Het probleem spyware, adware en virussen.
Nee, de stelling is dat als ik een product koop dat het dat zou moeten doen waarvoor ik het aanschaf. ( internetten ) Het zou dan niet zo moeten zijn dit na enige minder goed kan doordat bijv. mijn PC vergeven is van de spyware.
Veel mensen denken dat internet een dienst is, maar dat is het dus niet.
Wat is internet?
Internet is een wereldwijde computernetwerk waarop bijna alle computers aan elkaar zijn gekoppeld.
Het doel van internet is om bestanden, gegevens en informatie uit te wisselen.
Niet meer en niet minder.
De provider heeft als taak om jouw op internet aan te sluiten. Over de informatie die over die datalijnen gaat, gaat hun niks aan en zij behoren ook niet over de inhoud te bemoeien.
Vergelijk de internetprovider met de telefoonprovider.
Zij hebben dus de taak om de verbinding tot stand te brengen en te behouden.
Het zou dan niet zo moeten zijn dit na enige minder goed kan doordat bijv. mijn PC vergeven is van de spyware.
Dat is een mooie theoretische pietpraat.
Alleen zo werkt het dus niet.
Als ik hier echter eerst een router ( ALDI met linux ) moet aanschaffen om mijn Windows PC te beschermen tegen aanvallen van buiten en ook nog eens speciale anti spyware software en ook nog eens antivirus software ....
Je hebt geen keus, je moet gewoon in die bescherming investeren.
Mensen die niks aan de beveiliging willen doen, en dat dus ook niet doen, raken binnen 5 minuten besmet.
Jij hebt als consument niks te willen. Jij hebt je gewoon aan te passen aan de omstandigheden zoals die op internet zijn. Dus jij dient aan de beveiliging zelf zorg te dragen.
Daarbij ben jijzelf verantwoordelijk voor jouw daden op internet.
Het spijt me dat ik hier zo hard en negatief ben, maar het is de keiharde waarheid.