LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nep incasseerder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
aussienl

Re: nep incasseerder

Ongelezen bericht door aussienl »

Is er wel degelijk maar het gaat er niet om hoe ik het doe, maar door een ander (jou) het te kunnen laten volgen dit door vragen te laten beantwoorden, zo dat jij en zij dat ook kunnen begrijpen.
Tuurlijk.

En een spel fout maakt iedereen, maar een bijdrage met spel- en grammatica fouten in zodanige mate dat ik soms twee of drie keer moet lezen wat er nu eigenlijk bedoeld wordt is niet alleen irritant maar leid ook nog eens tot misverstanden.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Zit wat in, maar het is wel zo dat als je wee keer moet lezen dit ook beter onthoud.
Of is het deze zin.
U kunt gelijk hebben, maar als u deze twee maal leest kunnen er geen misverstanden volgen.
Of is het deze zin.
Kan zo wel zijn, maar ik kan geen goed Nederlands omdat ik net na de oorlog in opbouwtijd naar school kon.
Kijk indien je iets wil aansnijden moet je dat niet met een bod/botmes doen, gaat zo kruimelen/krummellen.
En wat dan nog het is niet aan ons (jou) te oordelen wat wel of niet geschreven mag/kan worden, of ben ik nu die genen die bekritiseerd

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Nieuw? Ik weet niet hoe oud je bent maar we leerden op de basisschool al bureau (35 jaar geleden).
Ik heb het over het meervoud van bureau. Volgens de officiele spelling is dat bureau's. Maar omdat het woord van oorsprong Frans gebruik ik Frans meervoud.

Nu weer on-topic!

BMS.Purmerend

Is een feit :lol: oké sorry voor het vervolg er van :oops:

Polly Parker

Ongelezen bericht door Polly Parker »

???? Toch een aparte groep van mensen ??????

Ik wil toch even, volledig off-topic, hierop reageren.

Niet in één reactie, maar in meerdre reacties van aussienl lees ik commetaar op spelling, schrijfwijze en opmerkingen naar een bepaalde groep mensen.

Ik vind dit zo stuitend, ik krijg daar werkelijk een rot gevoel van in mijn maag.

Ik zou deze mevrouw/mijnheer met klem willen aanraden dergelijke opmerkingen bij zich te houden!
Mensen raad geven, informatie geven e.d., daar is dut forum voor.

Kattig zijn over spelling en zo meer, is benden alle peil.

Om eerlijk te zijn: dat vertelt mij een heleboel over de persoon die die opmerkingen maakt.

met excuses voor eventuele spelfouten ...... ok in mijn leven heb ik al meerdere malen te maken gehad met wijzigingen in de spelling ..... plus het feit dat ik woon en werk-achtig ben in de grensstreek, en mijn tijd vover 2 landen verdeel, ik geneigd ben etwas anders zu spreken zo nu en dan.

BMS.Purmerend

kijk dat bedoel ik nu, of was het tegen mij gericht?
vriendelijke groeten Jan

Bor Komorovski

Niet in één reactie, maar in meerdre reacties van aussienl lees ik commetaar op spelling, schrijfwijze en opmerkingen naar een bepaalde groep mensen.
Vous avez raison. C'est voila pourquoi j'ecris cette reaction en Francais. Je pense qu'on doit respecter les autres qui mettent des messages dans cette forum. Si on a une probleme avec ca, il faut pas aller en ligne.

DHB

Ongelezen bericht door DHB »

louis... hoe staat alles er nu voor? en is er meer duidelijkheid voor je hoe dit allemaal precies afgehandeld gaat worden?

