LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Op zoek naar een re-integratiebureau
Re: Op zoek naar een re-integratiebureau
@koetjeBoe,
dat betekent precies wat je schrijft.
Antonh, betekent dit dat je mijn vraag niet wilt beantwoorden?
Ik heb geen zin om maar continue door te melken op een zinsnede zoals jij graag doet.
Geef eens een opbouwende reactie en niet alleen maar negatief.
Als je hier 2 maand niet meer kijkt en je komt er weer is het nog steeds hetzelfde betreffende de reacties.
dat betekent precies wat je schrijft.
Antonh, betekent dit dat je mijn vraag niet wilt beantwoorden?
Ik heb geen zin om maar continue door te melken op een zinsnede zoals jij graag doet.
Geef eens een opbouwende reactie en niet alleen maar negatief.
Als je hier 2 maand niet meer kijkt en je komt er weer is het nog steeds hetzelfde betreffende de reacties.
Jammer dat je moeite hebt met directre vragen, en direct begint te steigeren.
Je had ons ook gewoon kunnen vertellen welke informatie in de vorige posts volgens jou niet correct is.
Je had ons ook gewoon kunnen vertellen welke informatie in de vorige posts volgens jou niet correct is.
-
Nou mij intresseert het allemaal niet echt (wel jammer dat het topic daardoor offtopic gaat) maar iig antonh bedankt voor je reactie ook hier zitten weer waardevolle suggesties bij.
Schemering, heb je nog die brief van het uwv gekregen, of/en heb je al navraag kunnen doen bij het uwv over de noodzaak van de betrokkenheid van een reintegratiebureau?
-
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen.
Volgens de arbeidsdeskundige is het nodig dat ik de volgende trainingen krijg:
Opleiding tot mijn beroepswens (edelsmid) en begeleiding voor de 4 jaar
arbeidsmarkt-orientatie en netwerken
sollicitatietraining en begeleiding (onnodig in mijn ogen)
plaatsingsondersteuning en nazorg
vandaar de IRO.
Ik ga nu maar ff bellen naar een aantal RiB's
Volgens de arbeidsdeskundige is het nodig dat ik de volgende trainingen krijg:
Opleiding tot mijn beroepswens (edelsmid) en begeleiding voor de 4 jaar
arbeidsmarkt-orientatie en netwerken
sollicitatietraining en begeleiding (onnodig in mijn ogen)
plaatsingsondersteuning en nazorg
vandaar de IRO.
Ik ga nu maar ff bellen naar een aantal RiB's
@Schemering,
dat is mooi dat je een opleiding mag volgen van het UWV voor de periode van 4 jaar.
Dat gebeurt niet snel hoor.
Moet je geen werkgarantie hebben?
Of kun je zo beginnen?
Succes
Anton
dat is mooi dat je een opleiding mag volgen van het UWV voor de periode van 4 jaar.
Dat gebeurt niet snel hoor.
Moet je geen werkgarantie hebben?
Of kun je zo beginnen?
Succes
Anton
-
Nee ik hoef geen werkgarantie te hebben omdat ik mij ook ga toespitsen op gedeeltelijk als zelfstandige te gaan werken. Ik probeer dus zo breed en flexibel mogelijk weer zoveel mogelijk uren te gaan werken, deels (hopelijk) vast dienstverband en deels als zelfstandige.
Ik verwacht binnen een jaar te kunnen beginnen met stage, hopelijk zelfs al eerder.
De definitieve toezegging voor de opleiding is er nog niet, maar de re-integratievisie die de arbeidsdeskundige heeft opgesteld ziet er heel erg positief uit.
Doordat ik totaal geen kans maak op een reguliere baan en dus arbeidsgehandicapt blijf voor het uwv, was de arbeidsdeskundige erg optimistisch dat dit wel zou lukken. Nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Ik ga de opleiding zwz doen (ik begin volgende week) ik hoop alleen dat ik de lening die ik ervoor heb afgesloten kan aflossen met subsidie vanuit het uwv....zoniet...dan zien we dat later wel weer
Ik verwacht binnen een jaar te kunnen beginnen met stage, hopelijk zelfs al eerder.
