LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fotocamera Steenweg Utrecht
Fotocamera Steenweg Utrecht
Nadat mijn camera ermee ophield ben ik naar de elektronica zaak de Steenweg in Utrecht gegaan om te vragen wat het zou kosten om hem te laten repareren. Aangezien dit bijna net zo duur was als een nieuwe camera, werd mij aangeraden (opgedrongen) om een nieuwe te kopen. Ik koos voor een showmodel Minolta Riva Zoom 150. Deze was van hetzelfde merk en model als mijn oude camera. Ik kreeg een goede prijs omdat ze me zo zielig vonden en omdat het 't enige exemplaar was.
Eenmaal thuis bleek mijn nieuwe aankoop helemaal niet te werken. Later zag ik ook bij de Dixons hetzelfde model camera, nieuw voor de zelfde, zogenaamd zeer lage prijs van de Steenweg. De Steenweg maakt reclame dat zij de laagste prijsgarantie hebben, en ik voelde me hierdoor een beetje opgelicht. Maar het ergste komt nog.
De Steenweg wilde geen geld terug geven voor de kapotte camera. Dezelfde camera was niet te bestellen, dus of ik een andere wilde uitzoeken. Ik kon niks vinden, en heb na lang aandringen toch voor elkaar gekregen dat ze een nieuwe zouden bestellen. Binnen een week zou hij er zijn.
Een paar dagen nadat ik de camera had terug gebracht, stond deze gewoon weer te koop in de etalage. Ik heb dit even gemeld bij een medewerker en deze verzekerde mij dat hij niet verkocht werd, maar dat het een showmodel was. Aangezien ik dit niet geheel vertrouwde en na vijf weken nog steeds mijn nieuwe camera niet had, heb ik een vriendin gevraagd om te kijken of ze de camera aan haar zouden verkopen. En dat deden ze. Voor de tweede maal zou de Steenweg een kapotte camera verkocht hebben.
De Steenweg probeert op deze manier geld binnen te halen voor kapotte producten, waarvan ze ook nog pretenderen de laagste prijs te bieden. Je krijgt alleen een tegoedbon, terwijl zij rente trekken van je geld. De Steenweg is een oplichter, laat je niet door ze inpakken!
Linda
Eenmaal thuis bleek mijn nieuwe aankoop helemaal niet te werken. Later zag ik ook bij de Dixons hetzelfde model camera, nieuw voor de zelfde, zogenaamd zeer lage prijs van de Steenweg. De Steenweg maakt reclame dat zij de laagste prijsgarantie hebben, en ik voelde me hierdoor een beetje opgelicht. Maar het ergste komt nog.
De Steenweg wilde geen geld terug geven voor de kapotte camera. Dezelfde camera was niet te bestellen, dus of ik een andere wilde uitzoeken. Ik kon niks vinden, en heb na lang aandringen toch voor elkaar gekregen dat ze een nieuwe zouden bestellen. Binnen een week zou hij er zijn.
Een paar dagen nadat ik de camera had terug gebracht, stond deze gewoon weer te koop in de etalage. Ik heb dit even gemeld bij een medewerker en deze verzekerde mij dat hij niet verkocht werd, maar dat het een showmodel was. Aangezien ik dit niet geheel vertrouwde en na vijf weken nog steeds mijn nieuwe camera niet had, heb ik een vriendin gevraagd om te kijken of ze de camera aan haar zouden verkopen. En dat deden ze. Voor de tweede maal zou de Steenweg een kapotte camera verkocht hebben.
De Steenweg probeert op deze manier geld binnen te halen voor kapotte producten, waarvan ze ook nog pretenderen de laagste prijs te bieden. Je krijgt alleen een tegoedbon, terwijl zij rente trekken van je geld. De Steenweg is een oplichter, laat je niet door ze inpakken!
Linda
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Ik heb ook slechte ervaringen met de Steenweg. Heel erg lang op een produkt moeten wachten terwijl het maar twee weken zou duren en bovendien hebben de verkopers een hele agressieve verkoop techniek. Nou is het natuurlijk aan jezelf of je er op in gaat of niet, maar het is wel suf dat ze met de laagste prijs adverteren terwijl andere winkels vaak goedkoper zijn!
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Steenweg in Utrecht en Duiker in Zeist adverteren met producten in de krant welke zij helemaal niet in huis hebben.
Ze hebben het toevallig net verkocht.
Heb dit een paar maal gechecked bij versch. verkopers, om 9.00 uur in de ochtend, terwijl ze de vorige dag in de krant met de camera etc. adverteerde.
Ze hebben het toevallig net verkocht.
