LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies!! nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste AC,

De randjes bij ABS zijn bekend. Ik heb in mijn 8 jaar interieurbouw/keukenmontage/verkoop etc nog geen Abet zien wijken. Zou lekker zijn want dan mogen we wel uitkijken met Duropal/multiplex werkbladen.

Sorry, geen problemen met Abet....

MVG

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door mutske »

vandaag heb ik een stukje ingestuurd voor de warme douche. Deze is echt verdiend door Discount keukens in roosendaal. Ook ik was op zoek naar een kwalitatieve hoogstaande greeploze keuken maar alles wat we tegenkwamen zat ver boven ons budget. Hiervoor hadden we een Siematic-keuken en daar was niets op aan te merken maar als we onze droomkeuken wilde hebben kwamen we daar uit op zo'n 23.000 euro. Na heel nederland doorkruist te hebben, bleef ik terugkomen bij Discount keukens. Deze zaak heeft geen grote showroom maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Tja, ook die mooie showrooms moeten terugbetaald worden.
Nu zijn wij niet de makkelijkste klanten maar bij ieder bezoek kregen we te horen dat een keuken een grote uitgave is en dat ze er alles aan zouden doen om ook voor ons beperkte budget een droomkeuken te realiseren. nadat we alles uitgezocht hadden en de handtekening gezet was, wilde we toch weer iets anders. De 4 blenden (dit zijn een soort afdekplaten om loze ruimte mee af te schermen) moesten worden geminimaliseerd. Nu was dat bijna onmogelijk omdat de fabrikant nu eenmaal bepaalde maten in zijn assortiment had maar Discount Keukens zou er alles aan doen om te zorgen dat wij tevreden zouden zijn. Bij levering bleken er toch 2 blenden op te zitten. Alle veranderingen die wij doorgevoerd hadden nadat we de handtekening gezet werden niet in rekening gebracht maar kregen zelfs 2 dinerbonnen nagestuurd om alle ongemak te verzachten.

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door WARNING! »

Ongemak?...moest je die blendes heel doorslikken dan.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

hebben jullie wel eens van het keukenmerk schroder gehoord? op zoek naar een alternatief voor mijn favoriete bulthaup die boven budget is, kreeg ik te horen dat een keuken van schroder fino (mdf gelakt greeploos) 4000 euro goedkoper is in dezelfde opzet. volgens mij is dat heel veel geld voor deze keuken!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door GWTE »

Heel veel minder voor deze keuken zul je bedoelen.

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door mutske »

gewoon keuken geleverd zoals de klant het wilde, niets bijzonders aan
:lol: stiekum heb je helemaal gelijk
maar ik denk dat je het met me eens bent, dat het in de praktijk niet altijd zo werkt en zodra de handtekening gezet is ,lijkt me iedere aanpassing voor eigen rekening. Deze manier vond ik ( na de nodige ervaringen) uitzonderlijk. Deze mensen hadden echt liefde voor hun vak en doen echt hun best om te zorgen dat jij voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Ik wens vele met mij eenzelfde behandeling dus wilde deze positieve ervaring delen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Eerst dit....
mutske


Geplaatst op 23 Sep 2007 10:03 door mutske


--------------------------------------------------------------------------------

Zij hebben inderdaad een prachtige showroom en de verkopers staan direkt voor je klaar.
Ben daar zelf ook geweest en was heel tevreden totdat ik exact dezelfde keuken ( 15.000 euro ex apparatuur )van dezelfde fabrikant, nog geen 10 km verder voor 5000 euro zag staan. Tja, die prachtige showroom moet ook terugverdiend worden.
en dan....
Ook ik was op zoek naar een kwalitatieve hoogstaande greeploze keuken maar alles wat we tegenkwamen zat ver boven ons budget. Hiervoor hadden we een Siematic-keuken en daar was niets op aan te merken maar als we onze droomkeuken wilde hebben kwamen we daar uit op zo'n 23.000 euro. Na heel nederland doorkruist te hebben, bleef ik terugkomen bij Discount keukens. Deze zaak heeft geen grote showroom maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Tja, ook die mooie showrooms moeten terugbetaald worden.
Een keuken die eerst 23000 moet kosten bij Discount keukens en daarna voor 5000,= weg mag?? Trouwens, volgens mij zijn er weinig kwalitatief hoogstaande greeploze keukens met loze blenden die niet aan te passen zijn.

Ik ben bang dat je OF erg veel heb betaald voor een kwalitatief laagstaande keuken OF als je een douche uitdeeld dit niet doet als werknemer van de hiervoor genoemde keukenzaak. Ik kan het natuurlijk verkeerd zien, maar het lijkt er erg veel op.
Deze mensen hadden echt liefde voor hun vak en doen echt hun best om te zorgen dat jij voor een dubbeltje op de eerste rang zit
Dat blijkt wel uit de korting van 18000 euro!!

MVG

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door mutske »

Een keuken die eerst 23000 moet kosten bij Discount keukens en daarna voor 5000,= weg mag?? Trouwens, volgens mij zijn er weinig kwalitatief hoogstaande greeploze keukens met loze blenden die niet aan te passen zijn.
conclusies trekken is blijkbaar makkelijker dan lezen!!

