LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door amneris »

Ja bv of anders de geschillencommissie rechtsbijstand.
Er zijn meer wegen naar rome.
Want dit kan niet dit duurt te lang.
En als het nou alleen bij jou zou zijn, dan kan je misschien nog zeggen er is een fout gemaakt. Maar het is bij iedereen zo.
En dat kan gewoon niet. En Oxxio verliest aldoor rechtzaken door dat ze nalatig zijn. En noem maar op.

B&P groep
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:39

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door B&P groep »

Veel mensen trappen erin om zich bij oxxio aan te melden.

waardoor men in grote schulden kan gaan verkeren.

voorbeeld.
men heeft in 2005 een contract met oxxio afgesloten en men verwacht dat ze ieder jaar een afrekening krijgen.
nee dat gebeurt dus niet.
het jaar 2005 kan men eind 2006 verwachten die je voor 2007 moet betaald hebben.
ten tweede rekent oxxio dubbel btw tarief.
klanten service zeer klant vriendelijk, alleen ze snappen niks als je iets vraagt, dus bel maar niet kleuter school weet meer.

er zijn veel mensen gedupeert, en oxxio schaamt zich voor nergens.

misschien worden ze wel wakker als men hun rekeningen niet meer deden betalen.
want een incassobureau maakt u alleen maar bang, maar kan verders niets. en als ze u dreigen zijn ze strafbaar.

dus Oxxio laat u van een goede kant als u klanten wilt behouden..


ondanks alles zijn er maar 2 goede leveranciers: NUON en ESSENT.

Kyle is een medewerker van Oxxio.



Jo.ja
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2007 10:46

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Jo.ja »

[/b]Hallo allemaal.
ook ik ben net telefonisch benadert of ik over wil stappen op oxxio, maar ga dat natuurlijk eerst even na. Toen kwam ik op deze site terecht en eerlijk het voelde goed het toch even na te chekken.
Nu ik dit zie denk ik gelijk waar begin je aan als je toch overstapt :cry:
Ik ben nu aangesloten bij Nuon en het bevalt me prima, Netjes de rekeningen op tijd. Dus bij deze het wordt voor mij geen OXXIO!!!! :D [/i]

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door HvanGennip »

ondanks alles zijn er maar 2 goede leveranciers: NUON en ESSENT.
Hoe komt u daar nou bij, ze kunnen misschien wel energie leveren maar zijn zo hypocriet als het maar zijn kan. Eerst geven ze aan dat ze zo begaan zijn met ons milieu, vervolgens gaan ze kolencentrales bouwen.

Ze maken meer dan 400 miljoen winst per jaar, en dat voor bedrijven die voor een groot gedeelte van gemeentes en provincies zijn. Oh oh oh, wat zijn ze toch begaan met ons.

Het meest erge vind ik nog dat ik via een hele kleine partij (vastelastenbond) stroom en gas geleverd krijg, en daarmee ruim 250 euro per jaar bespaar voor dezelfde stroom en hetzelfde gas en betere service.

Aangezien Essent en Nuon veel groter in kunnen kopen en zelfs zelf produceren zouden ze toch veel goedkoper moeten/kunnen zijn. Met andere woorden, het zijn semi overheidsbedrijven die praktisch ieder huishouden van Nederland bij de neus nemen voor ongeveer 250 euro per jaar.

Reken dat maar eens uit, en ga dan maar eens kijken wat je met dat geld zou kunnen betekenen. Voor het milieu of voor de samenleving of voor wat dan ook.

Maar nee hoor, dikke bonussen, flinke salarissen en ik denk dat er van ons geld heel wat potjes golf worden gespeelt. Van het geld dat over is worden stinkende kolencentrales gebouwd die onze lucht weer vervuilen!!!

Mensen moeten eens iets verder kijken dan de neus lang is, maar in ieder geval niet met mijn geld!!!!

