LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement planet internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door d3R »

@kiz: als je de vaste telefoonlijn bij kpn opzegt dan is dat je eigen keuze en is het volkomen logisch dat je actieve pakket wordt omgezet naar een adsl abo zonder vaste telefoonlijn.

de einddatum contract moet dan natuurlijk wel hetzelfde blijven.....

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door kiz »

@d3R:
Het abo met Planet is beëindigd, en aansluitend het contract met KPN. E.e.a. is door beide partijen bevestigd en een maand later volgt ineens het bericht dat het beëindigde (en ook al afgesloten!) abo met Planet is "omgezet". Het is een bekend probleem van Planet (lees ook elders op dit forum) en blijkbaar speelt dit het laatste jaar zo ongeveer. Het betreft hier niet mijn abo overigens maar dat van mijn moeder.
Zelf heb ik ruim 2 jaar geleden op dezelfde wijze mijn Planet abo beëindigd en KPN lijn opgezegd, toen was Planet blijkbaar nog in staat e.e.a. foutloos af te handelen.

zompie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2007 14:53

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door zompie »

Mijn zoon maakt hetzelfde mee met opzegging van zijn abonnement!
In maart met een aangetekende brief opgezegd en bevestiging gekregen dat in mei zijn contract ontbonden was. Van kpn bevestiging gekregen dat de afsluiting in Juni zou plaatsvinden. Tot zover alles goed. Adsl verbinding was al weg begin mei en in juni was de telefoon ook al dood. Wij blij met de vlotte gang van zaken maar tot onze verbazing ging het afschrijven van de rekeningen gewoon door. Dus gebeld: alles komt goed met de afrekening. Dus niet he. Weer een rekening afgeschreven en dan maar gestorneerd die hap. Naar kpn gebeld en na veel over en weer gepraat krijg ik als advies om toch maar alle rekeningen te betalen anders klopt hun administratie niet meer. haha. nee dus. Gebeld naar planet: bijna een uur in de wachtrij. Alles komt goed en binnen 5 werkdagen bericht. Niet dus. Wat een achterlijke zooi is het daar. Veel beloven en weinig geven dus. aansluiten zo gebeurd maar opzeggen. ho maar. Mijn zoon woont ondertussen al weer een maand thuis na het beeindigen van zijn studie en die heeft er de brui al aan gegeven. Hij zegt: ze stikken maar in in hun rekeningen. Ik betaal niets meer. Hij kreeg vrijdag nog een mail dat ze genoodzaakt zijn hem af te sluiten als hij niet betaald. Doe me een lol zeg!!!!!!!!!! Klinkklare rotzooi daar!!!!!!!!!!!

Marry71
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:01

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Marry71 »

Vandaag ook maar weer eens met Planet gebeld het was immers alweer 20 werkdagen geleden dat mij beloofd was het teveel betaald abonnementsgeld terug te betalen.
Nu is mij toegzegd dat het akkoord is, ja moest er nog eens bijkomen zeg, maar moet nog even geduld hebben voor het op de rekening staat.
Ik ben benieuwd.......wordt vervolgd.....

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door kiz »

Planet heeft mijn moeder (na vele telefoontjes) nu schriftelijk bevestigd dat het abo "op uw verzoek" is opgeheven per 27-6-2007. Nice try.... de boel is al per 12-5-2007 beëindigd, alleen was dat bij Planet zélf blijkbaar nog niet doorgedrongen. Er gaat dus een briefje naar Planet met een kopie van de originele bevestiging van opzegging (met de correcte datum) en de mededeling dat vanaf 12-5-2007 niets meer is verschuldigd en dus ook niets meer betaald wordt. (de incasso's waren al gestorneerd ja!)

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hoi
wij zijn al een jaar bezig om van planet af te komen, brieven telefoontjes niks helpt. Van kpn hebben we nu het teveel betaalde bedrag teruggekregen maar van planet ho maar. Kregen wel voor de derde keer een brief dat ons abonnement opgezeggd was???? hoe zo dat was al een jaar geleden maar geld terug ho maar.

sterkte in de strijd
jermen

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door kiz »

Er gaat dus een briefje naar Planet met een kopie van de originele bevestiging van opzegging (met de correcte datum) en de mededeling dat vanaf 12-5-2007 niets meer is verschuldigd en dus ook niets meer betaald wordt.
Reactie van Planet dd 14-7-2007:
Wij hebben uw aanvraag ontvangen en verwerkt. U kunt hier vanaf heden gebruik van maken. U heeft het volgende gekozen:
Pakket:
Actie ADSL Standard zonder vaste telefonie 07
Mailbox:
********
Pakket optie(s):
Gratis Planet E-mail SpamFilter
Mailbox optie(s):
Gratis Planet E-mail SpamFilter
Uw klantnummer ****** blijft ongewijzigd.