Heb dit een paar maal gechecked bij versch. verkopers, om 9.00 uur in de ochtend, terwijl ze de vorige dag in de krant met de camera etc. adverteerde.
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Deze zaak is geen prettige winkel en heeft geen prettige verkopers. Steenweg adverteerde eens met een DVD-speler. In de folder is een bekend model van Philips afgebeeld. In de winkel blijkt het een onbekend merk te zijn. Ja, in de folder staat wel:afbeeldingen kunnen afwijken". Juridisch ingedekt, maar geen eerlijke reclame!
P.S. De baas van de "Steenweg " heeft de gigant Mediamarkt eens afgeschilderd als een zaak met schreeuwige reclame in zwart en rode kleuren.
Kent u de folders van de Steenweg?
P.S. De baas van de "Steenweg " heeft de gigant Mediamarkt eens afgeschilderd als een zaak met schreeuwige reclame in zwart en rode kleuren.
Kent u de folders van de Steenweg?
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Ja, en ze zijn ook het hele jaar door aan het opruimen/verbouwen/magazijnen legen en dergelijke!
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Het verhaal over de Steenweg is niet nieuw, heb dezelfde ervaring.
Maar ook andere zaken hebben tegenwoordig dezelfde mentaliteit. Alles moet goedkoper, service is niet meer te verkrijgen. Ook dat kost geld.
Maar zijn we daar zelf ook niet een beetje schuldig aan? We zoeken de zaak waar het 't goedkoopste is maar klagen als we niet meer als 'koning' behandeld worden.
Tros Radar doe eens een test met kapotte ingeruilde artikelen, het zal je verbazen hoeveel van deze 'terugbrengertjes' weer gewoon in de verkoop gaan.
Maar ook andere zaken hebben tegenwoordig dezelfde mentaliteit. Alles moet goedkoper, service is niet meer te verkrijgen. Ook dat kost geld.
Maar zijn we daar zelf ook niet een beetje schuldig aan? We zoeken de zaak waar het 't goedkoopste is maar klagen als we niet meer als 'koning' behandeld worden.
Tros Radar doe eens een test met kapotte ingeruilde artikelen, het zal je verbazen hoeveel van deze 'terugbrengertjes' weer gewoon in de verkoop gaan.
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Heb ook slechte ervaring met Steenweg:
Zag inderdaad verschillende malen advertentie in de krant en bleek uitverkocht. Ik mijn ongenoegen hierover uitgesproken, maar hierop werd gereageerd met de med3edeling dat zij die advertenties weken van tevoren afspreken en niet kunnen voorspellen hoe het loopt. Voor klachten werd ik verwezen naar de directie (een brief schrijven aan de directie dus).
Ik heb er weinig vertrouwen in, volgens mij lokken ze je naar de winkel met goeie aanbiedingen, en zijn de verkopers er dan op getrained om je iets aNDERS AAN TE SMEREN.
Zag inderdaad verschillende malen advertentie in de krant en bleek uitverkocht. Ik mijn ongenoegen hierover uitgesproken, maar hierop werd gereageerd met de med3edeling dat zij die advertenties weken van tevoren afspreken en niet kunnen voorspellen hoe het loopt. Voor klachten werd ik verwezen naar de directie (een brief schrijven aan de directie dus).
Ik heb er weinig vertrouwen in, volgens mij lokken ze je naar de winkel met goeie aanbiedingen, en zijn de verkopers er dan op getrained om je iets aNDERS AAN TE SMEREN.
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
De baas van de steenweg die baalt als een stekker dat zijn voormalige bedrijfsleider, nu bedrijfsleider is bij de mediamarkt... en dat hij 42 personeelsleden met zich heeft meegenomen...! LOL!!
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Philips home cinemaset ter reparatie aangeboden bij duiker te Zeist.
Deze set was net 2 jaar oud en zou m.i. nog binnen garantie vallen.
Had de bonnetjes nog dus dat moest goed komen, bleek dat ik destijds extra garantie had moeten bijkopen????
Het zou maximaal 60 euro aan vervoerskosten omvatten mocht de reparatie niet plaatsvinden.
Wat was er kapot, en wat is er aan gedaan....
Oordeel was dat deze set aan het eind van zijn technische levensduur was gekomen, de laserunit was kapot.
Men gaf aan dat een levensduur twee jaar acceptabel is voor een set van 350 euro.
Volgens duiker wilde Philips een regeling treffen door tegen "een coullance prijs" een vervangende set aan te bieden.
Deze set was bij zeker zes andere winkels goedkoper (geen internet winkels).
