LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hp printer kan naar het vuil door Vista/HP???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: hp printer kan naar het vuil door Vista/HP???

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik mijn PC aan het internet knoop is hij volgens diverse onderzoeken binnen een aantal uren besmet.

Omdat MS hierin bij XP gefaald heeft roept men nu Vista.

Jij hebt er helemaal niks van begrepen.

Spyware, adware is een miljardenindustrie.

En de criminelen hebben een gemakkelijke manier gevonden om snel grof geld te verdienen.

Doordat Vista beter beveiligd is, zie je dat die criminelen ook steeds meer de Linux en Mac machines terroriseren.

Er wordt veel te vaak gedacht dat internet goedaardig is en dat de arme consument beschermd moet worden.

Op internet zijn criminelen behoorlijk actief.

ikbenik

Quote:
Als een fabrikant weigert om drivers te schrijven voor haar producten om deze producten onder Vista te laten werken, dan kun je daar de winkelier of Microsoft niet op aanspreken.

Nee, helaas zit de consument met het voldongen feit opgescheept.
( het stootte hem tegen de borst" )
Je zal maar een dure officejet oid gekocht hebben. en de nodige inkt cardtriges.

Wat moet de winkelier hier dan aan doen?

En kom eens met goede technische oplossingen, dan alleen dat eeuwige theoretische gezwam.
Quote:
En dat een goede printer dan niet meer te gebruiken is, vind ik zelf ook niet goed.
Maarja, jij als consument en ik als winkelier hebben daar niks in te brengen.

Nee, lekker makkelijk.

Niks lekker makkelijk. De winkelier kan hier niks aan doen en niks aan veranderen.

Zeg dan maar eens hoe ik als winkelier jouw oude printer onder Vista moet laten werken, terwijl de fabrikant weigert om de drivers te ontwikkelen.

Zeg dan maar eens precies in realistische en technische betoog hoe ik dat dan zou moeten doen!

En kom niet aanzetten dat het lekker makkelijk is dat ik als winkelier niks eraan kan doen.

Vertel maar.........

...............................................
...............................................

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

Als je vooruitgang wilt dan zul je soms oude gebouwen met stevige fundering moeten slopen om er een heel nieuw huis op te zetten met een zwaardere fundering.
Mee eens. Maar de laatste keer dat wij onze software volledig hebben herschreven was van 1989 tot 1992 ( 3 jaar noeste arbeid )
In 2003 zijn we overgestapt naar linux. Onze klanten kunnen dat verschil niet zien. Voor het overige zijn de wijzigingen zoals ik al aangaf beperkt gebleven.

Zoals ik ook al aangaf , hopelijk komt het voor de consument ook nog eens zover.

fietsje

Er wordt veel te vaak gedacht dat internet goedaardig is en dat de arme consument beschermd moet worden.
Nee, de stelling is dat als ik een product koop dat het dat zou moeten doen waarvoor ik het aanschaf. ( internetten ) Het zou dan niet zo moeten zijn dit na enige minder goed kan doordat bijv. mijn PC vergeven is van de spyware.

Als ik hier echter eerst een router ( ALDI met linux :wink: ) moet aanschaffen om mijn Windows PC te beschermen tegen aanvallen van buiten en ook nog eens speciale anti spyware software en ook nog eens antivirus software ....

Ja, inderdaad het is een miljarden industrie, en de consument ( niet de winkelier ) betaalt!

Ik heb je daar als winkelier ook niet op aangesproken. Ik sprak de hoop uit dat de consument ooit eens zou kunnen kiezen.

Zo beginnen DELL en Lenovo met leveren van Linux ipv MS, Echter kun je de meeste merk PC's niet eenvoudig kopen zonder MS.

Bij jou als winkelier kan ik dat wel. Je kun mij een PC leveren en ik kan daar dan naar keuze XP, Vista of Linux of MS-DOS opzetten.

In bovenstaand geval ( topic printer driver vista op DELL ) had je de klant dus ook beter van advies kunnen zijn geweest. Hij is niet bij jouw geweest dat is zijn fout. De vraag is echter welk advies je hem zou hebben gegeven. Die vraag heb je hierboven beantwoord!

ikbenik

Het probleem spyware, adware en virussen.
Nee, de stelling is dat als ik een product koop dat het dat zou moeten doen waarvoor ik het aanschaf. ( internetten ) Het zou dan niet zo moeten zijn dit na enige minder goed kan doordat bijv. mijn PC vergeven is van de spyware.