Per post liet Planet op 9-7-2007 nog weten "als wij op 16-7-2007 geen (volledige) betaling van u hebben ontvangen zijn wij genoodzaakt uw diensten bij Planet te laten blokkeren".
Het gaat hier dan om betaling van een niet aangevraagd "ADSL Standard zonder vaste telefonie 07" abonnement waarvoor alle betalingen zijn gestorneerd, en is overigens pas de 3e keer dat Planet dit schrijft.
Reactie van mijn moeder (op het blokkeren): "déden ze het maar 'ns!"

Kleijne
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2007 15:55

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Kleijne »

@Kiz,
Ik heb met mijn ouders precies hetzelfde als jou.
Ze zijn overgestapt van Planet/KPN (internet en vaste telefonie) naar Casema (internet en vaste telefonie). Alles netjes opgezegd (op tijd), uiteindelijk krijgen we een abonnement ´zonder vaste telefoonaansluiting´ van rond de €40,- per maand. de ´bijbehorende modem´ heb ik overigens nooit ontvangen.
Is dit juridisch gezien mogelijk?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door kiz »

Is dit juridisch gezien mogelijk?
Lijkt me niet, maar aangezien Planet zich blijkbaar nergens wat van aantrekt gebeurt het wél. Enige zinnige advies dat ik kan geven is "storneer alle betalingen" en als reactie op wat voor brief van Planet dan ook stuur je een kopie van hun bevestiging met de correcte datum beëindiging. Ze krijgen van mijn moeder in ieder geval geen cent meer en mocht Planet op de gedachte komen e.e.a. ter incasso uit handen te geven dan wel rechtsmaatregelen te treffen, dan staan ze zélf voor paal.

dhartman
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door dhartman »

Ook ik ben/wordt de dupe van de gedoogde criminele organisatie Planet Internet. Ooit ben ik een contract aangegaan met Tiscali. In hun honger naar een monopolie-positie heeft Planet Internet mij toen samen met 63.999 andere abonees overgenomen en kregen wij maandelijks een korting van 4,95 euro. Dit ging goed tot juli 2006. Toen vond PLanet Internet het nodig om deze korting onaangekondigd niet meer te geven. Na tientallen mailtjes, brieven en telefoontjes gaven ze de fout toe. Ze zouden een nieuw administratief systeem hebben en de fout zou zo spoedig mogelijk gecorrigeerd worden. Niet dus. Nog geen cent terug gezien. Nu probeer ik dus sinds een aantal maanden mijn abonnement te beëindigen. Wat een drama. Op een dag kreeg ik een brief van KPN en van Planet Internet. KPN sprak over ´mijn aanvraag tot opheffen telefoonaansluiting´ en Planet sprak over ´mijn aanvraag tot ADSL zonder vaste telefonie 07`. Waar halen ze het gore lef vandaan. Ik heb helemaal niets aangevraagd. KPN gebeld. De aanvraag hebben ze ongedaan gemaakt. Nu betaal ik dus dubbel voor mijn ADSL gedeelte, waar ik al bang voor was. Uit wraak heb ik alsnog opgezegd. Planet maakt het nog bonter. Ze weigeren mijn beëindiging van mijn abonnement schriftelijk te bevestigen. Meer dan 15 telefoontjes, 20 mailtjes en 4 aangetekende brieven later heb ik nog steeds geen bevestiging binnen. Sterker nog, afgelopen vrijdag kreeg ik een brief met de volgende inhoud ´U heeft ervoor gekozen uw Actie ADSL Standard zonder vaste teIefonie 07 pakket alsnog voort te zetten. Ik wil hiervoor hartelijk danken en voldoe graag aan uw verzoek´. Dit is toch te gek voor woorden. Dat dit is toegestaan in NL. Wat een klucht. Radar, stel dit alstublieft aan de kaak. Het mag toch niet zo zijn dat ze hier mee weg komen!

jacoeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 14:33

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door jacoeur »

Heeft iemand van jullie ook ervaringen met VISTA, KPN en Planet?

KPN ondersteunt VISTA niet. Dat zal ook nog wel een paar maanden zo blijven aldus de helpdesk! Zo hebben we nu al weken geen internet.

Wij willen om die reden Planet per direkt opzeggen omdat ze volgens ons als enige dit probleem hebben!!!! en dus in gebreke zijn.

Zijn er lotgenoten?

Backsmash
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:44

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Backsmash »

Wij hebben ook KPN en Planet en een pc met Windows Vista en allles werkt hier perfect. We hebben internet plus bellen van Planet.Wij hebben de Siemens Experia box en alleen problemen gehad in het begin toen we nog niet getransporteerd waren, we konden toen geen 06 nummers bellen.
Hier werkt alles dus zeer goed.

