LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOE GAAT HET VERDER. DE DEXIA gate na 1 aug 2007

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
oudshoorn

Re: HOE GAAT HET VERDER. DE DEXIA gate na 1 aug 2007

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Een vraag
Krijg je incassokosten (en restschuld) die ik onder protest betaald heb terug als mijn zaak gewonnen wordt als eagaleaser?. Aan Leasproces is alle kopieën verstrekt van betalingen.

Groet.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

of je het terug krijgt is aan de rechter, echter je zult het bij je eis naar Dexia toe moeten voegen.
Janny

Math

Ongelezen bericht door Math »

Mitchell, hoe kom je erbij dat ze eegaleasers niet zo snel dagvaarden?
WvD mijn vrouw, (Eegaleaser) heeft Dexia ons al in 2004 gedagvaard.

Mitchell

Ongelezen bericht door Mitchell »

Hoi Math,

Kwam ik tegen in een ander topic, gebaseerd op de laatste ontwikkelingen/uitspraken in Eegalease zaken.
In 2004 was het natuurlijk wel zo dat er veel meer onduidelijkheid was omtrent huurkoop of niet.
Op dit moment zijn er uitspraken geweest door de rechtbank waarbij de 3,5 jaar na ondertekenen contract NIET datum werd gehanteerd maar een later stadium.
Daar was het ook meer op gebaseerd.

Gr. Mitchell

p.s. hoe is het toentertijd afgelopen met de dagvaarding Math?

B17

Ongelezen bericht door B17 »

zirkoon

Geplaatst op 04 Jul 2007 03:46 door zirkoon

--------------------------------------------------------------------------------

Beste lotgenoten,

De leden van de CDA-fractie vroegen, naar aanleiding van een artikel in het Leidsch Dagblad van 15 januari 1994, of de minister met het verschijnsel «leasen van effecten» bekend was en wat de aantrekkelijkheid van dit verschijnsel is Het leasen van aandelen is ondergetekende bekend. Bij het leasen van aandelen is er sprake van een huurkoop constructie, waarbij de lessee (degene die de aandelen least) rente betaald over de verschuldigde koopsom en na de laatste afbetaling eigenaar wordt van de aandelen. Het aantrekkelijke aan de constructie is dat de belegger wel de beschikking krijgt over het dividend maar niet over een startkapitaal hoeft te beschikken. Door de twee lease-partijen wordt daarbij verondersteld dat de door de lessee betaalde rente aftrekbaar zal zijn. Ondergetekende onderzoekt momenteel of er in deze situatie ook daadwerkelijk sprake is van aftrekbare rente op schuld. Voor het werven van effectenklanten heeft het lease-bedrijf een vergunning van de STE nodig.

De Minister van Financiën, W. Kok
Tweede Kamer, vergaderjaar 1993-1994, 23 544, nr. 5

Met vriendelijke groet,
Zirkoon

Mitchell zo'n bericht en meerdere berichten omtrent huurkoop juist ter bescherming zijn van meet af aan door Dexia met de voeten getreden,
alle z.g. personen die naderhand wat Prof. Rank eerst had verteld nu bij uitkramen van het tegendeel een zwembad en garage gekregen (geintje daar lijkt het op) eerst is het stoplicht rood, en dan weer groen, en nu begint het weer rood te worden.

De uitvoerder van deze verkwanseling ten opzichte van gewone huisgezinnen woont in Amsterdam op de Piet Inhalig Kade

b17

Math

Nou ik ben al vanaf het begin op dit forum en heb de" vooruitgang "van onze zaak steeds op het forum voor de lotgenoten neergezet. In het kort dan maar heb ik toen direct een advocaat moeten nemen, dus individueel niets collectief. Dexia aanbod geweigerd, rechtzaak gestart, rechtzaak steeds uitgesteld, Duisenbergregeling geweigerd, rechtzaak voor de derde maal uitgesteld, opt-out verstuurd, rechtzaak 18 juli met uitspraak stond op de brief van de rechtbank weer uitgesteld tot 15 aug. 10.00 uur weer met uitspraak. Ik ben benieuwd. Gr. Math

Mitchell

Ongelezen bericht door Mitchell »

@ B17: Je zegt het juist, dan weer groen licht, rod of nee, toch weer groen. aarom verbaasde mij het in eerste instantie ook in de correspondentie van een week geleden van Dexia dat zij het Huurkoop verhaal nu (nog steeds) niet accepteren.
Dit ondanks de diverse uitspraken. Het blijft te belachelijk voor woorden allemaal.
Als je dit hele gedoe in een boek zou lezen zou je al snel denken;mmmhh een beetje overdreven en vergezocht allemaal" :shock: , helaas is het tegendeel waar.