Veel mensen denken dat internet een dienst is, maar dat is het dus niet.

Wat is internet?

Internet is een wereldwijde computernetwerk waarop bijna alle computers aan elkaar zijn gekoppeld.
Het doel van internet is om bestanden, gegevens en informatie uit te wisselen.

Niet meer en niet minder.

De provider heeft als taak om jouw op internet aan te sluiten. Over de informatie die over die datalijnen gaat, gaat hun niks aan en zij behoren ook niet over de inhoud te bemoeien.
Vergelijk de internetprovider met de telefoonprovider.
Zij hebben dus de taak om de verbinding tot stand te brengen en te behouden.
Het zou dan niet zo moeten zijn dit na enige minder goed kan doordat bijv. mijn PC vergeven is van de spyware.
Dat is een mooie theoretische pietpraat.
Alleen zo werkt het dus niet.
Als ik hier echter eerst een router ( ALDI met linux ) moet aanschaffen om mijn Windows PC te beschermen tegen aanvallen van buiten en ook nog eens speciale anti spyware software en ook nog eens antivirus software ....
Je hebt geen keus, je moet gewoon in die bescherming investeren.
Mensen die niks aan de beveiliging willen doen, en dat dus ook niet doen, raken binnen 5 minuten besmet.

Jij hebt als consument niks te willen. Jij hebt je gewoon aan te passen aan de omstandigheden zoals die op internet zijn. Dus jij dient aan de beveiliging zelf zorg te dragen.
Daarbij ben jijzelf verantwoordelijk voor jouw daden op internet.

Het spijt me dat ik hier zo hard en negatief ben, maar het is de keiharde waarheid.

fietsje

En kom eens met goede technische oplossingen, dan alleen dat eeuwige theoretische gezwam.
Vertel maar.........
Helaas, ik heb geen inzage in de spullen van MS, ik ben namelijk niet lid van de club...

Als we het over linux gaan hebben wordt het een andere zaak.

hier vindt je een handleiding :

http://www.linux-foundation.org/en/OpenPrinting

Nu begrijp ik dat jij als winkelier geen printer drivers gaat schrijven.
Echter zie je hier dat de meeste drivers noeste arbeid is gedaan vaak zonder de medewerking van printer fabrikanten. ( reverse enigneering)
Dit wordt gedaan door vaak maar 1 persoon. dus zo heel veek werk is het niet (voor een leverancier) om een printer driver te maken.
Zoals ik al aangaf als de basis goed is...

jor

Ongelezen bericht door jor »

Jij hebt als consument niks te willen. Jij hebt je gewoon aan te passen aan de omstandigheden zoals die op internet zijn. Dus jij dient aan de beveiliging zelf zorg te dragen.
Daarbij ben jijzelf verantwoordelijk voor jouw daden op internet.

Hier heeft ikbenik 100% gelijk in. Het is een feit dat linux misschien veel minder kwetsbaar is maar dit is uitsluitend gelegen in het 90% aandeel van Microsoft computers, daar is ook MAC nu achter want sinds dit iets meer in gebruik komt worden ook hier de aanvallen via spyware en virussen steeds groter . Als dus meer mensen linux gaan gebruiken word het vanzelf ook onder de aandacht van kwaadwillenden gebracht en zal dit ook aangevallen gaan worden.Immers , ook linux zal gebruik moeten maken van het internet. Niemand is tot nu toe in staat gebleken om het internet 100% veilig te maken en dat zal ook wel nooit lukken.Het driverprobleem moet je toch echt zoeken bij de fabrikanten van printers en andere randapparaten, die erop uit zijn om klanten nieuw te verkopen en dus geen drivers ter beschikking stellen voor Vista.Zelf draai ik sinds feb jl Vista premium en op de webcam na werkt het prima onder Vista ook al heb ik soms naar de drivers moeten zoeken.Het naar microsoft of winkeliers wijzen geeft geen pas omdat die er weinig tot helemaal niets aan kunnen doen.

Jor.

Ps Linux is een goed alternatief, MAAR dan toch alleen voor mensen die veel meer van computers begrijpen als de meeste tegenwoordig. :wink:
Jor
Laatst gewijzigd door jor op 23 aug 2007 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Helaas, ik heb geen inzage in de spullen van MS, ik ben namelijk niet lid van de club...

