LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte pixels in de monitoren.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Moeten de juristen naar het complete plaatje kijken of alleen naar de consument.

Naar het complete plaatje (fabrikant-winkelier-consument)
2
17%
Alleen naar de consument.
10
83%

Totaal aantal stemmen: 12

jor

Re: Defecte pixels in de monitoren.

Ongelezen bericht door jor »

Quote: Jor
maar ik blijf bij mijn mening dat ik Geen pixelfoute TFT aanvaard en dat dit ook niet nodig is, Genoeg zaken met pixelgarantie ( al dan niet betaald ) Ik heb al een paar keer de zaken aangegeven die absoluut nimmer een probleem maken en de TFT altijd weer gratis omruilen.
En bij de bedrijven ( en dat zijn er veel tegenwoordig ) die ik noem hebben de volgende klanten natuurlijk dezelfde garantie en hoeven daar ook geen genoegen mee te nemen. Deze schermen gaan inderdaad niet terug maar worden via beursen of met flinke korting aan klanten verkocht die geen moeite hebben met 1 of meer pixelfouten.
Moraal van het verhaal? Zoek een shop/winkel die deze garantie geven en je hebt nimmer bij aanschaf een kapot/fout scherm.Dat ikbenik deze service niet kan geven is geen reden om het ergens niet gewoon aan te schaffen.

Lorro

Ongelezen bericht door Lorro »

Als ik mijn "zuurverdiende"geld uitgeef aan een scherm, dan moet dat goed zijn. Bij een auto accepteer je ook niet als 75% van de wielen eronder zit, of 10 % van de ramen ontbreekt. Je koopt geen telefoon waar alleen de 6 het niet van doet. Kies je er als winkelier voor om wel dit soort troep te verkopen, terwijl je weet dat je dan met een strop kan komen te zitten, dan weet ik wel wie zijn kop in het zand heeft gehad.... Kleine hint: Ik was het niet! Als geen enkele winkelier de -2 norm meer afneemt bij de fabrikanten, dan zullen ze wel moeten. Dit hoort gewoon geen consumentenprobleem te zijn.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kleine hint: Ik was het niet! Als geen enkele winkelier de -2 norm meer afneemt bij de fabrikanten, dan zullen ze wel moeten. Dit hoort gewoon geen consumentenprobleem te zijn.
Dan is dat heel gemakkelijk, dan kan ik maar beter geen monitoren meer leveren.

Als de grote winkelketens dit gaan doen, dan luisteren de fabrikanten wel, maar een kleintje zoals ik, heb niks in te brengen.

Dat is helaas een feit.

Een ander punt is dat je aangeeft dat je als consument alleen goede schermen wilt accepteren.

Tuurlijk accepteer ik jouw mening, maar het probleem is dat de gehele markt daar niet op in is gesteld.

Wat de juristen nu doen is bij de winkelier het mes op de keel zetten en de winkelier zit tussen twee vuren.

Aan de ene kant de consumenten die perfecte schermen wilt hebben en aan de andere kant de fabrikanten en de voorschakels die een andere mening hebben en daar ook naar handelen.

Ik ben van mening dat het mes op de keel van de winkelier te zetten niks verbeterd. Zet dan het met op de keel van de fabrikanten, daar heb je veel meer aan.

Wat er nu gebeurd is dat het probleem niet bij de bron wordt aangepakt en dat vind ik een zeer kwalijke zaak.

Kijk, de consumenten hoeven dat niet zelf te doen, maar die consumentenorganisaties kunnen dat heel gemakkelijk.

Even een herhaling:

Hoe lang heeft het geduurd voordat Microsoft de problemen van de Xbox 360 erkende en maatregelen ging treffen?
Te lang, tot het moment dat er een consumentenorganisatie Microsoft rechtstreeks ging aanpakken, toen kwam alles in een stroomversnelling.

Ik hoop nu dat eindelijk mijn boodschap goed aankomt.

