Toen ik 15 was had je alleen nog die rode briefjes van postbus 51 om aan te geven dat je donor wil zijn. Op het moment dat ze gingen registreren heb ik mij gelijk laten registreren en dat bewijsje heb ik altijd bij mij.
Hier ben ik het niet mee eens, want tot welke leeftijd wil je deze regel laten gelden dan?
Je bent volwassen op je 18e maar aangezien de meeste mensen van 18 daar nog niet echt mee bezig zijn lijkt mij een grens van 21 redelijk. Mensen met een verstandelijke beperking dien je hier net als kinderen buiten te laten. (wel krijgen maar niet hoeven doneren omdat die net als kinderen (meestal) niet weten waar het over gaat en dus niet goed kunnen beslissen(ligt uiteraard aan de mate van verst. beperking))
Ik wil alleen mijn eigen mening ventileren zoals jij ook doet, ieder zijn mening. Maar ik vind het hypocriet wanneer je niet bereid bent om als je dood bent donor te zijn, maar wel, wanneer je ziek bent, graag wil ontvangen.
En wat het bloedgeven verhaal betreft, er zijn altijd uitzonderingen en niet iedereen is immers geschikt. Maar als je dood bent heb je niks meer aan je organen en voel je niks meer en ervaar je ook geen angst, dus die angst, om te doneren als je dood bent, is vrij irreëel in mij ogen. Maar goed dat is mijn mening.