LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

ga nou eens terug naar school, henrie
flyair staat onder verschept toezicht
en niet op de zwarte lijst want dan mogen ze niet vliegen op nederland
fly air heeft schulden bij eurocontrol
en meer niet dus je zwets weer uit je nek

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

henrie dit is voor jou lees nu eens een keer goed

mensen dit is er aan de hand met fly air



Turkse carrier Fly Air opnieuw onder verscherpt toezicht

24-07-2007

DEN HAAG - De Turkse chartermaatschappij Fly Air staat onder verscherpt toezicht in Nederland en België. De Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Belgische Federale Overheidsdienst (FOD) Mobiliteit en Vervoer hebben een gemeenschappelijke zogeheten 'early warning' gericht aan de Europese Commissie over Fly Air. Aanleiding hiervoor zijn onzorgvuldigheden bij deze maatschappij hebben voorgedaan.

De Nederlandse inspectie constateerde onder andere dat regels met betrekking tot bijtanken en het gelijktijdig laten instappen van passagiers niet goed werden uitgevoerd. Ook houdt Fly Air zich niet aan de vastgestelde slottijden. In België gaat het met name om het niet nakomen van administratieve verplichtingen

De maatregel zorgt er voor dat Fly Air aan extra controles kan worden onderworpen op andere Europese luchthavens. Overigens stond de maatschappij eerder al onder verscherpt toezicht in Nederland. Die status werd opgeheven nadat IVW constateerde dat Fly Air de naleving van de veiligheidsvoorschriften verbeterde.

Op diverse internetfora klagen passagiers van Fly Air over de vele vertraagde en geannuleerde vluchten van de maatschappij. Ook maandag en dinsdag waren weer enkele vluchten urenlang vertraagd.

Van onze redactie

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

mensen dit kam bij mijn binnen vandaag lees dit maar eens goed voor mensen die bij sun plus hebben ge boekt en met flyair vliegen


Persbericht Fly Air Omdat onze samenwerking met de luchtvaartmaatschappij Fly Air niet naar wens verliep en door de negatieve berichten in de pers, hebben wij per vandaag besloten onze clienten niet meer met Fly Air te vervoeren. Wij zullen alle passagiers die nog met ons op reis zullen gaan met een andere luchtvaartmaatschappij vervoeren. Maxisun Travel B.V. 25.07.2007

Dijaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 15:37

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Dijaan »

Ook wij hebben positief bericht ontvangen van onze geboekte reis op 10 augustus. Wij zouden via Sunplus met Fly Air naar Ismir vliegen. Ik heb de afgelopen week 3x contact opgenomen met Sunplus, er werd 3x gelijk opgenomen en ik werd 3x gerustgesteld door hele aardige medewerkers/sters. Vanmorgen kregen we te horen dat de vluchten worden overgenomen door Onur Air.

Mijn comlimenten aan Sunplus dat ze dit probleem zoals beloofd hebben opgelost!!!!:arrow: lol:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door G7 »

Mijn comlimenten aan Sunplus dat ze dit probleem zoals beloofd hebben opgelost!!!! lol:
O ja? Nou, ik help het je hopen. Lees even op www.sgr.nl en dan bij tositravel.

Emperor
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2007 16:47

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Emperor »

Hoi Allemaal leuk en aardig al die comments maar zoek het ook bij je zelf je wilt voor een prikkie naar turkije wat verwacht je dasn ook je kunt ook boeken bij oad arke tui thomas cook dan heb je dit gezeik niet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Henri42 »

boeken bij oad arke tui thomas cook dan heb je dit gezeik niet.

Aod en Arke is een pot nat

Tui lees op de Forum eens na over TUI

Thomas Cook ismij onbekend.

Niet iedereen heeft een zak vol geld om een duurdere reis te boeken :arrow: :idea:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Chief »

Thomas Cook is de Duitse Neckerman.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

henrie niets is rot zooi lees een verder over de onzin die jij er uit gooi met je duzel

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door evie01 »

Thomas cook, vrijuit en neckermann horen bij elkaar.

Arke valt ook onder TUI.

Bij iedere touroperator gaat er weleens wat mis, maar om dan meteen te spreken dat er niets van deugd??

Oad heeft niets met Arke te maken,

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

hier sluit ik me bij aan

Clausie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2007 23:46

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Clausie1980 »

Eigenlijk zouden wij nu in het vliegtuig moeten zitten naar Turkije. Koffers gepakt en toch nog even de post controleren. Hmm een brief van SGR??
De brief toch nog snel gelezen en wat schetst onze verbazing? Samengevat: onze vakantie gaat niet door.

Nog geen 2 weken geleden hebben we bij Sunplus een vakantie geboekt. Tweemaal heb ik ze gebeld en allebei de keren te woord gestaan door een vriendelijke dame. De laatste keer is 2 dagen geleden. Heb tijdens het 1e gesprek gevraagd of onze vlucht omgeboekt kon worden van Pegasus naar Fly-air..dit was helaas niet mogelijk want Fly was volgeboekt??