@ Math. In 2004 al gedagvaard en nog geen uitspraak........hoezo aan het lijntje houden.
Voldeden jullie aan de 3,5 jaar na ondertekenen contract?
Alvast succes de 15e!!!!!!!!!!

Mitchell

B17

Ongelezen bericht door B17 »

Bovendien heeft Dexia bij de BKR in Tiel de afkorting achter de contracten zoals vermeld bij het BKR laten veranderen van HK naar
AK, en dat is niet ter goeder trouw.

Dexia is bij uitstek een bank van manipulatie

b17

Math

Mitchell, we hebben aan alles voldaan, vernietigingsbrief in 2004 verstuurd en de advocaat heeft precies alles volgens de regels gedaan, maar we zijn een van duizenden waarvan de rechtzaken steeds werden uitgesteld. Maar je bent nog maar pas op het forum en hebt geen weet wat zich al heeft afgespeeld in al die jaren. Wat die oplichters voor mekaar hebben gekregen dat krijgen wij kleine jongens schijnbaar niet klaar in dit land. Ik hoop in ieder geval dat het de 15/8 doorgaat maar je weet maar nooit wat de witte boorden weer klaar krijgen. We houden de moed er in en geven echt niet op, zeker niet na bijna vier jaar aanmodderen terwijl Dexia ons heeft gedagvaard en niet andersom. Gr.

medium

Ongelezen bericht door medium »

Had ik voor de drooglegging van de Dexiazaken maar de aanval
gekozen en Dexia zelf gedaagd dan had ik dit hoofdstuk jaren geleden al kunnen afsluiten.

Dit is niet zo zenuwslopend :shock:

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Had ik maar nooit die 'adviseur' op bezoek gehad, dan had ik nu geen weet gehad van leasecontracten en Dexia en dit forum...

Als je alles weet van tevoren..

:wink:

medium

Dan was ik nooit geboren :shock:

Janny

Dan was ik nooit geboren

kom op , het leven is waard om geleefd te worden.
als je , je koppie laat hangen, heeft Dexia gewonnen op een terrein waar zij geen recht hebben. Het is jouw leven. en geld is mooi, maar is slechts een onderdeel van een veel groter gebeuren.
Geluk is veel groter dan een boel geld.
janny

medium

:arrow:
Laatst gewijzigd door medium op 02 aug 2007 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroenEUR

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dat is een schrijnend verhaal. Maar heb je dan geen brief van Dexia ontvangen, heb je ook je tv verkocht en lees je ook geen kranten meer?

Janny

medium
Geplaatst op 20 Apr 2006 18:43 door medium

Iedereen weet toch dat de rechtzaken verdaagd zijn , dus ook de rechtzaak van Piet

medium
Geplaatst op: 31 Jul 2007 20:37 Onderwerp:

Wij leven al jaren in armoede hebben alles verkocht zelfs onze computer en we wisten niets van opt-outen of zo en nu vallen we
onder meneer duizenberg en moeten we betalen

Ja ik internet bij kennissen durf eindelijk over dit probleem te spreken
Deze twee uitspraken van medium laten een wel heel verschillende melodie horen. Is hij dan toch niet zo,n groot medium die alles weet. Laten de geesten je nu in de steek.
Janny

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Met dank aan ons aller speurneus Janny:
Ik had net een paar waardeloze verlopen muntstukjes voor medium gereserveerd.
Maar goed dat ik die nog niet heb opgestuurd.
Nu kan ik ze met een gerust hart weer terug leggen.
OD.

medium

:arrow:
Laatst gewijzigd door medium op 02 aug 2007 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

flipvanderwaal

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

kom op , het leven is waard om geleefd te worden.

Zeker met die 6% in aantocht!!

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Flipje, je snapt het alweer niet, worden jouw postings daarom hatelijk en eentonig of heb je andere problemen?
Het verschil tussen Duisenberg en de voorbeelduitspraken is dat Duisenberg alleen over de restschuld praat en in de voorbeeldzaken
krijgen de gedupeerden een groot deel van hun inleg terug.
Dat kost dan wel wat aan een advocaat maar die 6% rente vergoedt dat ruimschoots.
Maar goed, als je wat te katten wilt hebben beperk jij je maar tot jouw beperkte visie dat wij slechts 6% vergoeding gaan krijgen.
OD.

Gesloten