LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
anonymous12
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2007 01:42

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door anonymous12 »

Is het mogeljik om zelf via het net van KvK te bekijken of een afschrift van het contract dat ik met Scheidegger opleidingen heb afgesloten, staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?

Want ik wil deze graag inzien!

Alvast bedankt.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

We werken op No-Cure No-Pay basis, dwz geen financiële vergoeding maar informatie!
Volgens mij betekent dit als je niet wint (een rechtzaak) niets betaald. Met andere woorden is dit gewoon een kletsverhaal.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Eigenlijk wilde ik niet reageren
En toch doen he?

tommy15
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007 11:39

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door tommy15 »

Wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom!!! :D
Gisteren ben ik gebeld door Scheidegger dat er een adviseur langs zou komen om uitleg te geven over de opleiding adm medewerker. Dus ik had voor morgen een afspraak gemaakt onder voorbehoud. Heb gelukkig het telefoonnummer gevraagd, wat ik kon bellen om de afspraak eventueel te verzetten. Na dit topic helemaal gelezen te hebben, heb ik de telefoon gepakt en gezegd dat ik er helemaal vanaf zie. De Mw. aan de telefoon heeft gezegd de afspraak te zullen annuleren. Pffffff..................Net op tijd. Iedereen die wel met Scheidegger in zee is gegaan, wens ik succes met eventueel annuleren.

elly81
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2007 16:41

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door elly81 »

ik had in februari gebeld en gevraagd of de opleiding tijdelijk kon onderbreken.
en naar half september kon hervatten.
dat mens aan de telefoon vertelde mij dat was geen probleem.
ik eind september maar eens gebeld hoe het zat en ze zeiden nou mevrouw dat gaat zomaar niet daar hebben wij niks van opstaan nou lekker dan
maar er is nog zoveel fout gegaan.
ik heb nu maar besloten om mijn contract optevragen en kijken of ik mischien valsheid in geschrifte kan ondekken.
dat is al bij zoveel mensen gebeurd die het via confortcard hadden lopen.
maar inmiddels heb ik die ook maar afbetaald
wie kan mij verder helpen als zoveel anderen die eraan vast zitten

êvert95
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door êvert95 »

Op zoek naar Scheidegger heb ik dit forum ondekt en mijn ergste vermoedens zijn inmiddels bevestigd! Wat een oplichtersbende. Mijn broertje is met deze lui in een wespennest geraakt. Hij kreeg ook huisbezoek van een verkoper en werd verleid tot een opleiding. Hij kon met 100,- p.m. betalen, maar had een BKR. Dus moest hij voor een automatische afschrijving tekenen. Acht dagen later werd hij gebeld of hij de cursus nog wilde doen. Hij twijfelde omdat hij in de schuldregeling zit, dus zei hij de cursus af. Bood die beller van Scheidegger meteen een lening aan wat mijn broertje weigerde. Nu moet hij toch betalen met zelfs incasso op z'n dak. Trouwens, ze ontkennen nu te hebben gebeld na 8 dagen. en hij heeft nog geen boek of iets ontvangen en geen les gevolgd! Hoe kan hij van dit conract afkomen?

elly81
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2007 16:41

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door elly81 »

hallo evert 95 zolang hij niks getekend heefd kan je er vanaf komen
maar als hij toch heefd getekend ja dan wordt het moeilijk ik ben nu nog altijd op antwoord aan het wachten en anders kan hij naar de rechtswinkel gaan.
en daar het verhaal nog eens vertellen.
nou sterkte verder.
hopelijk heb je er wat aan

êvert95
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door êvert95 »

Bedankt Elly81,

Hij heeft wel getekend, maar is na 8 dagen gebeld of het nog doorging en hij heeft toen afgezegd. Nu zeggen ze dat ze helemaal niet hebben gebeld na 8 dagen, maar pas hebben gebeld nadat de automatische incasso niet lukte. En dat is dus al niet waar, want ze hebben wel op de 8ste dag gebeld. Daar was ik zelf bij.