Verklaring hiervoor was dat de betreffende winkel geen thuiswinkel waarborg keurmerk zouden voeren.
dit "thuiswinkel waarborg keurmerk" ging niet op, meerdere winkels waren hierbij WEL aangesloten, duiker zeist is nog niet eens aspirant lid van dit thuiswinkel waarborg keurmerk.
Hoe kan Philips nu een aanbod doen voor een nieuw systeem voor een coullance prijs terwijl deze set winkels goedkoper is.
Ik gaf te kennen hier niet mee accoord te gaan.
Toen bood men mij een mooiere set aan voor ook een "mooie" prijs.
Alle communicatie verliep via het duiker/steenweg reparatiehol.
Toen ik na het lezen van negatieve verhalen op internet vroeg mij een kopie te sturen van het voorstel wat Philips had gedaan gaf men aan dit niet te kunnen.
Ook een simpel telefoonnummer van een kontaktpersoon kon niet verstrekt worden.
Dit vind ik jammer aangezien ik toch graag zelf met Philips wilde onderhandelen.
Op sommige e-Mails komt een response, helaas staan hier geen antwoorden op de vragen in maar probeert men mij met mooie woorden te bewegen tot aankoop van een nieuw systeem.
Reparatie heeft niet plaatsgevonden en men stuurt een rekening van 87.- euro?!...er was maximaal 60 euro verteld.
Dit was mijn ervaring in het kort, hiertussen hebben een tiental e-Mails gezeten om eea duidelijk te krijgen.
Ik heb het zowel beleefd als brutaal geprobeerd maar ben niets wijzer geworden.
Ik heb het vermoeden dat men gewoon een nieuwe set wilde verkopen, men heeft geen enkel bewijs kunnen leveren voor het defect, een kapotte laserunit en wel originele DVD's kunnen afspelen??? ik kon geen gebrande DVD's.meer afspelen welke eerder wel afgespeeld konden worden en het wel in andere dvd spelers deden.
Een kappote laser unit.....pfff......maximaal 40 euro.
Dat men oude modellen verkoopt voor een lage prijs maakt niets uit, je verdiepen in iets wat je aan wil schaffen is eigenlijk je plicht, vertrouwen op de praatjes van verkopers, en zeker die van duiker is natuurlijk dom.
Deze set was net 2 jaar oud en zou m.i. nog binnen garantie vallen.
Had de bonnetjes nog dus dat moest goed komen, bleek dat ik destijds extra garantie had moeten bijkopen????
Het zou maximaal 60 euro aan vervoerskosten omvatten mocht de reparatie niet plaatsvinden.
Wat was er kapot, en wat is er aan gedaan....
Oordeel was dat deze set aan het eind van zijn technische levensduur was gekomen, de laserunit was kapot.
Men gaf aan dat een levensduur twee jaar acceptabel is voor een set van 350 euro.
Volgens duiker wilde Philips een regeling treffen door tegen "een coullance prijs" een vervangende set aan te bieden.
Deze set was bij zeker zes andere winkels goedkoper (geen internet winkels).
Verklaring hiervoor was dat de betreffende winkel geen thuiswinkel waarborg keurmerk zouden voeren.
dit "thuiswinkel waarborg keurmerk" ging niet op, meerdere winkels waren hierbij WEL aangesloten, duiker zeist is nog niet eens aspirant lid van dit thuiswinkel waarborg keurmerk.
Hoe kan Philips nu een aanbod doen voor een nieuw systeem voor een coullance prijs terwijl deze set winkels goedkoper is.
Ik gaf te kennen hier niet mee accoord te gaan.
Toen bood men mij een mooiere set aan voor ook een "mooie" prijs.
Alle communicatie verliep via het duiker/steenweg reparatiehol.
Toen ik na het lezen van negatieve verhalen op internet vroeg mij een kopie te sturen van het voorstel wat Philips had gedaan gaf men aan dit niet te kunnen.
Ook een simpel telefoonnummer van een kontaktpersoon kon niet verstrekt worden.
Dit vind ik jammer aangezien ik toch graag zelf met Philips wilde onderhandelen.
Op sommige e-Mails komt een response, helaas staan hier geen antwoorden op de vragen in maar probeert men mij met mooie woorden te bewegen tot aankoop van een nieuw systeem.
Reparatie heeft niet plaatsgevonden en men stuurt een rekening van 87.- euro?!...er was maximaal 60 euro verteld.
Dit was mijn ervaring in het kort, hiertussen hebben een tiental e-Mails gezeten om eea duidelijk te krijgen.