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

ik snap ik reactie maar het gaat om het probleem oxxio, en hier heb ik niks aan, met alle respect.
heeft u ook een mening over het probleem waar het over gaat??

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door HvanGennip »

ik snap ik reactie maar het gaat om het probleem oxxio, en hier heb ik niks aan, met alle respect.
heeft u ook een mening over het probleem waar het over gaat??
Ja, dat heb ik wel. Mensen hebben zelf de keuze voor Oxxio gemaakt, dan moet je ook de consequenties dragen.

Maar hier de oplossing: Stap over naar een andere aanbieder, accepteer de boete en geef bij de overstap de juiste eindmeterstanden door! (heel belangrijk)

De boete die je krijgt van Oxxio moet je maar gewoon zien als leergeld. Het is namelijk in deze transparante tijd (Internet) helemaal niet nodig om met een aanbieder als Oxxio in zee te gaan, dus dat is gewoon je eigen schuld. Toets voor dat je wat dan ook voor overeenkomst aangaat "klachten + naam bedrijf" in op Internet en je weet precies waar je aan toe bent.

Met de eindafrekening wordt alles rechtgetrokken, en deze wordt in de regel wel binnen 8 weken verstuurd. En hoppa, probleem is opgelost. :D

Oxxio heeft een begin en eindstand, nu kunnen ze wel een eindnota opmaken. Het probleem bij Oxxio zit er namelijk in dat ze intern geen goede administratie hebben, als ze van een ander bedrijf het verzoek krijgen om de levering over te dragen (met meterstanden !!!) dan kunnen ze weer wat.

Ze zullen nooit toegeven dat hun administratie een zootje is en dat ze uw gegevens kwijt zijn, dan zou er niemand meer wat betalen. Ze kiezen er voor om niets te laten weten totdat u zelf aankomt met een overzicht met meterstanden of andere bewijzen, desnoods in de rechtbank.

Boete is bij je eerste contract 25 euro per product en per resterend half jaar looptijd. Maar bij een verlenging is dit maar maximaal 25 euro per product, ongeacht de looptijd.

Dus als je net een jaar klant bent geweest en je hebt daarna voor drie jaar verlengt dan betaal je maar 25 euro. Dat is twee keer bellen met Oxxio :lol: . En dus zo terugverdiend.

En kies nu wel een goede energieleverancier!! kijk op http://www.energieleveranciers.nl voor beoordelingen, ervaringen en reacties van andere klanten.

Op dit forum wordt er namelijk nooit iets positiefs gemeld over leveranciers, alleen door Kyle maar die is fan van Oxxio .
Laatst gewijzigd door HvanGennip op 17 sep 2007 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

sorry maar ik ben geen klein kind hoor!!
bovendien i sj everhaal on samnehangend.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Sorry, niet mijn bedoeling!! Maar heb je er wat aan?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door jsp »

@ Hollebol,

Ga niet in zee met een dure advocaat.
Wat je het beste kunt doen is (alsnog) je geschil aankaarten bij de Geschillencommissie Consumentenzaken (SGC) voor energie en water. Zij geven een bindende uitspraak waaraan ook OXXIO zich heeft te houden. Als je in je recht staat krijg je het teveel betaalde terug, alsmede het klachtengeld van € 25,00. Vorwaarde is wel dat je al je rekeningen hebt voldaan, of in depot gezet bij de SGC, en een goed dossier van je klachten(correspondentie) hebt. Lees hier de procedure en de voorwaarden.

(Veel succes. OXXIO is als de dood voor de SGC en durft vaak niet eens meer een vertegenwoordiger naar de uitspraak te sturen, het verlies voor hun activiteiten is al ingecalculeerd.)