elly81
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2007 16:41

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door elly81 »

hallo evert 95 dan kan je hoogsten eens kijken of je een gespecifiseerde rekening kan opvragen waar opstaat dat je naar het nr van scheidegger hebt gebeld.
zodat je iets van bewijs heb anders is het jullie woordt tegen het die van hun
daar zit ik nu ook mee dat ze mij hadden toegezegd dat ik in sep de opleiding weer kan hervatten
sterkte
voor jullie
groetjes elly

sbolderdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 17:56

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door sbolderdijk »

Mijn probleem met Scheidegger is erg groot. Een adviseur kwam en drong ongeveer de opleiding middle management op. Binne 8 dagen heeft mijn zoon het opgezegd daar ik daar op dat moment niet toe in staat was. Tot mijn grote verbazing werd er ineens een bedrag van 100 euro van mijn rekening afgeschreven. Mail gestuurd met klacht. Na ruim 3 weken kreeg ik de mededeling dat ze het geld niet terug zouden storten omdat ik niet op tijd opgezegd zou hebben. Bij de bank geprobeerd het geld terug te vorderen wat niet ging daar het om een eenmalige machtiging ging. Maand erop hetzelfde. Ik nogmaals scheidegger gebeld en werd heel bot gedaan. Was het zelf schuld en had maar om studiebescherming moeten vragen. en bla bla Weer mail gestuurd dat er op tijd opgezegd was. En daar ging de 3de 100 euro. Gezegd dat ik rechtshulp of programma kassa in zou schakelen. Bank de rekening van scheidegger geblokkeerd. Maand december 2007 dreigbrief ontvangen dat ik moest betalen. En vandaag tot mijn grote verbazing en ergernis hebben ze via een ander banknr weer 100 euro afgeschreven. weet iemand hoe ik die inmiddels dus 400 Euro terug kan krijgen van deze oplichters?

De toon van hun brieven is ook ronduit onbeschoft. Heb vorig jaar opleiding basis management gevolgd. Slechte leraar, gebrekkige lesstof. En de baangarantie nou heb er tig keer voor gebeld maar niets.

Help me alsjeblieft mijn 400 Euro terug te krijgen. en te zorgen dat deze firma zijn oplichterspraktijken staakt

groeten Marianne

ndammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2008 11:31

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door ndammers »

Beste mensen ik ben sinds gister een opleiding begonnen bij scheidegger maar ik vertrouw het allemaal niet kan ieman mij advies geven wat te doen alvast bedankt. mevr.dammers

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door moontje_mona »

misschien een klein idee he.

om eens met alle gedupeerde er naar toe te gaan gewoon naar venlo!!! op een vrijdag middag. kijken hoesnel ze dan toegeven.

ik ben al weken bezig om het te ontbinden en ze zeggen allemaal hetzelfde het komt op de stapel. tja als ik het zo zie en ik lig onderaan kan het nog wel jaren gaan duren voordat ze mijn brief lezen.

ik snap niet dat ik er in getrapt ben. helaas helaas. maar misschien als we met z'n alle of er heen gaan of met z'n alle het voor de rechter slepen door middel van collectief een advocaat onder de arm te nemen dat we allemaal krijgen wat we willen. Een ontbonden contract, terugbetaalde gemaakte kosten en een geregistreerde Scheidegger bij justitie.

hoop dat iemand er ook zo over denkt want samen sta je sterk.
op dit moment heb ik nog geen werk en kan dus tot en met maandag kijken info verzamelen en langs wetwinkel gaan om te kijken of dit inderdaad mogelijk is.

want een gedeelde advocaat is uiteindelijk ook gedeelde kosten zodat iedereen zijn verhaal kan doen. ook de mensen die eht minder breed hebben.
ik hoop snel wat van iemand te horen.

ndammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2008 11:31

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door ndammers »

ik zou ook best wel via een advocaat iets willen beginnen maar ik moet nu wel 5000 euro al betalen voor de opl. medisch administratief.
dus wat kan ik nu doen. heb een les gevolgd. :cry:

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

je kunt, als je het hebt, rechtsbijstand inschakelen? Misschien naar de wetwinkel gaan? Maar er staan nog maar weingi succes verhalen op dit forum van mensen die het is gelukt om het contract ongedaan te maken... Als ik dit alles lees ben ik heel blij dat ik niets heb getekend!