De definitieve toezegging voor de opleiding is er nog niet, maar de re-integratievisie die de arbeidsdeskundige heeft opgesteld ziet er heel erg positief uit.
Doordat ik totaal geen kans maak op een reguliere baan en dus arbeidsgehandicapt blijf voor het uwv, was de arbeidsdeskundige erg optimistisch dat dit wel zou lukken. Nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Ik ga de opleiding zwz doen (ik begin volgende week) ik hoop alleen dat ik de lening die ik ervoor heb afgesloten kan aflossen met subsidie vanuit het uwv....zoniet...dan zien we dat later wel weer
Schemering, ik hoop van harte dat het allemaal goed voor je gaat uitpakken.
Gezien de duur van je opleiding heb je genoeg gelegenheid voor arbeidsmarkt-orientatie en netwerken.
Wat betreft het uitvoeren van sollicitaties in je nieuwe beroepsomgeving, daar zul je binnen de opleiding en je netwerkactiviteiten lijkt mij ruim voldoende informatie etcetera over kunnen verkrijgen.
Ik wens je heel veel success met je opleiding!
Gezien de duur van je opleiding heb je genoeg gelegenheid voor arbeidsmarkt-orientatie en netwerken.
Wat betreft het uitvoeren van sollicitaties in je nieuwe beroepsomgeving, daar zul je binnen de opleiding en je netwerkactiviteiten lijkt mij ruim voldoende informatie etcetera over kunnen verkrijgen.
Ik wens je heel veel success met je opleiding!
-
Dank je wel.
Ik heb net een 1ste gesprek achter de rug, morgen nog 1 (hopelijk 2) en dan maar kiezen wie mij gaat helpen.
1ste klonk gelukkig wel erg goed, dus de 1ste angst over die gesprekken zijn voorbij. Maar ja ook gelijk een nadelige ervaring, door een middelgroot bedrijf niet worden teruggebeld om een afspraak te maken...ach ja, zal er wel bij horen
Ik heb net een 1ste gesprek achter de rug, morgen nog 1 (hopelijk 2) en dan maar kiezen wie mij gaat helpen.
1ste klonk gelukkig wel erg goed, dus de 1ste angst over die gesprekken zijn voorbij. Maar ja ook gelijk een nadelige ervaring, door een middelgroot bedrijf niet worden teruggebeld om een afspraak te maken...ach ja, zal er wel bij horen
Hoi,
hebben jullie ook tips over welke reintegratiebureaus goed zijn. binnen 4 weken verwacht ik een reactie van een bureau via de wia. Ik hoor echter veel slechte verhalen en zou wat betrokkenheid van zo een bureau op prijs stellen. Bij mij gaat het vooral om ptss en ik ben nog aan het revalideren voor mijn (letterlijke) evenwicht na een ongeluk. Ik heb Heao en zoek geen studiemogelijkheden maar deeltijd werk en wil daar graag coaching bij. Hebben jullie tips?
hebben jullie ook tips over welke reintegratiebureaus goed zijn. binnen 4 weken verwacht ik een reactie van een bureau via de wia. Ik hoor echter veel slechte verhalen en zou wat betrokkenheid van zo een bureau op prijs stellen. Bij mij gaat het vooral om ptss en ik ben nog aan het revalideren voor mijn (letterlijke) evenwicht na een ongeluk. Ik heb Heao en zoek geen studiemogelijkheden maar deeltijd werk en wil daar graag coaching bij. Hebben jullie tips?