Groetjes en succes er mee.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Vista wordt door de helpdesk van Planet Internet ondersteund.....al een aantal maanden zelfs :wink:

Ub4040
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 13:11

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Ub4040 »

Ik heb in April dit jaar een brief gekregen dat mijn abbonement 02-09 dit jaar zou aflopen,dat klopt,want internet hebben we niet meer,maar daarna nog wel 2x geld van mijn rekening afgeschreven.Al een paar keer gebeld om mijn geld terug krijgen,allemaal smoesjes en bla bla bla,en nu moet ik morgen weer bellen.In de hoop dat het nu goed komt,maar als ik deze verhalen lees...Vind het echt niet normaal hoe ze daar met klanten omgaan!Ik hoop dat het gauw tot een oplossing komt!

ArgosAnja
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door ArgosAnja »

:roll: Nou, dat dacht ik wel. Ik ben niet de enige.

Fijn dat ik hier wat lotgenoten tref.

Ik heb inmiddels al heel wat over deze wantoestanden gepubliceerd.

Leest het hier:

Planet Internet Perikelen

* Deel I
* Deel II
* Deel III
* Deel IV

:twisted: Maar we krijgen ze wel! :twisted: HA HA HA!

j.zuman
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 15:19

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door j.zuman »

Wij hebben dezelfde moeilijkheden met KPN en Planet.
KPN heeft ons ADSL abonnement SLIM-1 zonder ons in te lichten beeindigd en ons zonder maar iets te vragen overgedaan aan Planet.
Deze ellende is begonnen na het terugsturen van een Internet-Plus pakket.
Na vele telefoontjes kwam ik bij de afdeling opzeggingen terecht, Daar werdt mij medegedeeld dat ik niet kon opzeggen. Ik had pas sinds kort een Planet ADSL abonnement. Ik heb ze verteld dat ik niets bij hun had alleen een Spamfilter en dat de KPN het contract eenzijdig had verbroken (Houden zo) en mij aan Planet had doorgesluisd. De eind afrekening van de KPN had ik inmiddels ontvangen. Daar was ik dus vanaf. Nu Planet nog. Ik kreeg van de afdeling opzeggingen een klachten e-mail adres. Volgens hun was deze afdeling volledig op de hoogte en kon ook bij alle gegevens komen.
Na een hele dag telefoneren met de beruchte nummmers van KPN en Planet wist ik precies wat er aan schortte. De informatie kwam binnen, maar het was jammer genoeg steeds anders. Iedereen toverde andere gegevens uit hetzelfde bestand en ik had er genoeg van. De klachten e-mail dus maar eens opgesteld en verzonden. [email protected] (bestook ze maar). Op mijn uitgebreidde brief kreeg ik als antwoord dat ze niets voor me konden doen en dat ik maar weer moest gaan bellen. Met wie zeiden ze er niet bij. Je zou er een punthoofd van krijgen. Terug gemaild dat ze wel moesten beslissen wat ze nu waren een klachtenlijn van Planet of een doorstuurlijn naar de telefoon. Ze hadden de gegevens en ik zou uit coullance (het woord is door hun uitgevonden) tot 30-11-2007 betalen en per 1-12- 2007 kregen ze geen cent meer. Ze stuurde de deurwaarder maar dan kon die ook nog eens lachen om het gestuntel van KPN-Planet. Vanochtend 2 november toch maar weer met frisse moed begonnen met bellen. Je moet wel een engelen geduld hebben. Maar weer afdeling opzeggingen proberen, misschien was er iets van klachtenbehandeling doorgekomen. Nee hoor, ze wisten van niets, ze konden niets doen. Andere motoren in de baan dacht ik. Nu is het afgelopen. Ik wilde een naam of een afdeling die me wel kon helpen. Nu die kwam. 09001905, Keuze menu 1 +2. Afdeling Retentie. Je wordt naar Belgie doorverbonden. Je gelooft het niet! De naam van de meneer die me geholpen heeft en heeft gezegt dat alles verkeerd was gegaan zal ik hier niet noemen. Binnen 3 weken moet ik nog naar een ander nummer bellen en moet de zaak geanuleerd zijn. Zo niet dan wordt het meteen geregeld. Dat is me toe gezegd en daar houd ik hem aan.
Ik geef dit aan u door omdat ik nog kwader werd toen ik al die reacties op jullie side zag. Ik weet dat je dagen tegen een muur oploopt en doodmoe en veel geld armer bent aan die rot telefoon. Misschien levert het jullie wat op. Sterkte.