nadientjuh
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2008 11:23

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door nadientjuh »

hoi lezers,

ik heb woensdag 16 december een adviseur op bezoek gehad, vooraf had ik deze berichten niet gelezen.

het klonk allemaal zo verlijdelijk dat ik er met m'n stomme kop ben ingetrapt, ik had eerst beter op internet moeten kijken.

ik heb meteen toen ik dit las (dezelfde avond nog) al m'n automatische incasso's laten blokkeren.

de volgende dag heb ik de politie gebeld, die konden alleen maar zeggen: 'dan had je niet moeten tekenen'. dus met andere woorden: 'eigen schuld".

later heb in de kamer van koophandel gebeld en het verhaal uitgelegd. daar zeiden ze dat ze van niks wisten en ook nog geen klachten erover hebben gehad. ik stond ook nog niet geregistreerd, dat zou ongeveer 2 dagen gaan duren. ze adviseerde me wel om alvast een aangetekende brief op te sturen naar scheidegger. dat heb ik meteen gedaan.

donderdag 17 januari heb ik de brief naar het postkantoor gebracht en aangetekend laten versturen. de garantie was dat de brief daar de volgende dag afgeleverd zou worden en dat ik zaterdag de 19e of maandag de 21e een handtekening van ontvangst zou ontvangen.
maar ik heb nog niks in de brievenbus gezien.

aangezien dat de 6 dagen opzegtermijn er nu op zitten ben ik bang dat ik straks alsnog rekeningen ga krijgen omdat ik te laat was met opzeggen.

groetjes nadientjuh

Nils78
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2008 14:11

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Nils78 »

Goede dag, allereerst ben ik nieuwsgierig hoe het met Abnormaal is vergaan? al een tijd niets van gehoord.

Zelf volg ik al een tijdje het formum van Tros Radar, heb zelf ook een akkefietje gehad met SO.

Toch zou ik graag willen weten of jullie advocaten in de hand hebben genomen, en hoe Scheidegger erop reageert??

fluffy8431
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2008 07:17

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door fluffy8431 »