Als we het over linux gaan hebben wordt het een andere zaak.

Linux is door iedereen over de wereld geschreven (open source) en Windows is door een commerciëel bedrijf geschreven.

Dat is al 1 verschil.

Punt 2 is dat de fabrikanten van een product verantwoordelijk zijn voor het schrijven van een driver van hun product.

Als winkelier zijnde ben ik niet verantwoordelijk voor de drivers.
Echter zie je hier dat de meeste drivers noeste arbeid is gedaan vaak zonder de medewerking van printer fabrikanten. ( reverse enigneering)
Vaak is reverse enginering niet toegestaan.

ikbenik

De reden dat Linux en de Mac zo lang met rust zijn gelaten heeft met het aandeel te maken, zoals jor al aangaf.

De keiharde feit blijft dat als 90% van de computergebruikers de Mac zou gebruiken en 5% windows, dat dan de Mac behoorlijk onder vuur ligt en dat de windowsgebruikers dan daar veel minder last van hebben.

Nu zijn veel mensen van windows overgestapt naar Linux en de Mac. En je ziet nu dat daardoor deze besturingsystemen ook veel meer onder vuur liggen.

Tuurlijk is het zo dat Linux en de Mac veel minder gevoeliger zijn voor spyware e.d., maar vergeet niet dat ze niet onschendbaar zijn.

fietsje

Hier heeft ikbenik 100% gelijk in. Het is een feit dat linux misschien veel minder kwetsbaar is maar dit is uitsluitend gelegen in het 90% aandeel van Microsoft computers, daar is ook MAC nu achter want sinds dit iets meer in gebruik komt worden ook hier de aanvallen via spyware en virussen steeds groter . Als dus meer mensen linux gaan gebruiken word het vanzelf ook onder de aandacht van kwaadwillenden gebracht en zal dit ook aangevallen gaan worden.
Linux is veel kwetsbaarder, immers de source is open. iedereen kan naar een mogelijk lek zoeken. MS en MAC zijn gesloten systemen. dus is het voor virus bouwers trial and error.

Op welk OS draaien de meeste WEB-servers in het internet ? En die worden niet aangevallen ?

Let wel ik beweer hier niet dat Linux foutloos is, dagelijks zijn er fixes en bugreports.

Als ik een product koop moet ik volgens consumentenrecht daar gebruik van kunnen maken op die manier zoals het bedoeld is.
( zonder ellende achteraf dus ) Helaas, koop ik bij MS alleen het gebruiksrecht en dus kan ik fluiten.

Linux is door iedereen over de wereld geschreven (open source) en Windows is door een commerciëel bedrijf geschreven.
Juist, en er wordt gebruik gemaakt van open standaarden en niet van propriëtaire spullen waardoor oa de web-site van ikbenik niet werkt onder firefox.
( wanneer ga je hem aanpassen ikbenik, dat is wel meer werk hoor! )
Waardoor printer fabrikanten zich zouden kunnen richten op printer en niet op het acher MS aan hollen. Jouw punt 2 wordt ze dan veel makkelijker gemaakt.
Laatst gewijzigd door fietsje op 23 aug 2007 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Juist, en er wordt gebruik gemaakt van open standaarden en niet van propriëtaire spullen waardoor oa de web-site van ikbenik niet werkt onder firefox.
Het probleem bij firefox is dat ze geen frames en geen vectortekeningen ondersteunen.

Voor zover ik het weet ondersteunen de rest van de webbrowsers dat wel.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Als ik een product koop moet ik volgens consumentenrecht daar gebruik van kunnen maken op die manier zoals het bedoeld is.
( zonder ellende achteraf dus ) Helaas, koop ik bij MS alleen het gebruiksrecht en dus kan ik fluiten.
Hoe kan een bedrijf iets garanderen dat onmogelijk te garanderen is? Er zijn miljoenen computer hardware produkten op de markt en het is onmogelijk om alles samen te laten werken onder welke omstandigheden ook. Ook in Linux en MAC kan dat niet omdat de beperkingen nu eenmaal niet enkel softwarematig zijn. Bovendien heeft de softwareschrijver geen invloed op de reeds aanwezige software op de computer. Als er een programma op de pc staat die een aantal rechten blokkeert, dan is het niet de schuld van het volgende programma als die niet geinstalleerd kan worden. In een goed rechtenstelsel ben je namelijk niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Zo is het ook niet de schuld van Microsoft als er spyware op je pc komt. Dat is namelijk nooit tegen te houden tenzij de software zo wordt beperkt dat er niet meer mee te werken is en dan is de oplossing erger dan de kwaal.

