LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewichtsconsulente bij LOI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
yvonne123
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:38

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door yvonne123 »

Waarom zijn er dan zoveel te dikke kinderen??????????????????

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Met alle respect maar een praktijk starten na een LOI cursus? Mocht ik ooit gebruik willen maken van een dietiste dan graag iemand die de echte (HBO) opleiding gevolgd heeft.

anya-ayna
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2007 12:01

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door anya-ayna »

diep triest dat mensen die net met de opleiding gaan beginnen
meteen met een eigen praktijk gaan starten
ik vind dat je sowieso minimaal HBO opgeleid moet zijn
je klanten / patienten verwachten vakkennis, niet alleen theoretische maak ook praktische en daar heb je echt wel een paar jaar voor nodig
vandaar dat er zo veel onvakkundige therapeuten in NL werkzaam zijn, die gelukkig aan de kaak gesteld worden door programma's als RADAR!
[/b]

Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Ilon_a »

he anya anya... niets mis met mensen die MBO hebben of ander iets lager dan HBO en een praktijk beginnen, die kunnen ook vol ervaring en enthousiasme zitten!!!

wat ik zelf al merk via mijn Sonja Bakker weblog dat ik heeeeeeeel veel vragen krijg (stuk of 12 per dag) maar heb alleen een keer de cursus op zicht binnen gehad... beantwoord de vragen dus niet allemaal en verwijs ze door, vrage over recepten en andere leuke tipjes beantwoord ik wel

het boeit mensen gewoon eenorm, gezond leven etc. dus een cursus tsja... als je tijd over hebt mensen; doen!!!

Bren86
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2007 12:41

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Bren86 »

Ik wil zelf denk ik ook aan de opleiding beginnen en studeer daarnaast Gezondheidswetenschappen aan de VU in amsterdam. Het is denk ik niet alleen heel nuttig voor jezelf maar de hele samenleving heeft het nodig om preventiever met gezondheidsproblemen om te gaan. Een stage of bij iemand meekijken in de praktijk is natuurlijk altijd handig. Maar naast dat ik misschien "beter" kan leren en een universitaire opleiding doe lijkt me de cursus bij de LOI ook super, wanneer je genoeg vertrouwen inzicht en gaandeweg ervaring op kan doen dan is dat toch genoeg!

xx Bren.

Bren86
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2007 12:41

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Bren86 »

Ik ben het ook niet eens dat moeders weten wat hun kind nodig heeft. Je hoort zo vaak dat moeders van dikke kinderen zo begaan zijn met hun kind en emotioneel verbonden zijn dat het kind bijvoorbeeld niet lekker in zijn vel zit en dat ze daarom niet óók nog eens streng willen zijn en het van lekker eten wil ontdoen. Misschien weten ze het wel, maar kunnen ze het niet over hun hart verkrijgen, daarom is een buitenstaander nodig om te motiveren en duidelijk de slechte kant te laten zien met de optie voor verandering en verbetering.
Ook zijn mensen zelf vaak niet goed bewust wat er allemaal in eten zit, ik ook niet; maar dat wil ik erg graag leren. Je weet voor jezelf wel wat gezond is en wanneer je momenten hebt dat je juist behoefte hebt aan het andere. Als ze zelf niet met een groot voedingsbesef zijn opgevoed zullen ze dat ook niet doen bij hun kinderen. Het besef van voeding en gezondheid moet echt nodig worden aangekaart en is belangrijk voor de toekomst.

mebo
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 14:58

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door mebo »

Informeer eens bij Sonja Bakker.
Zij deed ook deze cursus bij het LOI.
Uiteindelijk is zij er rijk mee geworden.

Succes, Mebo

melinda87
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2007 14:39

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door melinda87 »

Het lijkt mij ook wel wat, maar als ik er aan begin wil ik wel zeker weten dat de lesstof niet heel erg verouderd is. Ik heb een mailtje gestuurd naar de LOI met de vraag hoe recent het lesmateriaal is.. Het lijkt me in ieder geval een leuke en leerzame cursus :)

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik ben er pas mee begonnen. Gewoon "voor de fun".
Ik heb een WAO uitkering en zal voorlopig geen werk aankunnen maar omdat ik te dik ben en eens wilde weten waarom, hoe, wat, waar, wanneer, ben ik met deze cursus begonnen.
Ik moet zeggen, ik steek er een hele hoop van op.

Ashley1
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:44

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Ashley1 »

Ik ben nu bezig met de cursus basisdiploma voedingsleer van de LOI. Maar ik overweeg om gelijk over te stappen (zonder examen te doen; kost toch 155 euro) op de cursus gewichtsconsulent.

Is er iemand die de opleiding ondertussen afgerond heeft en al een eigen praktijk heeft opgezet?

klavertje5
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2008 19:00

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door klavertje5 »

Hoi allemaal, lees nu voor het eerst een aantal berichten op dit forum.
Kijk eens op de website van Balans Slankclub.
Daar vragen ze steeds weer cursusleidsters in alle regio,s.
Ideetje???

melinda87
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2007 14:39

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door melinda87 »

hey klavertje heb even gekeken op die website maar zie geen vacatures.. waar kan je die vinden? :lol:

Ashley1
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:44

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Ashley1 »

Staat wel ergens. Volgens mij bij Werkwijze.

klavertje5
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2008 19:00

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door klavertje5 »

Hoi, ik heb het gelezen bij wie zijn wij???? op de site.
Niet geschoten is altijd mis, toch.

melinda87
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2007 14:39

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door melinda87 »

Ok heb het gezien idd. Ik ben sinds een maand ongeveer ook bezig met de cursus. Is er hier iemand die de cursus ook doet en ervaringen met mij wilt delen? Ik hoor het wel :)

Ashley1
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:44

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Ashley1 »

Bij de LOI hebben ze cusistencontact!

Ik ga waarschijnlijk de opleiding ook doen.

liesbethoerlemans
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 14:39

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door liesbethoerlemans »

Het bekendste voorbeeld is Sonja Bakker!

melinda87
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2007 14:39

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door melinda87 »

Ja maar dan moet je gewoon op een naam klikken en dan kan je mailen. Maarja misschien doe k dat wel een keer :P vind het wel jammer dat je bij deze cursus niet kan chatten met andere cursisten.

Ashley1
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2006 16:44

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door Ashley1 »

Er staat meestal wel een korte beschrijving bij wat de motivering is en zo.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Gewichtsconsulente bij LOI

Ongelezen bericht door marietje1 »

Ja ik ben sinds eind januari ook begonnen, gaat lekker er staan wat foutjes in de tekst maar daar moet je over heen lezen.

HEt is voor mij meer een bijkomend iets ik wil iets om het hand hebben als ik thuis ben en misschien als ik later groot ben voor mezelf beginnen, nee hoor dat is een geintje maar ik zou op kleine schaal wel wat mensen willen helpen met afvallen, Het interesseert me ook heel erg dat scheelt nog al.

groetjes,
Annemarie

Gesloten