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Tiellie »

Ja, of wordt lid van de Vastelastenbond!! Ben je nog goedkoper uit ook en ze lossen alles voor je op.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

LOL, er drentelen hier sinds een paar weken enkele vastelastenbond aandeelhouders rond. :wink:
Ik zie de verwijzingen naar hun in menig topic voorbij komen.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Is wel grappig dat je in feite gelijk hebt, ook ik ben namelijk lid van vereniging de vastelastenbond. Ik heb daarmee geen aandeel in de vorm van geld, maar ik ben wel lid dus heb ik mijn aandeel. :D

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

tja, na een aantal dagen op dit forum weet ik eigenlijk nog niks, iedereen heeft een andere mening.maar is er nu eigenlijk ook iemand die al wel es succes geboekt heeft met een van deze acties??

kale35
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:59

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door kale35 »

Na problemen met de jaar afrekenig heb ik een klacht ingediend bij geschillencommisie (sgc). 2 dagen na de bevestiging dat ze de klacht in behandeling namen, werd er al telefoonisch contact met mij opgenomen met voorstellen. De afhandeling van hun voorstellen duurde geruime tijd en in die tijd hebben ze 2 keer de sgc mede gedeeld dat het probleem was opgelost. Aangezien ik daar door de sgc van op de hoogte wordt gestelt, was dat een nutteloze aktie van de kant van woonenergie/oxxio. Uiteindelijk heb ik na bijna 6 mnd, en zonder een uitspraak (maar wel dankzij hun macht) van de sgc een juiste afrekening ontvangen

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sorry, maar dit slaat kant noch wal.

Oxxio moet wel degelijk zorgen dat zij jou een eindafrekening toesturen. Jij mag dan wel een "niet verplichte" automatische afschrijving hebben, maar dan nog mogen zij bij jou geen geld afschrijven zonder dat zij daarvoor een eindafrekening hebben verzonden. Op het moment dat zij geen afschrijving kunnen doen dan mogen zij het nog een keer proberen. Lukt het dan nog niet dan moeten zij een acceptgiro verzenden of een brief waarin staat dat hun automatische incasso is mislukt en of u het zo spoedig mogelijk handmatig wilt overmaken. Zij hebben totaal geen voet wanneer zij jou niets toezenden en direct na een paar mislukte incasso's een incassobureau inschakelen.

Laat hun maar komen. Ik wil eerst een origineel factuur in mijn handen hebben. Zelfs het incassobureau dient jou deze toe te sturen op het moment dat u erom vraagt. Geen enkele rechter die het incassobureau of Oxxio gelijk geeft in manier van handelen. Mensen zijn veelal niet assertief genoeg en zeggen altijd maar snel van:" het zal dan wel zo zijn." Echter als hun meer moeite doen zien zij dat zij veel sterker staan en zijn dan zij vermoed hadden en tja dan ben je te laat. Die brieven van incassobureau's moet je met een korreltje zout nemen. Het zijn dreigbrieven waar ik mijn bilnaad mee afveeg. Wanneer zij keiharde bewijzen hebben en dit ook bij hun opdrachtgever kunnen beamen dan zal ik niet moeilijk doen.

Veelal weet je gewoon dat het zover gaat komen daar je 9 van de 10 keer van bedrijven een acceptgiro of brief krijgt. Je kunt dan alsnog actie ondernemen om dit te voorkomen. Oxxio stuurt alleen geen info en speelt gelijk naar een incassobureau. Zij slaan een belangrijke stap, namelijk de klant, over.

De klantenservice is een kleuterschool en hun computersystemen die kennen telkens maar veel minder dan die van mij. Tegenwoordig kan men met 1 druk op de knop gegevens ophalen van elk onderdeel. Bij hun kan dat niet. Zij kunnen nog niet eens een rekening of specificatie uitprinten (zeggen zij). Kom op zeg. Oxxio is gewoon een zielig bedrijf dat zelf niet begrijpt waar het mee bezig is. Ook maken zij daar hun eigen regels en passen deze telkens weer naar hun schoenmaat aan. Wetgeving kennen zij, maar negeren zij.

