LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
yvonne1961
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2007 11:58

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Dat is echt een interessante site zeg.

Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Ilon_a »

ja idd erg interessante site... had zelf ook al een klein artikel geschreven over Snel afvallen met Sonja Bakker :)

komt er nog een vervolg op dat SB artikel op die andere site?

gezond_eten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2008 23:47

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door gezond_eten »

Ik volg al een tijdje het Sonja Bakker dieet, maar ik moet zeggen dat het goed werkt! Het is soms even afzien, maar als je hinger hebt kun je altijd even lekker een appel eten.

Omdat ik me altijd al interesseer voor dieten heb ik sinds kort een weblog gestart over het Sonja Bakker dieet en andere dieten. Ben beniuewd wat jullie ervan vinden.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik volg al een tijdje het Sonja Bakker dieet, maar ik moet zeggen dat het goed werkt! Het is soms even afzien, maar als je hinger hebt kun je altijd even lekker een appel eten.

Omdat ik me altijd al interesseer voor dieten heb ik sinds kort een weblog gestart over het Sonja Bakker dieet en andere dieten. Ben beniuewd wat jullie ervan vinden.
Sonja Bakker is gewoon de zoveelste charlatan aan het dieetfront. Er is geen enkel dieet waarvan ooit is bewezen dat het op de lange termijn werkt. Verder is het aanprijzen van snel afvallen voor de gezondheid nogal riskant.

Andrea36
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2008 14:54

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Andrea36 »

Ook ik heb het Sonjabakker dieet geprobeerd om een kilo of 5 af te vallen. De eerste weken is het mij gelukt om mijn streefgewicht te bereiken, enkel spelen brood en zuivel een te ondergeschikte rol in de menu’s van Bakker, wat niet in overeenstemming is met de Schijf van vijf.

Veel geleerden noemen het een "crashdieet" dat in blijvende problemen met de stofwisseling en het eetgedrag kan resulteren.

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Astrada »

Alles over de schijf van vijf:
"De Schijf van Vijf; ziekmakende voedingsadviezen"
http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/ ... van_v.html


Alles over het grootste en langste wetenschappelijke voedingsonderzoek ooit gehouden:
http://www.uitdaging.net/gezond/China_Study.html

Alles over de gezondheid en ongezond zijn:
http://www.uitdaging.net/
http://www.weetwatjeeet.nl/gifmeter/


Mijn wetenschappelijk adviezen maar ook uit persoonlijke ervaring;
-eet zo veel mogelijk biologisch zoals...
-zo veel mogelijk basische producten(om weefselverzuring tegen te gaan)
-zo veel mogelijk fruit
-zo veel mogelijk sap
-vleesvervangers
-stoom je groenten
-drink wat vloeibaar aanvullends zoals Vemma

-beperk graanproducten
-beperk zuivelproduten
-beperk vleesproducten
-en laat die zooi geraffineerde, genetische gemanipuleerde, met pesticiden vervuilde, met schadelijke nepsuikers gevulde Sonja Bakker producten voor wat ze zijn!

Back to basic, doe normaal, eet gewoon het eten zoals eten hoort te zijn en voel je goed.
Heb niet de fantasie dat je goedkoop uit bent in de supermarkt(je pleegt roofbouw op je lichaam) en opgelicht word in de Bio-store maar denk aan je gezondheid.
Bij mij werkt het grandioos, ik heb sinds mijn aanpassingen nergens meer last van gehad.

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door Astrada »

Voor mensen die aan de Duitse grensstreek wonen is er Lidl en Aldi.
Lidl is bijna 30 procent goedkoper met biologisch dan de AH en heeft soms ook nog wel eens angeboten!
En een ruime keus.
Het is ook veel langer houdbaar en lekkerder.

Gesloten