Lorro

Ongelezen bericht door Lorro »

[Een ander punt is dat je aangeeft dat je als consument alleen goede schermen wilt accepteren]

Alleen maar goede schermen voor weinig geld!! Zolang dat zo blijft, komt er niet meer vraag naar (echte)-0 norm schermen, waardoor er niet meer van gemaakt worden, waardoor ze niet goedkoper worden.[/quote]

agro

Ongelezen bericht door agro »

Dan is dat heel gemakkelijk, dan kan ik maar beter geen monitoren meer leveren.
Dan heb je in ieder geval geen gedonder.
En nogmaals als je een order plaatst kan je toch bepaalde eisen aan de kwaliteit stellen, wil een leverancier hier niet aan voldoen neem je een andere, is toch simpel!!
Mocht er geen enkele leverancier zijn die aan de door jou gestelde eisen wil leveren, is het dan niet beter om te stoppen met de verkoop van artikelen die niet aan de gestelde eisen voldoen?
Laatst gewijzigd door agro op 05 okt 2007 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ikbenik: Zoals de consument zijn organissaties (wereldwijd) heeft, zijn die er ook voor ondernemers(MKB en anderen misschien). Daar moet je je toe wenden en niet de consumenten(bond) voor JOUW karretje spannen.

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik ben benieuwd hoe Ikbenik zelf boodschappen gaat doen.

Als hij met zijn vrouw(?) een wasmachine koopt en een deel van het programma werkt niet helemaal correct? En je gaat ermee terug en je krijgt als antwoord:

Kan gebeuren, zo krijgen wij ze als winkelier aangeleverd en accepteer het maar. Accepteer je het niet? Welk merk? Philips? ooohh Ok ga maar met je wasmachine naar Philips. Wat ik lever kan het probleem hebben dat het niet goed werkt. Ik kan er niks mee bij mijn leverancier dus sorry: geen garantie.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

87 Monitoren met Dode Pixel garantie, dus gegarandeerd met tenminste 5 dode pixels...

Deze 20% goedkopere waren in 1 dag uitverkocht!
Ik had er wel duizende kunnen verkopen, dus korting is belangrijker dan die dode mits je de prijzen aanpaste, naast monitoren ook 43 Notebooks verkocht onder de normale prijzen....

Dus ik leef van het overlijden van een ander...
Ben ik nu een lijkenpikker?

ikbenik

Ik ben benieuwd hoe Ikbenik zelf boodschappen gaat doen.

Als hij met zijn vrouw(?) een wasmachine koopt en een deel van het programma werkt niet helemaal correct? En je gaat ermee terug en je krijgt als antwoord:

Kan gebeuren, zo krijgen wij ze als winkelier aangeleverd en accepteer het maar. Accepteer je het niet? Welk merk? Philips? ooohh Ok ga maar met je wasmachine naar Philips. Wat ik lever kan het probleem hebben dat het niet goed werkt. Ik kan er niks mee bij mijn leverancier dus sorry: geen garantie.
Het gaat erom of dat een defect ook als defect gezien wordt.

Dus defecte pixels in een monitor worden door de fabrikanten niet als defecten gezien, maar als producteigenschappen.

aussienl

Of slim?
Het probleem zit hem meer in het feit dat Ikbenik het volle pond wil ontvangen, materiaal goed of niet goed.
Een vriend van me heeft een winkel en die zorgt gewoon dat hij goed materiaal verkoopt en vangt daar het volle bedrag voor. Materiaal wat iets minder is door defecten o.i.d. wordt (met vermelding van probleem) tegen gereduceerde prijs verkocht. Sommige klanten blij dat ze een goedkoop apparaat hebben waarbij men een defect of beschadiging accepteerd en degene die dit niet doet betaald het volle bedrag.

aussienl

Dus defecte pixels in een monitor worden door de fabrikanten niet als defecten gezien, maar als producteigenschappen.
Dat geldt toch hetzelfde met de hypothetische wasmachine? Dat de fabrikant dat als geen probleem ziet wil toch niet zeggen dat de consument het daar dan maar rucksichtloss met accoord moet gaan?

jor

Geplaatst op 05 Okt 2007 14:49 door D1RK

--------------------------------------------------------------------------------

87 Monitoren met Dode Pixel garantie, dus gegarandeerd met tenminste 5 dode pixels...

Deze 20% goedkopere waren in 1 dag uitverkocht!
Ik had er wel duizende kunnen verkopen, dus korting is belangrijker dan die dode mits je de prijzen aanpaste, naast monitoren ook 43 Notebooks verkocht onder de normale prijzen....

