Afgelopen zaterdag vloog bij mij in Dordrecht de ADSL-verbinding eruit. Gevolg: geen internet en geen telefoon. Via de mobiel de helpdesk gebeld en de storing gemeld. Vervolgens alles gedaan wat men mij adviseerde (resetten, stroom eraf en weer aan, stekkertjes eruit en weer erin, wederom resetten). Het mocht allemaal niet baten. Nog steeds geen verbinding.
Graag wilde ik dat iemand van de technische dienst mij verder zou helpen. Helaas, die waren er in het weekend niet. Ik sprak met de helpdeskmedewerker af dat ik de maandag erop na 18.00 uur teruggebeld zou worden (dan is er wel iemand van de technische dienst???).
U begrijpt het wel... Er belde dus helemaal niemand.
Vervolgens heb ik zelf de mobiel maar ter hand genomen en het betaalnummer van de helpdesk gebeld. Daar werd mij doodleuk verteld dat de procedure zo was dat pas na 12(!!!!) dagen iemand naar de 'case' zou kijken. Met andere woorden: ik zou dus een halve maand zonder telefoon en internet zitten. Tja zei de medewerker. Het is niet anders. Ik kon wel mijn abonnementsgeld crediteren. Jaja, en daarna opgescheept worden met aanmaningen. Tele2 mag dat zelf voor mij doen.
Vervolgens heb ik via de internetaccount van mijn dochter de vraag gesteld of dit zo allemaal zowel kon. En ja hoor. Men vind bij Tele2 het heel normaal om pas na 12 dagen actie te ondernemen.
Ik vind het natuurlijk erg dat ik gedurende deze tijd geen internet heb maar verschrikkelijk dat ik van de telefoonverbinding verstoken blijf. Ik heb genoeg familie in het buitenland wonen die mijn mobiele nummer niet weten. Moet ik ze allemaal gaan bellen om mijn mobiele nummer door te geven?
Ik wens niet zo behandeld te worden en daarom heb ik het volgende mailtje geschreven:
Dit is niet zozeer een vraag maar meer een klacht. U heeft het momenteel te doen met een zéér boze klant die eigenlijk het liefst het contract per direct zou willen beëindigen!
Ik heb nu al sinds afgelopen zaterdag 28 juli geen ADSL-verbinding meer, wat betekent dat ik behalve Internet ook (en dat vind ik nog veel erger!) geen telefoon meer heb.
Ongeacht welke procedure u ook voorschrijft, vind ik dat ik behoorlijk asociaal door u behandeld wordt.
Hoezo twaalf dagen wachten voordat er actie ondernomen wordt? U vindt het kennelijk normaal dat iemand een halve maand geen telefoonverbinding meer heeft?
Bij deze eis ik dan ook dat u onmiddelijk naar de gemelde storing kijkt. U kunt er vervolgens vanuit gaan dat ik uw handelswijze in deze in diverse fora (consumentenfora) ter discussie zal stellen! Tevens meld ik u dat ik niet kan wachten tot het moment dat de contractsperiode afgelopen is, zodat ik me bij een concurrent (die een klant wel serieus neemt) kan aanmelden.
Nu maar afwachten wat het antwoord wordt. Ik ben bang...