Ik heb het zowel beleefd als brutaal geprobeerd maar ben niets wijzer geworden.
Ik heb het vermoeden dat men gewoon een nieuwe set wilde verkopen, men heeft geen enkel bewijs kunnen leveren voor het defect, een kapotte laserunit en wel originele DVD's kunnen afspelen??? ik kon geen gebrande DVD's.meer afspelen welke eerder wel afgespeeld konden worden en het wel in andere dvd spelers deden.
Een kappote laser unit.....pfff......maximaal 40 euro.
Dat men oude modellen verkoopt voor een lage prijs maakt niets uit, je verdiepen in iets wat je aan wil schaffen is eigenlijk je plicht, vertrouwen op de praatjes van verkopers, en zeker die van duiker is natuurlijk dom.
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Ik heb uitstekende ervaring met de service van Steenweg in Utrecht.
Ik kocht een sony a100 camera met extra batterij.
Deze 2e batterij was niet de originele batterij maar voor de aftermarket en moest er ook in passen. Stond bovendien op het label van die batterij.
Toen ik deze na een week - nadat de originele leeg was en diende te worden opgeladen - in de camera deed werkte dat prima.
Echter, toen ook deze batterij leeg was en ik deze eruit wilde halen om op te laden lukte dat niet. De batterij zat muurvast.
Ik ben terug gegaan naar steenweg. Hadden dat nog niet meegemaakt. Kregen hem er ook niet uit en de camera moest worden opgestuurd. Ik had deze camera toen net 3 weken.
Daar ik echter een fotorapportage moest maken zat ik zonder camera.
Steenweg heeft toen een demo model meegegeven die ik mocht gebruiken totdat mijn eigen camera weer terug was van Sony repair.
Dat heeft zo'n 5 weken geduurd.
Uiteraard geen kosten berekent.
Het bleek dat die after market batterij niet geschikt was en Sony heeft dat later ook aangegeven. Dit kon Steenweg niet weten op moment van verkoop van de batterij.
Steenweg bleek zelfs bereid om de batterij terug te nemen en voor het geleden ongemak kreeg ik een nieuwe Sony batterij mee zonder bij te betalen.
Kortom, ze gaven dus een leentoestel van zelfde model en een vervanging van de batterij.
Dat noem ik dus uitstekende service.
ronald
Ik kocht een sony a100 camera met extra batterij.
Deze 2e batterij was niet de originele batterij maar voor de aftermarket en moest er ook in passen. Stond bovendien op het label van die batterij.
Toen ik deze na een week - nadat de originele leeg was en diende te worden opgeladen - in de camera deed werkte dat prima.
Echter, toen ook deze batterij leeg was en ik deze eruit wilde halen om op te laden lukte dat niet. De batterij zat muurvast.
Ik ben terug gegaan naar steenweg. Hadden dat nog niet meegemaakt. Kregen hem er ook niet uit en de camera moest worden opgestuurd. Ik had deze camera toen net 3 weken.
Daar ik echter een fotorapportage moest maken zat ik zonder camera.
Steenweg heeft toen een demo model meegegeven die ik mocht gebruiken totdat mijn eigen camera weer terug was van Sony repair.
Dat heeft zo'n 5 weken geduurd.
Uiteraard geen kosten berekent.
Het bleek dat die after market batterij niet geschikt was en Sony heeft dat later ook aangegeven. Dit kon Steenweg niet weten op moment van verkoop van de batterij.
Steenweg bleek zelfs bereid om de batterij terug te nemen en voor het geleden ongemak kreeg ik een nieuwe Sony batterij mee zonder bij te betalen.
Kortom, ze gaven dus een leentoestel van zelfde model en een vervanging van de batterij.
Dat noem ik dus uitstekende service.
ronald
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Het is natuurlijk erg mooi dat u hiermee geholpen bent.
Het is alleen jammer dat de demo camera weer als nieuw wordt verkocht. Waardoor een ander een gebruikt model krijgt.
De accu moeten ze wel terug nemen want als leverancier zijn hun verantwoordelijk.
Het is wel een goede service dat ze u een originele batterij van sony meegeven zonder bij te betalen.
Het is alleen jammer dat de demo camera weer als nieuw wordt verkocht. Waardoor een ander een gebruikt model krijgt.
De accu moeten ze wel terug nemen want als leverancier zijn hun verantwoordelijk.
Het is wel een goede service dat ze u een originele batterij van sony meegeven zonder bij te betalen.
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
De veronderstelling die u hier doet kan ik niet rechtvaardigen.
Ik kreeg een demo model mee voor de tijd dat mijn eigen camera bij het Sony repair center was.