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

Heb net weer es gebeld en kreeg wederom duizend verhalen van het hoe en waarom, en dat ik voor 2008 een eindafrekening krijg.
Heb gemeld dat ik gelijk naar de SGC zou gaan mailen en toen werd ie gelijk beleefder en zei een aantekening te gaan maken dat het deze week nog rond moet komen.
ze zijn daar dus echt bang voor, haha.
We wachten af!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Heb een keer met die instantie gebeld. Oxxio is 1 van de energieleveranciers waarvan zij de meeste klachten krijgen.

Maar als ik je mag zeggen. Dien maar alvast een klacht in. Hun laten deze week niets horen en de aankomende volgende weken ook niet. Kost geld namelijk!!!

giorgio
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2007 19:43

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door giorgio »

Als je wil met jou tijd genieten van het leven dan beter geen oxxio klant worden.
Hier vind je de geschidenis van mijn relatie met oxxio
www.onze-stem.nl

puckie73
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2008 12:18

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door puckie73 »

:twisted: ik heb het helemaal gehad met oxxio gewoon geen woorden voor, ik had mij overlaten halen om bij hun energie en gas af te nemen, alles was geregeld, maar omdat mijn bank oxxio blokeerde konden ze instap geld niet incaseren, maar ja hoorde niks, dus belde ik 4 julie hoe en wat, nou mevr we konden niet incaseren dus hebben wij u aanvraag geanuleerd, oow nou dat is niet zo mooi, maar als u nu zelf even die 10.71 instapgeld overmaakt op reknmr, met u postcode en huisnmr komt alles in orde, oke gedaan en 17 juli was alles klaar,ik gebeld en er werd gezegt 24 juli gaan wij aan u leveren, verder niks meer gehoord, tot afgelopen maandag 4 aug, de rendo aan de deur, we komen u afsluiten want u heeft geen leverancier, nou echt wel zeg ik zo dat is oxxio, nou mevr bij ons niet bekend, ik bellen, wat hebben ze gedaan me aanvraag weer geanuleerd, omdat ze het bedrag van 10.71 niet terug konden vinden.,maar u kunt u wel opnieuw aanmelden en incaseren wij 10,71 van u reknmr en dan kan u over 4 weken gebruik maken van onse diensten, ja dat dacht ik dus ff niet, ik zit vanaf vandaag (WACHT OP AFSLUITING)ZONDER STROOM DOOR JULIE FOUT, julie hebben mij geen bericht gegeven, ik ben er van uit gegaan dat alles goed was afgehandeld, maar nee hoorde niks en ik zit nu straks met mijn gezin zonder stroom en gas, ja sorry mevr dat is nu niet ons probleem, ja maar wel julie fout dus ook julie probleem, hoe word dit opgelost, zoals ik al zei, kunt u niet voor 4 weken terecht bij fam, nou sorry maar me tranen kan ik niet bedwingen (monique)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

10,71 instapgeld???????
Huh? Om over te stappen (switchen) naar Oxxio, moet je 10,71 betalen aan Oxxio??
Uw overstap naar Oxxio is geheel kosteloos. Oxxio regelt de gehele overschakeling voor u. Het enige waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, is de opzegging bij uw huidige leverancier. Controleert u de algemene voorwaarden van uw huidige leverancier om te zien op welke manier u kunt opzeggen.
Dus ikke niet snappen.

Los van bovenstaand. U kunt toch middels uw bankafschriften aantonen dat u betreffend bedrag hebt overgemaakt naar Oxxio? Had u ook aan Rendo kunnen laten zien toen ze aan de duer stonden.
Verder verbaasd het me dat u vooraf geen schrijven van Netbeheerder Rendo hebt ontvangen dat u geen leverancier hebt en dat u daar binnen BLABLA voor moet zorgen anders volgt afsluiting.
Dit stukje mis ik namelijk in dit verhaal. Afsluiting gebeurd namelijk niet zomaar en komt veelal niet zomaar onaangekondigd uit de lucht vallen.

Gesloten