Gelukkig kwamen we er thuis achter, krijgen we ons geld terug..maar op vakantie gaan zit er dus dit jaar niet in. :(

Boeken via SunPlus is onmogelijk omdat de site uit de lucht is...was dit maar iets eerder gebeurt.

Dijaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 15:37

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Dijaan »

Bedankt G7 dat je ons donderdag gewezen hebt op de site van de SGR nadat wij juist zo blij waren zo correct behandeld te zijn door Sunplus.

Wij hebben vrijdagochtend gelijk stappen ondernomen zoals op de site van de SGR was aangegeven.
Ik heb alle benodigde stukken per mail toegestuurd en gevraagd of dit voldoende was of dat het ook per post toegestuurd moest worden en hoelang het zou duren voor we het geld terug hadden, i.v.m. nieuw te boeken vakantie (wij gaan gelukkig pas 10 augustus).

Binnen een half uur had ik een mail terug dat mijn aanvraag in goede orde ontvangen was en dat dezelfde dag de totale reissom (minus 22,50 administratiekosten) op mijn rekening overgemaakt zou worden.
Bedankt SGR voor deze snelle service, ik ben gelijk internet opgedoken om een nieuwe vakantie te zoeken en gelukkig gevonden en geboekt.

Zaterdag hadden we per post de bevestiging van de SGR dat het geld overgemaakt was.
Onze vakantie is dus nog gered maar net als Clausie1980 zullen er meer gedupeerden zijn.
Suc6 allemaal.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

ik wens uw en uw fam een heele goed vakantie toe
en ik hoop dat uw het naar uw zin zou hebben
laat ook even weten hoe de vakantie was

groetjes rene

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door sprookje »

Niet iedereen heeft een zak vol geld om een duurdere reis te boeken :arrow:
---------------------------------------------------------------------------------
Ik ben in okt in Turkije geweest met oad en mensen die er via corendon waren hadden bijna hetzelfde betaald als wij bij oad.
Ook in april ben ik in Tunesie geweest met holland international en als ik de prijzen vergeleek vond ik dat wij niet veel meer betaalde, dus zo groot is het verschil echt niet hoor!

@clausie 1980 ik hoop dat je toch nog iets leuks kan doen tijdens je verlof,een last minute mischien?

Clausie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2007 23:46

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Clausie1980 »

Door supersnel handelen van de SGR, echt super, hadden we ons geld al op maandag terug. :P
Na heel wat zoekwerk is het ons toch nog gelukt om een last-minute Turkije te boeken. Zaterdag vertrekken we voor 8 dagen Side. :)
Budget hebben we omhoog moeten bijstellen en het verblijf is korter,
maar we gaan dan toch op vakantie! Of niet?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik wens je een super fijne vakantie,die heb je zeker wel verdiend.
Fijn dat je toch nog iets gevonden hebt ,bij wie heb je nu geboekt?

CarloVeringmeier
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007 19:30

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door CarloVeringmeier »

Erg vervelend allemaal :(

Ik heb de dag voordat de site van internet verdween geboekt bij Sunplus en ook direct een aanbetaling gedaan (als ik een beetje rondgekeken had had ik kunnen weten dat dat niet zo handig was). Na één dag kwam mijn vriendin erachter dat de site niet meer te bezoeken was en besloot zij toch hier en daar de naam Sunplus eens op te zoeken. Al snel kwam naar voren dat Sunplus in de financiele problemen zat (de rest van het verhaal kennen we allemaal neem ik aan). Opzich kan dat gebeuren en zij had vernomen op de site van SGR dat als we daar een formulier in zou vullen dat ik dan binnen 2 dagen het geld terug zou krijgen. Nu is het echter zo dat we een reis heb geboekt met annuleringsverzekering en reisverzekering. Van SGR krijg ik nu uiteindelijk alleen mijn reissom terug en dus niet mijn verzekeringen die ik af heb gesloten (twv 137 euro). Ben ik de enige die tegen dit probleem aanloopt en wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen? Ik neem aan dat ik die €137,- niet kwijt ben?

Ik hoop dat iemand me in dit geval advies zou kunnen geven?

Groetjes en bedankt alvast.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

ja als uw voor de 26 geboekt heeft krijg uw uw gehelebedrag terug

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@ rene117

De Stichting Garantiefonds Reisgelden zal alleen het reeds betaalde deel van de reissom terug betalen; eventueel betaalde verzekeringspremies vallen daar beslist niet onder.

Het is aan te bevelen om rechtstreeks bij de verzekeringsmaatschappij een verzoek tot terugbetaling van de premies in te dienen. Men zal hier overigens niet altijd aan (kunnen) voldoen omdat het de vraag is of de premies wel zijn afgedragen.

Gesloten