Dus ik leef van het overlijden van een ander...
Ben ik nu een lijkenpikker?
Nee hoor, Gewoon een goede zakenman.Er zijn zat mensen die er totaal geen moeite mee hebben met wat dode pixels als de prijs maar goed is. Voor mij blijft gelden dat ik voor mijn €300.- of meer euro's een pixelperfecte TFT wil hebben en gelukkig is dat nog nooit een probleem geweest. Deze hele discussie begint te draaien om wat ikbenik wil of niet kan/wil leveren. het is van geen belang! Er zijn tientallen bedrijven die wel pixelpgave TFT's verkopen en de rest komt bij DIRK terecht , Iedereen blij.

EBE

Ongelezen bericht door EBE »

Geplaatst op 05 Okt 2007 14:57 door ikbenik

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Naar boven
Dat is lekker dan, Straks vinden de fabrikanten en kapotte timer ook een produkteigenschap. Ik heb er ook geen enkele boodschap aan.Ik eis een foutloos produkt en krijg dat ook. :wink:
EBE

ikbenik

Deze hele discussie begint te draaien om wat ikbenik wil of niet kan/wil leveren. het is van geen belang! Er zijn tientallen bedrijven die wel pixelpgave TFT's verkopen
Die pixel garantie wil ik wel geven, maar dat kan ik niet.

Ten tweede, omdat de fabrikanten weigeren om als er een pixelfout in het scherm zit terug te nemen, is dus een reden om de winkelier het mes op de keel te zetten? :roll:

Dus omdat de fabrikanten weigeren om een monitor terug te nemen als er 1 defecte pixel in zit, deug ik dus niet?

Want dat is dus wel waar het om draait.
De jurist waar ik het in de openingspost over had doet dat dus ook.

Ik wil gewoon de problematiek duidelijk maken en ook de consumenten laten weten dat er meer is dan hun wil.

Nogmaals:
Er moet niet alleen gekeken worden naar de eis en de wil van de consument, maar naar het totaalplaatje. En dat moeten de juristen ook doen, en niet alleen het eens zijn met de consument en maar het mes op de keel van de winkelier blijven zetten.

Als de juristen vinden dat er alleen perfecte schermen aan de consumenten geleverd mogen worden, moeten ze niet de winkelier aanpakken, maar de fabrikanten. Dus de bron, en niet de tussenhandel.

jor

Geplaatst op 05 Okt 2007 18:30 door ikbenik

Quote: Jor
Deze hele discussie begint te draaien om wat ikbenik wil of niet kan/wil leveren. het is van geen belang! Er zijn tientallen bedrijven die wel pixelpgave TFT's verkopen

Ten tweede, omdat de fabrikanten weigeren om als er een pixelfout in het scherm zit terug te nemen, is dus een reden om de winkelier het mes op de keel te zetten?

Dus omdat de fabrikanten weigeren om een monitor terug te nemen als er 1 defecte pixel in zit, deug ik dus niet?

Want dat is dus wel waar het om draait.
De jurist waar ik het in de openingspost over had doet dat dus ook.

