LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door solleila »

Bijna iedereen die te dik is eet te veel
Ben ik niet mee eens.
Sommige mensen hebben problemen met hun bloedsuikerspiegel (hyperinsulinemie) Mensen die niet afvallen met een vetarm dieet,zouden eens minder koolhydraten moeten eten. South Beach,Atkins of ander koolhydraatarm dieet,zou je kunnen volgen en daarna je eigen versie maken. Op een gegeven moment weet je waar je tegen kunt en hoeveel je er van kunt eten. Door eiwitten met vetten te eten raak je ook gauwer vol.

jiping

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door jiping »

Quote:
Bijna iedereen die te dik is eet te veel


Ben ik niet mee eens.
Ik ben het daar wel mee eens, als je de cijfers hiervan opzoekt blijkt na onderzoek dat 5% van mensen met overgewicht veroorzaakt wordt door ziekten.
Dat betekend dus dat 95% níét door ziekte veroorzaakt wordt.
En bij een verhouding van 95% kun je wat mij betreft zeggen "BIJNA iedereen" want "bijna" is net niet alles, wat dus het geval is.

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Cornal »

Volgens mij wordt dik zijn ook vaak als een excuus gebruikt vanwege b.v. een langzame schildklier.
Mijn schildklier werkt heel erg langzaam tsh 25 ,was 58 en moet 3,5 zijn.
Dus zou ik heel dik moeten zijn maar ik weeg 65 kilo en ben 1.70 lang.
Heb wel Sonja gedaan omdat ik na de vakantie 4 kilo was aangekomen.
Ik heb vriendinnen die ook een langzame werking hebben van de schildklier, hebben behoorlijk over gewicht maar snoepen dat ze doen,geen gebakje slaan ze over hoor.
Als je zoiets mankeert moet je juist op je gewicht letten anders loopt het fout.
Kijk maar eens in de stad of op de markt ,wie lopen er altijd met een zak patat,juist ,de mensen met overgewicht.
En denk niet dat ik nooit eens iets lekkers neem ,tuurlijk wel,maar dan laat ik de andere dag zulke dingen staan ,dus een soort balansdag.

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Bea »

Sonja Bakker blijkt al uit 3 boeken letterlijk overgeschreven te hebben.
Ontwikkel weer liefde & respect voor je lichaam van Bea Pols.
Help mijn kind is te dik (vertaald uit het Duits) van Prof.Dr.Kurt Widhalm en Dr. Monika Berthold.
Gezond & slank van binnenuit (vertaald uit het Engels) van Victoria Moran.
Zouden artsen uit Oostenrijk en Victoria Moran uit de VS ook de bijlage van Bakker gelezen hebben? :?

An

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door An »

Beste Bea.

Dat zal best zo zijn als jij dat zegt, maar zij heeft er op de een of andere manier waarschijnlijk een draai aangegeven en je ziet het:
Het scoort!

Op mijn werk, hier in mijn buurt, ken ik velen die haar boekje hebben gekocht en zeer enthousiast zijn en echt in een paar weken tijd de onnodige kilo's hebben verloren. Of het blijvend zal zijn is natuurlijk de vraag, maar voorlopig zit Sonja wel goed! :idea:

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Bea »

Beste An.
Dat Sonja Bakker succesvol is, is helemaal waar.
Succesvol met het gedachtengoed van anderen wel te verstaan. Haar bijdrage is geweest dat ze eea verzameld heeft en in een commercieel jasje heeft gestoken. Dat heeft ze goed gedaan.
Maar eerlijk duurt het langst.
Groeten Bea.

An

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door An »

Beste Bea.

Ik begrijp jou standpunt heel goed en ben het merendeels ook wel met je eens waarom je boos bent, maar waarom ben jij of een van je collegae dan niet op dat idee gekomen om zo'n boekje uit te geven? Dat kan ik niet zo goed begrijpen. Jij zegt, dat het meeste is overgenomen uit eerdere boeken, maar dat mag toch helemaal niet?

Dus dan denk ik, ze zal er toch iets mee gedaan hebben, dat het anders lijkt en ja, misschien ook op het juiste moment. Het is thans ook wel een beetje een hype en dat levert haar een aardig centje en belangstelling op. Tja!

Even voor de goede orde, ikzelf ben niet op dieet, doe niet aan een levenstijl wat betreft eten, omdat ik van me eigen een prima gewicht heb. Ik zie en hoor het enkel om me heen. Soms wel een beetje teveel!