-
Nou ik kan er iig al 2 afraden:
www.compact-reintegratie.nl zeggen al de hele week te bellen voor een afspraak, maar tot op heden nog niet gebeurd.
www.arbocoaching.nl hebben speciaal een tijd waarop je kan bellen zodat er mensen klaar zitten voor vragen en afspraken (19.00-19.30), uiteraard toen ik belde niemand beschikbaar, bericht achtergelaten en zou teruggebeld worden...helemaal niks meer gehoord!
Positief kan ik niks over zeggen, ben nog niet begonnen en zwz wat voor mij positief is hoeft voro een ander niet te werken.
www.compact-reintegratie.nl zeggen al de hele week te bellen voor een afspraak, maar tot op heden nog niet gebeurd.
www.arbocoaching.nl hebben speciaal een tijd waarop je kan bellen zodat er mensen klaar zitten voor vragen en afspraken (19.00-19.30), uiteraard toen ik belde niemand beschikbaar, bericht achtergelaten en zou teruggebeld worden...helemaal niks meer gehoord!
Positief kan ik niks over zeggen, ben nog niet begonnen en zwz wat voor mij positief is hoeft voro een ander niet te werken.
-
Normaal lees ik alleen, maar wil nu toch reageren. Dankzij Compact Reïntegratie (wat een toeval... ) ben ik namelijk aan een baan gekomen. Ze behandelen jou als individu. Niets standaardgedoe. Ze stonden altijd voor me klaar. Hoe heet dat tegenwoordig? Ze hebben een pro-actieve instelling naar jou toe?
Nu ben ik ooit eens op zoek gegaan naar sites waar re-integratiebureau's worden beoordeeld. Bij Blik Op Werk heeft Compact Re-integratie toch goede cijfers. Van mij hadden die cijfers best beter gemogen.
Misschien moet je deze twee bureau's weer eens bellen en vragen waarom je zo lang moet wachten. Goede manier om de kwaliteiten te vergelijken
Zet 'm op Schemering. Dat je snel een krent uit de re-integratiepap mag halen
Groetjes,
Egbert
Nu ben ik ooit eens op zoek gegaan naar sites waar re-integratiebureau's worden beoordeeld. Bij Blik Op Werk heeft Compact Re-integratie toch goede cijfers. Van mij hadden die cijfers best beter gemogen.
Misschien moet je deze twee bureau's weer eens bellen en vragen waarom je zo lang moet wachten. Goede manier om de kwaliteiten te vergelijken
Zet 'm op Schemering. Dat je snel een krent uit de re-integratiepap mag halen
Groetjes,
Egbert
-
Nou ik vind het niet mijn taak om continue achter bureau's aan te bellen of ik alsjeblieft via hun mag re-integreren.
Ik heb gelukkig al een 3de gevonden en net een gesprek afgerond, dus dit weekend ga ik bekijken welke van de 3 het wordt.
Ik ben wel blij voor jou dat het goed verliep, maar ja zo heeft ieder zijn eigen ervaringen. Ik heb er een hekel aan dat als ik maandag bel om een afspraak te maken, dat mij wordt verteld dat ik wordt teruggebeld daarvoor, vervolgens krijg ik dinsdag telefoon dat de coach geen tijd had gehad maar beslist woensdag zou bellen...het is nu vrijdag bijna einde werkdag....en nog steeds niks. Dan houdt dat voor mij op. Mochten ze ooit toch nog bellen dan krijgen ze dat ook te horen ook...maar ik ga er geen geld en moeite meer aan verspillen.
Ik heb gelukkig al een 3de gevonden en net een gesprek afgerond, dus dit weekend ga ik bekijken welke van de 3 het wordt.
Ik ben wel blij voor jou dat het goed verliep, maar ja zo heeft ieder zijn eigen ervaringen. Ik heb er een hekel aan dat als ik maandag bel om een afspraak te maken, dat mij wordt verteld dat ik wordt teruggebeld daarvoor, vervolgens krijg ik dinsdag telefoon dat de coach geen tijd had gehad maar beslist woensdag zou bellen...het is nu vrijdag bijna einde werkdag....en nog steeds niks. Dan houdt dat voor mij op. Mochten ze ooit toch nog bellen dan krijgen ze dat ook te horen ook...maar ik ga er geen geld en moeite meer aan verspillen.