Ik heb in december 2007 een studieadviseur aan huis gehad van Scheidegger. Omdat ik daar vroeger mijn typcursus heb gevolgd dacht ik dat het wel goed zou zijn. De man was heel vriendelijk, achteraf té vriendelijk! De opleiding is zowat door mijn strot geduwd. Hij probeerde me tevens 2 opleidingente verkopen die ik al op zak heb! Ik heb met hem afspraken gemaakt omtrent de betaling van mijn cursuspakket. Het gaat om de opl. basis en middle management. Omdat ik zelf geen inkomen had en de dure opleidingen niet ineens kon betalen maakten ik met de adviseur, dhr. ******* de afspraak dat ik alles in termijnen zou gaan betalen te weten 100 euro per maand. Toen hij de formulieren ging invullen en ik ze na keek voordat ik mijn handtekening ging zetten, zag ik dat hij had ingevuld dat ik 500 ineens per automatische incasso zou voldoen en dan het restant bedrag ineens! Ik attendeerde hem daarop en ik kreeg het volgende antwoord: Ik moet het zo op papier zetten anders kan het kantoor het niet verwerken. Als je de acceptgiro krijgt, geef mij dan even een belletje en dan regel ik met het kantoor dat je 100 euro per maand gaat betalen. Vertrouw maar op mij dat komt allemaal goed. Einde citaat. Ik zei daarop: weet u dat zeker, ik zit nl niet te wachten op financiele problemen of dergelijke. "Ja dat weet ik zeker, dat komt veel vaker voor hoor" Hierop vertrouwende heb ik toen mijn handtekening gezet. Maar wat een schrik toen ik op 3 januari jl een brief thuis kreeg van Scheidegger met daarin de acceptgiro van 3740.- euro! of ik dat maar even voor 3 maart wilde betalen. Dus ik gelijk gebeld. Bij het eerste telefoontje naar dhr l******* kreeg ik te horen dat hij in Frankrijk zat voor een studiereis. Of ik maar even naar het kantoor wilde bellen dan zou het allemaal wel goed komen.Ik heb op 3 januari gelijk het kantoor gebeld. Niet dus! Ik weer dhr leopold gebeld, hij zei mij toen: Ik bel je straks even terug. Dus ik wachten en ja de volgende dag belde hij mij terug met het nr van een andere studieadviseur, of ik die maar even wilde bellen want hijzelf zat op dat moment in "de lappemand"zei hij. Ik heb die andere man gebeld en die zou alles gaan regelen mbt de betaling en evt een andere studie plaats omdat ik het anders niet zou halen aangezien ik pas 'savonds om 19 thuis was van mijn werk en de studie om 19 uur zou beginnen.(ook aangegeven tijdens het gesprek) Die overigens niet in mijn buurt is maar in Dordrecht. Vervolgens heb ik niets meer vernomen van de firma Scheidegger, tot vandaag! Om 17:30 ging de telefoon en een mevr. met limburgs accent deelde mij mede dat het bedrag van de aanbetaling á 500 euro niet geincasseerd kon worden volgens de bank. Dat klopt ook want zoveel geld heb ik niet! Dat heb ik ook de hele tijd gezegd! Ik kon heel misschien wel een betalingsregeling treffen maar dan wilde deze mevr. totale inzagen in ons huishouden. Alle inkomsten en uitgaven en de daarbij behorende bankafschriften!! Dit heb ik geweigerd. Ik heb aangeboden om een contract te ondertekenen met daarin de afspraak dat ik 100 euro per maand zou betalen, maar na navraag van deze mevr. aan haar meerdere bleek dit niet mogelijk. Ze zou nu een notitie maken dat ik weiger te betalen. Nu vraag ik je! Dhr ******* zou alles regelen, nou er is dus helemaal niets geregeld! Ik heb zojuist contact opgenomen met mijn rechtsbijstands verzekering en nu is het maar afwachten. Ik zou graag van jullie een reactie ontvangen. Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat ik volgens jullie nog verder kan ondernemen. Ik kan het gewoon écht niet betalen.

Met vriendelijke groeten,

Christel Bierings


Ps, heb inmiddels contact gehad met juridisch loket en die vertelde mij dat ze absoluut geen inzage mogen vragen in mijn huishoudelijke zaken wb inkomsten en uitgaven. Ik heb mijn bereidwilligheid getoont tav een maandelijkse betaling van 100 euro.

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door moontje_mona »

Hoi Christel.

Dit gaat echt heel ver. Zeker omdat ze alle zaken willen zien. Ze zijn daar inderdaad niet tot gemachtigd. zet alles op alles om er vanaf te komen.

Ik weet niet wat je moet doen maar blijf bellen, zorg dat ze helemaal gek van je worden en dat ze het contract ontbinden dat helpt uiteindelijk wel. Bel naar Scheidegger en vraag naar XXX zij is echt heel aardig en heeft voor mij ook veel gedaan.

succes.

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Als burger zijnde vinden wij het onze plicht om onze negatieve ervaringen met Scheidegger Opleidingen kenbaar te maken aan mijn medemens.

Na een bezoek van een studieadviseuse heeft mijn partner de dag na haar bezoek besloten om een opleiding boekhouden te gaan doen. Daarop kreeg zij als antwoord van de studieadviseuse, Dank je wel je staat erop..Je papieren krijg je nog wel oke..Drinken we gelijk een bakkie koffie..Gr XXX”

Deze papieren hebben wij nooit gehad, alleen een lesrooster, die zonder overleg, een maand later dan was afgesproken werd ingepland. De papieren die zij bedoelde, het contract dus, hebben wij nooit ontvangen, en de studieadviseuse nooit of te nimmer meer gezien of gesproken.

De opleiding zou betaald worden door zowel mijn bedrijf (eenmanszaak) en de werkgever van mijn partner. Zo is dit ook gemeld aan de studieadviseuse. Zij vroeg de gegevens van mijn partner en de gegevens van mijn bedrijf. Deze hebben wij in een mail naar haar verzonden.