BMS.Purmerend

Vervelend is dat zeker, maar hier heb ik ook iets voor jullie.
Bijna 2 keer in de week belt er iemand om te weten of hun gegevens over mij nog kloppen voor hen zoek machine.
Het blijkt wel (volgens hen) dat mijn website 10.000 per dag wordt geopend. (Maar mijn teller komt nooit hoger dan 80?).
Indien er aanpassingen zijn en jij niet vraagt of er kosten zijn krijg je de rekening netjes gepresenteerd vraag je of er al een opdracht is geweest krijg je te horen “u heeft een jaar als proef meegedaan ” en ja! Er zal altijd een aanpassing zijn” bijvoorbeeld wat is u e-mail adres.
Kijk laten wij wel zo zijn dat ik nergens van weet dat ergens een uit mijn naam in een zoek machine is geplaatst. Dus is er gewoon niets van waar dat hen mijn naam en gegevens al eerder hebben geplaatst. Dus een vorm van oplichting misbruik maken van ondeskundigheid.
Is hieraan dan niets tegen te doen?
Groeten Jan

Bor Komorovski

Dat lijkt me aqcuisitiefraude.

Zolang je niks tekent hebben ze niks waarmee ze aan zouden kunnen tonen dat je hen ook maar iets moet betalen.

Gewoon zeggen dat je geen zaken met ze hebt gedaan en geen prijs stelt op verder contact, en vooral geen handtekening ergens op zetten.

phsnl2003

Ongelezen bericht door phsnl2003 »

Twee jaar geleden is onze winkel failliet gegaan en is de WSNP op ons van toepassing verklaard. Geen enkele schuldeiser heeft daarna nog pogingen ondernomen om te incasseren, met uitzondering van Neckermann. Om de 6 maanden krijgen we sinds het vonnis van de rechtbank brieven van incassoburo's die zeggen opdracht te hebben gekregen van Neckermann om de schuld te incasseren. Vandaag stond er dus zo'n mannetje van VIMK voor de deur. Of we maar even wilde betalen. We hebben hem direct doorverwezen naar onze bewindvoerder, maar dat was niet voldoende. Of we maar even wilden tekenen dat hij ons had bezocht. Bleek het te gaan om een betalingsregeling. Volgens mij gaat het hier om ordinaire oplichting. Wat mij bevreemd is dat dit buro nog steeds mag werken. Als ik lees wat er allemaal al is voorgevallen dan zou justitie er goed aan doen deze mensen eens onder de loep te nemen.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Nooit iets tekenen, ook niet dat ze zijn geweest. Over dit soort zaken gaat alleen je bewindvoerder, aangezien jullie geen zeggenschap meer hebben over je geld. Breng je bewindvoerder op de hoogte, en vertel dat het hier waarschijnlijk om misleiding gaat, en dat je dus niet ingestemd heb met een betalingsregeling. Die zoekt dat wel uit..

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

phsnl2003 schreef:Vandaag stond er dus zo'n mannetje van VIMK voor de deur. Of we maar even wilde betalen. We hebben hem direct doorverwezen naar onze bewindvoerder, maar dat was niet voldoende. Of we maar even wilden tekenen dat hij ons had bezocht. Bleek het te gaan om een betalingsregeling. Volgens mij gaat het hier om ordinaire oplichting. Wat mij bevreemd is dat dit buro nog steeds mag werken. Als ik lees wat er allemaal al is voorgevallen dan zou justitie er goed aan doen deze mensen eens onder de loep te nemen.
Ze doen dit - 3 jaar later - dus nog steeds?
Ik zou in dit geval overwogen hebben aangifte te doen.
Betalingen 'contant' doen is echt niet meer van deze tijd. Via de bank is makkelijker, veiliger, en beide partijen hebben dan bewijs van betaling.

piggelmee51

Ongelezen bericht door piggelmee51 »

beste , ik kreeg via een o6 nummer van ons een man aan de lijn uit Koude kerk aan de rijn , deze zei dat hij de incasso deed voor VIMK voor een openstaande factuur bij universum (neckerman), wij kregen na dit gesprek een brief zonder brief hoofd of Emai adres met een acceptgiro en een o6 nummer van hem maar na telefonische controle blijkt dat dit een heer vd S.... te zijn is deze bekend ?? bij neckerman is deze zaak bekend , maar deze gaf geen adres waar ik nu heen kon .Ik heb gelukkig nog niet betaald zijn er meer bekend met deze persoon