Net als dat het niet de schuld is van Audi wanneer ze in je auto inbreken op een donkere parkeerplaats omdat hij niet op slot is gezet, is het ook niet de schuld van Microsoft wanneer ze op je computer inbreken.

jor

Ongelezen bericht door jor »

fietsje zette neer...Linux is veel kwetsbaarder, immers de source is open. iedereen kan naar een mogelijk lek zoeken. MS en MAC zijn gesloten systemen. dus is het voor virus bouwers trial and error.

Op welk OS draaien de meeste WEB-servers in het internet ? En die worden niet aangevallen ?

Let wel ik beweer hier niet dat Linux foutloos is, dagelijks zijn er fixes en bugreports.

Het draaien van linux is verlopig geheel voorbehouden aan de ervaren computergebruiker. Als iemand al iets met msDos moet doen en dan hun muis niet kunnen gebruiken maar de commando's via het toetsenbord moeten doen haken heel veel huidige gebruikers al af.Laat staan als men met Linux gaat werken.Het niet aanvallen van deze systemen hefft volgens mij uitsluitend te maken met getallen, zolang meer dan 90% voor microsoft kiest zijn spyware en virusbouwers hier mee bezig. Lees op www.security.nl over de flinke toename van spyware/virussen/lekken bij de MAC'S , dit komt door hun iets vergrote aandeel. kan je nagaan als we allemaal overstappen op deze systemen.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik dacht dat TS niet heeft gevraagd om een discussie over Linux,MAC of MS ;)

fietsje

Het probleem bij firefox is dat ze geen frames en geen vectortekeningen ondersteunen.

Voor zover ik het weet ondersteunen de rest van de webbrowsers dat wel.
http://www.naarvoren.nl/artikel/svg/

Natuurlijk heeft MS zijn eigen dialect.

Frames zijn ooit uitgevonden door netscape .... in 1998 oid

fietsje

Net als dat het niet de schuld is van Audi wanneer ze in je auto inbreken op een donkere parkeerplaats omdat hij niet op slot is gezet, is het ook niet de schuld van Microsoft wanneer ze op je computer inbreken.
Nee, net als je een nieuwe audi gekocht hebt op diesel, besluit de bezineleverancier met diesel te stoppen, en uitsluitend super te leveren aan de pomp.

( het ging echter over printers , dus ik hoop dat de pomphouder geen nieuwe pc heeft gekocht anders kan ik m'n benzinebonnetje niet declareren bij gebrak aan een printerdriver ) :P

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Nee, net als je een nieuwe audi gekocht hebt op diesel, besluit de bezineleverancier met diesel te stoppen, en uitsluitend super te leveren aan de pomp.
Dan is het nog steeds niet de schuld van Audi. En wanneer blijkt dat diesel veel te duur is omdat alle nieuwe auto's op benzine rijden, dan is ook de pomp vrijgesproken.

fietsje

Dan is het nog steeds niet de schuld van Audi. En wanneer blijkt dat diesel veel te duur is omdat alle nieuwe auto's op benzine rijden, dan is ook de pomp vrijgesproken.
Audi = PC
pomphouder = winkelier
benzineleverancier = MS
:roll:

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Leuk voor topicstarter dat dit in een overloos gezwam eindigt en hij nog geen antwoord heeft.

Om topicstarters probleem op te lossen:
Je kunt XP naast Vista installeren. Dit kan ooit problemen opleveren :
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41723
maar net als overal zijn er oplossingen voor.
Als je wilt printen boot je XP op i.p.v. Vista. Dit is wel omslachtig maar voordeel is dat je je goede printer nog kunt gebruiken.

bhsado

Ongelezen bericht door bhsado »

Wat je ook unt doen is om met (Gratis) VirtualPC een XP machine te draaien.
Je kunt vervolgens ook bestanden Sharen en zodoende alsnog in Vista werken en in XP gaan printen.

Heb zelf onder Xp een Virtual PC met Windows98 OS machine ingericht, om een apparaat te kunnen bedienen waar de drivers ook niet leverbaar waren voor XP.

Het is uiteraard wel wat werk maar zal werken.

Gesloten