Wilco1207
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2007 01:13

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Wilco1207 »

Ik lees o.a. de tekst dat deze toestanden het laatste jaar zo zijn bij planet internet. Heb in het verleden altijd keurig alles kunnen regelen met Planet, keurig te word gestaan met één en al service. Sinds Planet een dochter onderneming van de kpn is geworden is er niets meer van service en normaal eerlijk zaken doen over.

Ik bel planet vanwege het feit dat ik verhuisde naar het huis van mijn vriendin waar al een internet aansluiting is. Ik ben ruim 11 jaar klant geweest van planet en het was geen enkel probleem mijn internet op te zeggen. Ik hoefde alleen een maand opzegtermijn in acht te nemen maar aangezien ik zolang klant was hoefde ik mijn contract jaar niet uit te dienen. Ik heb dus keurig mijn adsl abonnement opgezegd.

Na opgezegd te hebben bij Planet heb ik ongeveer een maand later mijn telefoon bij de KPN opgezegd.

En ja hoor, toen begon het gezeur. De laatste maand planet was inmiddels voorbij en wat schetst mijn verbazing er werd toch geld geincasseerd door planet. Mijn abonnement (adsl-comfort) koste rond de € 24,50 maar nu werd ineens zonder dat ik nog een abonnement had en mijn verbinding was verbroken door planet een bedrag van zo'n € 54,- afgeschreven... HUH...

Ik direct het bedrag van € 54 gestorneerd en gebelt naar Planet. Ja zeiden ze, ik had nu een adsl abonnemtn zonder vaste telefoonlijn en moest dus ruim 30 euro meer betalen. Alsjemenou, ik had toch geen abonnement meer! Ik moest toch ineens mijn termijn t/m April uitdienen. Ze wilde het wel direct opzeggen al had ik niet eens verbinding meer maar dan moest ik het bedrag in één keer voldoen en dan wel zo'n € 500,- het adsl zonder vaste telefoonlijn abonnement dus.

Ja doei, ik heb ze laten beeindigen en de postbank gebelt om het rekening nummer van Planet te laten blokkeren wat overigens geen enkel probleem was. Postbank petje af voor de service. De postbank waarschuwde mij direct dat Planet best eens via een ander rekeningnummer zou kunnen gaan afboeken, dit was een bekent probleem met planet volgens de postbank, ik moest het maar in de gaten houden en direct bellen als Planet een ander rekeningnummer ging gebruiken om deze dan ook te laten blokkeren.

Ik heb nog niets gezegd over de telefoongesprekken met Planet, werd ronduit asociaal toegesproken en behandelt. De wijze waarop planet het gesprek voerde is zo dat men zorgt dat je gewoon niet aan het woord komt (proberen ze althans) je word niet gehoort, het is zoals ze willen dat het is en er valt nergens over te praten om duidelijkheid te krijgen in de zaak.

Al met al, ik heb Planet bij de bank geblokkeert en tot nu toe geen enkele brief of factuur van hen ontvangen sinds de opzegging en blokkering in augustus 2007. Komen ze wel dan zal ik zeker niet betalen en doorgaan tot de rechter, deze asociale wijze van meer geld willen binnen halen door Planet moet eens afgelopen zijn. Planet zegt aan de telefoon anders dan dat ze werkelijk uitvoeren. Naar mijn mening inderdaad gewoon oplichting.

twinkl80
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2007 22:04

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door twinkl80 »

Ik heb tot nu tie geen klacht over mijn internetprovider Planet, maar ik hou mn hart vast. Ik wil namelijk in juni switchen van provider.
Is er nog iets waar ik rekening mee kan houden, eerder opzeggen of iets dergelijks?

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Kijk ook eens bij de vele reacties en slechte ervaringen over KPN en Planet Internet bij

FORUMS : INTERNET


afzender: heuvel 4

urmpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 14:59

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door urmpie »

Dus al dat gedoe bij Planet is al een tijdje aan de gang.

Ik zit met het zelfde probleem. Ik heb netjes op tijd opgezegd en hiervan een bevestiging ontvangen (per post). Oke, netjes geregeld dacht ik. Maar nee dus!!! Ik krijf nog steeds rekeningen en de incasso gaat ook gewoon door (dat laat ik altijd direct weer terug storten) Wat ik ze ook mail of opstuur(kopie van de bevestiging) ik krijg nooit antwoord. Alleen telefonisch krijg ik contact met ze, maar dat kost me een kapitaal. Vandaag heb ik maar eens een mailtje naar KPN gestuurd (Planet en kpn zijn tenslotte één), maar ik verwacht niet dat het veel zal helpen.
Nu ga ik binnenkort verhuizen. Dan zal de boel hier toch afgeloten moeten worden. Wie weet helpt dat.

Gesloten