook dat uw zus al vaak heeft gevlogen!
En kijk, DAT lijkt mij nu stug! Of ze moet zelf pilote zijn.
Vaak genoeg gehoord:"Chauffeur wij gaan vliegen"
Waarop ik: "Met al die koffers? Zelf vliegen? U mag niet eens op de startbaan! Vliegen moet u aan de piloot overlaten".

Een beetje melige
Grootvader
die u in ieder geval een fijne vakantie wenst.

Quty
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2007 14:47

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Quty »

Hi m.kanbier,

Wij gaan ook op 31 juli naar Side west resort, wij zijn met een groep van 8 volwassenen en 7 kinderen. Deels vertrekt vanaf Eindhoven andere deel van Amsterdam .Wij hebben zelf geboekt via Gomundo en worden daar heel vriendelijk en adequaat geholpen. met Tourmax heb ik zelf geen ervaring.

Vliegtijden va Amsterdam met corendon zijn wel balen, vertrek op 31 juli pas om 22.15 :( , terug van Antalya pas om 23.30

Wij hebben er iig zin in!!

Groetjes Claire

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2007 09:12

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door [email protected] »

hai ..leuk dat jullie ook naar side west gaan en dezelfde data...komen we iedereen vast tegen

wij vliegen vanuit amsterdam 11.00 dus een geheel andere tijd,,,

leuk om te horen...

zijn er nog meer mensen die de 31 op vak gaan zelfde resort

??

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door skydive »

zit weer eens ff mee te lezen

en ja kom weer tot een vraagje

de ene zegt we werden op gevangen door salt en de ander zegt
door alt traval.
weet nu ff nie welke het is.
tis voor mij ook eerste keer met tourmax en ook nog eerste keer turkije
laat spanje ff voor wat het is

p.s wie gaat er toevallig naar club paradiso alanya
24-07

gr skydive

dick1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2007 09:46

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door dick1964 »

Zou er niet boeken,gaat zo veel mis,zou eerst met martinair vliegen(extra voor betaald ,4maand er voor al geboekt).kreeg 2 dagen voor vertrek te horen dat vliegtuig vol was,wat helemaal niet zo was.moest met onur-air vliegen,ok geaccepteerd ging alleen met mijn dochter,dus wilde geen teleustelling.avond voor vertrek kreeg ik te horen dat ik vanaf eindhoven moest vliegen,op de terugweg ben ik geland op amsterdam,ja erg he,en nota bene met saoudi-airlines.NOOIT WEER met TOURMAX

jansm05
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2007 23:03

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door jansm05 »

Ja Dick, zo gaat dat bij Tourmax. Je boekt ruim van te voren voor een plek in een Martinairvliegtuig en dan kreeg je kort van te voren te horen dat je met een andere (Turkse) maatschappij gaat vliegen. Gebeurde bij ons ook en wat bleek: ze hadden de tickets gewoon niet ingekocht. Na veel stampij hebben ze uiteindelijk toch ergens tickets voor Martinair geregeld. Dat pleit voor ze, maar geen leuk begin van de vakantie.

En Skydive, Tourmax werkt met Salt Travel (afgekort: Salt)

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door skydive »

hallo beste jansm 05

krijg zo beetje het gevoel dat je daarom goedkoper bent
hoor veel mensen klaagen over andere vliegtuig maatschapij
de ene martinair de ander met transavia
ik denk dat ze gewoon alleen maar onur willen vliegen voor de prijs
want die is beduidend minder dan andere reisbureau`s
en bij mij was het niet salt maar birce en dat is de turkse kras
wel vond ik verveelend dat je enige tijd geleden 15 dagen boekte,
dat er mensen zeiden dat ze te vroeg vertrokken in die 15de ochtend
en dus zeiden heb er voor betaald
dus hebben ze er 14 nachten van gemnaakt
maar ook deze heb ik niet mogen mee maken
mischien heb jij ook z`n ervaring

groetjes skydive

Gesloten