Als je goed leest dan staat nergens dat ik 18000 korting kreeg maar dat ik bij van Sundert een offerte kreeg van 15000 voor exact dezelfde keuken die me 10 km verder voor 5000 euro werd aangeboden.

En inderdaad die blenden hadden aangepast kunnen worden maar nu werd bijna alles , terwijl ik in eerste instantie mijn handtekening had gezet, kosteloos aangepast. Als ik sommige verhalen lees op dit forum dan gaat het in de keukenbranche weleens heel anders aan toe


En waarom moet ik een werknemer zijn om iets positiefs te melden?! daar is dit forum toch ook voor bedoeld? Nee, gelijk zo sarcastisch en negatief mogelijk reageren is de allerbeste manier om mensen met een positief verhaal hier gelijk weer weg te jagen..
Tja...je hebt geen verstand van zaken of geen flauw idee wat kwaliteit is als je eens en goede ondernemer treft. Ik zou je graag foto's sturen van mijn huis en daarna mag je nog eens reageren. (zal ik je daarnaast gelijk een boekje 'begrijpend lezen' meezenden?)

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door hark »

@ yvje12

Kun je aangeven hoe de prijs van 24274 euro bij Bulthaup is opgebouwd
Dus, Hoeveel kosten de kasten, hoeveel de apparatuur, hoeveel het blad en hoeveel voor montage?

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door hark »

@ pfffff :

Ben gewoon benieuwd wat Bulthaup vraagt voor hout( spaanplaat misschien..), verf + scharnieren.
Tuurlijk begrijp ik dat er een fiks bedrag inzit voor de designers die zij aantrekken.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Beste Hark,

Het aandeel van het hout, verf en schanieren, zoals jij het noemt, bedraagt bruto ongeveer 15500 euro incl btw. Een aardige post dus. De korting die gegeven is om een netto prijs te maken komt m.i. uit de andere items. Ik ben er ondertussen van overtuigd dat mij een heel net aanbod gedaan is zonder koehandel en zou ook het liefst hier mijn keuken kopen. Prijs is ook niet onderhandelbaar. Ik doe het ervoor of ik laat het. En dat met alle respect en tact.

En, onderhandelen ben ik zakelijk gezien wel gewend. Als ik kijk naar het prijsverschil met bijvoorbeeld de offerte van een nextline, ongeveer 3500 euro, dan valt mij de prijs voor bulthaup zeker mee. Tuurlijk is 3500 euro veel geld (je moet het toch maar even hebben :wink: )

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door hark »

Beste Yvje12,

Bedankt voor de reactie.
Je hebt groot gelijk om de keuken te nemen als je deze helemaal fantastisch vind en ook nog kan en wil betalen.
Ik schrik wel van het bedrag van Euro 15.500 !

Dat betekend dat alle apparatuur +blad+montage Euro 8774 kosten.
Hout van Bulthaup is duur......

Succes !

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

:D :D :D
De keuken is gekocht!!! Bulthaup b3 en uiteindelijk met een kunststof blad, precies hetzelfde als de kastjes. Superstrak! Notenhout aan buitenzijde van het eiland. Plaatje. Voor de kenners een vraag. Neemt dit aanrechtblad ook inderdaad geen vlekken op van kerrie of andere zaken? Wie weet hoe zich dit houdt.

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Ik heb ook erg getwijfeld bij het kunststof werkblad. Kan het nog wijzigen evt. Wat ik wel mooi vind is dat het werkblad hetzelfde is als het kastwerk en maar een cm dik is. De enige andere optie zou roestvrijstaal zijn in mijn opine maar ik moet zeggen dat vond ik bij Bulthaup wel schrikbarend duur. Is het een kwestie van smaak dat je het jammer vindt of heb je nog andere beweegredenen waarom je het niet zou doen? Ik ben de naam van de kleur even kwijt maar er zijn maar 2 witte soorten en dit is de minst witte. In eerste instantie wilden we de leemkleur maar zien daar nu gezien de vloer van leisteen maar vanaf, wordt allemaal erg donker. Ik vind overgens het notenhout bij bulthaup erg mooi en heb dat gekozen voor het kookeiland.

Qua apparatuur heb ik ook nog e.e.a. gewijzigd. Nu zitten er twee units van gaggenau in het kookeiland. Een wokbrander en twee gaspitten met 8 cm tussen beide. Zou in combinatie met combitron en stoomoven voldoende moeten zijn en staat wel stoer vind ik.


Ik twijfel zelfs nu nog of ik met grepen of zonder grepen moet gaan werken. Nu is alles zonder grepen behalve een unit die in de zijwand geplaatst is, hierin zit koelvries en vaatwasser. :? :?

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

PFFF 8)

Cool! Dank voor al je antwoorden! Ze hebben me echt geholpen. Ik ben er zeker van dat e.e.a. resulteert in een supermooie keuken. En ik zal eens kijken of Siemens ook een workshop geeft. Dank en succes met de keukenverkoop!

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:

Gesloten