Onverhoopt moest mijn partner worden geopereerd. Ik heb daarop contact genomen met Scheidegger Opleidingen met het verzoek of mijn partner een cursus later ingepland kon worden in verband met haar herstelperiode. Toen ik Scheidegger belde kreeg ik één van de medewerkers van de klantenservice aan de telefoon en werd vreselijk onbeschoft behandeld. Zij wezen mij direct op de “kleine letters” in het contract, die WIJ hebben ondertekend!

Aangezien mijn partner en ik geen contract hebben ondertekend, vroeg ik Scheidegger om mij een kopie van de overeenkomst te doen toekomen. Deze kregen wij niet maar zij stuurde wel een brief waarin zij ons sommeerde om het openstaande bedrag te voldoen. Daarop heb ik wederom in een schrijven gevraagd om een kopie van het contact die zij menen te hebben. Ook toen kreeg werd deze niet toegestuurd. Ondertussen kregen wij weer schrijven van Scheidegger inzake het openstaande bedrag, met daarin een aantal dreigementen dat als wij niet het bedrag zouden voldoen, deze met +/- € 550,- zou worden verhoogt. Eveneens zouden wij worden geregistreerd bij verschillende instellingen, die ons in de toekomst zouden weigeren als wij daar gebruik van wensen te maken.

Na nog wat over en weer te hebben gecorrespondeerd en er wederom een verzoek (3e verzoek) was gedaan om een kopie van het contract, lag er een dag erna een brief op de deurmat van Scheidegger met een contract!!!!

Vol verbijstering hebben mijn partner en ik naar het contract gekeken. Wij hebben nooit dat contract gezien, ingevuld en ook geen handtekening op gezet. Maar er bleek een handtekening op te staan, die door moest gaan als een handtekening van mijn partner, en een handtekening van een medewerker, te weten de heer XXX, werkzaam voor mijn bedrijf. Nu kan ik u melden dat ik geen personeel in dienst heb. Mijn partner mevrouw XXX heeft destijds met de studieadviseuse gesproken over “ mijn partner” wellicht is zij er vanuit gegaan dat wij gehuwd zijn, dit is NIET het geval.


Ook staat in het kader wat de cursist dient in te vullen een totaal vreemd 06 nummer, alszijnde mijn mobiele telefoonnummer. Al met al zou ik nooit of te nimmer een contract tekenen die vol met fouten zit en totaal niet klopt.

Wij hebben aangifte gedaan tegen Scheidegger Opleidingen wegens valsheid in geschrifte. Voor wat betreft Scheidegger Opleidingen, hebben wij voldoende informatie via de website van Tros Radar en Kassa opgedaan, waaruit blijkt dat Scheidegger Opleidingen zich vaker schuldig heeft gemaakt aan valsheid in geschrifte.

Inmiddels heeft de politie de zaak geseponeerd, in verband met niet voldoende bewijs. Ons inziens hebben zij geen onderzoek verricht. Zij hebben onze aangifte opgenomen, de studieadviseuse) verhoord en naar aanleiding daarvan de zaak geseponeerd. Er is geen handtekeningen onderzoek geweest, en zowel mijn partner als ik zijn nooit verhoord om haar verhaal te checken op onjuistheden.

Wij hebben een schrijven verstuurd naar de rechtbank in Leeuwarden, waarin wij aangeven niet eens te zijn met de seponatie van onze aangifte.

fluffy8431
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2008 07:17

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door fluffy8431 »

Na aanleiding van mijn ervaring (bovenstaand) heb ik dit ingediend bij onze rechtsbijstandsverzekering, aangezien er meerdere klachten bekend zijn over het instuut Scheidegger, hebben deze het direct doorgespeeld naar een advocaat. Ik heb het hele verhaal op papier gezet en dat gaat zometeen op de post en dan is het maar afwachten. Maar het nieuwe verhaal wat ik hier lees gaat echt alles te boven! Het is dus gewoon valsheid in geschrifte! Ik kan maar niet begrijpen dat de politie niets met jullie aangifte heeft gedaan. Ik hoop voor jullie dat dit op gelost word. Sterkte.

Groetjes Christel

Gesloten