LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dat dit vervelend is, kan ik me goed voorstellen.
Nou, wat vervelend is is dat er tot vandaag doodleuk op de website stond dat elke klant van Leaseproces voor 1 oktober een briefje zou krijgen met daarin keurig het bedrag vermeld dat hij of zij terug zou moeten krijgen van Dexia plus de bijbehorende categorie.

Pas één werkdag voor 1 oktober komt Leaseproces er kennelijk achter dat ze toch niet voldoende informatie heeft om de betreffende brief te kunnen versturen.

Een beetje laat, nietwaar?!

Het klinkt een beetje als een smoesje. Alsof ze al die antwoordformulieren en bewijzen nog niet allemaal heeft kunnen verwerken en er snel ineens een reden verzonnen moest worden.
Laatst gewijzigd door jeroenEUR op 29 sep 2007 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik vraag me trouwens af of ik het zoveelste vragenformulier ook ontvang, aangezien ik mijn contracten in 2001 heb afgesloten en de eventuele renteaftrek bij mij dus helemaal niet aan de orde is. Aangezien ik in juni al keurig een kopie van mijn belastingaanslag 2001 naar Leaseproces heb opgestuurd, lijkt het mij dat ze mijn dossier nu wel op orde hebben.

Maar goed. Ik verwacht al niet teveel meer. Het blijft toch massaproductie.

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door gogo »

Ik sluit niet uit dat er tussen Leaseproces en Dexia hevig wordt gecommuniceerd om te komen tot zoveel mogelijk schikkingen.
Dat bespaart beide kanten veel kosten.
Voor veel klanten is het wellicht ook de beste oplossing.
Maar wat als je als klant geen genoegen neemt met de schikkingsvoorstellen, omdat Leaseproces de omstreden categoriën van Amsterdam lijkt te volgen als zijnde vaste jurisprudentie.

"Tijdelijke" No cure no pay bureaus hebben natuurlijk niet zo'n behoefte om kosten te maken als ze op enig moment de hele zaak kunnen afronden met een mooie winst, en tot "bijna ieders" tevredenheid.
Dat is toch het onvermijdelijke verschil met een individuele zaak bij een gewoon advocatenkantoor.

Dat neemt niet weg dat de communicatie van Leaseproces momenteel bedroevend slecht is; is dat een kwestie van tactiek of pure kostenbesparing?

gogo

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik sluit niet uit dat er tussen Leaseproces en Dexia hevig wordt gecommuniceerd om te komen tot zoveel mogelijk schikkingen.
Ik weet zeker dat Leaseproces daar voor zover dat mogelijk is op aanstuurt. Op hun website is momenteel te lezen dat Dexia hier (nog) niet aan wil beginnen; hieruit blijkt dat Leaseproces al wel pogingen om tot een collectieve schikking te komen heeft ondernomen.

Maar er komt geen derde collectieve schikking meer. Vanaf nu zullen er alleen nog maar individuele schikkingsvoorstellen door Dexia worden gedaan, het is alleen de vraag op welk moment zij hiertoe bereid is. Vooralsnog lijkt dit niet eerder dan de hoorzitting te zijn, maar als Dexia de 20.000 zaken die nog bij de rechtbank moeten worden aangebracht allemaal gaat afwachten tot de hoorzitting gaat haar dit alleen maar onnodig veel extra geld kosten. Op een gegeven moment zal Dexia deze zaken dus al eerder moeten beoordelen op de mogelijkheid van een schikking, maar ik denk dat Dexia (zeker in Eegalease zaken) hiervoor eerst de uitspraken van de Hoge Raad wil afwachten. Er zal dan ook niet eerder dan medio 2008 of zelfs 2009 (we weten hoe lang de Hoge Raad op zich laat wachten) buitengerechtelijk worden geschikt.
Dat neemt niet weg dat de communicatie van Leaseproces momenteel bedroevend slecht is; is dat een kwestie van tactiek of pure kostenbesparing?
Nou, als dit tactiek is dan zie ik dat niet. De klanten worden immers alleen maar ontevredener?

hupo
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:57

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door hupo »

Als je niet tevreden bent over leaseproces stap dan over naar een advocaat met kennis van zaken :!:

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dat kan ik wel doen, maar dan brengt Leaseproces nog eens 450 euro aan annuleringskosten in rekening bovenop de 350 euro die ik reeds aan hen heb betaald en die tot nu toe nog nergens aan zijn besteed.

Dat is dan dus een verlies van 800 euro. Vind ik wel een beetje zonde van het geld.

hupo
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:57

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door hupo »

Als leaseproces zich niet aan de afspraken houdt (omdat ze geldgeil zijn) dan is het een wanprestatie en heb je het recht de overeenkomst te ontbinden.

S6

Martinvdm

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Welke afspraken bedoel je om de overeenkomst te ontbinden?

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Daarmee bedoelt hij natuurlijk de afspraak dat Leaseproces Dexia voor ons zal dagvaarden. Aangezien dit bij veel mensen nog steeds niet is gebeurd, is Leaseproces momenteel even heel strikt genomen in verzuim. Ik zeg heel strikt genomen omdat ze ook talloze excuusjes kunnen aanvoeren waarom het dossier nog steeds niet bij de rechtbank is aangebracht: bijvoorbeeld de noodzaak tot het verzamelen van aanvullende gegevens.

Hier is dus niet direct sprake van wanprestatie. Pas wanneer je Leaseproces per aangetekende brief dringend hebt verzocht om Dexia alsnog te dagvaarden, en ze dit over een half jaar nog niet hebben gedaan, is Leaseproces echt in gebreke.

Maar als ik de 450 euro annuleringskosten niet betaal dagvaart Leaseproces mij weer en wordt het een hels karwei om deze eis van juristen bij de rechtbank weer afgewezen te krijgen. Ook mijn reeds betaalde 350 euro krijg ik dan niet direct zomaar terug.

Kortom: veel gezeik en zo wordt het alleen nog maar ingewikkelder. Ik zal mij koest moeten houden en maar hopen dat Leaseproces haar verplichtingen ooit nog nakomt.

hupo
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:57

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door hupo »

Maar als ik de 450 euro annuleringskosten niet betaal dagvaart Leaseproces mij weer en wordt het een hels karwei om deze eis van juristen bij de rechtbank weer afgewezen te krijgen. Ook mijn reeds betaalde 350 euro krijg ik dan niet direct zomaar terug.
Nee hoor dat doen ze niet want ze kunnen hun doelstellingen niet waarmaken !
Te veel hooi op de vork genomen

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ja, maar Leaseproces kan dat dan ook uitbesteden aan een incassobureau of deurwaarder. En die nemen dit soort zaken, net als Leaseproces, maar wat graag aan. Verschil is dat een deurwaarderskantoor geen 20.000 zaken per jaar op tegenspraak bij de rechtbank hoeft te behandelen, zij kunnen er dus even goed voor gaan zitten ...

Gesloten