Ik ga er niet van uit dat een in de winkel in gebruik zijnd demomodel na x tijd wordt verkocht als nieuw.
Dit onderwerp heeft m.i. niets te maken met de topic Service verleend door Steenweg.
Ik kreeg een demo model mee voor de tijd dat mijn eigen camera bij het Sony repair center was.
Ik ga er niet van uit dat een in de winkel in gebruik zijnd demomodel na x tijd wordt verkocht als nieuw.
Dit onderwerp heeft m.i. niets te maken met de topic Service verleend door Steenweg.
Re: Fotocamera Steenweg Utrecht
Twee maanden geleden een televisie besteld, Samsung 52 inch plasma, nieuwe serie. Niet op voorraad, niet te bekijken, maar wel een mooie prijs, prima. Gekocht met vijf jaar garantie en rommel.
Na een maand (terwijl het er in één, hooguit twee weken zou zijn) kon ik het ding ophalen, busje gehuurd en aan met dat ding. Erg vervelend, wat er zat een brom in de televisie, nou goed, kan gebeuren.
Volgende dag terug, gelijk een rare reactie, maar ik kon Samsung bellen en dan zouden ze wel langskomen en het regelen. Zo gezegd, zo gedaan. Echter stond Samsung pas twee weken later op de stoep en namen ze de televisie mee.
Nu, nog drie weken later zelf gebeld naar de reparatiedienst, wachten ze op onderdelen die het misschien gaan verhelpen, maar zoals ze zelf aangaven was dat niet in te schatten, want het was een 'raar' probleem.
Situatie uitgelegd, dat ik twee maanden geleden een televisie heb besteld, flink heb betaald en nu nog niks heb. Reactie: bij je winkel kon je in zeven dagen omruilen. Wat?! Waarom zeggen ze dan daar dat ik naar Samsung moet?
Dus ik naar Steenweg. "ja, is geen product dat we in het assortiment hebben, dus dan kan het niet terug worden gestuurd" Fijn, daar zit je dan, met je televisie die ze niet in het assortiment hebben omdat het 'te luxe' is. Ohnee, ik zit juist niet met die televisie, dat is het probleem.
Niemand kan helpen en Steenweg is uiteindelijk de partij waar ik aankoop, die doet alsof het allemaal heel normaal is. Nou, ik weet het niet hoor, naar mijn idee niet helemaal. "wacht maar tot de televisie terug is", "raar dat we niet gelijk hebben gezegd dat je in zeven dagen kon omruilen" en "het is geen assortiment, dus kun je het niet gelijk omruilen", allemaal typische uitspraken zo te lezen.
Jammer. Voortaan internet aankopen doen, kun je altijd in 14 dagen retourneren.
Na een maand (terwijl het er in één, hooguit twee weken zou zijn) kon ik het ding ophalen, busje gehuurd en aan met dat ding. Erg vervelend, wat er zat een brom in de televisie, nou goed, kan gebeuren.
Volgende dag terug, gelijk een rare reactie, maar ik kon Samsung bellen en dan zouden ze wel langskomen en het regelen. Zo gezegd, zo gedaan. Echter stond Samsung pas twee weken later op de stoep en namen ze de televisie mee.
Nu, nog drie weken later zelf gebeld naar de reparatiedienst, wachten ze op onderdelen die het misschien gaan verhelpen, maar zoals ze zelf aangaven was dat niet in te schatten, want het was een 'raar' probleem.
Situatie uitgelegd, dat ik twee maanden geleden een televisie heb besteld, flink heb betaald en nu nog niks heb. Reactie: bij je winkel kon je in zeven dagen omruilen. Wat?! Waarom zeggen ze dan daar dat ik naar Samsung moet?
Dus ik naar Steenweg. "ja, is geen product dat we in het assortiment hebben, dus dan kan het niet terug worden gestuurd" Fijn, daar zit je dan, met je televisie die ze niet in het assortiment hebben omdat het 'te luxe' is. Ohnee, ik zit juist niet met die televisie, dat is het probleem.
Niemand kan helpen en Steenweg is uiteindelijk de partij waar ik aankoop, die doet alsof het allemaal heel normaal is. Nou, ik weet het niet hoor, naar mijn idee niet helemaal. "wacht maar tot de televisie terug is", "raar dat we niet gelijk hebben gezegd dat je in zeven dagen kon omruilen" en "het is geen assortiment, dus kun je het niet gelijk omruilen", allemaal typische uitspraken zo te lezen.
Jammer. Voortaan internet aankopen doen, kun je altijd in 14 dagen retourneren.