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Bea »

Beste An.
1. Overschrijven is strafbaar, dus ik hoop inderdaad dat Sonja hiervoor gestraft gaat worden.
2. De schrijvers hebben voor een bepaalde aanpak en stijl gekozen, niet elke schrijver wil een commercieel boek zoals Sonja gedaan heeft.
Groeten van Bea.

Bea
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:50

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Bea »

Do.avond NL1 18.20 uur uitzending van 1 vandaag met de echte Bea over het overschrijven van Sonja.

cobiton
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2004 00:46

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door cobiton »

Veel verschillende voedingsmiddelen in huis halen in eigenlijk te grote standaardverpakkingen die vervolgens mondjesmaat worden gebruikt. Gevolg: driekwart kan wegens veroudering worden weggegooid. Heel duur dieet!

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Cornal »

Bea, jij bent zeker zelf de schrijfster van het boek,dat je je er zo druk om maakt?

En over de grote verpakkingen,daar zat ik eerst ook mee maar ik maak iets gewoon op en begin dan pas aan iets anders.
Sonja geeft ook alleen maar voorbeelden aan ,je hoeft je er niet strikt aan te houden,kijk maar in het boekje.
Morgen komt een nieuw boekje uit,dus snel naar de boekhandel zoals zo velen met mij.
Mijn hele familie heeft er zo'n resultaat mee behaalt,dus wat kan mij het schelen wie het geschreven heeft,als het maar werkt.
En ach ,wie schrijft er nooit eens iets over ,er wordt zoveel informatie uit boeken en internet gehaald.

Marion24
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:44

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Marion24 »

Uitzending op 1 vandaag gezien en Sonja heeft inderdaad wat uit te leggen zoals de Hoogleraar zei.

Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Ilon_a »

ben nog wel opzoek naar mensen die het dieet ook al enige tijd volgen of gaan volgen om ervaringen bij elkaar te zetten overzichtelijk op mijn Sonja Bakker weblogje...

hoeft niet onder je eige naam of met foto... maar meer waarom het voor jou nou werkte of niet :)

bij mij gaat het nu oké, nog niet veel resultaat maar voel me er goed bij en dat is het belangrijkste!!!

Marion24
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:44

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Marion24 »

Beste Ilona.
Je krijgt binnenkort vast bericht van haar advocaten, je maakt volgens Sonja gebruik van haar naam en dat mag niet. Haar naam is als handelsnaam geregisteerd.
Zie www.netters.nl/sonja-bakker.
Ik heb het niet verzonnen, maar heb wel heel wat mensen gehoord hierover.
Groeten van Marion.

Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Ilon_a »

huh? nou ja... hier gaat het er toch ook over SB? ik mag toch wel mijn ervaringen gaan bijhouden :( pffff

en anders zet ik er wel overal SB hahaha... dan ist ook goe :roll:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door D1RK »

Er is een criminele vrouw met dezelfde SB naam, bekend bij BKR dus die mag wel alles onder haar eigen naam schrijven, een gevangenis dieet?

Als je een veel voorkomende naam hebt mag het dus altijd!
Zij heeft dus een boek over haar mede bewoners geschreven, en dit boek heeft dus eerder te maken hoe je een portemonee dikker kunt maken!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die S.B. toch.........

Zakt de verkoop van haar boeken dramatisch in zodat zelfs supermarkten nodig zijn om nog wat exemplaren te slijten wordt nu ook die S.B. even weer onder de aandacht gebracht binnen dit forum.

Wel erg toevallig.

Grootvader

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door D1RK »

Nee grootvader, mijn reactie is van die andere Sonja Bakker die vast zat en daar een boek schreef,


dus niet die nu in de aanbieding is, zodat je de extra dure licht produkten erbij kunt nemen!

Een vaste Radar bezoeker die dit dieet niet nodig heeft!

Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Ilon_a »

heej nou ik heb het even duidelijk op http://www.welij.nl gezet dat het geen weblog van SB zelf is en wat haar eigen site is pfff :cry: zouden ze daar echt zo moelijk over doen?

J. van der Graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:44

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door J. van der Graaf »

:shock:
Ik adviseer iedereen die meer (kritische) informatie over Sonja Bakker wil nalezen eens te kijken op de website: www.tijdvoorechtegezondheid.nl

Gesloten