Hallo Egbert,
ik kan alleen maar volledig achter je reactie staan.
Ik heb dit bureau ook gehad en een heel goede ervaring er mee.
Nadat ik via internet contact gezocht had met
www.compact-reintegratie.nl reageerde er iemand via mail met telefoon nummer de volgende dag al.
En s'middags heb ik toen gebeld voor een afspraak.
Het kennismakings gesprek was bij mij thuis.
Ik ben met dit bedrijf ook in zee gegaan en zeer tot mijn tevredenheid.
Vind het een vreemde ervaring van schemering met dit bedrijf.
Ze waren zeer correct tegen over mij.
Anton
ik kan alleen maar volledig achter je reactie staan.
Ik heb dit bureau ook gehad en een heel goede ervaring er mee.
Nadat ik via internet contact gezocht had met
www.compact-reintegratie.nl reageerde er iemand via mail met telefoon nummer de volgende dag al.
En s'middags heb ik toen gebeld voor een afspraak.
Het kennismakings gesprek was bij mij thuis.
Ik ben met dit bedrijf ook in zee gegaan en zeer tot mijn tevredenheid.
Vind het een vreemde ervaring van schemering met dit bedrijf.
Ze waren zeer correct tegen over mij.
Anton
-
...misschien is het regio gebonden waarom het fout ging, want vanuit het hoofdkantoor werd ik iig de 1ste keer wel op de hoogte gehouden.
Degene die contact met mij moest opnemen komt uit de regio Utrecht/Maarssen.
Maar ik snap dit allemaal niet, ik begon mijn topic met dat ik goede re-integratiebureau's zocht en NIEMAND kwam met suggestied van bureau's op de proppen....en nu ik opeens negatieve dingen zeg over 2 bureau's komen jullie opeens op de proppen dat jullie via hun ge-reintegreerd zijn naar tevredenheid...beetje vaag allemaal. En totaal niet behulpzaam naar mij met mijn vraag over de afgelopen weken.
Degene die contact met mij moest opnemen komt uit de regio Utrecht/Maarssen.
Maar ik snap dit allemaal niet, ik begon mijn topic met dat ik goede re-integratiebureau's zocht en NIEMAND kwam met suggestied van bureau's op de proppen....en nu ik opeens negatieve dingen zeg over 2 bureau's komen jullie opeens op de proppen dat jullie via hun ge-reintegreerd zijn naar tevredenheid...beetje vaag allemaal. En totaal niet behulpzaam naar mij met mijn vraag over de afgelopen weken.
hoi, dank jullie wel voor de tip. Ik ga snel ook even kijken bij blik op werk. Is dat een website. ik google wel even. Ik zoek in Amsterdam en zal kijken of die bureaus daar ook vestigingen hebben.
@Schemering,
ik vind het onderhand heel normaal op deze pagina's om niet te positief te zijn en geen namen noemt.
Want als je dat bent en doet krijg je veel **** over je heen.
Er zijn ook mensen die positieve ervaringen hebben.
ik vind het onderhand heel normaal op deze pagina's om niet te positief te zijn en geen namen noemt.
Want als je dat bent en doet krijg je veel **** over je heen.
Er zijn ook mensen die positieve ervaringen hebben.
Hallo Schemering, je zou meen ik naar een RIB voor het ondertekenen van een contract.
Is die afspraak nog door gegaan? En hoe is het gegaan?
Is die afspraak nog door gegaan? En hoe is het gegaan?
-
de plan van aanpak wordt nu geschreven voor het UWV, zodra ik die heb goedgekeurd/aangepast wordt het verstuurd...en dan maar weer wachten.
Dat is nu juist de foute instelling. Wachten betekent per definitie genaaid worden.en dan maar weer wachten.