Ik zal zeker niet zeggen dat jij niet deugt. Blijft onverlet dat ik sta op een pixelperfecte TFT en als jij dat niet kan leveren/omruilen bij fouten, Prima, Dan koop ik hem elders waar ik dat wel kan.Ik geloof dat er niemand baat heeft bij het standpunt van die advocaat, Ik betaal voor een goed produkt en de opmerking dat pixelfouten produkteigenschappen zijn die de klant voor lief moet nemen laat ik voor de fabrikant, Ik Koop Hem Niet.! En met mij vele anderen.Zoals DIRK vertelde vinden de TFT's met fouten ook hun weg wel weer.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nogmaals:
Er moet niet alleen gekeken worden naar de eis en de wil van de consument, maar naar het totaalplaatje. En dat moeten de juristen ook doen, en niet alleen het eens zijn met de consument en maar het mes op de keel van de winkelier blijven zetten.
Je blijft zetten herhalen ikbenik. Ik zie je nou voor de 3e of 4e keer in dit topic met het mes op je keel staan of met de rug tegen de muur. Dus kom ik ook met een nogmaals:
Consumenten hebben niets met de problematiek van de winkeliers te maken. Die hebben daar hun eigen belangenvereniging voor. Ga dáár heen met je klacht!

ikbenik

Consumenten hebben niets met de problematiek van de winkeliers te maken. Die hebben daar hun eigen belangenvereniging voor. Ga dáár heen met je klacht!
Dus tegen de winkelier zeggen dat die problematiek zijn probleem is en tegen de fabrikant zeggen dat de consument niks met hem te maken heeft.

En als de winkelier dan geen pixelgarantie geeft, deugt hij dus niet. Want daar komt het wel op neer.

Dus als bij een kortsluiting in de monitor jouw huis in de brand vliegt, dan spreek je dan toch ook de fabrikant er op aan en toch niet de winkelier? Dan zeg je toch ook niet tegen de fabrikant met jouw heb ik niks te maken?

Laten we wel wezen, in de wet wordt daar geen woord over gesproken dat de consument niks te maken heeft met de fabrikant. De winkelier is wel het aanspreekpunt, de winkelier is dan niet de aansprakelijke en de verantwoordelijke.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met gravedigger eens. Als de wet zegt dat winkelier iets moeten doen en zij kunnen dat niet omdat fabrikanten dwars liggen, dan is licht daar geen taak voor consumenten of diens vertegenwoordigers. Het aanpakken van de bron is de taak voor winkeliers en diens vertegenwoordigers en de door hen ingehuurde juristen.

De wet is duidelijk. De winkelier is aansprakelijk, tenzij het product onveilig is dan is de fabrikant rechtstreeks aansprakelijk. Maar over die uitzondering hebben we het hier niet.

jor

Geplaatst op 05 Okt 2007 23:43 door ikbenik

En als de winkelier dan geen pixelgarantie geeft, deugt hij dus niet. Want daar komt het wel op neer.

Je begint nu echt vervelend te worden en vervuild je eigen topic. Je hebt een poll geplaatst en nu die niet zo in jou voordeel uitpakt blijf je keer op keer over jezelf zeggen dat je in de ogen van degene die gaan voor een pixelgave TFT niet deugd. Jij kan prima deugen ( ik kan je niet ) Maar daar gaat het hier helemaal niet om!! Dat de fabrikant van een kapotte pixel een produkteigenschap maakt is totaal mijn probleem niet, Ik eis en krijg een gave TFT voor mijn geld . Zoals ik al zo vaak riep doen de grote shops dat zonder enige tegenspraak. DIRK gaf al aan wat er met de pixelfoute TFT's gebeurd en als jij zo niet kan/wil verkopen is dat uitsluitend jou probleem en kan je ons niet op het bordje leggen.Het heeft ook niets met brutale klanten te maken die volgens jou vele stukjes op dit topic altijd maar hun zin willen hebben, Nee, Hier gaat dat niet op.Dat jij geen kans ziet om een pixelgave TFT te verkopen en de klant bij jou dus niet kan omruilen is 100% Jou probleem, Tientallen shops doen dit zonder moeite, dus?
who needs you?
Jor.

ps. Ik hoop dat het nu wel genoeg is. :arrow: . Alles is minimaal al drie keer gezegd. :wink:

ikbenik

De ene merk heeft daar beduidend meer last van als de andere.

Veel mensen zitten wel te schelden op Acer, maar die maken wel de betrouwbaarste schermen.

Gesloten