Guardian72
Contacteer:

piggelmee51 schreef:beste , ik kreeg via een o6 nummer van ons een man aan de lijn uit Koude kerk aan de rijn , deze zei dat hij de incasso deed voor VIMK voor een openstaande factuur bij universum (neckerman), wij kregen na dit gesprek een brief zonder brief hoofd of Emai adres met een acceptgiro en een o6 nummer van hem maar na telefonische controle blijkt dat dit een heer vd S.... te zijn is deze bekend ?? bij neckerman is deze zaak bekend , maar deze gaf geen adres waar ik nu heen kon .Ik heb gelukkig nog niet betaald zijn er meer bekend met deze persoon

Ik zou met deze brief toch even langs de politie gaan.
Dit klinkt namenlijk als oplichting..

Ameerah

Ongelezen bericht door Ameerah »

wie o wie kan mij helpen?
ik heb het over universum inkasso nederland bv in terneuzen
tel nmmr: 0115822900 het zou gaan om een open staande rekening bij het bedrijf quelle ( soortgelijke bedrijf aan neckerman en whekamp ) dat bedrijf is toender tijd falliet gegaan
maar het openstaande bedrag werdt dan in naam van quelle door universum inkasso bv geind. 2,5 jaar geleden was dat een bedrag van 250 euro wat nog betaald moest worden en hebben we een overeenkomst kunnen sluiten dat er maandelijks een bedrag van €25,- afgehaald zou worden. ( dus binnen 10 maanden zou het afbetaald moeten zijn! ) nu 2 jaar later word dat maandelijkse bedrag nog steeds van de rekening gehaald.

wat ik nu dus al enkele maanden te horen krijg als ik ze bel is :

hallo welkom bij inkasso bv, wegens onvoorziene omstandigheden kunnen wij u helaas niet te woord staan. onze excuses hier voor. probeert u het later nog eens.

dat is wat ik al enkele maanden te horen krijg.
ik heb ze een brief gestuurd om contact op te nemen maar ook daar wordt niet op gereageerd. ik heb nu van de afgelopen 2 maanden het bedrag terug geboekt naar de rekening dat ik het niet eens ben met de afschrijving.
straks even langs de bank om universum inkasso bv te laten blokkeren en nogmaals een brief naar ze sturen!
ik heb ze gecheckt bij kamer van koophandel en daar staan ze dus gewoon ingeschreven... maar nog vind ik dit erg vreemd dat ik maar geen contact met ze kan krijgen!!

wie herkent mijn verhaal en kan mij verder helpen?

Guardian72
Contacteer:

In principe heb je alle acties al juist gedaan.

Wat ik nog wel even zou doen, is alle papieren bij elkaar zoeken, en alle betalingen op een rijtje (dus, bedrag, datum etc in een excel overzichtje of zo).

Dan eenmalig dit inkassoburo een aangetekend schrijven zenden (met handtekening retour) met daarin:
Kopie / print overzicht betalingen.
Kopie overeenkomst / afspraken.
Brief, met melding dat eerdere brieven niet beantwoord werden, waarin je formeel verzoekt om:
- stopzetten incasso
- overzicht van hun van betalingen en huidige stand van zaken
- schriftelijke bevestiging dat aan alle voorwaarden voldaan is, en de schuld is afgelost.

Meld daarbij dat je dit al eerder per post hebt gevraagd , en omdat er geen reactie kwam, en men telefonisch niet bereikbaar was, je de bank reeds opdracht tot stoppen incasso hebt gegeven, daar er geen noodzaak meer is, en na betaling van de 250 euro, ook geen machtiging meer - waardoor incasso zonder machtiging heeft plaatsgevonden.

Gesloten